Апостроф треба писати на місці обох пропусків у рядку
Немає лексичної помилки в рядку
Спільнокореневим до слова радити є
Перший склад наголошений у слові
Неправильно вжито прийменник у словосполученні
Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні
(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.
На місці пропуску в тексті можуть бути всі слова, ОКРІМ
(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.
У тексті окремо треба писати
(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.
Уточнювальною обставиною ускладнено речення
(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Звук [д] є в кожному слові рядка
Фразеологізм через пень колоду має антонім
Літеру о на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку
Подовження приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх іменників рядка
Правильно написано всі слова в рядку
Закінчення -і має іменник у рядку
Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку
НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку
Правильно утворено форму третьої особи множини від дієслова
Синонімічним до простого речення “У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне для досягнення особистістю успіху” є складнопідрядне речення.
Кому (коми) треба ставити в реченні (розділові знаки пропущено)
Двокрапку треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору…» додати фрагмент рядка
Доберіть синоніми.
Слово Синонім
1превентивний А істотний
2тотальний Б всеосяжний
3фіктивний В передовий
4кардинальний Г підроблений
Д запобіжний
З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.
1означення
2обставина
3прикладка
4додаток
АБо коли, закохані в минуле, прокуняєм свій великий час, наша лінь ніколи не розлучить.
ББуду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік.
ВТам, у степу, схрестилися дороги, немов у герці дикому мечі.
ГНе шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм літам.
Д Чи винні ми щось комусь у житті, окрім наших батьків?
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
1 тире при відокремленій прикладці
2 тире в реченні з однорідними членами
3 тире між підметом і присудком
4 тире в неповному реченні
А Найбільше у світі любив він багрянолисту осінь – природи солодку зрілість
Б Дівчина внесла оберемок майористих квітів – до цього похмура кімната враз ожила.
В Зацвіла тендітно-біла конвалія в гаю, а сонячно-тремтливі кульбабки – біля ставу.
Г Класична пластика, і контур строгий, і логіки залізна течія – це справжньої поезії дороги.
Д Зображення флори й фауни: квітів, дерев, тварин – свідчать про обожнення природи нашими предками.
Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
1 складнопідрядне
2 безсполучникове
3 складне з різними видами зв’язку
4 складносурядне
А Мільярди перлин мерехтіли на всьому, випромінюючи маленькі сонця, розсипаючи спектри на лапатім листі дубів і ліщини.
Б Тихо-мирно спала зграя лебедина, і даремно лебідь звав, будив її.
В Стоять жоржини мокрі-мокрі, сплять діамантові жуки, під грушею у дикій моркві до ранку ходять їжаки.
Г Коли з дерев, сумно кружляючи, падало жовтогаряче листя, повернувся додому Оксен.
Д Ти з’явилась мені – і здалося, що світ помолодшав навколо на тисячу літ.
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Олена Теліга вважала, (1)що для українки має бути (2)характерним поєднання “найкращої жіночності з найвищою мужністю”, і переймалася (3)тим, що в українській літературі не (4)створено ідеального образу жінки.
Априкметник Бдієслово Вслолучник Гприслівник Дзайменник
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома