ЗНО синтаксис і пунктуація

Додано: 6 березня
Предмет: Українська мова, 11 клас
22 запитання
Запитання 1

У якому речення слід вжити слово РАХУВАТИ?

варіанти відповідей

Він _ зірки на небі.

Я _ , що ви повинні виправити помилки.

Потрібно _ їх членами нашої команди.

Кожен _ себе генієм.

Запитання 2

Складним є речення

варіанти відповідей

Стара черемха заздро поглядала на першу вишню, визрілу несміло.

Зустрілись двоє пізно по зимі, та вже й на скронях паморозь зимова.

Мені чомусь наснилася весна, така ясна, така сліпучо-біла.


Мати жде і поглядом далеким шукає битий, посивілий шлях.

Запитання 3

Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини Сонце пірнуло за небокрай... додати

варіанти відповідей

... але навколо ще було доволі світло.

... не сказавши мені «прощавай».

... і забрало ніжне тепло.

... місяць усім усміхнувся.

... так що враз потемніло навколо.

Запитання 4

Помилковою є етикетна формула

варіанти відповідей

Даруйте!

Вибачте!

Пробачте!

Вибачаюсь!

Перепрошую!

Запитання 5

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

«Ступінь деградації цього суспільства ти не можеш зміряти, ти не термометр, – сказала дружина, – Заспокойся».

Карпо вхопив матір за плечі, придушив з усієї сили до хліва й крикнув, як несамовитий: «Нате, їжте мене, або я вас з’їм!»

Я заплющую очі і, як самець напровесні, захлинаюсь і шепочу: «Кому потрібно знати деталі моїх переживань?»

«Мені! – каже, піднявши голову Шрам. – Я був би баба, а не козак, коли б заплакав од свого лиха».

«Я безтямно люблю вас, – шепнув він. – Ви особлива, ви якась чудова».

Запитання 6

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.


Член речення

1 підмет

2 присудок

3 додаток

4 означення

 

Приклад

А Золотого сонця пектораль цілий день Говерла приміряла.

Б Ніч в обіймах трима моє серце і сміх напівсонних речей.

В У моєї мрії крила білі, але вони давно безсилі.

Г Серед усіх падінь і злетів в цієї правди зміст ясний.

Д Повік не зміряти нікому любові в серці золотому.

варіанти відповідей

1-А

2-Б

3-В

4-Г

1-Г

2-В

3-Б

4-А

1-А

2-В

3-Б

4-Г

1-Г

2-Д

3-В

4-А

Запитання 7

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.


Випадок уживання тире

1 тире в безсполучниковому складному реченні

2 тире в складносурядному реченні

3 тире між підметом і присудком

4 тире при однорідних членах речення


Приклад

А Чорна туга і біль – мої вічні жнива.

Б Упало покосами літо – пахне у хаті травою.

В Смак кави пом’якшують цукром, а іноді – молоком або вершками.

Г На річці, у лісі, на полі – усюди німа тиша.

Д Заскрипіли весла – і чайки легко посунули по Дніпру.

варіанти відповідей

1-Б

2-В

3-Г

4-Д

1-Д

2-Б

3-А

4-Г

1-Б

2-Д

3-А

4-Г

1-Б

2-Д

3-Г

4-А

Запитання 8

Установіть відповідність між видом речення та прикладом.


Вид речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 складне з різними видами зв’язку


Приклад

А Оце і є той випадок єдиний, коли найбільша мужність – утекти.

Б А здавалось, один тільки крок – і обнімуться стомлені долі.

В Земля вдихне глибинно і жагучо на вишняках настояний озон.

Г Чекаю дня, коли тобі скажу: оця строфа, нарешті, досконала.

Д Я знаю: ти чекаєш теж, тривожно вгадуєш і любиш.

варіанти відповідей

1-А

2-Б

3-Д

4-Г

1-Б

2-А

3-Г

4-Д

1-А

2-Б

3-Г

4-Д

1-Б

2-А

3-Д

4-Г

Запитання 9

НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку

варіанти відповідей

«Київська міська рада пропонуватиме обмежити використання в магазинах поліетиленових пакетів», – повідомляє пресслужба відомства.


Посадовець зазначає: «Погоджено проєкт рішення про зменшення вико- ристання поліетиленових пакетів у місцях продажу товарів».


«Продавці мають запропонувати альтернативу поліетиленовій продукції,– наголошує розробник проєкту, а далі пояснює: – Це можуть бути полімерні чи паперові екопакети, багаторазові торбинки тощо».


«Щороку в масштабах ЄС на смітники вивозять вісім мільярдів поліетиленових упакувань, – мотивують це рішення чиновники, – тобто на одного європейця припадає 200 таких одноразових пакетів за рік».



«Частина пакетів потрапляє до світового океану з катастрофічними на- слідками для флори та фауни» – додає автор проєкту Костянтин Яловий.

Запитання 10

Що називається словосполученням?

варіанти відповідей

Усі слова в реченні, які відповідають на питання хто? що?

Це підмет і присудок.

Це граматична основа речення із головними словами.

Два самостійних слова, одне з яких головне, а інше- залежне.

Запитання 11

Дієприкметник ужито в рядку

варіанти відповідей

виписавши рахунок

властивий багатьом

танцюючі підлітки

граючи у футбол

Запитання 12

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Вітер розносить аромати липи.....вибрати

варіанти відповідей

навіюючи ніжні спогади.

що росте в нашому садку.

і ворохобить кущі шипшини.

проте до нас він не долітає.

хоч вона вже майже відцвіла.

Запитання 13

Вписування на місці крапок дієприслівникового звороту повернувшись додому призведе до граматичної помилки в реченні

варіанти відповідей

Батьки....лягли відпочивати

Згодом .....почався дощ

Виконаю всі завдання.......

Кожен ......відчуває особливе тепло

Сестро.....ти мене тут уже не застанеш.

Запитання 14

Граматичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

якнайкраща пісня

світліші скульптури

найвідоміша співачка

щонайдрібна монета

чи не найцікавіша історія

Запитання 15

Неправильно побудовано речення

варіанти відповідей

Це був величезний старий орел, злинялий од сонця й негоди.

Коцюбинський захоплювався й оспівував сонце у своїх творах.

Весна пройшла степом, визеленивши луки, раніше, ніж торік.

Немає такої людини, дорослої чи малої, яка б не любила лісу.

Запитання 16

Установіть відповідність.

Вид підрядного речення Приклад


1обставинне допустове

2 обставинне мети

3 з’ясувальне

4 означальне

А У гущині заростей, де повітря стояло непорушно, було жарко.

Б Мабуть, солов’ї знають, де весна зимує.

В А де нема любові і страждання, там не живе, не б’ється і життя.

Г Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці.

Д Я відкриваю світ собі щодня, хоч, може, він стократ уже відкритий.


варіанти відповідей

АГВД

ДГАБ

ДАГД

Ааппп

Запитання 17

2.Позначте складносурядні речення, між частинами яких не ставиться кома (окремі розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

За селом шелестіли хліба і пахло полином.

Чад і сморід стояв над світом.

Там на кладці дівчата прали сорочки й час від часу весело перегукувались.

Дунув вітер понад ставом і сліду не стало.

Запитання 18

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце заходило… вибрати

варіанти відповідей

розкидаючи рожеві плями по піску.

і тепло разом із собою забирало.

і надворі починало вже темніти.

ніби пірнало в безкрає море.

і накладало ніжні сліди на берег.

Запитання 19

НЕ ТРЕБА ставити тире між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Пройшла гроза і ніч промчала.

Глянуть не встигнеш і вік промайне.

Зросли заводи і міста і відступили хащі.

Дунув вітер понад степом і сліду не стало.

Минуло чимало років і крила поважчали.

Запитання 20

Прикладку треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Дивлячись на людей усміхався й мій батько великий добрий чоловік.

Осіннє небо дивиться на Львів шляхетних мурів профіль старовинний.

У мене жодних претензій нема до Долі моєї обраниці.

Щасливиця я маю трохи неба і дві сосни в туманному вікні.

Запитання 21

Чому в реченні В'є гніздечко-рукавичку на лозині біля річки ремез - пташка невеличка стоїть така пунктуація

варіанти відповідей

Тире між підметом і присудком

Тире при відокремленій прикладці

Тире в неповному реченні

Тире в реченні з однорідними членами

Запитання 22

Правильно вжиті розділові знаки в реченні з узагальнювальним словом:

варіанти відповідей

Завжди чарівний своєю природою київський зоосад: і взимку, і влітку, і восени.

Завжди чарівний своєю природою київський зоосад - і взимку, і влітку, і восени.

Завжди чарівний своєю природою київський зоосад і взимку, і влітку, і восени.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест