Західноукраїнські землі у складі Австрійської імперії

Додано: 24 листопада 2020
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 312 разів
12 запитань
Запитання 1

Прочитайте уривок із праці М. Грушевського та виконайте завдання.

«У тих землях, що одійшли до Австрії, нове правительство австрійське заходилося коло того, щоб поліпшити долю кріпаків українських, обмежити безмежну владу польських панів над ними». В уривку йдеться про

варіанти відповідей

реформи Марії-Терезії та Йосифа ІІ 1770–1780-х рр.

Польське повстання 1830–1831 рр.

відродження українського національного руху

причини "холерних бунтів"

Запитання 2

Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?

1. Посилення впливу німецької мови та культури.

2. Нелояльне ставлення греко-католицького духовенства до імперської влади.

3. Привілейоване положення українського населення в містах.

4. Домінування поляків і німців в органах влади.

5. Зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви.

6. Перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності.

варіанти відповідей

1, 4, 5

3, 5, 6

1, 2, 4

2, 3, 6

Запитання 3

У 1772 р. Галичина увійшла до складу володінь австрійських Габсбургів у результаті


варіанти відповідей

поділу Речі Посполитої.

австро-турецької війни.

російсько-австрійської війни.

наполеонівських війн.

Запитання 4

Унаслідок проведення в 1770–1780-х роках реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ в Австрійській імперії

варіанти відповідей


посилився вплив українських політичних партій, лояльних до Габсбургів.

українці здобули перший досвід діяльності в австрійському парламенті.

Галичина та Закарпаття об’єднувалися в край – Королівство Галіції і Лодомерії.

змінилося правове становище українського селянства та греко-католицької церкви.

Запитання 5

Східна Галичина, Північна Буковина, Закарпаття на початку ХІХ ст. були в складі

варіанти відповідей

Австрійської імперії.

Османської імперії.

Німецької імперії.

Російської імперії

Запитання 6

Культурно-просвітницьке угруповання «Руська трійця» діяло впродовж

варіанти відповідей

1863–1864 рр.

1846–1847 рр.

1833–1837 рр.

1830–1831 рр.

Запитання 7

Діяльність «Товариства галицьких греко-католицьких священиків» і «Руської трійці» свідчила про

варіанти відповідей

переорієнтацію українського руху на Російську імперію

розгортання національного руху під релігійними гаслами.

політизацію національно-визвольного руху в Австрійській імперії.

початок національного відродження на західноукраїнських землях.

Запитання 8

Яка подія дала поштовх до створення Головної руської ради?

варіанти відповідей

повстання під проводом Л. Кобилиці

європейська революція 1848–1849 рр.

польське повстання 1830 р.

реформи Марії-Терезії та Йосипа II

Запитання 9

Вагомим прикладом активної суспільної діяльності Головної руської ради (ГРР) підчас революції 1848-1849 рр. в Австрійській імперії є

варіанти відповідей

заснування Руського інституту при Львівському університеті, товариства «Просвіта».

організація Наукового товариства ім. Т. Шевченка, Слов'янського з'їзду в Празі.

видання «Зорі Галицької», скликання Собору руських учених у Львові.

створення «Руської трійці», видання «Русалки Дністрової».

Запитання 10

У якому році на західноукраїнських землях (Галичина, Буковина) було остаточно скасовано панщину?

варіанти відповідей

1848 р.

1837 р.

1816 р.

1805 р.

Запитання 11

Члени «Руської трійці» своє головне завдання вбачали в

варіанти відповідей

наданні галицьким українцям права обіймати державні посади.

розбудові Австрії як парламентської федеративної республіки.

піднесенні статусу української мови, розширенні сфери її вжитку.

пропагуванні ідей федерації християнських слов’янських республік.

Запитання 12

Унаслідок освітніх реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ (1770—1780-ті рр.) в Австрійській імперії

варіанти відповідей

запроваджено систему початкових шкіл із рідною мовою навчання.

підпорядковано всі приватні гімназії римсько-католицькій церкві.

закрито Львівський університет і «Руський інститут».

ліквідовано мережу греко-католицьких семінарій.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест