Які заклади, в ХІХ ст. почали відігравати провідну роль у промисловості України
Прочитайте уривок і вкажіть місто, про яке йдеться в тексті:
"В історії українського театрального мистецтва видатне місце посів театр, на чолі якого стояли Іван Котляревський та Михайло Щепкін. Він розпочав роботу в 1818 р., у репертуарі були п'єси перш за все І. Котляревського. У 1821 р. скрутне матеріальне становище привело до його закриття".
Наміри Наполеона І щодо України перед російсько-французькою війною 1812 р.
Що в Наддніпрянській Україні гальмувало розвиток капіталістичних відносин на селі після скасування кріпосного права?
Прочитайте визначення й укажіть поняття, що відповідає його змісту:
"Найбільш активна й організована частина тієї чи іншої соціальної групи населення, яка виражає і захищає її інтереси".
Прочитайте уривок з документа й укажіть його назву та автора:
"Не може далі в Росії існувати дозвіл одній людині мати і називати іншу своїм кріпаком. Рабство повинно бути рішуче знищено... Увесь російський народ складає один стан - громадський; всі сучасні стани знищуються і зливаються в один стан - громадянський. Всі різні племена, з яких складається Російська держава, визнаються російськими і, складаючи різні свої назви, становлять один народ російський ... Постановляється корінним законом Російської держави, що будь-яка думка про федеративний устрій вікидається цілком, як найзгубніший злочин і найбільше зло".
Автор картини "Катерина"
Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його прізвище:
"Роки життя - 1811-1843. Син сільського священниккак з Львівщини. Навчався в Бережанах і Львові. Головна постать у "Руської трійці". У 1836 р. виголосив першу українську промову в музеї семінарії перед духовною владою і запрошеними гостями. Поет і громадький діяч, священник. Помер у с. Новосілках, перепохований у Львові".
Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його:
"Роки життя - 1841-1895. Народився на Полтавщині. Навчався в Київському університеті, викладав. У 1878 р. переїхав до Женеви, де почав видавати український політичний журнал "Громада". У 1889 р. оселився в Болгарії, де працював професором історії в Софійському університеті"
Прочитайте визначення й укажіть поняття, що відповідає його змісту:
"Художній метод, ознаками якого є культ почуття людини, увага до особистості, неприйняття буденності, наявність мотивів бунту, нескореності, історизму, захоплення фольклором"
Прочитайте уривок і вкажіть автора цих слів:
"Часи вишиваних сорочок ... минули і ніколи вже не вернуться. Українська інтелігенція стає до боротьби кривавої і безпощадної. Вона вірить в сили свої і вона виповнить свій обов'язок. Вона виписує на своєму прапорі ці слова: "Одна єдина, нероздільна, вільна, самостійна Україна вд Карпат аж по Кавказ ... Наша нація ступила на новий шлях життя, а ми мусимо стати на її чолі, щоб вести до здійснення великого ідеалу" ... Державна самостійність єсть головна умова існування нації, а державна незалежність єсть національним ідеалом у сфері міжнаціональних відносин".
Сутність події, що ввійшла в історію під назвою "Справа Бейліса"
Причини еміграції значної частини населення Західної України наприкінці ХІХ ст. - на початку ХХ ст.
Твір, автором якого є письменниця, зображена на портреті Івана Труша
Установіть відповідність:
А Микола Костомаров
Б Іван Котляревський
В Пантелеймон Куліш
Г Тарас Шевченко
Установіть послідовність подій:
А Створення Революційної української партії
Б Перша російська революція
В Створення Товариства українських поступовців
Г "Справа Бейліса"
Укажіть причини поширення "москвофільства" на західноукраїнських землях у 2-й половини ХІХ ст.
1 активна допомога російського народу населенню Західної України у боротьбі з впливом поляків
2 зневіра у можливості захистити національні інтереси власними силами
3 зростання економічного та політичного домінування поляків, угорців, румунів у краї
4 інформація про хороше становище українців у Російській імперії
5 політика Росії, її фінансова та політична підтримка "москвофільства"
6 прагнення звільнитися з-під влади австрійського імператора
7 теоретичне доведення тези про єдиний російський народ.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома