«...одягнений у сюртук з куцими полами. Рукава з буфами, коло плечей ужчі, а біля руки ширші. Штани широкі, трубою, коло чобота зовсім узенькі. Жилетка червона, двобортна, без манишки, з мідними пугвицями, шия пов'язана чорним шовковим платком» — так автор твору «Мартин Боруля» описує
Уривок «В житті ти мною згордувала, /Моє ти серце надірвала, /Із нього визвала одні/ Оті ридання голосні — /Пісні» взято з твору
Напрям у літературі кінця XIX - початку XX ст., представники якого прагнули передати свої враження від світу, відтворити його рухливість і мінливість, — це
Односельці запам’ятали в селі господарем, що «...мав усе лиш одного коня і малий візок із дубовим дишлем. Коня запрягав у підруку, сам себе в борозну; на коня мав ремінну шлею і нашильник, а на себе ... накладав мсту мотузяну шлею».
У формі колискової написано твір
Представником неокласицизму є
Увідповідніть ознаки з літературним напрямом/стилем
Ознаки
1 усі герої ідеальні, орієнтація на патріархальність
2 переважають мотиви смутку, безнадії, захоплення минулим
3 враження, відтінки кольорів, звуки, рух
4 тяжіння до строгих віршових форм
Напрям/стиль
А сентименталізм
Б романтизм
В реалізм
Г імпресіонізм
Д неокласицизм
Увідповідніть ознаки з літературним напрямом/стилем
Ознаки
1 усі герої ідеальні, орієнтація на патріархальність
2 переважають мотиви смутку, безнадії, захоплення минулим
3 враження, відтінки кольорів, звуки, рух
4 тяжіння до строгих віршових форм
Напрям/стиль
А сентименталізм
Б романтизм
В реалізм
Г імпресіонізм
Д неокласицизм
Увідповідніть ознаки з літературним напрямом/стилем
Ознаки
1 усі герої ідеальні, орієнтація на патріархальність
2 переважають мотиви смутку, безнадії, захоплення минулим
3 враження, відтінки кольорів, звуки, рух
4 тяжіння до строгих віршових форм
Напрям/стиль
А сентименталізм
Б романтизм
В реалізм
Г імпресіонізм
Д неокласицизм
Увідповідніть ознаки з літературним напрямом/стилем
Ознаки
1 усі герої ідеальні, орієнтація на патріархальність
2 переважають мотиви смутку, безнадії, захоплення минулим
3 враження, відтінки кольорів, звуки, рух
4 тяжіння до строгих віршових форм
Напрям/стиль
А сентименталізм
Б романтизм
В реалізм
Г імпресіонізм
Д неокласицизм
Увідповідніть митця з висловлюванням про нього
Автор
1 Іван Драч
Б Павло Тичина
В Василь Симоненко
Г Григір Тютюнник
Висловлювання
А Двадцять вісім – це дуже мало. Двадцять вісім - це наче й не жив. І поклали поета в хмари – І до хмари немає стежин.
Б Музична праоснова світобудови («соціалізм без музики ніякими гарматами не встановити») контрастно поєднується з навальністю зламу і переламу.
В …тривалий час у своїй творчості, як і всі неокласики, уникав віршів про владу. Проте йому цього не простили.
Г У ніч з 29 на 30 листопада 1937 року Михайла заарештували, а шестирічний син на все життя запам'ятав, як біг аж на край села услід за «чорним вороном», на якому повезли його батька. Про нього не можна було навіть згадувати, бо «ворог народу». Тільки 1958 року прийшло повідомлення, що за рік його було реабілітовано посмертно за браком складу злочину.
Д …реформував жанр балади, відкинувши традиційні легендарно-історичні, героїчні й фантастичні її атрибути, але залишивши ліро-епічну структуру, напружений сюжет.
Увідповідніть автора з його твором
Автор Твір
1 Василь Симоненко А «Майстер корабля»
2 Юрій Яновський Б «Пісня про рушник»
3 Андрій Малишко В «Камінний хрест»
4 Василь Стефаник Г «Задивляюсь у твої зіниці…»
Д «Місто»
Увідповідніть прізвище письменника з його псевдонімом
Прізвище Псевдонім
1 Тобілевич А Остап Вишня
2 Рудченко Б Іван Карпенко-Карий
3 Фітільов В Микола Хвильовий
4 Губенко Г Панас Мирний
Д Іван Нечуй-Левицький
Увідповідніть автора з літературним стилем, який він представляє
1 Яновський А символізм
2 Хвильовий Б імпресіонізм
3 Рильський В експресіонізм
4 Тичина Г неоромантизм
Д неокласицизм
Увідповідніть автора з висловлюванням про нього
Автор
1 Остап Вишня
2 Василь Стус
3 Валер’ян Підмогильний
4 Павло Тичина
Висловлювання
А Ніби щойно прокинувшись, він відкрив очі на світ і основне начало всесвіту побачив у ритмічному русі, гармонійному звукові, музиці. Цей ритм всесвіту і є «Сонячними кларнетами»
Б Була однією з перших і найпримітніших у плеяді молодих українськиї поетів, що виступили за межі 1950-1960-х років
В Він був поетом гнівним і цим також виборов мобі самотність. Він просив «яріння й лютості» й звертався до Господа з благанням «пречистого гніву». Ті, що його поступово вбивали, вирізнили для себе цю індивідуальність
Г Автор «Усмішок» - дуже своєрідний художник. Його манеру не сплутаєш ні з чиєю. Можна і треба вчитись у нього творчого ставлення до життя, але марна річ – наслідувати його
Д На відміну від роману «Місто», «Невеличка драма» є зразком не лише урбаністичної, а насаперед інтелектуальної прози
Увідповідніть автора з висловлюванням про нього
Автор
1 Остап Вишня
2 Василь Стус
3 Валер’ян Підмогильний
4 Павло Тичина
Висловлювання
А Ніби щойно прокинувшись, він відкрив очі на світ і основне начало всесвіту побачив у ритмічному русі, гармонійному звукові, музиці. Цей ритм всесвіту і є «Сонячними кларнетами»
Б Була однією з перших і найпримітніших у плеяді молодих українських поетів, що виступили за межі 1950-1960-х років
В Він був поетом гнівним і цим також виборов мобі самотність. Він просив «яріння й лютості» й звертався до Господа з благанням «пречистого гніву». Ті, що його поступово вбивали, вирізнили для себе цю індивідуальність
Г Автор «Усмішок» - дуже своєрідний художник. Його манеру не сплутаєш ні з чиєю. Можна і треба вчитись у нього творчого ставлення до життя, але марна річ – наслідувати його
Д На відміну від роману «Місто», «Невеличка драма» є зразком не лише урбаністичної, а насаперед інтелектуальної прози
Увідповідніть автора з висловлюванням про нього
Автор
1 Остап Вишня
2 Василь Стус
3 Валер’ян Підмогильний
4 Павло Тичина
Висловлювання
А Ніби щойно прокинувшись, він відкрив очі на світ і основне начало всесвіту побачив у ритмічному русі, гармонійному звукові, музиці. Цей ритм всесвіту і є «Сонячними кларнетами»
Б Була однією з перших і найпримітніших у плеяді молодих українських поетів, що виступили за межі 1950-1960-х років
В Він був поетом гнівним і цим також виборов мобі самотність. Він просив «яріння й лютості» й звертався до Господа з благанням «пречистого гніву». Ті, що його поступово вбивали, вирізнили для себе цю індивідуальність
Г Автор «Усмішок» - дуже своєрідний художник. Його манеру не сплутаєш ні з чиєю. Можна і треба вчитись у нього творчого ставлення до життя, але марна річ – наслідувати його
Д На відміну від роману «Місто», «Невеличка драма» є зразком не лише урбаністичної, а насаперед інтелектуальної прози
Увідповідніть автора з висловлюванням про нього
Автор
1 Остап Вишня
2 Василь Стус
3 Валер’ян Підмогильний
4 Павло Тичина
Висловлювання
А Ніби щойно прокинувшись, він відкрив очі на світ і основне начало всесвіту побачив у ритмічному русі, гармонійному звукові, музиці. Цей ритм всесвіту і є «Сонячними кларнетами»
Б Була однією з перших і найпримітніших у плеяді молодих українських поетів, що виступили за межі 1950-1960-х років
В Він був поетом гнівним і цим також виборов мобі самотність. Він просив «яріння й лютості» й звертався до Господа з благанням «пречистого гніву». Ті, що його поступово вбивали, вирізнили для себе цю індивідуальність
Г Автор «Усмішок» - дуже своєрідний художник. Його манеру не сплутаєш ні з чиєю. Можна і треба вчитись у нього творчого ставлення до життя, але марна річ – наслідувати його
Д На відміну від роману «Місто», «Невеличка драма» є зразком не лише урбаністичної, а насаперед інтелектуальної прози
Увідповідніть твір з його автором
Назва твору Автор
1 «Два кольори» А Іван Драч
2 «Ви знаєте, як липа шелестить…» Б Микола Хвильовий
3 «Балада про соняшник» В Павло Тичина
4 «У теплі дні збирання винограду»Г Максим Рильський
Д Дмитро Павличко
Увідповідніть твір із жанров, у якому його написано
Твір Жанр
1 «Я (Романтика)» А усмішка
2 «Місто» Б оповідання
3 «Моя автобіографія» В новела
4 «Мойсей» Г поема
Д роман
Увідповідніть твір із жанров, у якому його написано
Твір Жанр
1 «Я (Романтика)» А усмішка
2 «Місто» Б оповідання
3 «Моя автобіографія» В новела
4 «Мойсей» Г поема
Д роман
Увідповідніть твір із жанров, у якому його написано
Твір Жанр
1 «Я (Романтика)» А усмішка
2 «Місто» Б оповідання
3 «Моя автобіографія» В новела
4 «Мойсей» Г поема
Д роман
Увідповідніть твір із жанров, у якому його написано
Твір Жанр
1 «Я (Романтика)» А усмішка
2 «Місто» Б оповідання
3 «Моя автобіографія» В новела
4 «Мойсей» Г поема
Д роман
Увідповідніть образ з назвою твору
Образ Назва твору
1 вишита сорочка А «У теплі дні збирання винограду»
2 хлопчик з рогаткою Б «Ви знаєте, як липа шелестить…»
3 весняні ночі В «Два кольори»
4 Кіпріда добра Г «Лебеді материнства»
Д «Балада про соняшник»
Увідповідніть образ з назвою твору
Образ Назва твору
1 вишита сорочка А «У теплі дні збирання винограду»
2 хлопчик з рогаткою Б «Ви знаєте, як липа шелестить…»
3 весняні ночі В «Два кольори»
4 Кіпріда добра Г «Лебеді материнства»
Д «Балада про соняшник»
Увідповідніть образ з назвою твору
Образ Назва твору
1 вишита сорочка А «У теплі дні збирання винограду»
2 хлопчик з рогаткою Б «Ви знаєте, як липа шелестить…»
3 весняні ночі В «Два кольори»
4 Кіпріда добра Г «Лебеді материнства»
Д «Балада про соняшник»
Увідповідніть образ з назвою твору
Образ Назва твору
1 вишита сорочка А «У теплі дні збирання винограду»
2 хлопчик з рогаткою Б «Ви знаєте, як липа шелестить…»
3 весняні ночі В «Два кольори»
4 Кіпріда добра Г «Лебеді материнства»
Д «Балада про соняшник»
Увідповідніть твір з місцем подій у ньому
Твір Місце подій
1 «Модри Камень» А Аскольдова могила
2 «Майстер корабля» Б Київ
3 «Місто» В Одеса
4 «Пам’яті тридцяти» Г Харків
Д Рудні гори
Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього.
ЛЕБЕДІ
На тихім озері, де мріють верболози,
давно приборкані, і влітку, й восени
то плюскоталися, то плавали вони,
і шиї гнулися у них, як буйні лози.
Коли ж дзвінкі, як скло, надходили морози
І плесо шерхнуло, пірнувши в білі сни, —
плавці ламали враз ті крижані лани,
і не страшні були для них зими погрози.
О гроно п’ятірне нездоланих співців!
Крізь бурю й сніг гримить твій переможний спів,
що розбиває лід одчаю і зневіри.
Дерзайте, лебеді: з неволі, з небуття
веде вас у світи ясне сузір'я Ліри,
де пінить океан кипучого життя.
Михайло Драй-Хмара
Твір написано у віршовій формі, що й поезію
Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього.
ЛЕБЕДІ
На тихім озері, де мріють верболози,
давно приборкані, і влітку, й восени
то плюскоталися, то плавали вони,
і шиї гнулися у них, як буйні лози.
Коли ж дзвінкі, як скло, надходили морози
І плесо шерхнуло, пірнувши в білі сни, —
плавці ламали враз ті крижані лани,
і не страшні були для них зими погрози.
О гроно п’ятірне нездоланих співців!
Крізь бурю й сніг гримить твій переможний спів,
що розбиває лід одчаю і зневіри.
Дерзайте, лебеді: з неволі, з небуття
веде вас у світи ясне сузір'я Ліри,
де пінить океан кипучого життя.
Михайло Драй-Хмара
У другій строфі НЕМАЄ
ЛЕБЕДІ
На тихім озері, де мріють верболози,
давно приборкані, і влітку, й восени
то плюскоталися, то плавали вони,
і шиї гнулися у них, як буйні лози.
Коли ж дзвінкі, як скло, надходили морози
І плесо шерхнуло, пірнувши в білі сни, —
плавці ламали враз ті крижані лани,
і не страшні були для них зими погрози.
О гроно п’ятірне нездоланих співців!
Крізь бурю й сніг гримить твій переможний спів,
що розбиває лід одчаю і зневіри.
Дерзайте, лебеді: з неволі, з небуття
веде вас у світи ясне сузір'я Ліри,
де пінить океан кипучого життя.
Михайло Драй-Хмара
«Гроном п’ятірним» названо представників
ЛЕБЕДІ
На тихім озері, де мріють верболози,
давно приборкані, і влітку, й восени
то плюскоталися, то плавали вони,
і шиї гнулися у них, як буйні лози.
Коли ж дзвінкі, як скло, надходили морози
І плесо шерхнуло, пірнувши в білі сни, —
плавці ламали враз ті крижані лани,
і не страшні були для них зими погрози.
О гроно п’ятірне нездоланих співців!
Крізь бурю й сніг гримить твій переможний спів,
що розбиває лід одчаю і зневіри.
Дерзайте, лебеді: з неволі, з небуття
веде вас у світи ясне сузір'я Ліри,
де пінить океан кипучого життя.
Михайло Драй-Хмара
Ідею твору передано в рядку
ЛЕБЕДІ
На тихім озері, де мріють верболози,
давно приборкані, і влітку, й восени
то плюскоталися, то плавали вони,
і шиї гнулися у них, як буйні лози.
Коли ж дзвінкі, як скло, надходили морози
І плесо шерхнуло, пірнувши в білі сни, —
плавці ламали враз ті крижані лани,
і не страшні були для них зими погрози.
О гроно п’ятірне нездоланих співців!
Крізь бурю й сніг гримить твій переможний спів,
що розбиває лід одчаю і зневіри.
Дерзайте, лебеді: з неволі, з небуття
веде вас у світи ясне сузір'я Ліри,
де пінить океан кипучого життя.
Михайло Драй-Хмара
Творчі сили й натхнення представникам «грона п’ятірного» дарує
«Чи не одиноким мужчиною на новочасну соборну Україну» Лесю Українку назвав
В уривку Має крилами Весна Запашна, Лине вся в прозорих шатах, У серпанках і блаватах... Сяє усміхом примар З-поза хмар, Попелястих, пелехатих. використано всі художні засоби, ОКРІМ
Павло Тичина ввійшов у поезію як автор
Розгляньте схему.
ПРОБЛЕМИ - гармонія людини і природи - свобода вибору і свобода особистості - мрія і дійсність - кохання і зрада - особистість і талант - злочин і кара - доля людини - духовне і матеріальне
У ній вказано проблеми, порушені у творі
Українським Гомером називають автора твору
Остап Вишня започаткував в українській літературі жанр
Увідповідніть твори з образами, що є в них.
Твір Образ
1 «Ви знаєте, як липа шелестить...» А гаї
2 «У теплі дні збирання винограду...» Б мули
3 «Я (Романтика)» В черниці
4 «Майстер корабля» Г вікно
Д вітрила
Увідповідніть твори з образами, що є в них.
Твір Образ
1 «Ви знаєте, як липа шелестить...» А гаї
2 «У теплі дні збирання винограду...» Б мули
3 «Я (Романтика)» В черниці
4 «Майстер корабля» Г вікно
Д вітрила
Увідповідніть твори з образами, що є в них.
Твір Образ
1 «Ви знаєте, як липа шелестить...» А гаї
2 «У теплі дні збирання винограду...» Б мули
3 «Я (Романтика)» В черниці
4 «Майстер корабля» Г вікно
Д вітрила
Увідповідніть твори з образами, що є в них.
Твір Образ
1 «Ви знаєте, як липа шелестить...» А гаї
2 «У теплі дні збирання винограду...» Б мули
3 «Я (Романтика)» В черниці
4 «Майстер корабля» Г вікно
Д вітрила
Увідповідніть назву твору з жанром.
Назва твору Жанр
1 «Чи не той то хміль…» А родинно-побутова пісня
2 «Ой летіла стріла» Б суспільно-побутова
3 «Дума про Марусю Богуславку» В історична пісня
4 «Віють вітри, віють буйні» Г дума
Д балада
Увідповідніть назву твору з жанром.
Назва твору Жанр
1 «Чи не той то хміль…» А родинно-побутова пісня
2 «Ой летіла стріла» Б суспільно-побутова
3 «Дума про Марусю Богуславку» В історична пісня
4 «Віють вітри, віють буйні» Г дума
Д балада
Увідповідніть назву твору з жанром.
Назва твору Жанр
1 «Чи не той то хміль…» А родинно-побутова пісня
2 «Ой летіла стріла» Б суспільно-побутова
3 «Дума про Марусю Богуславку» В історична пісня
4 «Віють вітри, віють буйні» Г дума
Д балада
Увідповідніть назву твору з жанром.
Назва твору Жанр
1 «Чи не той то хміль…» А родинно-побутова пісня
2 «Ой летіла стріла» Б суспільно-побутова
3 «Дума про Марусю Богуславку» В історична пісня
4 «Віють вітри, віють буйні» Г дума
Д балада
Замітка в газеті «За постановою комісії в справах українізації, що перевірила апарат Донвугілля, звільнено з посади за систематичний і зловмисний опір українізації службовця М. М. Мазайла-Мазеніна...» у драмі є
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома