Славетну перемогу козацького війська біля Жовтих Вод («Жовтого» чи «Золотого» Броду) оспівано у творі
«Слава навіки буде з тобою, / Вольності отче, Богдане-герою!» – звертається до Богдана Хмельницького
На монументі, присвяченому Івану Котляревському, висічено рядки вірша
«Як треба рятовати Україну, байдуже мені i лiта, й рани. Обновиться, яко орля, юность моя. На коня, на коня! Нiчого гаятись!» – заявляє герой твору
«Нема на світі України, / Немає другого Дніпра, / А ви претеся на чужину / Шукати доброго добра», – докоряє землякам
До композиційних особливостей поеми «Мойсей» належать
Карпо Адамович Тобілевич був прототипом головного героя твору
У поемі «Мойсей» використано сюжет
Іван Білик закликав створити «народний роман на основі щирого реалізму»
«Жити хочу! Геть, думи сумні!» – такою є провідна думка твору
Проблема «нерівня душ – це гірше, ніж майна» пов’язує обидва твори рядка
Епіграфом до повісті «Захар Беркут» Івана Франка стали слова
У рядках «Моя любов чолом сягала неба, / А Гриць ходив ногами по землі»провідним художнім засобом є
Справжнє прізвище автора твору «Моя автобіографія» –
Рядки «Ніч у сніговій завії / крутиться довкола стріх. / У долоні у Марії / місяць – золотий горіх» написав
Батьківщину, як і рідну матір, не обирають. Це провідна думка вірша
Зворушливий образ матері, яка подарувала синові «на щастя, на долю»вишиваний рушник, створив
«Як син, тобі доземно уклонюсь, і чесно гляну в чесні твої вічі», – звертається до українського народу
«Це була наша друга Україна, синку... І назви наші люди подавали тут свої, сумуючи за рідним краєм: Київ, Чернігівка, Полтавка, Україна, Катеринославка, Переяславка тощо», – розповідає героїня твору
Представником постмодерного письменства в Україні є
Установіть відповідність між жанром і персонажем твору.
Жанр твору
1 повість
2 комедія
3 роман
4 оповідання
Персонаж твору
А Уля Розсоха
Б Марися Боруля
В Мотря Довбиш
Г Галя Ґудзь
Д Іван Дідух
Установіть відповідність між персонажем твору та його автором.
Персонаж твору
1 Юнона
2 Степан Радченко
3 Медвин
4 Націєвський
Автор твору
А Іван Багряний
Б Панас Мирний
В Іван Карпенко-Карий
Г Валер’ян Підмогильний
Д Іван Котляревський
Установіть відповідність між персонажами одного твору.
Персонаж
1 Наталка Сірко
2 Мокій Мазайло
3 дядько Левко
4 Петро Шраменко
Персонаж
А Марфа Яркова
Б Мина Товченик
В Медвин
Г Уля Розсоха
Д Леся Черевань
Установіть відповідність між іменем письменника та висловлюванням про його твір.
Письменник
1 Василь Стефаник
2 Михайло Коцюбинський
3 Микола Куліш
4 Іван Котляревський
Висловлювання
А «Оптимізмом життя людини і природи пройнятий увесь твір. Одухотворений ліс. Гори. Черемош, незвичайні герої – це вічна казка, яка не має початку і кінця...»
Б «В античні умови, у прадавні міфи повів він своїх запорожців, та вони від того не перестали бути запорожцями. У мешканцях Олімпу читачі легко впізнавали українських селян, козаків, старшину…»
В «Безземелля та тяжкі нестатки гнали за океан тих, що змушені були під голосіння рідних вимандровувати, може й назавжди, з отчого краю на чужину, несучи туди камінні хрести своєї недолі...»
Г «Композиція твору схожа на будинок з багатьма прибудовами і надбудовами, зробленими неодночасно і не за строгим планом...»
Д «Трагедія доби стала комедією доби. Українізація, русифікація, філологічний аспект криють у собі певну безпорадність у розв’язанні страшних проблем життя, намагання їх просто не бачити...»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома