Вступ. Ознаки життя. Рівні організації живого. Сучасні критерії виду.

Додано: 22 вересня 2020
Предмет: Біологія, 10 клас
Тест виконано: 586 разів
12 запитань
Запитання 1

Карл Лінней відомий світу біології як люди на, що вивчила та описала 4000 видів тварин. Укажіть назву науки про різноманіття оргганізмів, завдання якої впорядковування видів та їх розподіл.

варіанти відповідей

фізіологія

систематика

біохімія

генетика

Запитання 2

Досягнення біології застосовують у медицині для розроблення методів раньої діагностики, лікування та профілактики багатьох спадкових хвороб людини. Це стало можливим унаслідок сучасних досліджень у галузі:

варіанти відповідей

екології та біохімії

вірусології та біофізики

екології та кібернетики

молекулярної біології та генетики

Запитання 3

Цей метод біологічних досліджень широко застосовували вчені давнини під час збирання фактичного матеріалу. Практично до 18 ст. біологи використовували його для систематизації рослин і тварин. У сучасних умовах за його допомогою досліджують макро- і мікроструктури, відкривають нові види організмів. Укажіть цей метод.

варіанти відповідей

моніторинг

моделювання

експериментальний

порівняльно-описовий

Запитання 4

Вчені з`ясували, що голуби дослідної групи втрачають орієнтацію, якщо до них прикріплюють маленькі магніти, в той час, як птахи контрольної групи з не намагніченими шматочками металу її не втрачали. Який метод біологічних досліджень було застосовано?

варіанти відповідей

моделювання

моніторинг

експеримент

спостереження

Запитання 5

Вчені використовують ртутну краплину в розчині кислоти, яка здійснює ритмічні рухи, для дослідження клітинного руху амеби. Який метод біологічних досліджень застосовано?

варіанти відповідей

моделювання

моніторинг

експеримент

спостереження

Запитання 6

Який рівень організації живого зображений на малюнку?

варіанти відповідей

організмовий

популяційно-видовий

екосистемний

клітинний

Запитання 7

Проаналізуйте рисунок. Укажіть всі правильні твердження стосовно рівнів організації зображених об`єктів:

І. об`єкти 1 та 2 знаходяться на одному рівні організації живої природи;

ІІ. об`єкт 3 займає нижчий рівень організації порівняно з об`єктами 1 та 2;

ІІІ. об`єкти 4 і 5 можна водночас розглядати на двох різних рівнях організації живого.

варіанти відповідей

правильні І та ІІІ

правильні І та ІІ

правильні ІІ та ІІІ

правильні І, ІІ та ІІІ

Запитання 8

Проаналізуйте малюнок. За формулою квітки учні встановили, що рослина відноситься до лілійних. Який критерій виду вони застосували?

варіанти відповідей

фізіологічний

географічний

екологічний

морфологічний

Запитання 9

Які об`єкти знаходяться на одному рівні організації живої природи?

варіанти відповідей
Запитання 10

На рисунку зображено три біологічних об`єкти, позначені цифрами. Проаналізуйте твердження щодо їхніх фрівнів організації та назвіть вірні.

І. об`єкти 1 та 2 перебувають на різних рівнях організації

ІІ. об`єкт 2 порвняно з об`єктом 3 перебуває на вищому рівні організації.

варіанти відповідей

правильне лише І

правильне лише ІІ

обидва правильні

немає правильних

Запитання 11

Назвіть правильну послідовність біосистем, які відображають зростання рівнів організації живого.

варіанти відповідей

епітелій - ендокринна система -вилочкова залоза

білок гемоглобін - еритроцити - кров

головний мозок - нейрон - нервова система

лопатка - опорно - рухова система - остеоцити

Запитання 12

Рак самітник захищений жалкими клітинами актинії, а актинія використовує рака як засіб переміщення для кращого забезпечення їжею. Який це рівень організації?

варіанти відповідей

організмовий

популяційно-видовий

екосистемний

біосферний

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест