Рядки Ой полинь, віночку, Прудко за водою, На щастя, на долю Милому зо мною взято з
Утечу князя Ігоря з полону описано в уривку
Назва вірша «De libertate» Григорія Сковороди в перекладі означає
До циклу «В казематі» входить твір Тараса Шевченка
Речення Наум Дрот був парень на усе село, де жив. Батькові і матері слухняний, старшим себе покірний... у повісті «Маруся» Григорія Квітки-Основ'яненка є фрагментом
«Польова царівна» — перша глава твору
Філософським ліро-епічним є твір
Характеризуючи Кайдашиху словами на словах, як на цимбалах грає, а де ступить, то під нею лід мерзне, а як гляне, то од її очей молоко кисне, Мотря наголошує на
Яскравим представником реалізму в українській літературі є
Найбільше діалектизмів як художній засіб використано у творах
Типом antique у творі «Valse melancolique» називали
Рядки
Будь мечем моїм!
Ні, сонцем стань!
Вгорі спинися,
Осяй мій край і розлетися
Дощами судними над ним.
написав (-ла)
Погроза Заставлю! Виб'ю з голови дур український! А як ні — то через труп переступлю. Через труп! лунає з уст літературного героя
Прочитайте фрагмент з художнього твору. — Це була наша друга Україна, синку, але щасливіша. ...Тут де не поїдеш — то з Києва виїдеш, а в Чернігівку приїдеш, з Чернігівки виїдеш — в Полтавку приїдеш... У цих рядках
До представників «розстріляного відродження» належить
Коли дзвенять черешні
В медовому цвіту,
Узори нетутешні
Із цвіту я плету.
І щось бадьоре сниться —
А може, то ява,—
Немов лице в криниці
Чудовно ожива.
Земля тремтить у млості
І ронить пелюстки,
І невідомі гості
Злітаються в садки.
І думка стала словом,
І в поглядах — пісні,
Коли в цвіту медовім
Черешні запашні.
У вірші поєднано види лірики
Коли дзвенять черешні
В медовому цвіту,
Узори нетутешні
Із цвіту я плету.
І щось бадьоре сниться —
А може, то ява,—
Немов лице в криниці
Чудовно ожива.
Земля тремтить у млості
І ронить пелюстки,
І невідомі гості
Злітаються в садки.
І думка стала словом,
І в поглядах — пісні,
Коли в цвіту медовім
Черешні запашні.
Віршовий розмір твору
Коли дзвенять черешні
В медовому цвіту,
Узори нетутешні
Із цвіту я плету.
І щось бадьоре сниться —
А може, то ява,—
Немов лице в криниці
Чудовно ожива.
Земля тремтить у млості
І ронить пелюстки,
І невідомі гості
Злітаються в садки.
І думка стала словом,
І в поглядах — пісні,
Коли в цвіту медовім
Черешні запашні.
Персоніфікацію використано в строфі
Коли дзвенять черешні
В медовому цвіту,
Узори нетутешні
Із цвіту я плету.
І щось бадьоре сниться —
А може, то ява,—
Немов лице в криниці
Чудовно ожива.
Земля тремтить у млості
І ронить пелюстки,
І невідомі гості
Злітаються в садки.
І думка стала словом,
І в поглядах — пісні,
Коли в цвіту медовім
Черешні запашні.
Провідний мотив вірша
Коли дзвенять черешні
В медовому цвіту,
Узори нетутешні
Із цвіту я плету.
І щось бадьоре сниться —
А може, то ява,—
Немов лице в криниці
Чудовно ожива.
Земля тремтить у млості
І ронить пелюстки,
І невідомі гості
Злітаються в садки.
І думка стала словом,
І в поглядах — пісні,
Коли в цвіту медовім
Черешні запашні.
Тип римування
Установіть відповідність.
Місце подій у творі Назва твору
1 Семигори А «Гайдамаки»
2 Піски Б «Чорна рада»
3 Кононівка В «Intermezzo»
4 Хмарище Г «Кайдашева сім’я»
Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Установіть відповідність.
Портрет
1 ... високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий; голова в кучерях,
як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі; і вже чи ступить, заговорить, то справді по-гетьманськи.
2 ..молоде довгасте лице було рум'яне. Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс у рум'яні губи — усе подихало молодою парубочою красою.
3 Таких парубків часто й густо можна зустріти по наших хуторах та селах. Одно тільки в цього неабияке — дуже палкий погляд, бистрий, як блискавка. Ним світилася якась незвичайна сміливість і духова міць, разом з якоюсь хижою тугою...
4 Високого зросту, ставний, бравий, широкоплечий, як із заліза збитий, а до того ще меткий як заєць, співун-реготун... Хороший з лиця — повновидий, рум'янець на всю щоку, з чорними веселими очима... — перший красень на селі...
Герой твору
А Карпо Кайдаш
Б Лаврін Кайдаш
В Яким Сомко
Г Максим Ґудзь
Д Чіпка
Установіть відповідність.
Назва глави Назва твору
1 «Навзаводи із смертю» А «Маруся Чурай»
2 «Дідова балка» Б «Гайдамаки»
3 «Гонта в Умані» В «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
4 «Так оце та правда!?» Г «Тигролови»
Д «Місто»
Установіть відповідність.
Художній образ
1 ..вогнистим хвостом замітаючи слід, летів дракон.
2 ...писав повість про людей.
3 ...сесію здав, костюм ось купив.
4 ...аристократична розкіш, портрети й розгардіяш...
Назва твору
А «Три зозулі з поклоном»
Б «Майстер корабля»
В «Я (Романтика)»
Г «Тигролови»
Д «Місто»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома