ЗНО. Корінь.

Додано: 8 серпня 2022
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 233 рази
30 запитань
Запитання 1

Корінь у рослин вперше з'явився у:

варіанти відповідей

1. Бурих водоростей.

2. Мохів.

3. Грибів.

4. Плаунів.

Запитання 2

Корені виконують у рослин кілька функцій. Одна із них - утримання рослини у грунті. Але людина використовує зараз для промислового вирощування деяких рослин (рання цибуля на перо) метод гідропоніки - вирощування рослин у поживному водному розчині. То чи потрібно таким рослинам корінь:

варіанти відповідей

1. Так, бо він вбирає потрібні для росту рослини поживні речовини.

2. Ні, тому його обрізають при такому методі вирощування рослин.

3. Так, бо навіть і в поживному розчині рослині треба закріпитися в певному положенні і вона робить це при допомозі коренів.

4. Ні, тому це просто зайва в цьому випадку частина рослини, але затрачати час на обрізання таких коренів немає сенсу.

Запитання 3

У картоплі та жоржин у підземних органах запасаються поживні речовини. Ці речовини вони використовують для проростання рослини наступного року. У якої із цих рослин ці підземні органи із запасами поживних речовин є видозміненими коренями:

варіанти відповідей

1. У картоплі.

2. У обох цих рослин це видозмінені корені.

3. У жоржини.

4. У жодної із них це не є видозмінені корені.

Запитання 4

Розгляньте малюнок та вкажіть яка властивість кореня тут зображена:

варіанти відповідей

1. Позитивний геотропізм.

2. Позитивний геліотропізм.

3. Негативний геотропізм.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 5

У якої із цих груп рослин нема головного кореня:

варіанти відповідей

1. Вишня, соняшник, горох.

2. Папороть, хвощ, плаун.

3. Сосна, квасоля, капуста.

4. Кульбаба, груша, огірок.

Запитання 6

Усім відомий шкільний дослід по пророщуванню насінини квасолі. Якщо насінину квасолі пророщувати на вологій тканині упродовж тривалого часу (10 - 15 днів), то у проростка можна спостерігати утворення та розвиток:

варіанти відповідей

1. Тільки головного кореня.

2. Тільки бічних коренів.

3. Головного та бічних коренів.

4. Головного, бічних та додаткових коренів.

Запитання 7

Якщо рослину виростили із листка (так вирощують рослини бегонії чи узамбарської фіалки), то ми НЕ виявимо в неї коренів:

варіанти відповідей

1. Головного.

2. Бічних.

3. Головного та бічних.

4. Додаткових.

Запитання 8

Усі разом корені рослини утворюють кореневу систему. У якій групі перераховано вірно ознаки мичкуватої кореневої системи:

варіанти відповідей

1. Має чітко виражений головний корінь, добре розвинені бічні та можуть бути присутні і додаткові корені.

2. Головний корінь непомітний серед добре розвинених додаткових та бічних коренів.

3. Містить тільки додаткові корені і повністю відсутні головний та бічні корені.

4. Має тільки головний та бічні корені і не містить додаткових.

Запитання 9

При вирощуванні капусти молоді рослини спочатку пікірують, а пізніше підгортають. Утворення та активний ріст яких видів коренів відповідно стимулюють при такому обробітку рослин:

варіанти відповідей

1. Головного та бічних.

2. Головного та додаткових.

3. Бічних та додаткових.

4. Головного, бічних та додаткових.

Запитання 10

Для коренів притаманний позитивний геотропізм. У клітин якої зони кореня є властивості визначати дію магнітних полів та напрям росту кореня:

варіанти відповідей

1. Зони росту.

2. Зони кореневого чохлика.

3. Зони поділу.

4. Провідної зони.

Запитання 11

У цій зоні кореня розташовані клітини, в яких відбувається диференціація і на поперечному перерізі кореня в цій зоні можна уже помітити відмінності між клітинами зовнішнього та внутрішнього шару, які почали формуватися. В якій саме зоні кореня ми можемо спостерігати такі особливості:

варіанти відповідей

1. У зоні кореневого чохлика.

2. У зоні поділу.

3. У зоні росту.

4. У всисній зоні.

Запитання 12

Клітини якої зони кореня забезпечують надходження до надземної частини рослини розчинів поглинутих коренем поживних речовин:

варіанти відповідей

1. Провідної зони.

2. Всисної зони.

3. Зони росту.

4. Зони кореневого чохлика.

Запитання 13

Відомо, що кореневі волоски поглинають із середовища розчини поживних речовин. Кількість кореневих волосків у рослин, які ростуть у різних середовищах, є різною. В якій із цих груп рослин ми будемо бачити дуже велику кількість кореневих волосків та повну їх відсутність відповідно:

варіанти відповідей

1. Рослини, які ростуть на добре зволожених та погано зволожених ґрунтах.

2. Рослини, які ростуть на погано та помірно зволожених ґрунтах.

3. Рослини, які ростуть на погано зволожених ґрунтах та у воді.

4. Рослини, які ростуть на поверхні води та ті, що мають занурені у намул дна водойми корені.

Запитання 14

В якій із цих груп вірно розташовані зони кореня, починаючи від кореневої шийки:

варіанти відповідей

1. Кореневий чохлик, зона росту, всисна зона, провідна зона.

2. Провідна зона, кореневий чохлик, зона поділу, всисна зона.

3. Кореневий чохлик, всисна зона, провідна зона, зона росту.

4. Провідна зона, всисна зона, зона поділу, кореневий чохлик.

Запитання 15

Розгляньте малюнок та визначте якими цифрами на ньому показані головний, бічні та додаткові корені відповідно:

варіанти відповідей

1. 3, 4, 2.

2. 6, 4, 3.

3. 2, 6, 1.

4. 5, 1, 4.

Запитання 16

У кореневій системі розрізняють бічні корені. Вони можуть утворюватися на головному, інших бічних та додаткових коренях. В якій зоні кореня відбувається утворення бічних коренів:

варіанти відповідей

1. Зоні росту.

2. Зоні кореневих волосків.

3. Зоні поділу.

4. Провідній зоні.

Запитання 17

Яка тканина утворює кору кореня:

варіанти відповідей

1. Покривна.

2. Провідна.

3. Механічна.

4. Основна (паренхіма).

Запитання 18

Кореневі волоски вбирають розчини поживних речовин із грунту. Потім ці розчини надходять до клітин центрального циліндра. Які клітини кореня забезпечують їх надходження власне вже до центрального циліндра:

варіанти відповідей

1. Живі клітини ендодерми.

2. Мертві клітини ендодерми.

3. Клітини мезодерми.

4. Клітини ектодерми.

Запитання 19

Будь-які частини рослини утворюються за участю твірної тканини. Який вид твірної тканини забезпечує утворення бічних коренів та потовщення кореня у багаторічних рослин відповідно:

варіанти відповідей

1. Верхівкова та вставна.

2. Камбій та клітини зони поділу.

3. Перицикл та камбій.

4. Флоема та ксилема.

Запитання 20

Які тканини утворюють центральний циліндр кореня:

варіанти відповідей

1. Покривна, провідна та механічна.

2. Твірна, провідна та основна.

3. Покривна, основна, механічна.

4. Твірна, покривна, основна.

Запитання 21

Коли ми розрізаємо морквину, то на поперечному перерізі чітко видно зовнішній шар та світліший за забарвленням центральний циліндр. В якому із цих шарів коренеплоду є великі запаси поживних речовин:

варіанти відповідей

1. У клітинах зовнішнього шару, тобто кори кореня.

2. У клітинах внутрішнього шару, тобто центрального циліндра.

3. Там поживні речовини розташовані рівномірно по всіх клітинах коренеплоду.

4. Там нема поживних речовин і містяться тільки вітаміни.

Запитання 22

По якій із цих тканин центрального циліндра кореня рухаються догори вода та розчинені в ній мінеральні речовини:

варіанти відповідей

1. По клітинах флоеми.

2. По клітинах паренхіми.

3. По клітинах ксилеми.

4. По клітинах перициклу.

Запитання 23

Зона кореневих волосків у проростків рослини, що розвивається із насінини, розташовується близько до поверхні ґрунту. Коли корінь росте, то всисна зона кореня із кореневими волосками заглиблюється. Це зумовлено тим, що:

варіанти відповідей

1. Зона росту розташовується над всисною зоною і коли корінь росте, то тисне на всисну зону і проштовхує її вглиб.

2. Зона кореневих волосків розташована над зоною кореневого чохлика і при заглибленні кореневого чохлика і ця зона заглиблюється.

3. Зона кореневих волосків розташовується під провідною зоною, яка при рості кореня заштовхує всисну зону глибше.

4. Зона кореневих волосків опускається вглиб за рахунок того, що старі кореневі волоски відмирають, а нові утворюються нижче на щойно диференційованих у зоні росту клітинах ризодерми.

Запитання 24

У коренеплодах та кореневих бульбах відкладаються про запас поживні речовини, наприклад, вуглеводи крохмаль та інулін. Які тканини кореня сприяють надходженню цих поживних речовин до кореня:

варіанти відповідей

1. Клітини паренхіми кореня.

2. Клітини флоеми.

3. Клітини ксилеми.

4. Клітини ризодерми.

Запитання 25

Рослини по-різному пристосувалися до життя. У одних із них є маленькі ... корені, якими вони чіпаються за нерівності кори дерев і так піднімають своє стебло догори. Це притаманно для ... . Інші проростають у невеликих заглибленнях кори і їх корені просто звисають у повітря, як в ... . Ще інші вростають своїми коренями, які називаються ... у гілки дерев і беруть із них необхідні речовини. Так робить ... . Прочитайте текст та встановіть групу, в якій пропущені слова розташовані у відповідному порядку:

варіанти відповідей

1. Додаткові, плюща, орхідеї, гаусторії, омела.

2. Бічні, плюща, орхідеї, гаусторії, омела.

3. Гаусторії, плюща, орхідеї, додаткові, омела.

4. Додаткові, омела, плюща, гаусторії, орхідея.

Запитання 26

Відомо, що болото погано пропускає повітря і корені рослин, що там ростуть не можуть забезпечити свої клітини необхідною кількістю кисню. Як же ж ці рослини можуть виживати в таких умовах:

варіанти відповідей

1. Вони можуть жити там тільки 1 - 2 місяці і після цього гинуть.

2. Вони проникають своїми коренями дуже глибоко в грунт, де є достатньо кисню.

3. Клітини їх коренів не потребують кисню для окиснення органічних речовин.

4. Вони мають дихальні корені, які розташовуються у над рівнем болота і звідти постачають необхідне для дихання повітря до коренів, які ростуть у болоті.

Запитання 27

Чому рослини можуть утворювати кілька кореневих бульб, але завжди тільки один коренеплід:

варіанти відповідей

1. Бо це різні види рослин і вони утворюють різну кількість коренів.

2. Бо різні рослини запасають різну кількість речовин, тому і "комор" для зберігання цих речовин у них різна кількість.

3. Бо рослини, які утворюють коренеплоди є однорічними, а ті, що утворюють кореневі бульби - багаторічні.

4. Бо коренеплоди - це потовщений головний корінь, а кореневі бульби - видозміни бічних коренів.

Запитання 28

У рослини кукурудзи на стеблі утворюються корені, але досягнувши рівня ґрунту вони припиняють свій ріст і не здатні поглинати воду та поживні речовини. Навіщо кукурудзі такі корені:

варіанти відповідей

1. Це зайві утворення, які не мають жодного значення для рослини.

2. Це корені-підпірки, які допомагають утримувати високе стебло під час вітру.

3. Це корені, які будуть поглинати поживні речовини, якщо на стебло рослини нагорнути ґрунту.

4. Це повітряні корені, які постачають додаткові порції повітря до коренів, які знаходяться в грунті.

Запитання 29

Господиня купила дуже красиву орхідею. Але їй не сподобався невеликий прозорий пластмасовий горщик і вона замінила його красивим керамічним. Корені рослини вона ретельно обгорнула родючим пухким грунтом. Проте, рослина почала втрачати листки, квіти і набула дуже непривабливого вигляду. Які помилки зробила господиня у догляді за рослиною:

варіанти відповідей

1. Корені орхідеї крім всього іншого здійснюють і фотосинтез, тому їх не можна повністю покривати грунтом та висаджувати у непрозорі горщики.

2. Рослину не можна пересаджувати одразу після покупки, бо вона і так переживає стрес при зміні місця зростання.

3. Орхідеї не люблять родючих ґрунтів, їм потрібна піщана суміш.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 30

Встановіть відповідність між перерахованими тут видами рослин та видозмінами кореня, які для них характерні. І - петрушка; ІІ - плющ; ІІІ - жоржини; ІV - повитиця. А - дихальні корені; Б - кореневі бульби; В - коренеплоди; Г - корені-присоски; Д - корені-причіпки.

варіанти відповідей

1. І - Б, ІІ - Д, ІІІ - А , ІV - В.

2. І - А, ІІ - В, ІІІ - Б, ІV - Д.

3. І - Г, ІІ - А, ІІІ - В, ІV - Б.

4. І - В, ІІ - Д, ІІІ - Б, ІV - Г.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест