ЗНО мова

Додано: 14 травня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 408 разів
61 запитання
Запитання 1

Помилку у творенні форми кличного відмінка допущено в рядку

варіанти відповідей

Гнате Олеговичу

пане Президенте

панно Богдано

колега Діденко

Запитання 2

Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків

_____________ , сходи до супермаркету й купи _____________ ківі.

варіанти відповідей

Сергіє, стигле

Сергіє, стиглу

Сергіє, стиглий

Сергію, стигле

Сергію, стиглий

Запитання 3

Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)

Кожному (1) данО від природи якісь здібності: хтось пише хороші (2)віршІ, хтось вправний у музичній (3)царині, комусь легко вдасться переконливо (4)донестИ інформацію широкому загальні й (5)повестИ його за собою, а й відкрив свою (6)піцЕрію і (7) разОм зі своєю (8)дОчкою частую відвідувачів шедеврами італійської (9)кулінАрії.


НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

1,4,5,6

3,6,8,9

1,2,7,8

1,3,6,9

Запитання 4

Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків

У пресслужбі Валерія ______________ повідомили про _____________ ступінь довіри киян до нього як кандидата на посаду ___________ голови.

варіанти відповідей

Петренко, високу, міського

Петренка, високий, міської

Петренко,високий, міського

Петренка, високий, міського

Петренка, високу, міського

Запитання 5

Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків

______________, не забудь купити в аптеці ____________шампунь і ___________боржомі.

варіанти відповідей

Андріє, лікувальний, свіже

Андріє, лікувальну, свіжу

Андрію, лікувальний, свіжу

Андрію, лікувальну, свіжу

Запитання 6

Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків

В овочевому, що біля ________ , продають ________ кавуни.

варіанти відповідей

стадіона, найсмачніші

стадіону, найбільш смачніші

стадіону, самі смачні

стадіона, найбільш смачніші

стадіону, найсмачеіші

Запитання 7

Вкажіть рядок слів, що мають більшу кількість букв, ніж звуків

варіанти відповідей

щастя, бджолиний, нетто

кількість, порівняння, джмелик

щавель, виїжджати, ремінь

приємність, м'який, сеньйора

Запитання 8

Спрощення на письмі відбувається у всіх словах рядка

варіанти відповідей

чес...ний, балас...ний, улес...ливий

капос...ний, тиж...невий, студен...ський

рідкіс...ний, хвас...ливий, зап'яс...ний

виїз...ний, щас...ливий, мас...ний

Запитання 9

Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

пере[..]овсім, [..]іловий, [..]ублікат

му[..]рість, [..]жерельний, досві[..]

тиж[..]невий, водоспа[..], [..]алекоглядний

пі[..]бити, баске[..]бол, електропоїз[..]

Запитання 10

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.


Випадок уживання тире

1 тире в безсполучниковому складному реченні

2 тире в складносурядному реченні

3 тире між підметом і присудком

4 тире при однорідних членах речення


Приклад

А Чорна туга і біль – мої вічні жнива.

Б Упало покосами літо – пахне у хаті травою.

В Смак кави пом’якшують цукром, а іноді – молоком або вершками.

Г На річці, у лісі, на полі – усюди німа тиша.

Д Заскрипіли весла – і чайки легко посунули по Дніпру.

варіанти відповідей

1-Б

2-В

3-Г

4-Д

1-Д

2-Б

3-А

4-Г

1-Б

2-Д

3-А

4-Г

1-Б

2-Д

3-Г

4-А

Запитання 11

Установіть відповідність між видом речення та прикладом.


Вид речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 складне з різними видами зв’язку


Приклад

А Оце і є той випадок єдиний, коли найбільша мужність – утекти.

Б А здавалось, один тільки крок – і обнімуться стомлені долі.

В Земля вдихне глибинно і жагучо на вишняках настояний озон.

Г Чекаю дня, коли тобі скажу: оця строфа, нарешті, досконала.

Д Ще сонячні промені сплять-досвітні огні вже горять.

варіанти відповідей

1-А

2-Б

3-Д

4-Г

1-Б

2-А

3-Г

4-Д

1-А

2-Б

3-Г

4-Д

1-Б

2-А

3-Д

4-Г

Запитання 12

Складними є всі речення, ОКРІМ

варіанти відповідей

Високих зір тополі не дістануть, але ростуть у небо крізь роки.

Спішить за мною тепле літо, в якому пахнуть медом трави. 

І сходило сонце, і місяць вставав, і гуси кричали на фоні заграв.

Нехай ще раз послухаю, як те море грає.

Запитання 13

Укажіть складне речення, в якому правильно розставлені розділові знаки

варіанти відповідей

Журавлі ключем витягнулись в небі, і прощально закурликали.

Якщо погода не зміниться ми відкладемо турпохід на кілька днів.

 Зранку піднімався легкий туман а перед обідом уже почав накрапати дощ.

Сонце вже заховалось, і по житньому полю потяглися вечірні тіні.

Запитання 14

У якому реченні виділене слово є сполучником і його слід писати разом?

варіанти відповідей

Вони боролися за/те, щоб ми сьогодні жили у вільній країні.

Він говорить те/ж, що й інші свідки

Я люблю тебе, друже, за/те, що в очах твоїх море синіє.

Як/би там не було, комусь належало це перевірити.

Як/би не було ночі, то не знали б, що таке день.

Запитання 15

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

«Ступінь деградації цього суспільства ти не можеш зміряти, ти не термометр, – сказала дружина, – Заспокойся».

Карпо вхопив матір за плечі, придушив з усієї сили до хліва й крикнув, як несамовитий: «Нате, їжте мене, або я вас з’їм!»

Я заплющую очі і, як самець напровесні, захлинаюсь і шепочу: «Кому потрібно знати деталі моїх переживань?»

«Мені! – каже, піднявши голову Шрам. – Я був би баба, а не козак, коли б заплакав од свого лиха».

«Я безтямно люблю вас, – шепнув він. – Ви особлива, ви якась чудова».

Запитання 16

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.


Член речення

1 підмет

2 присудок

3 додаток

4 означення

 

Приклад

А Золотого сонця пектораль цілий день Говерла приміряла.

Б Ніч в обіймах трима моє серце і сміх напівсонних речей.

В У моєї мрії крила білі, але вони давно безсилі.

Г Серед усіх падінь і злетів в цієї правди зміст ясний.

Д Повік не зміряти нікому любові в серці золотому.

варіанти відповідей

1-А

2-Б

3-В

4-Г

1-Г

2-В

3-Б

4-А

1-А

2-В

3-Б

4-Г

1-Г

2-Д

3-В

4-А

Запитання 17

НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку

варіанти відповідей

«Київська міська рада пропонуватиме обмежити використання в магазинах поліетиленових пакетів», – повідомляє пресслужба відомства.


Посадовець зазначає: «Погоджено проєкт рішення про зменшення вико- ристання поліетиленових пакетів у місцях продажу товарів».

«Продавці мають запропонувати альтернативу поліетиленовій продукції,– наголошує розробник проєкту, а далі пояснює: – Це можуть бути полімерні чи паперові екопакети, багаторазові торбинки тощо».

«Щороку в масштабах ЄС на смітники вивозять вісім мільярдів поліетиленових упакувань, – мотивують це рішення чиновники, – тобто на одного європейця припадає 200 таких одноразових пакетів за рік».


«Частина пакетів потрапляє до світового океану з катастрофічними на- слідками для флори та фауни» – додає автор проєкту Костянтин Яловий.

Запитання 18

Вписування на місці крапок дієприслівникового звороту повернувшись додому призведе до граматичної помилки в реченні

варіанти відповідей

Батьки ... лягли відпочивати

Згодом ... почався дощ

Виконаю всі завдання ...

Кожен ... відчуває особливе тепло

Сестро ... ти мене тут уже не застанеш.

Запитання 19

Неправильно побудовано речення

варіанти відповідей

Це був величезний старий орел, злинялий од сонця й негоди.

Коцюбинський захоплювався й оспівував сонце у своїх творах.

Весна пройшла степом, визеленивши луки, раніше, ніж торік.

Немає такої людини, дорослої чи малої, яка б не любила лісу.

Запитання 20

Кому не потрібно ставити між частинами складного речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Від пісні журливої дуб сколихнувся і лелеки здригнулися уві сні.

Теплий день розхлюпує блакить і ластівки купаються.

Свинцем набрякли сиві хмари і сонце зникло.

Реве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть.

Запитання 21

У якому з поданих речень правильно розставлено розділові знаки?

варіанти відповідей

І все навкруги - і штурмуюче море, і голубіюче небо, і далекі хмари: пройняте легеньким серпанком рухливого поштовху.

І все навкруги: і штурмуюче море, і голубіюче небо, і далекі хмари, пройняте легеньким серпанком рухливого поштовху.

І все навкруги: і штурмуюче море, і голубіюче небо, і далекі хмари - пройняте легеньким серпанком рухливого поштовху.

І все навкруги, і штурмуюче море, і голубіюче небо, і далекі хмари - пройняте легеньким серпанком рухливого поштовху.

Запитання 22

Укажіть речення, у якому правильно виділено звертання. 

варіанти відповідей

Думи, мої, думи, мої, лихо мені з вами!


Ти смієшся, а я плачу, великий мій друже. 

Дочко, моя, Мар’яно, оддам тебе за пана. 

Люби мене, моє серце найду свою долю.

Запитання 23

Односкладне безособове речення є в рядку

варіанти відповідей

Любові силою не допоможеш.

Катів поведуть на страту, на нашу святу розплату.

Із садочка красно пахощами віє.

Нове століття вже на видноколі.

Запитання 24

Правильно узгоджено слова в рядку

варіанти відповідей

властивий для мене

облитися ситром

бити по воротам

новий піаніно

Запитання 25

Помилку допущено

варіанти відповідей

Якович, Яківна

Григорович, Григоріївна

Олексійович, Олексіївна

Анатолійович, Анатоліївна

Запитання 26

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

річ..ю, Прикарпат..я, гордіст..ю

шален..ий, Криворіж..я, лют..ю

антен..ий, буквен..ий, Волин..ю

Поволж..я, рослин..ість, закон..ий

в..ічливий, Німеч..ина, передгроз..я

Запитання 27

Помилку допущено

варіанти відповідей

семидесяти шести

вісімдесяти чотирьох

восьмистам трьом

дев'яноста восьми

Запитання 28

Поширеним є речення

варіанти відповідей

Спинись, хвилино.

Рахунок заблоковано.

Не всі ми б'ємо байдики.

Світанок дивовижний.

Запитання 29

Граматичний зв'язок порушено в словосполученні

варіанти відповідей

навчатися математиці

дотримуватися правил

не знати всієї правди

подякувати братові

Запитання 30

Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).

Сергій Бубка – легкоатлет, (1)багаторазовий чемпіон та рекордсмен світу, Європи – на Іграх доброї волі у тисяча девʼятсот (2)вісімдесят шостому році встановив (3)черговий світовий рекорд, який став (4)феноменом, – шість метрів 1 (5)сантиметр із запасом над планкою на двадцять – двадцять пʼять сантиметрів.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

1,3,4

1,2,4

2,3,4

3,4,5

Запитання 31

М'який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

глян..те, промін..чик, слиз..кий

Уман..щини, дон..чин, рибон..ці

лікарен.., нян..чити, вишен..ці

б'єт..ся, оболон..ський, лл..ється

Запитання 32

НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні

варіанти відповідей

Мова відзеркалює душу народу, його історію.

Кожин народ відбувся тоді, коли усвідомив себе у рідному слові.

З покоління в покоління, в часи розквіту та падіння передавали нам предки цей скарб.

Народ пликав рідну мову у піснях, легендах, переказах і передавав від роду до роду, щоб не загинула. 

Запитання 33

Пряму мову в реченні

Перед від’їздом до Львова батько наказував Соломії: «Чесно виконуй свої обов’язки, вчися і йди вперед»

правильно передано непрямою в рядку

варіанти відповідей

Перед від’їздом до Львова на навчання батько наказував Соломії, щоб вона чесно виконувала його обов’язки, вчилася і йшла вперед.

Через від’їзд до Львова на навчання батько наказував Соломії, щоб вона чесно виконувала свої обов’язки, вчилася і йшла вперед.

Перед від’їздом до Львова на навчання батько наказував, щоб він чесно виконував свої обов’язки, вчився і йшов вперед.

Перед від’їздом до Львова батько наказував Соломії, щоб вона чесно виконувала свої обов’язки, вчилася і йшла вперед.

Перед від’їздом до Львова на навчання Соломіїбатько наказував, щоб вона чесно виконувала свої обов’язки, вчилася і йшла вперед.

Запитання 34

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).


Мова – (1) це не просто слова, (2) звуки, (3) це голос народу. Наш народ протягом багатьох віків творив мову, (4) боровся за її збереження. У Конституції України написано: «(5) Державною мовою в Україні є українська». Чому ж нині, (6) коли маємо свою державну мову, (7) одну з найбагатших у світі, (8) не всі нею розмовляють?


НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

Кома 2,3,4 - при однорідних членах речення

Двокрапка і лапки 5 — при прямій мові

Кома 6, 8– між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

Тире 1- тире між підметом і присудком

Кома 7 – при відокремленому означенні

Запитання 35

Прочитайте діалог.


- Мамо, уявляєш, я сьогодні посварився з Микитою!- сказав Микола.

- Через що, синку, ви ж ним найкращі друзі.

- Розумієш, він проміняв мене на тренування з футболу! Кожні вихідні ми з ним грали у футбол у дворі, а тепер він буде зайнятий у цей час у футбольній школі! А я ще допомагав йому відпрацьовувати паси та удари!

- І правильно робив! Адже мені здається, Микита мріяв попасти до футбольної команди.

- Так і є! Але як же наші прогулянки? Хіба вони йому не важливі?

- Я впевнена, що важливі. Проте вам доведеться знайти для них інший час. Хіба Микита ображався на тебе за те, що ти ходиш на свої заняття зі скейтборду замість того, щоб грати з ним?


Останню репліку можна інтерпретувати так:

варіанти відповідей

Мама радить синові перенести свої заняття зі скейтборду, щоб був час для прогулянок .

Мама радить синові залишити заняття зі скейтборду.

Мама радить синові знайти інший час для прогулянок.

Мама підтримує Микиту і радить синові знайти інший час для прогулянок

Микита образився на Миколу , що він ходить на заняття зі скейтборду.

Запитання 36

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм

1 через треті руки

2 докласти руку

3 прибрати до рук

4 вмити руки


А Наш класний керівник зміг […] до нашої перемоги в краєзнавчому конкурсі, адже активно допомагав нам у зборі матеріалу.

Б Одні з наших конкурентів, які мріяли […] диплом переможців, вибули з конкурсу, оскільки в їхніх роботах викрили плагіат.

В Був і клас, який взагалі вирішив […] і не брати участі в конкурсі.

Г Остаточне оформлення повної карти нашої місцевості ми довірили однокласнці, яка працювала […], тому результат був неперевершений.

Д Останнє місце посіли конкурсанти, які збирали інформацію для конкурсу […], тому, через недостовірність джерел зібраного матеріалу, журі поставило їм найнижчі бали.

варіанти відповідей

1-Г, 2-В, 3-Б, 4-А

1-А, 2-Б, 3-Д, 4-В

1-Д, 2-А, 3-Б, 4-В

1-Д, 2-А, 3-Б, 4-Г

Запитання 37

Велику літеру вжито правильно у всіх словосполученнях рядка

варіанти відповідей

поет Василь Стус, князь Данила галицький

Петро Гулак - Артемовський, Президент України

шекспірівський сонет,франкове "зівяле

" Слово про Похід Ігорів", спорткомплекс "Олімпійський"

Запитання 38

Мякий знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

мал...овничий,з...омка, опрац...ований

давн...окиївський.чотир...ох,ра...он

кра...овий, пен...ок, прац...овитий

с...орбати, сер...озний,багат...ом

Запитання 39

Вкажіть речення, у якому розділові знаки при прямій мові розставлено правильно

варіанти відповідей

 «Леоніде, — Адріана відірвала обличчя від долоні — а ви читали «У пошуках утраченого часу» Марселя Пруста?» (Р. Іванчук).


 «Ну, добре, стримав образу Аркадій Петрович. — Не одрікаюсь од своїх слів» (М. Коцюбинський).

 «З щастя та горя скувалася доля» — каже людська поговірка(Панас Мирний).

 Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!» (Леся Українка).

Запитання 40

Вкажіть речення, яке відповідає схемі«П!» — а. (окремі розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

 Важливо не те, як малюю я, а що в тому бачать інші сказав Валерій Я ніколи не стану художником. Я це зрозумів і радий, що зрозумів вчасно (Ю. Мушкетик).

 На шляху, прощаючись, Люба сказала Ти б колись, Михайлику, і до нас заскочив. Ідеш собі з ковзанки, то й заверни в наш двір (М. Стельмах).

 Вмивайся, вмивайся, дитино! квапить мене мати (М. Стельмах).

 Ні, не клич мене, весно, казала я їй, не чаруй і не ваб даремне (Леся Українка).

Запитання 41

Вкажіть , у якому рядку є приклад діалогу


варіанти відповідей

 — Вставай! Годі спати. Треба вирішити, як нам жити далі.

— Що? — не второпав спросоння Марусик.

— Ти як хочеш, а я думаю втекти з дому, — важко зітхнув Сашко Циган (В. Нестайко).


 Дідусь підтвердив, що на плесі завжди є качки (Остап Вишня).


  «Мушу йти в полонину, Марічко», — сумував Іван заздалегідь (М. Коцюбинський).

  За словами О. С. Мельничука, «основною одиницею мови в усіх мовах є речення».

Запитання 42

Який розділовий знак пропущено в реченні з прямою мовою: Що ж не дає мені промовити просто «Так, доле, ти міцніша, я корюся» (Леся Українка).


варіанти відповідей

 кома

 лапки

тире

 двокрапка.

Запитання 43

Вкажіть правильне твердження.


варіанти відповідей

Складним називається таке речення, яке має одну граматичну 

    основу, є поширеним і двоскладним.

  Складним називається таке речення, яке має одну граматичну основу

    і є ускладненим (звертаннями, вставними словами).

 Складним називається таке речення, яке складається з двох чи кількох         

   простих речень, об’єднаних у єдине ціле за змістом та інтонацією.   

  Складним називається таке речення, яке поширене другорядними

   членами.

Запитання 44

 Вкажіть, у якому рядку наведено складне речення.


варіанти відповідей

Хотів пастух почути голос Бога в палаючім кущі і запалив маленький

 корч сухого ялівцю… (Д.Павличко).

  Послала мати по гриби хлопчину, і в темнику він загубив стежки

  (Д.Павличко). 

 Климко повернувся до куреня, узяв плащ-палатку і, зціпивши од

напруги зуби, одірвав од неї чималий клапоть (Г.Тютюнник).

 Наосліп ходить в яблуці хробак, та не шукає виходу до світла 

 (Д.Павличко).

Запитання 45

Вкажіть правильне твердження.


варіанти відповідей

 Складні речення поділяються на сполучникові, безсполучникові та

    речення з різними видами зв’язку.

  Складні речення поділяються на поширені й непоширені.

  Складні речення поділяються на ускладнені й неускладнені.

 Складні речення поділяються на повні й неускладнені.

 

Запитання 46

Вкажіть, які засоби зв’язку бувають між частинами складного речення. 



варіанти відповідей

Сполучники сурядності і підрядності.

  Сполучники, вставні слова, вигуки. 

  Тільки сполучники і сполучні слова.

 Сполучники, сполучні   слова, інтонація.

Запитання 47

 Позначте речення, в якому неправильно поставлені розділові знаки.




варіанти відповідей

 Повернулись герої, та не судять, мовчать (Д Павличко).

Чи то настане нічка темна, чи то веселий день шумить (Л.Глібов).

 Діди вмирали, служачи Москві та на свободі оживуть онуки…

  (Д Павличко).   

  Я пробудився, але сон не зник (Д.Павличко).

 

Запитання 48

  Вкажіть правильне твердження.


варіанти відповідей

 У складнопідрядному реченні частини, що мають свої граматичні

   основи, відносно рівноправні.

Складне речення має дві або більше граматичні основи.

  Частини складносурядного речення пов’язані сурядним зв’язком за

  допомогою підрядних сполучників.

У складносурядному реченні одна частина головна, а друга –

  залежна.  

Запитання 49

 Вкажіть складне речення зі сполучниковим зв’язком.


варіанти відповідей

  Повітря аж сяяло чистотою, і острівці квітів цвіли по ньому там і

    там. (М.Красуцький). 

 Тут срібно жебонить синя-синя долинкова вода, я нахиляюсь до

   неї, п’ю її спів і прислухаюсь до шелесту отави (М. Стельмах).

 На іржання білого коня коротким клекотом обізвався лелека –

   клекіт захлинувся в урочистій задумі (В.Дрозд).   

Над Россю, Дніпром і Сулою в задумі шепочуть гаї: в садах України

  весною про щастя дзвенять солов’ї (В.Симоненко).  

Запитання 50

  Вкажіть складне речення, частини якого поєднані безсполучниковим

зв’язком.



варіанти відповідей

 Вітер промчав, улігся, і надріччя взялося сивиною (Г.Тютюнник).

  Тугі, кошлаті гриви хлюпали в груди, повивали ноги, хапали за

   високо зведені копита й тягли в глибінь (В.Дрозд).  

Повітря аж сяяло чистотою, і острівці квітів цвіли по ньому там і

    там. (М.Красуцький). 

 На клумбі цвіли жоржини, чорнобривці, пахло прив’ялим духом

   полину (Є.Гуцало).  

Запитання 51

 Вкажіть складне речення, частини якого поєднані між собою різними

видами зв’язку.


варіанти відповідей

 Нелегко жити, але мусиш жити, стиснувши нерви у міцний кулак

     (М.Луків).  

 На землю сходить ніч, і зоряним рядном вона вкриває все, мов

     ніжною габою (В.Сосюра).   


 Цвітуть сади, духмяно пахне рута, і соловейко спокою не знає. (Є.Гуцало).

  Я на тебе дивлюся щовечора, Києве мій, янтарями живими твій

     килим вечірній розшитий (Д.Луценко).

Запитання 52

Вкажіть правильне твердження.



варіанти відповідей

  Мені треба працювати і працювати, бо ця праця має стати щастям

     моїм і покликанням (В.Шевчук). – Це просте речення з однорідними

     присудками.    

 Ось видніє стіжок сіна, залишений лісником для диких тварин,біля

     стіжка розсипано галуззя (Є.Гуцало). – Частини цього речення

     поєднані безсполучниковим зв'язком.

 Над річкою прошелестіла гайвороняча зграя і знову стало чути густе

     комарине гудіння (Г.Тютюнник). – Це складне речення між

     частинами якого слід поставити кому.      

  Гілля яблунь по садках уже голе-голісіньке, та подекуди, на пізніх

     сортах, іще біліють та рожевіють плоди (Є.Гуцало). – Це

     складнопідрядне речення.      

Запитання 53

Вкажіть, за допомогою яких сполучників поєднуються частини

      складносурядного речення.


варіанти відповідей

Єднальних, протиставних, розділових.

 Часових, причинових, мети.

 Умовних, допустових, протиставних.

  Наслідкових, порівняльних, часових.

Запитання 54

На які види поділяються складнопідрядні реченні за їх значенням?.


варіанти відповідей

 Односкладні, двоскладні, повні.

 Повні, неповні, спонукальні.

Поширені і непоширені.

 З’ясувальні, означальні, обставинні.

Запитання 55

Який рядок містить лише такі сполучники, які вказують на тип

 підрядної частини?



варіанти відповідей

 Як, якби,хоч, так, що, але.

  Проте, щоб, коли, й, та.

 Бо, тому що, якби,якщо, щоб.

  Для того щоб, як, дарма що, і, зате.

Запитання 56

 Яке з наведених речень є складнопідрядним із з’ясувальним підрядним реченням.


варіанти відповідей

 Як не буде птахів, то і людське серце стане черствим (М. Стельмах).

 І тільки б знати, що немарно в світі цім топтав дорогу, сиву од  

  століть…(Б.Олійник).

 Проведи мене до подвір’я, де тополі – як сурмачі (Б.Олійник).

Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці

  (М.Коцюбинський).

Запитання 57

Серед поданих речень визначити складнопідрядне речення з

підрядним означальним.



варіанти відповідей

 Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно в добру землю сіє…  

   (М.Рильський).

 Навіть не вірилося, що в темряві за тією тишею причаївся цілий фронт  

   (В.Козаченко).

  Мій час пливе так тихо-тихо, як по ставку пливе листок сухий                               

   (Леся Українка).

  Першою думкою у Остапа було довідатися, де вони  (М.Коцюбинський).

Запитання 58

Вкажіть складнопідрядне речення з підрядною порівняльною

частиною.


варіанти відповідей

  Сьогодні я в морі любові, душа – як у зорях блакить (В. Сосюра).

  З краю неба насувались білі, наче молочні, хмари (М.Коцюбинський).

 Немов струна з натуженого лука, розлука в серце вдарила моє . (М. Ткач).

   Ще більше, ніж узяв, зумій віддати…(Б. Олійник)

Запитання 59

Вкажіть схему, якій відповідало б подане речення.

 Коли до тебе прилечу, засяє в сонці все навкруг, як після теплого

 дощу в росі важкій зелений луг (Д.Павличко).                  


варіанти відповідей

 [коли…], (як…),[ ].

 [ ], (як…)(коли…).

  [ , (коли…), (як…), ].   

  (Коли…), [ ], (як…).

Запитання 60

У якому складному безсполучниковому реченні потрібно поставити тире ?              

 



варіанти відповідей

 Вітерець дмухнув забриніли стебельця сіна.

 Літо йде полями і гаями вітер віє і цвіте блакить.

 Одна помилка, зроблена в житті, тебе щораз наздоганя в путі але вона навча  перемагати.

 То шумів зелений лист то в вінку мінився злотом ряст весняний .    

Запитання 61

Яку роль виконує сполучне слово у складнопідрядному реченні?

 Хлопці почали сміятися з кошеняти, яке гралося своїм хвостиком.



варіанти відповідей

  Додатка.

 Підмета.

  Означення.

 Обставини.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест