Визначте правильність тверджень:
І. Основою для формулювання законів спадковості стали багаторічні досліди з схрещування гороху посівного.
ІІ. Для гороху посівного характерне різноманіття сортів, що різняться контрастними (альтернативними) проявами ознак.
ІІІ. Для гороху посівного характерне лише перехресне запилення.
Визначте правильність тверджень:
І. Алелі – це різні варіанти одного і того ж гена, що містяться в різних локусах гомологічних хромосом і визначають альтернативні прояви однієї ознаки.
ІІ. Генотип – сукупність ознак і властивостей організму.
ІІІ. Геном – сукупність генів гаплоїдного набору хромосом еукаріотів, ДНК прокаріотів, НК вірусів.
Визначте правильність тверджень:
І. Під час моногібридного схрещування батьківських особин, що різняться проявами однієї ознаки, в потомстві спостерігаються лише рецесивні прояви ознаки.
ІІ. При схрещуванні гетерозиготних гібридів першого покоління між собою в другому поколінні з’являються особини як з домінантними, так і з рецесивними станами ознак.
ІІІ. За типом кодомінування в людини успадковується перша група крові.
Визначте правильність тверджень:
І. Гомозигота – це ди- або поліплоїдна клітина (особина), гомологічні хромосоми якої несуть однакові алелі певного гена.
ІІ. Домінантний алель — це алель, який проявляється у
фенотипі гетерозиготного організму.
ІІІ. Алелі одного гена можуть взаємодіяти між собою.
Визначте правильність тверджень:
І. Неповне домінування - у гетерозиготи проявляється тільки дія домінантного алеля, й ознака виглядає так, як і в домінантної гомозиготи.
ІІ. Кожний ген розташований у певній хромосомі, де займає визначене місце – локус.
ІІІ. Закони одноманітності гібридів першого покоління та
розщеплення спадкових ознак у нащадків гібрида
були сформульовані за результатами моногібридних схрещувань.
Визначте правильність тверджень:
І. Неповне домінування - гетерозигота має проміжний прояв
ознаки порівняно з проявом цієї ознаки у домінантної
і рецесивної гомозигот.
ІІ. Розрізняють два типи алелей — домінантний і рецесивний.
ІІІ. Передачу спадкової інформації наступному поколінню здійснюють статеві клітини за статевого розмноження.
Визначте правильність тверджень:
І. Фен – окремий варіант певної ознаки, що визначається генотипом й умовами середовища.
ІІ. Гібридологічний метод – це схрещування батьківських особин і вивчення нащадків-гібридів з метою визначення особливостей успадкування тих чи інших ознак й властивостей.
ІІІ. Під час моногібридного схрещування двох гібридів першого покоління, які є гетерозиготами, в потомстві спостерігаються розщеплення за фенотипом 1 : 2 : 1 і за генотипом 3 : 1.
Визначте правильність тверджень:
І. Множинні алелі виникають внаслідок мутації одного гена в різних особин.
ІІ. Прикладами ознак, які успадковуються за повним домінуванням, є форма волосся людини (кучеряве, хвилясте й пряме).
ІІІ. Основною умовою виконання закону чистоти гамет є нормальний хід мітозу.
Визначте правильність тверджень:
І. Для позначення генів та їх алелів у схемах схрещувань використовують літери латинського алфавіту.
ІІ. Великими літерами позначають домінантні алелі,
а малими — рецесивні.
ІІІ. Генотипи AABB, AaBb, AABb і AaBB мають різний фенотип.
Визначте правильність тверджень:
І. Якщо генів кілька, то вони в запису розташовуються в
алфавітному порядку.
ІІ. Домінантний алель завжди пишуть перед рецесивним
алелем того ж гена.
ІІІ. Аналізуюче схрещування – це схрещування особини з невідомим генотипом з особиною, гомозиготною за
рецесивними алелями всіх досліджуваних генів.
Визначте правильність тверджень:
І. Два алелі одного гена, наявні в однієї особини, можуть зливатись між собою чи модифікувати одне одного.
ІІ. Гамети є генетично «чистими», тобто несуть тільки один ген з алельної пари.
ІІІ. У разі утворення статевих клітин відбувається мейоз, і в кожну з гамет потрапляє диплоїдний набір хромосом.
Визначте правильність тверджень:
І. Беккрос– схрещування гібрида першого покоління з однією з батьківських форм.
ІІ. Секвенування здійснюють за допомогою автоматичних секвенаторів, в яких застосовуються флуоресцентно-мічені праймери.
ІІІ. Молекулярно-генетичними маркерами не можуть бути білки та ділянки ДНК у вигляді генів.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома