Завдання у форматі НМТ

Додано: 24 лютого 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 1709 разів
20 запитань
Запитання 1

Завдання 1-4 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й позначте його.

Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього

(1) Україна розташована на перетині трьох геополітичних формувань: Євразійського, Євроатлантичного та Ісламського. (2) Таке розміщення країни зумовлює ряд як позитивних, так і негативних наслідків для її геополітичних перспектив, можливостей та інтересів. (3) Перш за все варто зазначити, що як у глобальному вимірі, так і у вимірі найближчого оточення, Україна була і є надзвичайно перспективною державою з великим потенціалом. (4) Саме тому у всі періоди своєї історії вона поставала територією, за сферу впливу на яку боролися наймогутніші державні утворення світу. (5) Одним із негативних наслідків тривалого перебування у складі Російської імперії, а згодом – у СРСР стала відсутність геополітичної суб’єктності нашої країни. (6) Європейські держави довгий час не сприймали Україну як рівноправного учасника геополітичного простору, і, мабуть, буде неправильним сказати, що на сьогодні ця позиція кардинально змінилась.


1. У знахідному відмінку в тексті вжито слово

варіанти відповідей

А розміщення

Б ряд

В оточення

Г утворення

Запитання 2

(1) Україна розташована на перетині трьох геополітичних формувань: Євразійського, Євроатлантичного та Ісламського. (2) Таке розміщення країни зумовлює ряд як позитивних, так і негативних наслідків для її геополітичних перспектив, можливостей та інтересів. (3) Перш за все варто зазначити, що як у глобальному вимірі, так і у вимірі найближчого оточення, Україна була і є надзвичайно перспективною державою з великим потенціалом. (4) Саме тому у всі періоди своєї історії вона поставала територією, за сферу впливу на яку боролися наймогутніші державні утворення світу. (5) Одним із негативних наслідків тривалого перебування у складі Російської імперії, а згодом – у СРСР стала відсутність геополітичної суб’єктності нашої країни. (6) Європейські держави довгий час не сприймали Україну як рівноправного учасника геополітичного простору, і, мабуть, буде неправильним сказати, що на сьогодні ця позиція кардинально змінилась.


2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А першому

Б другому

В третьому

Г шостому

Запитання 3

(1) Україна розташована на перетині трьох геополітичних формувань: Євразійського, Євроатлантичного та Ісламського. (2) Таке розміщення країни зумовлює ряд як позитивних, так і негативних наслідків для її геополітичних перспектив, можливостей та інтересів. (3) Перш за все варто зазначити, що як у глобальному вимірі, так і у вимірі найближчого оточення, Україна була і є надзвичайно перспективною державою з великим потенціалом. (4) Саме тому у всі періоди своєї історії вона поставала територією, за сферу впливу на яку боролися наймогутніші державні утворення світу. (5) Одним із негативних наслідків тривалого перебування у складі Російської імперії, а згодом – у СРСР стала відсутність геополітичної суб’єктності нашої країни. (6) Європейські держави довгий час не сприймали Україну як рівноправного учасника геополітичного простору, і, мабуть, буде неправильним сказати, що на сьогодні ця позиція кардинально змінилась.


3. Вставним словом ускладнено речення

варіанти відповідей

А перше

Б друге

В четверте

Г шосте

Запитання 4

(1) Україна розташована на перетині трьох геополітичних формувань: Євразійського, Євроатлантичного та Ісламського. (2) Таке розміщення країни зумовлює ряд як позитивних, так і негативних наслідків для її геополітичних перспектив, можливостей та інтересів. (3) Перш за все варто зазначити, що як у глобальному вимірі, так і у вимірі найближчого оточення, Україна була і є надзвичайно перспективною державою з великим потенціалом. (4) Саме тому у всі періоди своєї історії вона поставала територією, за сферу впливу на яку боролися наймогутніші державні утворення світу. (5) Одним із негативних наслідків тривалого перебування у складі Російської імперії, а згодом – у СРСР стала відсутність геополітичної суб’єктності нашої країни. (6) Європейські держави довгий час не сприймали Україну як рівноправного учасника геополітичного простору, і, мабуть, буде неправильним сказати, що на сьогодні ця позиція кардинально змінилась.


4. Словосполученням великим потенціалом (третє речення) можна замінити словосполученням

варіанти відповідей

А великим резервом

Б великим арсеналом

В великими можливостями

Г великим ресурсом

Запитання 5

Завдання 5-15 мають по п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й позначте його.


5. Наголос падає на перший склад у слові

варіанти відповідей

А фаховий

Б отаман

В зручний

Г ненависть

Д добуток

Запитання 6

6. Апостроф необхідно писати на місці пропуску у всіх словах рядка, ОКРІМ

варіанти відповідей

А торф…яний, Лук…ян, верб…я, від…єднати

Б мавп…ячий, м…ята, роз…ятрити, м…язи

В об…єм, бур…ян, подвір…я, черв…як

Г В…ячеслав, в…язи, з…їхати, верф…ю

Д з…ясувати, жираф…ячий, ін…єкція, комп…ютер

Запитання 7

7. М’який знак НЕ пишеться на місці пропуску у всіх словах рядка


варіанти відповідей

А русал…чин, корін…чик

Б чотир…ма, нен…чин

В тянь-шан...ський, мен…ший

Г чабан…ський, т…мяний

Д Уман…щина, парасол…ці


Запитання 8

8. Префікс пре- необхідно писати у всіх словах рядка


варіанти відповідей

А пр…вабливий, пр…гарний, пр…швидшений

Б пр…бережний, пр…глибокий, пр…браний

В пр…красний, пр…кордонний, пр…мудрий

Г пр…солити, пр…забутий, пр…чудовий

Д пр…чистий, пр..стол, пр…зирство

Запитання 9

9. Слова записано правильно у всіх рядках, ОКРІМ


варіанти відповідей

А тижневий, чесний, пестливий

Б шістнадцять, зап’ясний, корисний

В кістлявий, щасливий, якісний

Г хвастливий, контрастний, блиснути

Д брязнути, баластний, хворостняк

Запитання 10

10. З подвоєними приголосними н необхідно писати всі слова, ОКРІМ


варіанти відповідей

А стара…ий

Б числе…ий

В зако…ий

Г букве…ий

Д де…ий

Запитання 11

11. Лексичної помилки немає в рядку


варіанти відповідей

А вжити заходів

Б попередити хворобу

В потерпіти поразку

Г зраджувати принципам

Д навчитися малюванню

Запитання 12

12. Букву и треба писати на місці пропуску у всіх словах рядка


варіанти відповідей

А тр…вога, л…ман, пот…хеньку

Б горл…чка, ш…потіти, мереж…во

В добр…во, хр…зантема, цуц…ня

Г височ…на, зас…нати, т…рновий

Д вит…рати, кр…мезний, об…рігати

Запитання 13

13. Усі прислівники написано правильно, ОКРІМ


варіанти відповідей

А безперестанку

Б якнайбільше

В віч-на-віч

Г по нашому

Д день у день

Запитання 14

14. Редагування потребує речення


варіанти відповідей

А Земля, світаючи, всміхалась.

Б До мети, співаючи, я ладен з вами йти.

В Йдучи, наша казка стомилась.

Г Проходячи повз вікно, мені почулася пісня.

Д Утікаючи від дощу, остерігайтеся граду.

Запитання 15

15. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Сивої давнини сягає духовно-етична традиція: (1) Батьківщину називають матір’ю, (2) землю – (3) матінкою; (4) і це природно, (5) адже саме матір стоїть біля колиски майбутнього народу.


НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку

варіанти відповідей

А двокрапка 1 – між частинами складного речення, поєднаних безсполучниковим зв’язком

Б кома 2 – при однорідних членах речення

В тире 3 – між підметом і присудком

Г крапка з комою 4 – між частинами складного речення, поєднаних сурядним зв’язком

Д кома 5 – між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком

Запитання 16

У завданнях 16-20 до кожного з чотирьох фрагментів інформації, позначених цифрою, доберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою.


16. З’ясуйте значення кожного фразеологізму 

Фразеологізм                                                Значення

1 виміняти пасок на поясок                       А дошкуляти комусь

2 знімати стружку                                       Б важко працювати

3 сісти на голову                                         В мати необмежену владу над кимось

4 у печінках сидіти                                      Г бездумно мінятися чимось

                                                                     Д карати, лаяти когось за щось


варіанти відповідей

1-Г 2-Д 3-В 4-А

1-Г 2-В 3-Б 4-Д

1-Д 2-Г 3-В 4-А

1-А 2-Д 3-В 4-Г

Запитання 17

17. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова у реченні (цифра позначає наступне слово)

Речення                                                   Частини мови


(1) Закипіло, заревло навкруги, А прислівник

(2) аж річка охнула й (3) нестямно Б займенник

на (4) всі боки захиталася. В іменник

Г дієслово

Д сполучник



 

 

варіанти відповідей

1-Д 2-В 3-А 4-Б

1-Г 2-А 3-Д 4-В

1-Г 2-Д 3-А 4-Б

1-Б 2-В 3-А 4-Д

Запитання 18

18. Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире.


Умова вживання тире

1 тире в реченні з однорідними членами

2 тире між підметом і присудком

3 тире при відокремленій прикладці

4 тире на місці пропущеного члена


Приклад речення

А Жити мені без праці – значить не жити.

Б Ні спека дня, ні бурі, ні морози – ніщо не вб’є любов мою живу.

В Дмухнув вітер понад ставом – і сліду не стало.

Г Біля її хати – самі квіти.

Д На небі видніються плеяди – зоряні скупчення в сузір’ї Тільця.


варіанти відповідей

1-Б 2-А 3-Д 4-Г

1-Г 2-А 3-Д 4-Б

1-Д 2-В 3-Б 4-Д

1-Б 2-А 3-В 4-Г

Запитання 19

19. Доберіть приклад до кожного виду відокремленого члена речення.


Відокремлений член речення

1 означення

2 обставина

3 додаток

4 прикладка

 

Приклад

А Степ, струсивши з себе росу та зігнавши непримітні тіні, горить рівним жовто-зеленим кольором.

Б Душа твоя, мій брате, бентежиться даремно.

В Сонце таке сліпуче тут світить,

ніби ти опинився на якійсь уже

іншій, ближчій до сонця, планеті.

Г Благословенні ви, вітрила лазурові

життя і юності, жадоби і любові.

Д Щодо місця проведення відпустки, то ми визначимося за декілька днів.


варіанти відповідей

1-Д 2-Г 3-А 4-В

1-Б 2-А 3-Г 4-Д

1-В 2-А 3-Б 4-Г

1-А 2-Д 3-В 4-Г

1-В 2-А 3-Д 4-Г

Запитання 20

20. Доберіть приклад до кожного типу складного речення.


Тип складного речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 з різними видами зв’язку


Приклад речення

А Історія однозначно свідчить про те, що найнепохитніші для сучасників тієї чи іншої епохи реалії життя можуть зникати зовсім або переживати неймовірні метаморфози.

Б Був день великий, по вінце залитий сонцем.

В Біліє розквітла гречка, де-не-де підсинена волошками, а в ній зрідка прокочується бджолиний звук.

Г З чого починається любов до отчого краю, звідки і коли приходить любов до рідної чорної землі?

Д Десь у далекому полі дзвеніли шаблі, тупотіли копита коней, але в ниві гули дзвони оновленої Софії, сповіщаючи, що вже лопотять могутні вітрила майбутнього.


варіанти відповідей

1-В 2-Г 3-А 4-Д

1-В 2-А 3-Г 4-Д

1-Г 2-Б 3-А 4-В

1-Д 2-А 3-Г 4-Б

1-В 2-Б 3-А 4-Д

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест