Нафтові промисли були зосереджені в районах
Масова трудова еміграція західноукраїнського населення була спричинена
З якою течією суспільно-політичного життя західноукраїнських земель другої половини ХІХ ст. пов’язане розгортання діяльності Літературного товариства ім. Т. Шевченка (згодом — наукового), «Просвіта», «Руської бесіди», «Народної ради» (1885 р.)?
Прочитайте фрагменти з історичного джерела та виконайте завдання:
«Ми, галицькі Русини, частина українсько-руського народу, що мав колись державу самостійність, відтак віками боровся за свої державно-політичні права і ніколи не зрікся і не зречеться прав народу самостійного, заявляємо, що остаточною метою наших народних змагань є досягти того, щоб цілий українсько-руський народ здобув собі культурну, економічну і політичну самостійність та з’єднався з часом в цілісний національний організм, у якому б народний загал керував всіма своїми справами на свою загальну користь: культурну, економічну і політичну…»
Погляди якої політичної сили викладені в уривку з історичного джерела?
Установіть послідовність подій:
А створення Української національно-демократичної партії (УНДП)
Б застування Наукового товариства ім. Т. Шевченка
В створення «Просвіти» у м. Львів
Г створення Русько-української радикальної партії (УНДП)
Що визначало аграрний розвиток західноукраїнських земель у другій половині ХІХ ст.? (оберіть правильну відповідь)
1 запровадження статусу тимчасовозобов’язаних селян
2 проблеми сервітутів
3 використання більшістю селян новітньої техніки та агрокультур
4 домінування фільваркового господарства
5 аграрне перенаселення через швидке зростання населення
6 розв’язання аграрного питання на користь малоземельних і безземельних селян
7 розвиток кооперативного руху
Які міста поєднала перша залізниця в західноукраїнських землях?
Великий Каменяр, титан праці, велет духу - так називали ...
Коли була створена перша політична партія в Україні?
Встав пропущене слово.
1890 р. лідери народовців О. Барвінський, Ю. Романчук, галицький митрополит С. Сембратович за підтримки В. Антоновича та О. Кониського уклали з польськими політичними колами й австрійським урядом компромісну угоду, яка отримала назву «________».
Укажіть назву об’єднань, які створювались у західноукраїнських землях у другій половині ХІХ ст. з метою надання допомоги селянству.
Укажіть прізвище автора брошури «Україна irredenta», у якій висунуто і обґрунтовано ідею історичної необхідності здобуття Україною незалежності.
«Українським П’ємонтом» називали на початку ХХ ст.
Укажіть назву течії в національно-визвольному русі на західноукраїнських землях, представники якої виступали за повне злиття українців Галичини з росіянами.
Яка галузь промисловості була домінуючою на західноукраїнських землях на початку XX ст.?
Провідною галуззю сільського господарства на західноукраїнських землях було:
Яку назву мала перша молодіжна організація військово-спортивного руху ?
Куди був спрямований міграційний потік українців з підавстрійської України у звязку з аграрним перенаселенням?
Який навчальний заклад став осередком політичного та національного життя Західної України на початку ХХ століття?
Вкажіть причини сецесії - масового виходу студентів з Львівського університету в 1901 році та їх вступ на навчання в університети Кракова, Відня, Праги (три відповіді)
Установіть відповідність між прізвищем історичного діяча та стислою характеристикою його діяльності:
1. А. Шептицький
2. К. Трильовський
3. І. Боберський
4. А .Волошин
А лідер Української радикальної партії, засновник спортивно-громадської організації "Січ", завданням якої було фізичне виховання молоді
Б педагог, організатор сокільсько-січового руху, очолював спортивно-фізкультурну організацію "Сокіл" у 1910-1914 рр.
В історик, політолог, громадсько-політичний діяч, один з організаторів Української демократично-хліборобської партії
Г митрополит Української греко-католицької церкви, підтримував ті політичні сили на західних землях, які відстоювали їхній автономний статус у 1900-1920 рр.
Д провідний культурний і громадсько-політичний діяч Закарпаття, греко-католицький священник, редактор тижневика "Наука"
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома