Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)
(1)Чотирнадцятого (2)листопада трапився курйозний (3)випадок: (4)мережа магазинів (5)«Решето» продала покупцям цілий (6)центнер (7)курятини всього за (8)сімдесят гривень, про що свідчив (9)виразний (10)цінник.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка
Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєння букв є в усіх словах рядка
М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
З(1)посеред вітчизняних архітекторів варто виокремити Івана Левинського, який за свою сорока(2)літню діяльність спроєктував сотні будівель житлово(3)побутового та громадського призначення, що можуть здивувати будь(4)кого нестандартністю рішень.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні
Суфікс -ин- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
Дистанційна форма (10)______ освіти – це (11)______ навчання, яке проходить переважно за опосередкованої взаємодії віддалених (12)______ учасників освітнього процесу в спеціалізованому (13)______, що (14)______ на базі сучасних психологопедагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
10.
Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
Дистанційна форма (10)______ освіти – це (11)______ навчання, яке проходить переважно за опосередкованої взаємодії віддалених (12)______ учасників освітнього процесу в спеціалізованому (13)______, що (14)______ на базі сучасних психологопедагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
11.
Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
Дистанційна форма (10)______ освіти – це (11)______ навчання, яке проходить переважно за опосередкованої взаємодії віддалених (12)______ учасників освітнього процесу в спеціалізованому (13)______, що (14)______ на базі сучасних психологопедагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
12.
Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
Дистанційна форма (10)______ освіти – це (11)______ навчання, яке проходить переважно за опосередкованої взаємодії віддалених (12)______ учасників освітнього процесу в спеціалізованому (13)______, що (14)______ на базі сучасних психологопедагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
13.
Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
Дистанційна форма (10)______ освіти – це (11)______ навчання, яке проходить переважно за опосередкованої взаємодії віддалених (12)______ учасників освітнього процесу в спеціалізованому (13)______, що (14)______ на базі сучасних психологопедагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
14.
Редагування потребує речення
Пряму мову в реченні Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Кожен користувач Siri або Alexa,(1) очевидно,(2) знає,(3) що цифрові помічники не завжди правильно трактують команди власників гаджетів:(4) програмам не вистачає визначеної психологами «теорії розуму» –(5) уміння розпізнавати емоції,(6) думки та наміри людей.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте діалог.
Привітавшись, Болік дістав із кишені піджака кілька дисків.
– Що це? – запитав я.
– Музику нам записав, – пояснив Болік. – Щоб дорогою слухати.
– Та в мене свій плеєр є, – відповів я.
Останню репліку співрозмовника Болік має інтерпретувати для себе як те, що його супутник
Завдання 19–23 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
19. Я вам __________ скуштувати нашої __________ піци, випеченої за спеціальним рецептом у дров’яній печі.
20. Слухай-но, __________, чи не міг би ти купити мені __________ гуаш?
21. __________ Чарльза Дарвіна, головною рушійною силою еволюції є __________ добір.
22. За час російсько-української війни цей славетний козацький край мобілізував більше __________ воїнів, прийняв тисячі поранених і налічує понад __________ волонтерів.
23. Старшокласники подякували __________ за таку чудову новину й розбіглися по __________, і лише __________ залишилися й розпочали планувати майбутню поїздку.
Завдання 24–28 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
1. Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.
2. В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.
3. ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».
4. Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).
5. Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.
Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
1. Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.
2. В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.
3. ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».
4. Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).
5. Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.
Складносурядним є речення
1. Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.
2. В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.
3. ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».
4. Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).
5. Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
1. Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.
2. В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.
3. ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».
4. Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).
5. Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.
Однорідні члени є в обох реченнях
1. Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.
2. В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.
3. ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».
4. Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).
5. Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.
Число 18 546 з речення 4 правильно записано словами в рядку
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення
1 Ініціативна група висадила на пустирі дерева, вирішивши так […] комунальників.
2 Для успішного перебігу будь-якої справи важливим є правильний розподіл обов’язків: головне – […] людину з лідерськими якостями.
3 Оцінюючи чиїсь учинки, не будьте категоричними, якщо не знаєте всіх обставин, спробуйте себе […] іншого.
4 За такого непередбачуваного перебігу подій доведеться […] все: або пан, або пропав!
Фразеологізм
А поставити на місце
Б поставити на чолі
В поставити на карту
Г поставити перед фактом
Д поставити на ноги
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні форми слів (цифра позначає наступну форму слова).
Форми слів у реченні Ілон Маск (1)відомий своїми побоюваннями щодо розвитку штучного інтелекту, ба (2)більше: він уважає останні здобутки, (3)досягнуті в (4)цій галузі, найбільшою загрозою для існування людства.
Частина мови
А займенник
Б прикметник
В дієслово (дієприкметник)
Г прислівник
Д прийменник
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Полюси мого світу – карамель і полин.
2 Поміж ними – пустельні поля магнетизму.
3 Тут немає землі – і не видно землі.
4 Є один тільки метод – молитися й дихать.
Умова
А тире при відокремленому означенні
Б тире в складносурядному реченні
В тире на місці пропущеного члена речення
Г тире в складному безсполучниковому реченні
Д тире між підметом і присудком
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.
Я пишу швидко. як? яким чином?
Іван грає так, як його навчили. як? яким чином?
Просте речення
1 Десь із рік тому я поїхав до Старобільська навчатися комп’ютерного дизайну.
2 Незважаючи на труднощі, намагався опанувати складний матеріал.
3 Через пандемію COVID-19 продовжив навчання самостійно.
4 Як відомо, за розуміння основ предмета опановувати щось самостійно доволі легко.
Складне речення
А Я постійно намагаюся підвищувати власну майстерність, аби не пасти задніх у своїй галузі.
Б Хай як інформаційні технології роблять інакшим наше життя, замінити ними живе спілкування під час навчання неможливо.
В Іноді найбільші прориви в дослідженні будь-чого стаються несподівано, адже ніколи не передбачиш сприятливого для цього збігу обставин.
Г Якщо брати до уваги лише позитивні результати власної діяльності, можна не боятися труднощів на шляху до мети.
Д Закономірно не знати того, що тобі раніше не траплялося.
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст) (1) Японія традиційно була сільськогосподарською країною: самé існування її мешканців і їхній добробут залежали від довкілля. (2) Японці вирішили не боротися з природою, а любити її, гармонізувати з нею своє життя, навчитися пильно спостерігати за найменшими змінами. (3) Народження й умирання людини поєдналися з пробудженням і згасанням природи, так що істота й усе навколо стали рівними перед вічними небесами. (4) Пори року проникли й у звичайне спілкування: навіть у сучасному листуванні японці обов’язково мають згадати поточний сезон, щоб показати свою ґречність.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г складне безсполучникове
Д складне з різними видами зв’язку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома