Наголос падає на другий склад у слові
Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку
Правильно утворено словосполучення
У переносному значенні вжито прикметник у словосполученні
Спонукальним є речення
НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Що довше дивишся на зорі, то більше набираєш такої певності: зорі, такі далекі, стають для тебе близькими, що міг би й рукою торкнути. (2) І коли опускаєш зір до/долу, то все навколо наче відкриває новий, не/відомий тобі смисл, якого раніше чи не хотів помічати, чи він ховався від тебе. (3) Іншими очима дивишся на дорогу, на якій оце стоїш вловлюючи прибитий вічною вогкістю запах куряви. (4) Натхненно-пильним зором прилипаєш до постаті людини, що, огорнувшись темрявою, зникнувши в її таємничому коконі, посувається тобі на/зустріч. (5) І коли маєш такий не/буденний настрій, то боляче буває дивитися, як падає зірка.
Окремо в тексті треба писати виділену сполуку
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Що довше дивишся на зорі, то більше набираєш такої певності: зорі, такі далекі, стають для тебе близькими, що міг би й рукою торкнути. (2) І коли опускаєш зір до/долу, то все навколо наче відкриває новий, не/відомий тобі смисл, якого раніше чи не хотів помічати, чи він ховався від тебе. (3) Іншими очима дивишся на дорогу, на якій оце стоїш вловлюючи прибитий вічною вогкістю запах куряви. (4) Натхненно-пильним зором прилипаєш до постаті людини, що, огорнувшись темрявою, зникнувши в її таємничому коконі, посувається тобі на/зустріч. (5) І коли маєш такий не/буденний настрій, то боляче буває дивитися, як падає зірка.
У формі називного відмінка вжито слово
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Що довше дивишся на зорі, то більше набираєш такої певності: зорі, такі далекі, стають для тебе близькими, що міг би й рукою торкнути. (2) І коли опускаєш зір до/долу, то все навколо наче відкриває новий, не/відомий тобі смисл, якого раніше чи не хотів помічати, чи він ховався від тебе. (3) Іншими очима дивишся на дорогу, на якій оце стоїш вловлюючи прибитий вічною вогкістю запах куряви. (4) Натхненно-пильним зором прилипаєш до постаті людини, що, огорнувшись темрявою, зникнувши в її таємничому коконі, посувається тобі на/зустріч. (5) І коли маєш такий не/буденний настрій, то боляче буває дивитися, як падає зірка.
Слово таємничому (речення 4) можна замінити на всі названі варіанти, ОКРІМ
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Що довше дивишся на зорі, то більше набираєш такої певності: зорі, такі далекі, стають для тебе близькими, що міг би й рукою торкнути. (2) І коли опускаєш зір до/долу, то все навколо наче відкриває новий, не/відомий тобі смисл, якого раніше чи не хотів помічати, чи він ховався від тебе. (3) Іншими очима дивишся на дорогу, на якій оце стоїш вловлюючи прибитий вічною вогкістю запах куряви. (4) Натхненно-пильним зором прилипаєш до постаті людини, що, огорнувшись темрявою, зникнувши в її таємничому коконі, посувається тобі на/зустріч. (5) І коли маєш такий не/буденний настрій, то боляче буває дивитися, як падає зірка.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
За алфавітом записано всі слова рядка
Спрощення приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка
Літеру З треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Прочитайте уривок з поезії. Я сьогодні, як небо, захмар(1)на, Зранку думка тр(2)вожна пр(3)йшла: Про достаток ми жадібно мар(4)мо І не бач(5)м, як гине душа. Букву Е треба писати замість цифри
Редагування потребує словосполучення
Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини Сонце пірнуло за небокрай ... додати
На запитання Котра година? правильною є відповідь
Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку
Прочитайте речення. Найбільш ... проектами зацікавилися ті підприємства, які мають значно ... ресурси й ... потенціал. Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини має іменник
Поширеним є речення
Помилковою є етикетна формула
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Доберіть синоніми.
Слово Синонім
1 пролог А окраїна
2 паритет Б кінцівка
3 периферія В рівність
4 платформа Г поміст
Д вступ
З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.
Член речення
1 підмет 2 присудок 3 додаток 4 означення
Приклад
А Золотого сонця пектораль цілий день Говерла приміряла.
Б Ніч в обіймах трима моє серце і сміх напівсонних речей.
В У моєї мрії крила білі, але вони давно безсилі.
Г Серед усіх падінь і злетів в цієї правди зміст ясний.
Д Повік не зміряти нікому любові в серці золотому.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
1 тире в безсполучниковому складному реченні
2 тире в складносурядному реченні
3 тире між підметом і присудком
4 тире при однорідних членах речення
А Чорна туга і біль — мої вічні жнива.
Б Впало покосами літо — пахне у хаті травою.
В Смак кави пом’якшують цукром, а іноді — вершками.
Г На річці, у лісі, на полі — усюди німа тиша.
Д Заскрипіли весла — і чайки легко посунули по Дніпру.
Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
Вид речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв’язку
Приклад
А Оце і є той випадок єдиний, коли найбільша мужність — утекти.
Б А здавалось, один тільки крок — і обнімуться стомлені долі.
В Земля вдихне глибинно і жагучо настояний озон.
Г Чекаю дня, коли тобі скажу: оця строфа, нарешті, досконала.
Д Я знаю: ти чекаєш теж, тривожно вгадуєш і любиш.
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). (1)Мої дні течуть (2)тепер серед степу, (3)серед долини, (4)налитої зеленим хлібом.
1 А займенник
2 Б прислівник
3 В прийменник
4 Г дієприкметник
Д дієприслівник
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома