Діяльність людини в природних екосистемах повинна бути:
Одним із класичних прикладів сукцесій у середовищі є заростання лісового озера. Через обміління струмків, що живлять озеро, притік води в нього зменшується, озеро міліє, заростає і змінюється його видовий склад. Який із законів природокористування описує цей приклад:
Один із законів природокористування - закон розвитку за рахунок зовнішнього середовища. Чому ж система не може існувати самостійно - за рахунок власних ресурсів:
При вирощуванні сільськогосподарських культур для отримання високого врожаю необхідно забезпечити рослини достатньою кількістю світла, тепла, сонячної енергії, поживних речовин. З дію якого закону природокористування ми тут маємо справу:
Території великих міст мають густозаселені ділянки та ділянки, які зайняті парками, скверами, газонами, квітниками. Проте їх площа все-таки менша за площу, зайняту будинками, дорогами, промисловими підприємствами. Порушення якого правила природокористування ми тут спостерігаємо:
Вивчаючи рослини, ми говорили, що вирощування бобових рослин приводить до збагачення грунту нітрогеновмісними речовинами. Це відбувається завдяки тому, що на коренях цих рослин живуть бульбочкові бактерії, які здатні поглинати Нітроген і перетворювати його на доступні для рослин сполуки. Зараз у сільському господарстві часто використовують ці рослини для передосіннього посіву і не збирають урожай, а залишають їх перегнивати, щоб покращити властивості грунту. Про який вид природокористування ми тут можемо говорити:
Людина є частиною живої природи. Вона підкоряється тим же законам, що й інші живі організми. Виходячи із цього зробіть висновок про те, коли людина має більше шансів на виживання:
Одним із прикладів "жорсткого" природокористування є суцільні лісові рубки. Але ж на цьому місці, якщо після рубки не розорювати ділянку, через кілька десятків років знову може відновитися ліс. Чому ж це вважається "жорстким " природокористуванням:
Який із наведених тут фактів є прикладом "м'якого" природокористування:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома