ЗНО 2021. ЛІТЕРАТУРА 20 варіант

Додано: 20 липня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 31 раз
24 запитання
Запитання 1

Рядки Ой полинь, віночку, Прудко за водою, На щастя, на долю Милому зо мною взято з

варіанти відповідей

колядки

щедрівки

русальної пісні

купальської пісні 

жниварської пісні

Запитання 2

Утечу князя Ігоря з полону описано в уривку

варіанти відповідей

...а сам вночі вовком бігав: із Києва добігав до півнів у Тмуторокань, великому Хорсові вовком путь перебігав.

А князь Ігор поскочив горностаєм в очерет і білим гоголем на воду. Зметнувсь на борзого коня і скочив з нього сірим вовком.

...наступив на землю Половецькую, притоптав горби і яруги, змутив ріки і озера, висушив потоки і болота.

Никне трава жалощами, а дерево з тугою к землі приклонилось. Уже-бо, браття, невеселая година настала, уже пустиня силу прикрила.

Тоді вступив Ігор-князь в злоте стремено і поїхав по чистому полю. Сонце йому тьмою путь заступало...

Запитання 3

Назва вірша «De libertate» Григорія Сковороди в перекладі означає

варіанти відповідей

на захист

про свободу

споріднена праця

чисте сумління

без надії сподіваюсь

Запитання 4

До циклу «В казематі» входить твір Тараса Шевченка

варіанти відповідей

«До Основ'яненка»

«Кавказ»

«Заповіт»

«Мені однаково...»

«I мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Запитання 5

Речення Наум Дрот був парень на усе село, де жив. Батькові і матері слухняний, старшим себе покірний... у повісті «Маруся» Григорія Квітки-Основ'яненка є фрагментом

варіанти відповідей

експозиції

зав'язки

розвитку дії

кульмінації 

розв'язки

Запитання 6

«Польова царівна» — перша глава твору

варіанти відповідей

«Маруся» Григорія Квітки-Основ'яненка

«Чорна рада» Пантелеймона Куліша

«Кайдашева сім'я» Івана Нечуя-Левицького

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного та Івана Білика

«Тіні забутих предків» Михайла Коцюбинського

Запитання 7

Філософським ліро-епічним є твір

варіанти відповідей

«Енеїда» Івана Котляревського

«Катерина» Тараса Шевченка

«Кавказ» Тараса Шевченка

«Сон (У всякого своя доля...)» Тараса Шевченка

«Мойсей» Івана Франка

Запитання 8

Характеризуючи Кайдашиху словами на словах, як на цимбалах грає, а де ступить, то під нею лід мерзне, а як гляне, то од її очей молоко кисне, Мотря наголошує на

варіанти відповідей

красномовності свекрухи

хитрості й скупості

любові й повазі до неї

двоїстості її натури

умінні свекрухи наврочити

Запитання 9

Яскравим представником реалізму в українській літературі є

варіанти відповідей

І.Нечуй Левицький

О.Кобилянська

Л.Українка

М.Коцюбинський

В.Стефаник

Запитання 10

Найбільше діалектизмів як художній засіб використано у творах

варіанти відповідей

«Майстер корабля» Юрія Яновського і «Я (Романтика)» Миколи Хвильового

«Подвійне коло» Юрія Яновського і «Я (Романтика)» Миколи Хвильового

«Тіні забутих предків» Михайла Коцюбинського і «Камінний хрест» Василя Стефаника

«Зачарована Десна» Олександра Довженка і «Маруся Чурай» Ліни Костенко

«Модри Камень» Олеся Гончара і «Зачарована Десна» Олександра Довженка

Запитання 11

Типом antique у творі «Valse melancolique» називали

варіанти відповідей

матір Софії

Марту 

Софію 

Ганну

викладачку Софії 

Запитання 12

Рядки

Будь мечем моїм!

Ні, сонцем стань!

Вгорі спинися,

Осяй мій край і розлетися

Дощами судними над ним.

написав (-ла)

варіанти відповідей

Микола Вороний

Олександр Кандиба

Лариса Косач

Павло Тичина

Максим Рильський

Запитання 13

Погроза Заставлю! Виб'ю з голови дур український! А як ні — то через труп переступлю. Через труп! лунає з уст літературного героя


варіанти відповідей

Ернста фон Крауза

Мини Мазайла

майора Медвина

доктора Тагабата

чекіста Андрюші

Запитання 14

Прочитайте фрагмент з художнього твору. — Це була наша друга Україна, синку, але щасливіша. ...Тут де не поїдеш — то з Києва виїдеш, а в Чернігівку приїдеш, з Чернігівки виїдеш — в Полтавку приїдеш... У цих рядках

варіанти відповідей

Івоніка заспокоює свого сина Михайла-солдата

Сірчиха розповідає Григорієві про Україну в тайзі

Шрам розповідає синові Петру про колишню Україну

фон Крауз ділиться своїми захопленнями з Людвігом

батько розповідає малому Сашкові про післявоєнну Україну

Запитання 15

До представників «розстріляного відродження» належить

варіанти відповідей

Ліна Костенко

Андрій Малишко

Микола Куліш

Василь Стус

Іван Драч

Запитання 16

Коли дзвенять черешні

В медовому цвіту,

Узори нетутешні

Із цвіту я плету.


І щось бадьоре сниться —

А може, то ява,—

Немов лице в криниці

Чудовно ожива.


Земля тремтить у млості

І ронить пелюстки,

І невідомі гості

Злітаються в садки.


І думка стала словом,

І в поглядах — пісні,

Коли в цвіту медовім

Черешні запашні.

У вірші поєднано види лірики

варіанти відповідей

пейзажну й громадянську

філософську й особисту

особисту й пейзажну

громадянську й особисту

Запитання 17

Коли дзвенять черешні

В медовому цвіту,

Узори нетутешні

Із цвіту я плету.


І щось бадьоре сниться —

А може, то ява,—

Немов лице в криниці

Чудовно ожива.


Земля тремтить у млості

І ронить пелюстки,

І невідомі гості

Злітаються в садки.


І думка стала словом,

І в поглядах — пісні,

Коли в цвіту медовім

Черешні запашні.

Віршовий розмір твору

варіанти відповідей

ямб

хорей

дактиль

анапест

Запитання 18

Коли дзвенять черешні

В медовому цвіту,

Узори нетутешні

Із цвіту я плету.


І щось бадьоре сниться —

А може, то ява,—

Немов лице в криниці

Чудовно ожива.


Земля тремтить у млості

І ронить пелюстки,

І невідомі гості

Злітаються в садки.


І думка стала словом,

І в поглядах — пісні,

Коли в цвіту медовім

Черешні запашні.

Персоніфікацію використано в строфі

варіанти відповідей

першій

другій

третій

четвертій

Запитання 19

Коли дзвенять черешні

В медовому цвіту,

Узори нетутешні

Із цвіту я плету.


І щось бадьоре сниться —

А може, то ява,—

Немов лице в криниці

Чудовно ожива.


Земля тремтить у млості

І ронить пелюстки,

І невідомі гості

Злітаються в садки.


І думка стала словом,

І в поглядах — пісні,

Коли в цвіту медовім

Черешні запашні.

Провідний мотив вірша

варіанти відповідей

захоплення багатим урожаєм черешень у меду

краса приходу весни у цвітінні й поверненні птахів

оспівування краси природи й народження творчості

осмислення плину життя через нове цвітіння й приліт птахів

Запитання 20

Коли дзвенять черешні

В медовому цвіту,

Узори нетутешні

Із цвіту я плету.


І щось бадьоре сниться —

А може, то ява,—

Немов лице в криниці

Чудовно ожива.


Земля тремтить у млості

І ронить пелюстки,

І невідомі гості

Злітаються в садки.


І думка стала словом,

І в поглядах — пісні,

Коли в цвіту медовім

Черешні запашні.

Тип римування

варіанти відповідей

перехресне

суміжне

кільцеве

білий вірш

Запитання 21

Установіть відповідність.

Місце подій у творі Назва твору

1 Семигори А «Гайдамаки»

2 Піски Б «Чорна рада»

3 Кононівка В «Intermezzo»

4 Хмарище Г «Кайдашева сім’я»

Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

варіанти відповідей

1Г 2Д 3В 4Б

1Д 2Г 3В 4Б

1Г 2В 3Д 4Б

1Г 2Д 3Б 4В

1Г 2Д 3В 4А

Запитання 22

Установіть відповідність.

Портрет

1 ... високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий; голова в кучерях,

як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі; і вже чи ступить, заговорить, то справді по-гетьманськи.

2 ..молоде довгасте лице було рум'яне. Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс у рум'яні губи — усе подихало молодою парубочою красою.

3 Таких парубків часто й густо можна зустріти по наших хуторах та селах. Одно тільки в цього неабияке — дуже палкий погляд, бистрий, як блискавка. Ним світилася якась незвичайна сміливість і духова міць, разом з якоюсь хижою тугою...

4 Високого зросту, ставний, бравий, широ­коплечий, як із заліза збитий, а до того ще меткий як заєць, співун-реготун... Хороший з лиця — повновидий, рум'янець на всю щоку, з чорними веселими очима... — перший красень на селі...

Герой твору

А Карпо Кайдаш

Б Лаврін Кайдаш

В Яким Сомко

Г Максим Ґудзь

Д Чіпка

варіанти відповідей

1В 2Б 3Д 4Г

1Б 2В 3Д 4Г

1В 2Д 3Б 4Г

1В 2Б 3Г 4Д

1В 2Б 3Д 4А

Запитання 23

Установіть відповідність.

Назва глави                                      Назва твору

1 «Навзаводи із смертю»            А «Маруся Чурай»

2 «Дідова балка»                           Б «Гайдамаки»

3 «Гонта в Умані»                         В «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

4 «Так оце та правда!?»             Г «Тигролови»

                                                              Д «Місто»

варіанти відповідей

1Г 2А 3Б 4В

1А 2Г 3Б 4В

1Г 2Б 3А 4В

1Г 2А 3В 4Б

1Г 2А 3Б 4Д

Запитання 24

Установіть відповідність.

Художній образ                                                                             

1 ..вогнистим хвостом замітаючи слід, летів дракон.     

2 ...писав повість про людей.

3 ...сесію здав, костюм ось купив.                                          

4 ...аристократична розкіш, портрети й розгардіяш...    

Назва твору

А «Три зозулі з поклоном»

Б «Майстер корабля»

В «Я (Романтика)»

Г «Тигролови»

Д «Місто»

варіанти відповідей

1Г 2Д 3А 4В

1Д 2Г 3А 4В

1Г 2А 3Д 4В

1Г 2Д 3В 4А

1Г 2Д 3А 4Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест