ЗНО 2015 (основна сесія)

Додано: 13 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 31 раз
28 запитань
Запитання 1

Апостроф треба писати на місці обох пропусків у рядку

варіанти відповідей

А

велике сузір..я, роз..ятрена рана

Б

очікувана прем..єра, духм..яна страва

В

гарне ім..я, швидкий пор..ятунок

Г

досвідчений різьб..яр, високий бур..ян

Запитання 2

Немає лексичної помилки в рядку

варіанти відповідей

А

багаточисельні дзвінки

Б

рішити завдання

В

наступного разу

Г

погляди співпадають

Запитання 3

Спільнокореневим до слова радити є

варіанти відповідей

А

радіо

Б

порада

В

радист

Г

радість

Запитання 4

Перший склад наголошений у слові

варіанти відповідей

А

дрова

Б

жалюзі


Вжаркий

Г

дочка

Запитання 5

Неправильно вжито прийменник у словосполученні

варіанти відповідей

А

вишивати по шовку

Б

зустрітися по обіді

В

зайти по неуважності

Г

відповідати по черзі

Запитання 6

Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

варіанти відповідей

А

Краплі дощу, який щойно випав, мерехтіли на пелюстках.

Б

Серед квітів, що стояли у вазі на вікні, були й волошки.

В

Вона дивилася на білу орхідею, яку подарували друзі.

Г

Я милуюся барвистими квітами, що ростуть біля будинку

Запитання 7

(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.

На місці пропуску в тексті можуть бути всі слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

А

злість

Б

розпач

В

безнадія

Г

відчай

Запитання 8

(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.

У тексті окремо треба писати

варіанти відповідей

А

в/горі

Б

до/долу

В

без/вісті

Г

не/знає

Запитання 9

(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.

Уточнювальною обставиною ускладнено речення

варіанти відповідей

А

друге

Б

третє

В

четверте

Г

п’яте

Запитання 10

(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А

першому

Б

другому

В

третьому

Г

четвертому

Запитання 11

Звук [д] є в кожному слові рядка

варіанти відповідей

А

кладка, футболіст, город

Б

ведмідь, десять, джерело

В

баскетбол, душа, дзвінок

Г

податок, дятел, звідти

Д

дитина, боротьба, день

Запитання 12

Фразеологізм через пень колоду має антонім

варіанти відповідей

А

далеко куцому до зайця

Б

і кіт не валявся

В

як курка лапою

Г

мухи не зобидить

Д

комар носа не підточить

Запитання 13

Літеру о на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А

ч..рнетка, щ..тина, ч..тири

Б

ч..рнило, веч..рові, пш..но

В

щ..ка, менш..сті, пш..ниця

Г

пекуч..сті, увеч..рі, ч..рний

Д

свіж..сті, ш..сти, ж..натий

Запитання 14

Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку

варіанти відповідей

А

було .. Києві, лежала .. шухляді, плавала .. воді

Б

знімки .. фотографа, ліси .. хвої, читати ..голос

В

перерва .. навчанні, їхати .. вагоні, десь .. річці

Г

бути .. формі, осінь .. Каневі, допоможе ..війти

Д

гуляв .. лісі, улюблений ..читель, блиск .. очах

Запитання 15

Подовження приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх іменників рядка

варіанти відповідей

А міць, стать, продаж

Б сталь, дріб, суміш

В поміч, сіль, доповідь

Г вісь, мить, ступінь

Д путь, річ, шампунь

Запитання 16

Правильно написано всі слова в рядку

варіанти відповідей

А

рідкісний, ненависний, захистний

Б

форпостний, пісний, кількісний

В

шістсот, кістлявий, студенський

Г

улесливий, цілістний, шелеснути

Д

тріснути, тиждневик, контрастний

Запитання 17

Закінчення  має іменник у рядку

варіанти відповідей

А

обидві дівчин..

Б

півтора тижн..

В

три лікар..

Г

два муляр..

Д

чотири секунд..

Запитання 18

Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку

варіанти відповідей

А

ближчий, більш гарячіший

Б

добріший, найменш удалий

В

цікавіший, якнайдорожчий

Г

вужчий, найменш потрібний

Д

коротший, щонайкращий

Запитання 19

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку

варіанти відповідей

А

Український письменник В. Винниченко якось сказав: “Як нудно сіро проходить життя людей неталановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті”.

Б

“Суспільність, – говорив М. Грушевський, – що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу”.

В

Мати Тереза знала силу посмішки, тож усім, хто зневірився, радила: “Отримавши від життя чергового удару, скажіть собі: “Усе могло бути набагато гірше” і посміхніться”.

Г

“Слово – найтонше доторкання до серця, – був переконаний В.Сухомлинський, – воно може стати і запашною квіткою, і живою водою і розжареним залізом”.

Д

“Митець не може відвернутися від своєї сучасності," – говорив Альбер Камю і далі пояснював: “Якби він відвернувся від неї, то промовляв би в порожнечу”.


Запитання 20

Правильно утворено форму третьої особи множини від дієслова

варіанти відповідей

А

мріяти – мріять

Б

молоти – мелють

В

солити – солють

Г

бігти – біжуть

Д

ловити – лювлють

Запитання 21

Синонімічним до простого речення “У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне для досягнення особистістю успіху” є складнопідрядне речення.

варіанти відповідей

А

У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, щоб особистість могла досягти успіху.

Б

У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, адже це свідчить про досягнення особистісю успіху.

В

У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, оскільки так особистіть досягне успіху.

Г

У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне через те, що так особистість може досягти успіху.

Д

У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, тому що так особистість може досягти успіху.

Запитання 22

Кому (коми) треба ставити в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А

А тим часом місяць пливе оглядать небо й зорі та землю й море.

Б

У моїй душі бриніли людські голоси і ні вдень ні вночі не давали спокою.

В

Підемо до лісу або в гай погуляти чи на річку порибалити.

Г

Жовтороте ластів’ятко силилося вилетіти з гнізда та ще не змогло.

Д

Пізньої осені на зритій землі поплуталась гарбузова огудина.

Запитання 23

Двокрапку треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору…» додати фрагмент рядка

варіанти відповідей

А

… кидаю всі невідкладні справи та йду в поля далекі.

Б

… у цей час народжуються нові потаємні мрії та сподівання.

В

… час пробудження природи від тривалого зимового сну.

Г

… ласкаву, сонячну, повну радісних пташиних переливів.

Д

… коли з-під снігу виглядають перші блакитні проліски.

Запитання 24

Доберіть синоніми.

Слово Синонім

1превентивний А істотний

2тотальний Б всеосяжний

3фіктивний В передовий

4кардинальний Г підроблений

Д запобіжний

варіанти відповідей

1В 2Б 3 Г 4А

1В 2А 3Г 4 Б

1Д 2Б 3Г 4А

1Д 2А 3Г 4Б

Запитання 25

З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

1означення

2обставина

3прикладка

4додаток

АБо коли, закохані в минуле, прокуняєм свій великий час, наша лінь ніколи не розлучить.

ББуду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік.

ВТам, у степу, схрестилися дороги, немов у герці дикому мечі.

ГНе шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм літам.

Д Чи винні ми щось комусь у житті, окрім наших батьків?


варіанти відповідей

1б 2в 3г 4д

1а 2в 3г 4д

1б 2в 3г 4 д

1а 2в 3б 4 г

Запитання 26

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

1 тире при відокремленій прикладці

2 тире в реченні з однорідними членами

3 тире між підметом і присудком

4 тире в неповному реченні

А Найбільше у світі любив він багрянолисту осінь – природи солодку зрілість

Б Дівчина внесла оберемок майористих квітів – до цього похмура кімната враз ожила.

В Зацвіла тендітно-біла конвалія в гаю, а сонячно-тремтливі кульбабки – біля ставу.

Г Класична пластика, і контур строгий, і логіки залізна течія – це справжньої поезії дороги.

Д Зображення флори й фауни: квітів, дерев, тварин – свідчать про обожнення природи нашими предками.

варіанти відповідей

1а 2г 3б 4 г

1а 2д 3г 4 б

1г 2д 3а 4в

1а 2д 3г 4в

Запитання 27

Установіть відповідність між видом речення та прикладом.

1 складнопідрядне

2 безсполучникове

3 складне з різними видами зв’язку

4 складносурядне


А Мільярди перлин мерехтіли на всьому, випромінюючи маленькі сонця, розсипаючи спектри на лапатім листі дубів і ліщини.

Б Тихо-мирно спала зграя лебедина, і даремно лебідь звав, будив її.

В Стоять жоржини мокрі-мокрі, сплять діамантові жуки, під грушею у дикій моркві до ранку ходять їжаки.

Г Коли з дерев, сумно кружляючи, падало жовтогаряче листя, повернувся додому Оксен.

Д Ти з’явилась мені – і здалося, що світ помолодшав навколо на тисячу літ.


варіанти відповідей

1г 2в 3д 4б

1г 2б 3д 4в

1д 2в 3г 4б

1г 2а 3д 4б

Запитання 28

З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Олена Теліга вважала, (1)що для українки має бути (2)характерним поєднання “найкращої жіночності з найвищою мужністю”, і переймалася (3)тим, що в українській літературі не (4)створено ідеального образу жінки.

Априкметник Бдієслово Вслолучник Гприслівник Дзайменник


варіанти відповідей

1д 2г 3да 4б

1в 2а 3г 4б

1в 2а 3д 4б

1д 2д 3а 4г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест