Який термін потрібно використовувати, характеризуючи фільваркове господарство?
Затвердження в 70-х рр. XVI ст. урядом Речі Посполитої реєстрового війська стало політичним і правовим актом
Який орган влади керував Гетьманщиною після смерті Данила Апостола?
У 1772 р. Галичина увійшла до складу володінь австрійських Габсбургів у результаті
На який регіон України в 1783 р. було поширено кріпосне право?
«Кошового вибирають безпосередньо із самих козаків. У мирний час турецький уряд видає жалування на курінь по 200 левів,.. а коли бувають у поході, тоді на кожну людину видають жалування по 6 левів на місяць.
Січ і курені є в управлінні кошового та курінних отаманів, і турецький уряд не втручається не тільки до запорожців, а й до поселень, що їм належать, у яких живуть із сім’ями запорожці... Але якщо трапиться кому відлучитися в міста та села турецькі на заробітки, то нерідко тії козаки зазнають від турків утисків...»
Що спричинило створення Січі, про яку йдеться в уривку документа?
Російсько-турецька війна, яка створила передумови ліквідації Кримського ханства, тривала впродовж.
Укажіть імена кошових отаманів Запорозької Січі.
1.Василь-Костянтин Острозький
2.Іван Виговський
3.Петро Калнишевський
4.Іван Сірко
5.Петро Дорошенко
6.Іван Мазепа
7.Кость Гордієнко
Які уривки з праці Н. Яковенко «Нарис історії середньовічної та ранньомодерної України» стосуються К. Розумовського?
1.«27 червня 1672 р. гетьманом став генеральний писар, один з донощиків на Многогрішного.., син священика з Правобережної України...»
2.«…був заочно «обраний» на гетьманство, а імператриця з цієї нагоди присвоїла йому чин генерал-фельдмаршала й вручила в придворній церкві в Петербурзі гетьманські клейноди…»
3.«…вирішує перенести свою резиденцію до старої, мазепинської, столиці – Батурина…»
4.«…залишивши близько 3 тис. людей для оборони Батурина, виїхав із рештою козаків назустріч Карлові ХІІ…»
5.«Реформування судочинства… було спрямоване на реанімацію того укладу, у якому жилося до козацької революції…»
6.«…було проведене так зване Генеральне слідство про маєтності, тобто ревізія поземельного фонду Гетьманської України…»
7.«…життя гетьмана-емігранта підпорядковувалося єдиній меті – переконати володарів європейських держав у потребі коаліції проти Росії…»
У своїй праці «До знесення панщини в Галичині» Іван Франко писав: «Коли на хлопа надто тиснула панщина, він тікав від неї… в крайньому разі в опришки».
У цьому вислові автор указував на
Визначте ознаки господарського життя й політичного устрою Слобідської України в другій половині XVII ст.
1.дія права займанщини
2.відсутність посади гетьмана
3.існування полково-сотенного устрою
4.зобов’язання українських переселенців сплачувати податок на землю та господарські промисли
5.поширення в більшості міст магдебурзького права
6.заборона московським «служилим людям» бути власниками земельних ділянок
7.використання в сільськогосподарському виробництві праці кріпосних селян
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«…Гонта поніс заслужену кару, росіяни приборкали запорожців. Для приборкання заворушень хлопів, що ще продовжувалися, готувалася окрема військова експедиція…»
У документі описано події часів.
Про формування населення якого регіону йдеться в уривку з історичного джерела:
«Наші діди, батьки, брати і родичі, і ми самі поприходили з різних гетьманських і задніпрянських міст в Україну на закликання бєлгородських та курських воєвод, котрі запевняли нас царським словом – не відбирати від нас наших вольностей. Вони веліли селитися нам, щоб ми захистили собою московські українські міста по Бєлгородській лінії в диких степах на татарських займищах…»?
Установіть послідовність подій другої половини XVIII ст.
А.закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України
Б.остаточна ліквідація гетьманства
В.скасування козацького устрою на Слобожанщині
Г.остаточна ліквідація Запорозької Січі
Вибиріть джерела, які розповідають про козацькі часи?
Яку назву отримала остання Запорозька Січ, закладена 1734 р.?
Що з наведеного НЕ належало до причин відновлення гетьманства 1750 р.?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома