Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку. Відмінкові закінчення іменників з конкретним та абстрактним значенням

Додано: 25 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 902 рази
12 запитань
Запитання 1

У родовому відмінку однини іменники ІІ відміни закінчення –а, -я мають:

варіанти відповідей

Назви почуттів

Назви осіб, власні імена та прізвища:

Збірні поняття

Літературознавчі терміни: 

Явища природи: 

Запитання 2

У родовому відмінку однини іменники ІІ відміни закінчення -у, -ю мають:

варіанти відповідей

Назви предметів: 

Назви осіб, власні імена та прізвища

Назви населених пунктів, другою частиною яких є іменник, що має в родовому відмінку закінчення –у

Назви населених пунктів: 

Назви мір довжини, ваги, часу

Запитання 3

Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку:

варіанти відповідей

портфель, стіл, гвинт

грам, місяць, процент

Воронеж, Житомир, Лондон

вокзал, метрополітен, поверх.

студент, Андрій, Франко

Запитання 4

Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку:

варіанти відповідей

Амур, Єнісей, Кавказ

атом, сегмент, відмінок

біль, гнів, страх.

стиль, сюжет, роман.

ідеал, інтерес, прогрес,

Запитання 5

Закінчення -а у формі родового відмінка однини мають обидва іменники рядка:

варіанти відповідей

акт (документ) – акт (дія), 

знак (марка), знак (значок);

рахунок (документ), рахунок (дія);

дзвін (предмет), дзвін (звук);

детектив (агент), детектив (твір).

Запитання 6

Закінчення -у  в формі родового відмінка однини мають обидва іменники рядка:



варіанти відповідей

ріг (кісткова речовина, матеріал), ріг (будинку);

томат (рослина), томат (сік);

пояс (талія), пояс (зона);

алмаз (інструмент), алмаз (речовина);

папір (документ), папір (матеріал).

Запитання 7

Визначте рядок, у якому іменники залежно від значення у формі родового відмінка однини мають закінчення -а (-я) і -у (-ю):

варіанти відповідей

відмінок, акт, респект;

рахунок, штиль, блок;

ракурс, атом, край;

біль, рівень, рисунок;

апарат, хліб, азот.

Запитання 8

 Правильно вжито відмінкове закінчення обох іменників варіанта:


варіанти відповідей

з машинного блоку — політичного блока;

збір со́няшника — олія із со́няшнику;

розрахункового рахунку - рахунка матчу;

побудувати з каменя - не лишити жодного каменю;

тривалого терміна - іншомовного терміну;

Запитання 9

Правильно записано всі слова в рядках:

варіанти відповідей

землетрусу, вітру, стола;

Воронежу, Житомира, Кавказа;

Кривого Рога, Єнісею,. Лондона;

азоту, асфальту, хліба;

портфеля, відмінка, туману.

Запитання 10

Допущено помилку у словах рядка:

варіанти відповідей

винятку, експорту, гектара, процента,

грама, метру, місяця, гроша,

альбома, колектива, лісу, рою,

долара, інтереса, принципа, прогресу,

ідеалу, руху. тижня;мільйона,

Запитання 11

У якому реченні в закінченні іменника не допущено помилку?

варіанти відповідей

За кілька хвилин троє мисливців опинилися біля веселого й гомінкого вогня у пічці. (Жуль Верн “Таємничий острів”.)

 Минулого понеділка пограбовано дім старого Ектона, одного з наших місцевих землевласників. (Артур Конан Дойл )

Що, гадаю собі, за фокус-мокус: і мотора на човні нема, і веслами ніхто не махає, а човен, немов той глісер, мчить. (Остап Вишня)

Прикрашати себе квітами, танцювати та співати під сонцем - ось і все, що лишилося від потягу до прекрасного. (Герберт Джордж Веллс)

Запитання 12

У якому реченні допущено помилку в закінченні іменників?

варіанти відповідей

Коли батько обіцяв надсилати мені свої поради, а комерційна академія ставала східцем на шляху до Парижу, я вже міг дивитися в майбутнє з надією. (Роберт Льюїс Стівенсон )

Пароплав віддалявся від пристані по холодній воді озера, туман огортав його все щільніше, і звуки оркестра танули вдалині. (Рей Бредбері )

 Ми не закрили африканських шкіл по всій країні й не домоглися скасування Акта про освіту банту. (Нельсон Мандела )

Ведмідь розшматував би мене вмить, але я схопив його за передні ноги і так міцно стис їх, що ведмідь заревів з болі. (Рудольф Еріх Распе )

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест