ЗНО 2021. ЛІТЕРАТУРА 30 варіант

Додано: 30 березня 2021
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 102 рази
24 запитання
Запитання 1

«Дівка-бранка, біднії невольники» – ключові образи твору


варіанти відповідей

«Засвіт встали козаченьки»     

«Чи не той то хміль» 

«Дума про Марусю Богуславку»

«Ой Морозе, Морозенку»  

«Ой летіла стріла»

Запитання 2

«А терем був без стелі та верха. В бору Кияні та на Оболоні Всю ніч ворони Бусові кричали І зграями летіли над Дніпром», - говорить


варіанти відповідей

князь Ігор

воєвода Свенельд

кормилець Асмуд

князь Святослав

боярин Тугар Вовк

Запитання 3

Звертається до загиблого словами «І тебе загнали, мій друже єдиний, мій Якове добрий! Не за Україну, а за її ката довелось пролить кров добру, не чорну»

варіанти відповідей

Григорій Сковорода

Іван Франко

Тарас Шевченко

Павло Тичина

Василь Симоненко

Запитання 4

В уривку поезії М.Рильського «Благословен мечів яснихогонь, отчизни охорона, іржання коней бойових, морських походів даль солона, і «Енеїди» владний сміх, Полтави тихої корона» йдеться про

варіанти відповідей

Івана Котляревського

Івана Франка

Панаса Мирного

Михайла Коцюбинського

Остапа Вишню

Запитання 5

«В житті мені весь вік тужити – не жити!» - зізнається ліричний герой поезії, де є рядок

варіанти відповідей

«Гетьте, думи, ви, хмари осінні» 

«Кохана спить, кохана спить…»    

«В житті ти мною згордувала»

«Цілу, цілуй, цілуй її, знов молодість не буде!»   

«Інші кохатимуть люди…»

Запитання 6

Кульмінацією у творі «Мина Мазайло» є


варіанти відповідей

запрошення тьоті Моті на сімейну нараду 

сцена родинної дискусії за участі всіх гербів

урок Баронової-Козино для Мини Мазайла  

розмова Мокія та Улі Розсохи

звільнення Мини з посади за опір українізації

Запитання 7

Проблеми розвитку української культури й кіно зокрема в 20-х роках ХХ ст. порушено у творі, де діють


варіанти відповідей

Степан Радченко і Зоська   

Іван Палійчук і Палагна  

доктор Тагабат і Андрюша

дядько Тарас і Лина  

Сев і Директор

Запитання 8

Лексичну помилку як засіб створення комічного використовує в назві твору


варіанти відповідей

Павло Губенко

Микола Фітільов

Панас Рудченко

Михайло Коцюбинський

Ольга Кобилянська

Запитання 9

Головну думку твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» можна увідповіднити з прислів’ям


варіанти відповідей

«Коли не вміють писати, говорять, що перо погане»

«Із малої хмари буває великий дощ»

«Кров людська – не водиця, проливати не годиться»

«Краще синиця в руках, як журавель в небі»

«Не зривай незрілі плоди: дозріють – самі впадуть»

Запитання 10

«Ну, як-таки, щоб воля та пропала? Се так колись і вітер пропаде!» - дивується героїня твору

варіанти відповідей

«Місто»

«Тигролови»

«Лісова пісня»

«Тіні забутих предків»

«Valse melancoliqve»

Запитання 11

Розгляньте схему

МОВА - пісня - побратими - літопис - культура - народ - історія

Наведена схема ілюструє твір


варіанти відповідей

«Наша мова»

«Любіть Україну»

«Мина Мазайло»

«Мартин Боруля»

«Мойсей»

Запитання 12

Пейзаж «Височенна, чотириярусна тайга, буйна і непролазна, як африканський праліс, стояла навколо зачарована. Не шелесне лист, не ворухнеться гілка. Сорокаметрові кедри, випередевши всіх у змаганні до сонця, вигнались рудими голими стовбурами з долішнього лісу геть десь під небо» змальовано у творі, у якому

варіанти відповідей

Марічка складає коломийки  

Терпилиха хоче видати дочку за нелюба 

балерина Тайах їде в Італію

Наталку рятує в’язень-утікач  

Тугар Вовк приводить монголо-татар

Запитання 13

Ознаки постмодернізму відчутні в рядках

варіанти відповідей

«…кожне слово нашої мови записане у Літописі тож хай знають наші вороги якими словами на самоті мовчимо»

«… ми не маски ми стигми тих масок що вже відійшли ми не стіни ми стогін імен що об ті стіни розлущені ідемо до людей у вінках недоспілих олив у протертих долонях несемо гріхи як окрушини»

«Був-сми наймитом, а потім відбув-сми десять рік у воську, та я стола не знав, то й коло стола мені їда не йде до трунку»

«А податки накипають: що-с платив лева, то тепер п’єть, що-с їв солонину, то тепер барабулю. Ой, ззолили нас, так нас ймили в руки, що з тих рук ніхтонас не годенвірвати, хіба лтш тікати»

«Вчора ви, небожата мої, Раду радили глупу; се хотів я сказать вам тепер замість першого вступу»

Запитання 14

Фрагмент підзаголовку «Історія нещасливого 1663 року. Із старосвітських рукописів, із древніх козацьких архівів» була частиною роботи автора над твором, у якому

варіанти відповідей

запорожець викрадає дівчину і відбуває за це покарання

зображено звичаї українців крізь призму подорожі в пошуках нової держави

ліричний герой возвеличує Хмельницького

тухольці під керівництвом 90-літнього старця захищаються від ворогів

борець за справедливість стає на злочинний шлях

Запитання 15

Словами Зрозумійте й затямте собі, Ви, сліпців покоління, Що, як заглушите душу живу, заговорить каміння звертається

варіанти відповідей

Лесько Черкес до присутніх у залі суду

Мойсей до гебреїв

дядько Тарас до Мазайлів

оповідач у поемі до земляків-запроданців

Еней до троянців

Запитання 16

Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього

Господь спромігся. Але як же нам

пройти в той слід крізь струн вузенькі грати?

Там, де розхрестям серця дух розп’ято,

вже не стоїть для Аполлона храм.


Спів – не жадання, вчив ти повсякчас.

Шлях досягань – то не його дорога.

Спів – то буття, таке легке для бога,

Коли ж ми є? Коли вже і до нас?


він зволить землю й зорі навернути?

Юначе, це не те, що ти хотів,

як криком рвав уста. Зумій забути –


все, що співав. Був марний порив твій

Бо іншим духом повен справжній спів.

Це дух в ніщо. Дух в Бозі. Вітровій.


Твір написано у тій віршовій формі, що й поезію


варіанти відповідей

«Contra spem spero!»

«Балада про соняшник»

«У теплі дні збирання винограду»

«Чари ночі»

«Господи, гніву пречистого…»

Запитання 17

Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього

Господь спромігся. Але як же нам

пройти в той слід крізь струн вузенькі грати?

Там, де розхрестям серця дух розп’ято,

вже не стоїть для Аполлона храм.


Спів – не жадання, вчив ти повсякчас.

Шлях досягань – то не його дорога.

Спів – то буття, таке легке для бога,

Коли ж ми є? Коли вже і до нас?


він зволить землю й зорі навернути?

Юначе, це не те, що ти хотів,

як криком рвав уста. Зумій забути –


все, що співав. Був марний порив твій

Бо іншим духом повен справжній спів.

Це дух в ніщо. Дух в Бозі. Вітровій.


Провідним художнім засобом першої строфи поезії є


варіанти відповідей

метафора

метонімія

порівняння

епітет

анафора

Запитання 18

Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього

Господь спромігся. Але як же нам

пройти в той слід крізь струн вузенькі грати?

Там, де розхрестям серця дух розп’ято,

вже не стоїть для Аполлона храм.


Спів – не жадання, вчив ти повсякчас.

Шлях досягань – то не його дорога.

Спів – то буття, таке легке для бога,

Коли ж ми є? Коли вже і до нас?


він зволить землю й зорі навернути?

Юначе, це не те, що ти хотів,

як криком рвав уста. Зумій забути –


все, що співав. Був марний порив твій

Бо іншим духом повен справжній спів.

Це дух в ніщо. Дух в Бозі. Вітровій.


За світоглядною позицією ліричного героя можна назвати


варіанти відповідей

маргіналом

стоїком

переможцем

демократом

демагогом

Запитання 19

Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього

Господь спромігся. Але як же нам

пройти в той слід крізь струн вузенькі грати?

Там, де розхрестям серця дух розп’ято,

вже не стоїть для Аполлона храм.


Спів – не жадання, вчив ти повсякчас.

Шлях досягань – то не його дорога.

Спів – то буття, таке легке для бога,

Коли ж ми є? Коли вже і до нас?


він зволить землю й зорі навернути?

Юначе, це не те, що ти хотів,

як криком рвав уста. Зумій забути –


все, що співав. Був марний порив твій

Бо іншим духом повен справжній спів.

Це дух в ніщо. Дух в Бозі. Вітровій.


У вірші згадано давньогрецького бога, як і у творах

варіанти відповідей

представників театру корифеїв

членів «Руської трійці»

«київських неокласиків»

постмодерністів

шістдесятників

Запитання 20

Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього

Господь спромігся. Але як же нам

пройти в той слід крізь струн вузенькі грати?

Там, де розхрестям серця дух розп’ято,

вже не стоїть для Аполлона храм.


Спів – не жадання, вчив ти повсякчас.

Шлях досягань – то не його дорога.

Спів – то буття, таке легке для бога,

Коли ж ми є? Коли вже і до нас?


він зволить землю й зорі навернути?

Юначе, це не те, що ти хотів,

як криком рвав уста. Зумій забути –


все, що співав. Був марний порив твій

Бо іншим духом повен справжній спів.

Це дух в ніщо. Дух в Бозі. Вітровій.


Ідею твору ілюструє рядок


варіанти відповідей

Але як же нам пройти в той слід крізь струн вузенькі грати?  

Шлях досягань – то не його дорога.

Спів – то буття, таке легке для бога.  

Юначе, це не те, що ти хотів, як криком рвав уста.

Бо іншим духом повен справжній спів.

Запитання 21

Увідповідніть твір із художніми образами, що є в ньому

Твір

1 «Чого являєшся мені у сні?»

2 «Всякому місту – звичай і права»

3 «Уривок з поеми»

4 «Чари ночі»

Образи

А краса, вічно жива; мова солов’їна; купмна, що горить – не згора

Б мить життя, свято радісне квіток, дні минулі

В Венерин амур, права юриста; дім, як вулик

Г перла у болоті, німі уста, криниці дно студене

Д внук чумака, січовика блідий праправнук, «кайдани порвіте!»


варіанти відповідей

1Г 2В 3Д 4Б

1В 2Г 3Д 4Б

1Г 2Д 3В 4Б

1Г 2В 3Б 4Д

1Г 2В 3Д 4А

Запитання 22

Розпізнайте твір, опосередкована вказівка на автора якого простежується в уривку

Уривок

1 Хто золоту порвав струну, Коли у гуслях – дух Боянів, Хто димний запах полину Роздавить мороком туманів

2 Краси веселий кондотьєре, Несете хрест свій там, ген-ген, Серед похмуро-рідних прерій Ви – еллін, схимник і Гоген!

3 Раптом… брязнуло враз! І ридально навік розірвалось… І бездонним проваллям дихнула порожня луна. Від кларнета твого - пофарбована дудка зосталась. У скривавлений Жовтень ясна обернулась Весна.

4 Ось він іде, високий і стрункий, І хтось йому шепоче: - Валер’яне, Спини нестримність Слова і руки – І голос твій ніколи не зів’яне

Твір

А «Місто»

Б «Пам’яті тридцяти»

В «Майстер корабля»

Г «У теплі збирання винограду»

Д «Слово про похід Ігорів»

варіанти відповідей

1Г 2Д 3Б 4А

1Д 2Б 3Г 4А

1Д 2Г 3А 4Б

1Д 2Г 3Б 4А

1Д 2Г 3Б 4В

Запитання 23

Визначте, до якого літературного напряму належить твір, уривок з якого наведено

Напрям

1 імпресіонізм 2 експресіонізм 3 неоромантизм 4 романтизм

Уривок

А «Тоді дні перед грозою. Там, за отрогами сизого боку, спалахують блискавиці і накипають, і пінятьмя гори. Важкий душний грім ніяк не прорветься з Індії, зі сходу. І томиться природа в передгроззі. А втім, за хмарним накипом чути й інший гул – глуха канонада. Насуваються дві грози».

Б «Слова співу йдуть через старе горло з перешкодами. Ідуть слова тих співанок, як жовте осіннє листя, що ним вітер гонить по замерзлій землі, а воно раз на раз зупиняється на кожнім ярочку і дрожить подертими берегами, як перед смертю»

В «Спереду лежав пляж – піщаний острів серед Дніпра, де три моторки невгамовно перевозили з пристані купальників. Місто спливало згори до цього берега. З вулиці Революції широкими сходами до Дніпра котилась барвиста хвиля юнаків, дівчат, жінок, чоловіків – біло-рожевий потік рухливих тіл, що передчували насолоду сонця і води»

Г «От і виходили з Запорожжя один за одним гетьмани козацькії: Тарас Трясило, Павлюк, Остряниця – з мечем і пожежею супротив ворогів рідного краю»

Д  «В лісі щось загомоніло, струмок зашумував, забринів, і вкупі з його водами з лісу вибіг Той, що греблі рве – молодий, дуже білявий, синьоокий, з буйними і разом плавкими рухами»

варіанти відповідей

1Б 2А 3Д 4Г

1А 2Б 3Д 4Г

1А 2Д 3Б 4Г

1А 2В 3Д 4Г

1А 2Б 3Г 4Д

Запитання 24

Увідповідніть митця з висловлюванням про нього

Митець

1 Ліна Костенко 2 Василь Стус 3 Василь Симоненко 4 Іван Драч

Висловлювання

А Раптом погляд Білаша зупиняється: попереду сидить Боже створіння з накинутою на плечі хусткою. На чорному тлі – червоні троянди, такі яскраві, що вбирають очі! «Бачиш оту жіночку? – спитав Павличка. – Дивись, яка хустка – червоне і чорне.

Б «Маруся Чурай» - не просто наша обікрадена й поганьблена історія, не тільки художня енциклопедія життя українського народу середини ХVII ст. Це історія, яка осмислює сама себе, мисляча історія».

В Двадцять вісім – це дуже мало. Двадцять вісім - це наче й не жив. І поклали поета в хмари – і до хмари немає стежин.

Г 4 вересня 1965 року в Києві мала відбутися прем’єра фільму С.Параджанова «Тіні забутих предків». Напередодні цієї події Україною прокотилася хвиля арештів творчої молоді. На показ прийшла столична інтелігенція. … крикнув: «Всі, хто протестує проти арештів, встаньте».

Д Реформував жанр балади, відкинувши традиційні легендарно-історичні , героїчні й фантастичні атрибути її, але залишивши ліро-епічну структуру, напружений сюжет.

варіанти відповідей

1Б 2Г 3В 4Д

1Г 2Б 3В 4Д

1Б 2В 3Г 4Д

1Б 2Г 3А 4Д

1Б 2Г 3Д 4В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест