Західноукраїнські землі наприкінці XVIII - на поч. ХІХ ст.

Додано: 18 листопада
Предмет: Історія України, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

Оберіть правильний варіант:

варіанти відповідей

Внаслідок першого поділу Речі Посполитої (1772 р.) Східну Галичину, Буковину та Закарпаття включили до складу володінь Габсбургів (у Священній Римській імперії, згодом, з 1804 р. — Австрійська імперія), об'єднавши в край Королівство Галичини і Лодомерії

Внаслідок першого поділу Речі Посполитої (1772 р.) Східну Галичину включили до складу володінь Габсбургів (у Священній Римській імперії, згодом, з 1804 р. — Австрійська імперія)

Внаслідок першого поділу Речі Посполитої (1772 р.) Східну Галичину було включено до складу Австро-Угорської імперії

Запитання 2

Кому належали панівні позиції в Закарпатті після входження регіону під владу Габсбургів:

варіанти відповідей

полякам та угорцям;

русинам на австрійцям;

угорцям та австрійцям.

Запитання 3

Як називалося адміністративно-територіальне утворення на території Галичини на поч. ХІХ ст:

варіанти відповідей

Королівство Галіції і Лодомерії;

Руське князівство;

Галицько-Волинське королівство.

Запитання 4

Оберіть правильний варіант:

варіанти відповідей

за національним складом в Східній Галичині переважали українці, майже 71 %, 20 % складали поляки та 6% - євреї, тому більшість населення Львова - центру Королівства Галіції і Лодомерії складали українці;

за національним складом в Східній Галичині переважали українці, майже 71 %, тому вони і займали провідні управлінські позиції в регіоні;

за національним складом в Східній Галичині переважали українці, майже 71 %, 20 % складали поляки та 6% - євреї, проте українці, в більшості, були позбавленні права займати керівні, управлінські посади в краї.

Запитання 5

Прочитайте уривок із праці М. Грушевського та виконайте завдання.

«У тих землях, що одійшли до Австрії, нове правительство австрійське заходилося коло того, щоб поліпшити долю кріпаків українських, обмежити безмежну владу польських панів над ними».

В уривку йдеться про

варіанти відповідей

реформи Марії-Терезії та Йосифа ІІ 1770–1780-х рр.;

Гайдамацький рух та Коліївщину;

революційні події 1848-1849 рр., названі "Весна народів".

Запитання 6

«Товариство галицьких греко-католицьких священиків» було засноване у :

варіанти відповідей

Києві;

Львові;

Перемишлі;

Чернівцях.

Запитання 7

Що з указаного нижче характеризує становище західно-українських земель складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

посилення впливу німецької мови та культури, зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви, домінування поляків і німців в органах влади;

зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви, домінування українців та євреїв в органах влади, привілейоване становище українців у містах;

вороже ставлення імперської влади до греко-католицького духовенства, перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності, привілейоване становище українців у містах.

Запитання 8

Якого явища історії стосуються наступні заходи :

Зрівняння прав католицької, протестантських і греко-католицької церков та забезпечення віруючим цих віросповідань однакових можливостей вступу до університетів та на державну службу, купівлі-продажу землі тощо;

Ліквідація ордену єзуїтів (1773) і його багатолітнього домінування у навчальних закладах та відкриття у Львові на місці єзуїтської колегії університету (1784) (при ньому з 1787по 1809р. діяв Руський інститут — Studium rutеnum , де на філософському і богословському факультетах навчалися русини-українці;

Зменшення днів панщини та інші :

варіанти відповідей

повстання декабристів;

політика "освіченого абсолютизму";

революція "Весна народів".

Запитання 9

Вагомим прикладом активної суспільної діяльності Головної руської ради (ГРР) під час революції 1848-1849 рр. в Австрійській імперії є:

варіанти відповідей

створення «Руської трійці», видання «Русалки Дністрової»;

видання «Зорі Галицької», скликання Собору руських учених у Львові, з’їзду діячів науки, який ухвалив рішення, що українська мова базується на народній мові, для письма необхідно використовувати слов’янську кирилицю, а не латинський алфавіт;

організація Наукового товариства ім. Т. Шевченка, Слов'янського з'їзду в Празі;

заснування Руського інституту при Львівському університеті, товариства «Просвіта».

Запитання 10

Яка організація звернулася з відозвою, уривок із якої наведено:

«2. Розвивати нашу національність у всіх напрямах: досконаленням нашої мови, упровадженням її у школах вищих і нижчих, видаванням часописів.., поширенням добрих та корисних книжок українською мовою та прагненням завести нашу мову в усіх публічних установах...

3. Будемо берегти наші конституційні права, пізнавати проблеми нашого народу й шукати способів покращення його життя конституційним шляхом...»?

варіанти відповідей

«Руська трійця»;

Головна руська рада;

Кирило-Мефодіївське братство.

Запитання 11

У результаті «Весни народів» селяни західноукраїнських земель:

варіанти відповідей

домоглися ліквідації поміщицького землеволодіння;

здобули у власність сервітути (право користуватися пасовищами, угіддями вздовж річок);

були об’єднані в громади (общини);

звільнилися від повинностей, відбування панщини на користь поміщика.

Запитання 12

Оберіть неправильний варіант:

варіанти відповідей

"Товариство галицьких греко-католицьких священників" було засноване на Галичині в місті Перемишль у 1816 році з метою поширення письма, просвіти й культури серед вірних. Це товариство було першою українською просвітницькою оганізацією на західноукраїнських землях

Об’єднання українських наукових, літературних й освітніх сил, визначення поля їхньої діяльності в результаті пожвавлення культурно-освітнього руху під час подій «Весни народів» мало бути здійснено «Собором руських учених»;

Руський Собор - це політична організація, яка виникла у Львові під час революції "Весна народів", яка мала на меті поширення української мови в школах та діловодстві, допущення русинів (українців), як і поляків, до державних адміністративних посад

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест