На другий склад падає наголос у слові
Кому перед виділеним словом треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
У прямому значенні вжито всі прикметники в рядку
Суфікс -ик- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
Порушено норму узгодження прикметника з іменником у рядку
Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.
(1) У ХVІІІ столітті шведський король Густав ІІІ наказав провести такий експеримент: братам-близнюкам, засудженим до смертної кари, вирок, замість накидати петлю на шию, замінили довічним ув’язненням, але з умовою, що одному щодня даватимуть велику порцію кави, а іншому – чаю. (2) Обом злочинцям створили однаково пристойні умови. (3) Два медики-професори не спускали очей із піддослідних: хто ж, захворівши, підтвердить […] про шкідливість якогось із напоїв. (4) Але чекати довелося надзвичайно довго. (5) Ось відійшов у небуття перший учений, згодом – другий, короля було вбито… (6) Натомість обидва кандидати в небіжчики топтали ряст смакуючи свої «отруйні» напої. (7) Ініціатори експерименту так і не дізналися, що першим помер «поціновувач» чаю, щоправда, у 83 роки…
Фразеологізму НЕМАЄ в реченні
Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.
(1) У ХVІІІ столітті шведський король Густав ІІІ наказав провести такий експеримент: братам-близнюкам, засудженим до смертної кари, вирок, замість накидати петлю на шию, замінили довічним ув’язненням, але з умовою, що одному щодня даватимуть велику порцію кави, а іншому – чаю. (2) Обом злочинцям створили однаково пристойні умови. (3) Два медики-професори не спускали очей із піддослідних: хто ж, захворівши, підтвердить […] про шкідливість якогось із напоїв. (4) Але чекати довелося надзвичайно довго. (5) Ось відійшов у небуття перший учений, згодом – другий, короля було вбито… (6) Натомість обидва кандидати в небіжчики топтали ряст смакуючи свої «отруйні» напої. (7) Ініціатори експерименту так і не дізналися, що першим помер «поціновувач» чаю, щоправда, у 83 роки…
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.
(1) У ХVІІІ столітті шведський король Густав ІІІ наказав провести такий експеримент: братам-близнюкам, засудженим до смертної кари, вирок, замість накидати петлю на шию, замінили довічним ув’язненням, але з умовою, що одному щодня даватимуть велику порцію кави, а іншому – чаю. (2) Обом злочинцям створили однаково пристойні умови. (3) Два медики-професори не спускали очей із піддослідних: хто ж, захворівши, підтвердить […] про шкідливість якогось із напоїв. (4) Але чекати довелося надзвичайно довго. (5) Ось відійшов у небуття перший учений, згодом – другий, короля було вбито… (6) Натомість обидва кандидати в небіжчики топтали ряст смакуючи свої «отруйні» напої. (7) Ініціатори експерименту так і не дізналися, що першим помер «поціновувач» чаю, щоправда, у 83 роки…
Замість пропуску в третьому реченні можуть бути всі слова, ОКРІМ
Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.
(1) У ХVІІІ столітті шведський король Густав ІІІ наказав провести такий експеримент: братам-близнюкам, засудженим до смертної кари, вирок, замість накидати петлю на шию, замінили довічним ув’язненням, але з умовою, що одному щодня даватимуть велику порцію кави, а іншому – чаю. (2) Обом злочинцям створили однаково пристойні умови. (3) Два медики-професори не спускали очей із піддослідних: хто ж, захворівши, підтвердить […] про шкідливість якогось із напоїв. (4) Але чекати довелося надзвичайно довго. (5) Ось відійшов у небуття перший учений, згодом – другий, короля було вбито… (6) Натомість обидва кандидати в небіжчики топтали ряст смакуючи свої «отруйні» напої. (7) Ініціатори експерименту так і не дізналися, що першим помер «поціновувач» чаю, щоправда, у 83 роки…
У формі називного відмінка в тексті вжито виділене слово
Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка
Потрібно поставити В на місці всіх пропусків у рядку
Правил уживання великої літери дотримано в усіх словосполученнях рядка, ОКРІМ
Літеру И треба писати на місці пропуску в кожному слові рядка
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова. Магеллан … неоціненний … у розвиток географічної науки, адже цей дослід- ник не тільки здійснив першу навколосвітню подорож, але й … морський шлях до берегів Азії, що дало змогу іншим вивчити … частину світу. Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Двокрапку треба поставити, якщо до частини речення «Завжди уважно й зацікавлено слухаю кожного співрозмовника…» додати фрагмент
Прочитайте речення. Вага головного мозку дорослої людини близько 1,3 кг, але для функціонування йому необхідно до 20 % кисню від загальної потреби організму за добу, тобто до 38 мл за хвилину. А ще з 500 г вуглеводів, необхідних організму на добу, більше ніж 110 г теж припадає на частку органа мислення. НЕПРАВИЛЬНО цифровий запис із тексту передано відмінковою формою числівника в рядку
Прочитайте діалог.
— Марічко, роздрукуй нарешті пакет потрібних документів, – укотре емоційно нагадав тато.
— На жаль, сьогодні не зможу: треба замінити картридж, а новий привезуть лише завтра, – відповіла донька.
Точно передає зміст діалогу речення
Редагування потребує речення
Відокремленим означенням НЕ МОЖНА замінити підрядну частину в реченні
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Хочеш протидіяти забуванню –(1) споруджуй так звані «палаци пам’яті» за мнемонічною технікою,(2)що її,(3) за легендою,(4) розробив давньогрецький поет Симонід Кеоський,(5) а в наш час популяризував Бенедикт Камбербетч –(6) Шерлок Голмс із британського телесеріалу. НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Треба писати О на місці пропуску в прикметнику
НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в реченні
Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип складного речення
1 складносурядне 2 складнопідрядне 3 безсполучникове 4 з різними видами зв’язку
Приклад речення
А Оглядове колесо – неодмінний атрибут багатьох парків розваг, а також інших місць відпочинку по всьому світу.
Б «Лондонське око» – одне з найвищих у світі (135 метрів) оглядових коліс, із верхівки якого столицю Великої Британії видно як на долоні.
В Колесо має тридцять дві кабінки, місткістю аж 25 осіб кожна, проте ці повітряні «вагончики» обладнані надійними замками та є абсолютно безпечними.
Г Кількість кабінок є символічною: навколо Лондона є тридцять два містечка; до речі, один оберт колеса триває також тридцять дві хвилини.
Д Охочих помилуватися містом з висоти пташиного польоту не бракує, тому прибирають цей об’єкт лише вночі, а вдень туристи насолоджуються атракціоном.
Увідповідніть фразеологізм із його значенням.
Фразеологізм
1 як з місяця впасти
2 як камінь під гору котити
3 як горіхи лущити
4 як в око вліпити
Значення
А сказати доречно, влучно
Б недоладно або невчасно зробити щось
В виконувати легко, без зусиль
Г не знати того, що відоме всім
Д докладати зусиль, дуже важко
Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.
Тип односкладного речення
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 безособове
4 узагальнено-особове
Приклад речення
А Поета дивний, неймовірний сон…
Б Кожному для щастя треба зрозуміти власне призначення.
В Поете, що світові сказати можеш своїм пером?
Г Свого щастя й конем не об’їдеш…
Д Колись поцінують усе, написане поетом щиро й просто.
З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі. Відокремлений член речення
1 додаток 2 означення 3 обставина 4 прикладка (різновид означення) Приклад речення
А В університеті Альфред Керхер, окрім механіки та електроінженерії, досконало вивчив будову парових машин і різних видів двигунів.
Б Далекого 1935 року молодий інженер відкриває власну справу, розпочавши будівництво свого першого заводу.
В У конструктора А. Керхера не було надзвичайних статків, натомість він мав золотий капітал – патенти на свої винаходи.
Г На кошти, виручені за продаж кількох патентів, і було побудовано перший завод нині відомого світового бренда.
Д У Німеччині й Австрії слово KÄRCHER означає не лише назву компанії, а й чищення автомобіля за допомогою обладнання для миття водою під тиском.
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Адрес – (1)написане привітання, звернене (2)до когось із нагоди (3)якоїсь події, (4)переважно ювілею.
1 А займенник
2 Б прийменник
3 В прислівник
4 Г прикметник
Д форма дієслова (дієприкметник)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома