Прочитайте текст.
(1) Ліс ще дрімає в передранішній тиші... (2) Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою. (3) Тихо навкруги, мертво... (4) Лиш де-не-де прокинеться пташка, непевним голосом обізветься зі свого затишку. (5) Ліс ще дрімає, а з синім небом вже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів.
Відокремлене означення є в реченні
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку
Пунктуаційну помилку допущено в рядку
Закінчення -ем в орудному відмінку однини мають усі іменники в рядку
Прочитайте текст і виконайте завдання.
У ролі означення в тексті виступає іменник у сполученні слів.
(1) А віща скрипка і срібний відгомін бринять, єднаються над моїм дитинством, підіймають на крила мою душу і забирають її в нерозгадану далину. (2) І хороше, і дивно, і радісно стає мені малому, в цім світі... (3) «Так-так-так», — притирається до моєї ноги стара, з перебитим крилом качка. (4) Вона чогось непокоїться, викручує рухливу шию і то одним, то другим оком придивляється до неба і тріпоче єдиним крилом. (5) Їй щось дуже важливе хочеться сказати мені, та вона більше не знає слів.
Відокремлене означення є в реченні.
(1) А віща скрипка і срібний відгомін бринять, єднаються над моїм дитинством, підіймають на крила мою душу і забирають її в нерозгадану далину. (2) І хороше, і дивно, і радісно стає мені малому, в цім світі... (3) «Так-так-так», — притирається до моєї ноги стара, з перебитим крилом качка. (4) Вона чогось непокоїться, викручує рухливу шию і то одним, то другим оком придивляється до неба і тріпоче єдиним крилом. (5) Їй щось дуже важливе хочеться сказати мені, та вона більше не знає слів.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні.
(1) А віща скрипка і срібний відгомін бринять, єднаються над моїм дитинством, підіймають на крила мою душу і забирають її в нерозгадану далину. (2) І хороше, і дивно, і радісно стає мені малому, в цім світі... (3) «Так-так-так», — притирається до моєї ноги стара, з перебитим крилом качка. (4) Вона чогось непокоїться, викручує рухливу шию і то одним, то другим оком придивляється до неба і тріпоче єдиним крилом. (5) Їй щось дуже важливе хочеться сказати мені, та вона більше не знає слів.
Однорідними членами не ускладнено речення.
(1) А віща скрипка і срібний відгомін бринять, єднаються над моїм дитинством, підіймають на крила мою душу і забирають її в нерозгадану далину. (2) І хороше, і дивно, і радісно стає мені малому, в цім світі... (3) «Так-так-так», — притирається до моєї ноги стара, з перебитим крилом качка. (4) Вона чогось непокоїться, викручує рухливу шию і то одним, то другим оком придивляється до неба і тріпоче єдиним крилом. (5) Їй щось дуже важливе хочеться сказати мені, та вона більше не знає слів.
Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку
Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака
1 тире при відокремленому означенні
2 тире при відокремленій прикладці (різновид означення)
3 тире в реченні з узагальнювальним словом
4 тире для виділення вставленої конструкції
А Міра тиші — в молитві.
Б А вірші — навіть ті, що найтихіші, — мов крига, тнуть і тануть.
В Ні аргументи, ні факти, ні суперечки — ніщо не змінило його думки.
Г Бережімо честь народу — найкоштовнішу перлину.
Д Море вабило й заворожувало — безкрає, величне, синяво-зелене.
1 кома при однорідних членах речення
2 кома при відокремленому додатку
3 кома при відокремленому означенні
4 кома при звертанні
А Мені ніхто не сниться, окрім тебе.
Б Доброго ранку, мій коханий вірше!
В Я, здається, уже засинаю.
Г В любові є багато різних слів, укладених поетами у рими.
Д І сміюся я, і плачу, і радію, і молюсь.
Прочитайте текст.
Розгорнулась земля, наче книжка
(дороги, дороги, дороги).
Зашуміла трава і принишкла,
простелилась нам, юним, під ноги.
У тексті немає такої ускладнювальної конструкції, як
Граматичну помилку допущено в реченні
Уточнювальною обставиною НЕ ускладнене речення
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку
Граматично правильне продовження речення «Купуючи мобільний телефон,..» наведено в рядку
Помилково вжито прийменник у варіанті
Значення «ледарювати» мають усі фразеологізми, ОКРІМ
Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі
1 означення
2 прикладка (різновид означення)
3 додаток
4 обставина
А Шумить і гомонить ріка, обганяючи себе саму.
Б Дніпро, цей могутній богатир, тяжко зітхає.
В Дніпро — найбільша річка України.
Г Ця своєрідна гавань, на відміну від основного русла Дніпра, мілкіша.
Д Перегороджений дамбами, Дніпро втратив свою велич.
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1) Ні, (2) я хочу (3) крізь сльози сміятись, серед лиха співати пісні, без надії таки сподіватись, жити хочу! (4) Геть думи сумні!
1
2
3
4
А займенник
Б прийменник
В вигук
Г сполучник
Д частка
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома