Завдання 1-14 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді, позначте його в бланку А згідно з інструкцією.
1. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення .
2.Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово). 1)Близький Схід — назва регіону, розташованого в Західній Азії та Північній Африці. Боротьба за панівні позиції на Близькому Сході пов'язана з величезними природними багатствами, наявністю важливої 2)сільськогосподарської сировини, розвинутої 3)індустрії, 4)металургії, 5)ринків збуту .В американській літературі країни Близького Сходу 6)разом з Іраном та Афганістаном включають у поняття «7.Середній Схід».
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
3. Потрібно вставити букву Е на місці пропуску в усіх словах рядка
4.Букву з на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
5.Подвоєння букв в орудному відмінку є в усіх словах рядка
6. Через дефіс треба писати всі слова, окрім
7.Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
На кого завзявся (1) каїн? Боже, покарай! —
Понад все вони любили Свій коханий край.
Вмерли в (2) новім (3) заповіті
З славою (4) святих. —
На (5) аскольдовій могилі
Поховали їх. Із малої літери треба писати слово після цифри
8.НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні
9.Суфікс–ик -має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
Завдання 10-14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях. 1. За давніх часів люди заздрили птахам і мріяли 10) ……………… в небо. Великий італійський учений Леонардо да Вінчі ще в п'ятнадцятому сторіччі 11)…………… кресленик 12)……………..апарата, але людина полетіла лише 13)………… ………….. століття – 14)………. ……….. ………………. року.
Завдання 10-14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях. 1. За давніх часів люди заздрили птахам і мріяли 10) ……………… в небо. Великий італійський учений Леонардо да Вінчі ще в п'ятнадцятому сторіччі 11)…………… кресленик 12)……………..апарата, але людина полетіла лише 13)………… ………….. століття – 14)………. ……….. ………………. року
Завдання 10-14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях. 1. За давніх часів люди заздрили птахам і мріяли 10) ……………… в небо. Великий італійський учений Леонардо да Вінчі ще в п'ятнадцятому сторіччі 11)…………… кресленик 12)……………..апарата, але людина полетіла лише 13)………… ………….. століття – 14)………. ……….. ………………. року
Завдання 10-14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
1. За давніх часів люди заздрили птахам і мріяли 10) ……………… в небо. Великий італійський учений Леонардо да Вінчі ще в п'ятнадцятому сторіччі 11)…………… кресленик 12)……………..апарата, але людина полетіла лише 13)………… ………….. століття – 14)………. ……….. ………………. року.
Завдання 10-14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
1. За давніх часів люди заздрили птахам і мріяли 10) ……………… в небо. Великий італійський учений Леонардо да Вінчі ще в п'ятнадцятому сторіччі 11)…………… кресленик 12)……………..апарата, але людина полетіла лише 13)………… ………….. століття – 14)………. ……….. ………………. року.
15.Редагування потребує речення
16.Пряму мову в реченні Перед від’їздом до Львова батько наказував Соломії: «Чесно виконуй свої обов’язки, вчися і йди вперед.» правильно передано непрямою в рядку
17. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Мова –1) це не просто слова, 2)звуки, 3) це голос народу. Наш народ протягом багатьох віків творив мову,4)боровся за її збереження. У Конституції України написано: «5)Державною мовою в Україні є українська». Чому ж нині, 6)коли маємо свою державну мову,7) одну з найбагатших у світі, 8)не всі нею розмовляють? НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
18. Прочитайте діалог.
- Мамо, уявляєш, я сьогодні посварився з Микитою!- сказав Микола.
- Через що, синку, ви ж ним найкращі друзі.
- Розумієш, він проміняв мене на тренування з футболу! Кожні вихідні ми з ним грали у футбол у дворі, а тепер він буде зайнятий у цей час у футбольній школі! А я ще допомагав йому відпрацьовувати паси та удари!
- І правильно робив! Адже мені здається, Микита мріяв попасти до футбольної команди.
- Так і є! Але як же наші прогулянки? Хіба вони йому не важливі?
- Я впевнена, що важливі. Проте вам доведеться знайти для них інший час. Хіба Микита ображався на тебе за те, що ти ходиш на свої заняття зі скейтборду замість того, щоб грати з ним?
Останню репліку можна інтерпретувати так:
Завдання 19-23 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
19. Мова – ………………., найбагатший і найміцніший зв’язок, що ……………віджилі, живущі і майбутні покоління народу в одне велике, історично живе ціле.
Завдання 19-23 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
20.Дванадцятого квітня тисяча дев'ятсот шістдесят першого року о дев'ятій годині сім хвилин з …………… ……………… знявся ………. космічний корабель "Восток" з людиною на борту.
21. ……….. ………. ………., запрошуємо Вас .. …………. …………. «За покликом серця»
22.Історія зафіксувала: людина може оволодіти ………… …………. мовами (є такі приклади) чи вільно розмовляти …………………...
23.Завдання 19-23 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
Більш чи менш конкретні відомості про ………….. запорожців ………….. окремі …………...
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома