Риторичне питання Спитайте вашого хорта, коли він веселіший? взято з твору
ПАРНАС
І враз ні стін, ні ґрат, ні стелі.
Хтось невидимий ізбудив
Світ Калинцевих візій-див,
Драчеві клекоти і хмелі,
Рій Вінграновських інвектив,
Чаклунство Ліни, невеселі
Голобородькові пастелі
І Стусів бас-речитатив.
Парнас! І що ті шмони й допит?
Не вірю в будень, побут, клопіт –
В мізерію, дрібнішу тлі.
Вщухає суєтна тривога.
І в небесах я бачу Бога,
І Боже слово на землі.
Іван Світличний
Твір написано у віршовій формі, що й поезію
ПАРНАС
І враз ні стін, ні ґрат, ні стелі.
Хтось невидимий ізбудив
Світ Калинцевих візій-див,
Драчеві клекоти і хмелі,
Рій Вінграновських інвектив,
Чаклунство Ліни, невеселі
Голобородькові пастелі
І Стусів бас-речитатив.
Парнас! І що ті шмони й допит?
Не вірю в будень, побут, клопіт –
В мізерію, дрібнішу тлі.
Вщухає суєтна тривога.
І в небесах я бачу Бога,
І Боже слово на землі.
Іван Світличний
Провідним художнім засобом першої строфи поезії є
ПАРНАС
І враз ні стін, ні ґрат, ні стелі.
Хтось невидимий ізбудив
Світ Калинцевих візій-див,
Драчеві клекоти і хмелі,
Рій Вінграновських інвектив,
Чаклунство Ліни, невеселі
Голобородькові пастелі
І Стусів бас-речитатив.
Парнас! І що ті шмони й допит?
Не вірю в будень, побут, клопіт –
В мізерію, дрібнішу тлі.
Вщухає суєтна тривога.
І в небесах я бачу Бога,
І Боже слово на землі.
Іван Світличний
На обставини, у яких перебуває ліричний герой, указують у поезії слова
ПАРНАС
І враз ні стін, ні ґрат, ні стелі.
Хтось невидимий ізбудив
Світ Калинцевих візій-див,
Драчеві клекоти і хмелі,
Рій Вінграновських інвектив,
Чаклунство Ліни, невеселі
Голобородькові пастелі
І Стусів бас-речитатив.
Парнас! І що ті шмони й допит?
Не вірю в будень, побут, клопіт –
В мізерію, дрібнішу тлі.
Вщухає суєтна тривога.
І в небесах я бачу Бога,
І Боже слово на землі.
Іван Світличний
Митці, згадані у творі, належать до
ПАРНАС
І враз ні стін, ні ґрат, ні стелі.
Хтось невидимий ізбудив
Світ Калинцевих візій-див,
Драчеві клекоти і хмелі,
Рій Вінграновських інвектив,
Чаклунство Ліни, невеселі
Голобородькові пастелі
І Стусів бас-речитатив.
Парнас! І що ті шмони й допит?
Не вірю в будень, побут, клопіт –
В мізерію, дрібнішу тлі.
Вщухає суєтна тривога.
І в небесах я бачу Бога,
І Боже слово на землі.
Іван Світличний
Ідею твору найкраще ілюструє вислів
Посаду виборного у творі «Наталка Потавка» І.Котляревського має
У творі «Катерина» порушено всі проблеми, ОКРІМ
«Про славу думає лицар, а не про те, щоб ціла була голова на плечах. Не сьогодні, дак завтра поляже вона, як од вітру на степу трава; а слава ніколи не вмре, не поляже, лицарство козацьке всякому розкаже», — уважає
Увідповідніть назву твору з уривком із нього.
Твір
1 «Енеїда»
2 «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»
3 «Всякому місту — звичай і права...»
4 «Кавказ»
Уривок
А «Споконвіку Прометея / Там орел карає, / Що день божий добрі ребра / Й сери розбиває. /Розбиває, та не вип’є/Живущої крові — /Воно знову оживає...»
Б «Любов к отчизні де героїть, / Там сила вража не устоїть, / Там грудь сильніша ос гармат, / Там жизнь — алтин, а смерть — копійка...»
В «Знаю, що смерть — як коса замашна, / Навіть царя не обійде вона. / Байдуже смерті, мужик то чи цар, — / Все пожере, як солому пожар».
Г «Нема на світі України, / Немає другого Дніпра...»
Д «Це той первий, що розпинав / Нашу Україну, / А вторая доконала / Вдову сиротину»
Увідповідніть назву твору з уривком із нього.
Твір
1 «Енеїда»
2 «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»
3 «Всякому місту — звичай і права...»
4 «Кавказ»
Уривок
А «Споконвіку Прометея / Там орел карає, / Що день божий добрі ребра / Й сери розбиває. /Розбиває, та не вип’є/Живущої крові — /Воно знову оживає...»
Б «Любов к отчизні де героїть, / Там сила вража не устоїть, / Там грудь сильніша ос гармат, / Там жизнь — алтин, а смерть — копійка...»
В «Знаю, що смерть — як коса замашна, / Навіть царя не обійде вона. / Байдуже смерті, мужик то чи цар, — / Все пожере, як солому пожар».
Г «Нема на світі України, / Немає другого Дніпра...»
Д «Це той первий, що розпинав / Нашу Україну, / А вторая доконала / Вдову сиротину»
Увідповідніть назву твору з уривком із нього.
Твір
1 «Енеїда»
2 «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»
3 «Всякому місту — звичай і права...»
4 «Кавказ»
Уривок
А «Споконвіку Прометея / Там орел карає, / Що день божий добрі ребра / Й сери розбиває. /Розбиває, та не вип’є/Живущої крові — /Воно знову оживає...»
Б «Любов к отчизні де героїть, / Там сила вража не устоїть, / Там грудь сильніша ос гармат, / Там жизнь — алтин, а смерть — копійка...»
В «Знаю, що смерть — як коса замашна, / Навіть царя не обійде вона. / Байдуже смерті, мужик то чи цар, — / Все пожере, як солому пожар».
Г «Нема на світі України, / Немає другого Дніпра...»
Д «Це той первий, що розпинав / Нашу Україну, / А вторая доконала / Вдову сиротину»
Увідповідніть назву твору з уривком із нього.
Твір
1 «Енеїда»
2 «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»
3 «Всякому місту — звичай і права...»
4 «Кавказ»
Уривок
А «Споконвіку Прометея / Там орел карає, / Що день божий добрі ребра / Й сери розбиває. /Розбиває, та не вип’є/Живущої крові — /Воно знову оживає...»
Б «Любов к отчизні де героїть, / Там сила вража не устоїть, / Там грудь сильніша ос гармат, / Там жизнь — алтин, а смерть — копійка...»
В «Знаю, що смерть — як коса замашна, / Навіть царя не обійде вона. / Байдуже смерті, мужик то чи цар, — / Все пожере, як солому пожар».
Г «Нема на світі України, / Немає другого Дніпра...»
Д «Це той первий, що розпинав / Нашу Україну, / А вторая доконала / Вдову сиротину»
Роман Панаса Мирного написано в дусі
Роман Панаса Мирного написано в дусі
Увідповідніть тему твору з його назвою.
Тема твору
1 історія правдошукача, який стає розбійником
2 життя селянської родини
3 міф про дворянство як краще життя
4 зображення доби Руїни
А «Енеїда»
Б «Мартин Боруля»
В «Чорна рада»
Г «Кайдашева сім’я»
Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Увідповідніть тему твору з його назвою.
Тема твору
1 історія правдошукача, який стає розбійником
2 життя селянської родини
3 міф про дворянство як краще життя
4 зображення доби Руїни
А «Енеїда»
Б «Мартин Боруля»
В «Чорна рада»
Г «Кайдашева сім’я»
Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Увідповідніть тему твору з його назвою.
Тема твору
1 історія правдошукача, який стає розбійником
2 життя селянської родини
3 міф про дворянство як краще життя
4 зображення доби Руїни
А «Енеїда»
Б «Мартин Боруля»
В «Чорна рада»
Г «Кайдашева сім’я»
Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Увідповідніть тему твору з його назвою.
Тема твору
1 історія правдошукача, який стає розбійником
2 життя селянської родини
3 міф про дворянство як краще життя
4 зображення доби Руїни
А «Енеїда»
Б «Мартин Боруля»
В «Чорна рада»
Г «Кайдашева сім’я»
Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
В уривку «...то була молода, гарна дівчина, одіта в полотняну, шовковими нитками перетикану одежу, з невеличким бобровим ковпаком на голові, що не міг вмістити в собі її багатого, буйного, золотисто-жовтого волосся. Через плечі у неї перевішений був лук з турового рога і сагайдак зо стрілами, її чорні, палкі очі ластівками літали довкола, любуючись рівними, хвилястими контурами верховини і темно-зеленими, ситими барвами лісів та полонин» описано
Уривок І застиг він на роки й століття В золотому німому захопленні: - Дайте покататися, дядьку! А ні, то візьміть хоч на раму. Дядьку, хіба вам шкода? узято з
Увідповідніть героїв з одного твору.
Герой Герой
1 Оверко А Бородай
2 гебреї Б Пава
3 щезник В Чугайстер
4 Грицько Г Мойсей
Д Леся
Увідповідніть героїв з одного твору.
Герой Герой
1 Оверко А Бородай
2 гебреї Б Пава
3 щезник В Чугайстер
4 Грицько Г Мойсей
Д Леся
Увідповідніть героїв з одного твору.
Герой Герой
1 Оверко А Бородай
2 гебреї Б Пава
3 щезник В Чугайстер
4 Грицько Г Мойсей
Д Леся
Увідповідніть героїв з одного твору.
Герой Герой
1 Оверко А Бородай
2 гебреї Б Пава
3 щезник В Чугайстер
4 Грицько Г Мойсей
Д Леся
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома