Закони Ньютона

Додано: 17 грудня 2023
Предмет: Фізика, 10 клас
21 запитання
Запитання 1

Твердження: енергія не може бути створена або знищена, лише перетворена з однієї форми в іншу

варіанти відповідей

істинне

хибне

недостатньо даних

залежно від ситуації може бути правильним або помилковим

Запитання 2

Молодша сестра Тараса прикладає однакову силу до кожної з іграшкових машинок, що на рисунку. Укажіть прискорення іграшкового автомобіля від найменшого до найбільшого

варіанти відповідей

X, Y, Z

Y, X, Z

Z, X,Y

Запитання 3

У класі проводяться змагання з перетягування канату. Три діаграми показують три різні пари учнів, які змагаються. Розміри стрілок пропорційні силам тяги на мотузках. Припустимо, що кожна мотузка починає рух зі стану спокою.

На якому рисунку мотузка не буде прискорюватися в жодному напрямку?

варіанти відповідей

Рисунок 1

Рисунок 2

Рисунок 3

Запитання 4

Назар женеться за Владом у коридорі школи. Влад тікає від Назара і кричить: «Ти такий повільний!». Інший учень, який стоїть у стіни, бачить, як Назар пробігає повз нього, і кричить: «Тобі потрібно пригальмувати!»

Чому Влад і учень не погоджуються щодо швидкості Назара?

варіанти відповідей

Вони бачили, як Назар рухався протягом різного часу

Вони використовували різні системи відліку, щоб описати рух Назара

Вони спостерігали за рухом Назара з різних місць

Запитання 5

Андрій грає в гру на ярмарку. Щоб виграти, він повинен кинути м'яч і збити пляшку. Сашко не думає, що пляшка впаде, коли в неї вдариться м’яч, тому що сили дії та протидії компенсують одна одну. Чи правильна заява Сашка?

варіанти відповідей

Так, тому що сили рівні та протилежні

Так, тому що сили однакові

Ні, тому що сили діють у різних напрямках

Ні, тому що сили діють на різні об'єкти

Запитання 6

Марійка кидає тенісний м'яч у стіну. Як показано на рисунку, м’яч вдаряється об стіну із силою 3 N.  Яка діаграма найкраще відображає силу реакції м’яча?

варіанти відповідей
Запитання 7

Під час тренування з бейсболу хлопчик розмахує битою й б’є по бейсбольному м’ячу, який йому кинули. Його бита діє на м'яч із силою А. Який об’єкт відчуває силу реакції на силу А?

варіанти відповідей

хлопчик

бита

м'яч

рука хлопчика

Запитання 8

Михась котить іграшкову машинку до блокової вежі, щоб збити її. Його старший брат Богдан каже, що вежа не рухатиметься, коли в неї врізатиметься машина, тому що сили дії та протидії гасять одна одну. Чи правильне твердження Богдана?

варіанти відповідей

Так, тому що сили однакові

Так, тому що сили рівні та протилежні

Ні, тому що сили діють на різні об'єкти

Ні, тому що сили діють у різних напрямках

Запитання 9

Студентка розмахує ключкою для гольфу. Ключка для гольфу б’є по м’ячу із силою 900 N ліворуч. Яка сила реакції м’яча для гольфу на ключку?

варіанти відповідей

900 N праворуч

900 N ліворуч

більше ніж 900 N праворуч

більше ніж 900 N ліворуч

Запитання 10

Яке з наведених нижче тверджень є правильним щодо вагончика на американських гірках, що рухається з постійною швидкістю по петлі?

варіанти відповідей

Вагончик прискорюється

Сума всіх сил, що діють на вагончик, дорівнює нулю

Сила тяжіння — це єдина сила, яка діє на вагончик

На вагончик діють дві сили, але жодна з них не виконує жодної роботи

Запитання 11

Богдан їхав автобусом, що раптом загальмував. Хлопчик не втримався і впав уперед. Це трапилося тому, що

варіанти відповідей

ноги Богдана продовжили рух уперед за інерцією

тіло Богдана продовжило за інерцією рухатися вперед

на Богдана подіяла напрямлена вперед сила тертя

на Богдана подіяла напрямлена вперед сила пружності

Запитання 12

Котик сидить на підлозі ліфта. Маса котика 8 кг. Виберіть правильне твердження

варіанти відповідей

Якщо ліфт нерухомий, сила реакції підлоги більша ніж 80 Н

Якщо ліфт рушає з нижнього поверху, сила реакції підлоги більша ніж 80 Н

Якщо ліфт рушає з верхнього поверху, сила реакції підлоги більша ніж 80 Н

Чим більше прискорення руху ліфта, тим більша сила тяжіння діє на котика

Запитання 13

Розглянемо такі експерименти:

У експерименті 1 учень б’є по м’ячу битою якомога сильніше. У другому тесті той самий учень б’є по м’ячу вдвічі меншою силою. Обидва рази учень вимірює відстань до м’яча.

У експерименті 2 учень розміщує 3 книжки на стільці, що перекочується, та штовхає стілець. Потім розміщує 10 книги на стільці та штовхає стілець з такою ж силою. Обидва рази учень вимірює, наскільки відкотився стілець.

Який експеримент краще перевіряє, як сила впливає на рух об’єкта?

варіанти відповідей

Дослід 1, тому що по м’ячу б’ють з різною силою

Експеримент 1, тому що студент використовує ту саму биту обидва рази

Дослід 2, тому що маса на стільці щоразу інша

Експеримент 2, тому що до стільця кожного разу прикладається однакова сила

Запитання 14

Групи учнів вимірюють маленькі автомобілі, що їдуть по столу. У класі є мірні стрічки з позначками в дюймах і сантиметрах. Учитель просить учнів робити всі вимірювання в сантиметрах. Чому вчитель приймає таке рішення?

варіанти відповідей

Легше порівнювати вимірювання, використовуючи однакову систему одиниць

Дюйми та сантиметри вимірюють різні величини

Сантиметри краще для вимірювання малих відстаней і розмірів, ніж дюйми

Якщо учні використовують різні одиниці, деякі отримають неправильні результати

Запитання 15

Розглянемо такі експерименти:

У експерименті 1 учень використовує футбольний м’яч і баскетбольний м’яч і вимірювальну стрічку. Учень б’є ногою кожен м’яч з однаковою силою та вимірює відстань, яку проходить кожен з них.

У експерименті 2 учень використовує футбольний м’яч і вимірювальну стрічку. Учень б’є ногою по м’ячу якомога сильніше і вимірює відстань, яку м’яч проходить. Потім учень б’є ногою по м’ячу з вдвічі меншою силою та знову вимірює відстань.

Який експеримент краще перевіряє, як маса впливає на рух об’єкта?

варіанти відповідей

Дослід 1, оскільки учень вимірює відстань, яку проходить кожна кулька

Дослід 1, оскільки кульки мають різну масу

Дослід 2, тому що м'яч б'ють ногою з різною силою

Дослід 2, оскільки учень використовує той самий м’яч

Запитання 16

Після удару м'яч влучив у штангу футбольних воріт. Порівняйте за модулем і напрямком сили, які діють на штангу та м'яч під час удару

варіанти відповідей

Сили однакові за модулем та однакові за напрямком

Сили однакові за модулем та протилежні за напрямком

На штангу діє вдвічі більша сила, напрямки сил протилежні

На м'яч діє вдвічі більша сила, напрямки сил протилежні

Запитання 17

Книжка лежить на столі. Якої природи в цьому випадку вага книжки?

варіанти відповідей

Сила тертя

Гравітаційна сила

Сила пружності

Електромагнітна сила

Запитання 18

Тіла взаємодіють із силами, що мають одну природу, напрямлені вздовж однієї прямої, рівні за модулем і протилежні за напрямом - це

варіанти відповідей

перший закон Ньютона

другий закон Ньютона

третій закон Ньютона

закон Гука

Запитання 19

Яке з наступних тверджень описує те, що має бути істинним у контексті Першого закону Ньютона?

варіанти відповідей

Тенденція водіїв продовжувати рух прямолінійно, поки автомобіль різко повертає на дорозі, є прикладом концепції інерції.

Об’єкт з нульовим прискоренням і об’єкт, що рухається з постійним прискоренням, вважаються подібними станами.

Маса — це міра здатності об’єкта чинити опір руху чи будь-якому переміщенню.

Об'єкт важко повністю зупинити через високу початкову швидкість.

Запитання 20

Яке з наступних тверджень має бути істинним, якщо визначено, що об’єкт має нульове прискорення?

варіанти відповідей

Об’єкт не рухається ні вгору, ні вниз

Об'єкт має нульову швидкість

На об’єкт не діють жодні сили

На об’єкт не діють неврівноважені сили

Запитання 21

Сила  F діє на предмет маси m, який має прискорення a. Якщо маса подвоюється, а сила зменшується в чотири рази, яке прискорення нового об’єкта?

варіанти відповідей

Прискорення a

Прискорення ⅛a

Прискорення ½a

Прискорення 2a

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест