ЗНО з української мови

Додано: 10 червня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 223 рази
24 запитання
Запитання 1

Укажіть рядок, у якому слово в реченні вжито в прямому значенні

варіанти відповідей

Що посієш, те й пожнеш.

Месники дужі приймуть мою зброю.

Гомоніли хвилі Дніпра про козацьку славу.

За півгодини наші кошики були наповнені грибами.

Запитання 2

Укажіть рядок, у якому вжито фразеологічний зворот

варіанти відповідей

Скрізь сонце сипле гарячими блискучими бризками.

Дівчина побіліла як стіна.

Сніг зійшов іще на початку березня.

Традиційне українське весілля об'єднувало кілька окремих сюжетів.

Запитання 3

Визначте НЕПРАВИЛЬНО наголошене слово

варіанти відповідей

агроно´мія

алкого´ль

асиметрі´я

арку´шик

Запитання 4

Укажіть рядок, у якому в усіх словах потрібно писати префікс пре-

варіанти відповідей

пр..берегти, пр..буток, пр..малий

пр..своїти, пр..зводити, пр..злий

пр..морозити, пр..відкритий, пр..давній

пр..в'язати, пр..парувати, пр..мудрий

пр..славний, пр..старий, пр..спокійний

Запитання 5

Укажіть рядок, у якому в усіх словах відбуваєть­ся спрощення приголосних

варіанти відповідей

пристрас.ний, пес.ливий, корис.но

шіс.надцять, безшелес.но, заздріс.ний

швидкіс.ний, кількіс.ний, тиж.невий

обїз.ний, компос.ний, контрас.ний

балас.ний, чес.ний, зап'яс.ний

Запитання 6

Укажіть рядок, у якому в усіх словах пишеть­ся знак м’якшення

варіанти відповідей

близ..кий, рибал..ці, ковз..кий, різ..бяр

п'ят..десят, Хар..ків, стіл..чик, домен..щик

конферанс..є, міл..йон, буд..те, брен..кіт

гіл..за, киц..ка, спіл..ці, вишен..ці

людс..кість, кін..цівка, дон..чин, шприц..

Запитання 7

Укажіть словосполучення, у якому допущено граматичну помилку

варіанти відповідей

більш цікавіша пропозиція

двоє лисенят

о сьомій годині ранку

брати участь

найбільш рішучий

Запитання 8

Укажіть речення, у якому перед однорідними членами потрібно ставити двокрапку, а після них — тире (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

У річках найбільш поширені плітка крас­нопірка окунь лящ щука лин сом тощо.

Всяке птаство як-от деркачів перепілок курочок можна було викосити косою в траві.

Надворі лежала роса на жовтій траві осінній на круглій павутині попід стріхою у хліві що її павуки звечора наткали.

Все повторялось і краса і потворність.

Луки гори пишні сади все зелене й принишкле.

Запитання 9

Укажіть рядок, у якому в усіх словах однакова кількість звуків і букв

варіанти відповідей

рядок, конюшина, юнь

біль, бюро, замріяність

воджу, столяр, казати

вокзал, бджола, легкий

немовлятко, криниця, мрія

Запитання 10

Укажіть речення, у якому немає граматичної помилки

варіанти відповідей

Прийшов лист від Ткачук Олега Йосиповича.

Своєю радістю поділись із друзями.

Після доща роса заблищала під проміннями сонця.

Без цукра і сиропа печиво не буде смачним.

Побачивши на виставці картини Федченків мене охопило зачарування.

Запитання 11

Установіть відповідність між видами одно­складних речень та прикладами:

1 означено-особове                   А Давно відгриміло в степах.

2 неозначено-особове              Б У колективі нічиєї межі не переореш.

3 узагальнено-особове            В Сонячні чудесні міста.

4 безособове                                Г Любімо Вітчизну, єдину у світі.

                                                           Д Гей, рубали ворогів та по всіх фронтах.

варіанти відповідей

1Г 2Д 3Б 4А

1Д 2Г 3Б 4А

1Г 2Б 3Д 4А

1Г 2Д 3А 4Б

1Г 2Д 3Б 4В

Запитання 12

Установіть відповідність між видами підряд­них речень і прикладами:

1 означальне

2 з'ясувальне

3 наслідкове

4 часу

А Важливо точно знати, як розуміти кожне слово.

Б Косарі затягай пісню так, що аж луна пішла по­над ставом.

В Слово добре тоді, коли воно точно виражає думку.

Г Теплий туман слався по полю і наливав балку по самі вінця, так що дерева потопали в ньому.

Д Слово, що йде від серця, завжди проникає в серце.

варіанти відповідей

1Д 2А 3Г 4В

1А 2Д 3Г 4В

1Д 2Г 3А 4В

1Д 2А 3В 4Г

1Д 2А 3Г 4Б

Запитання 13

Установіть відповідність між відокремленим членом речення та прикладом:

1 означення

2 прикладка (різновид означення)

3 обставина

4 додаток

А Радіючи промінню золотому, на мить якусь ми зорі забуваєм.

Б Ніхто з живих істот, крім людини, не піде на смертельний ризик в ім'я істини.

В А хлібам колосистим, здається, немає кінця.

Г Попереду на баскому коні їхав славний Конашевич кошовий козачий.

Д Уздовж озер, сполосканих блакиттю, лежить до­рога, вся дощами зрита.

варіанти відповідей

1Д 2Г 3А 4Б

1Г 2Д 3А 4Б

1Д 2А 3Г 4Б

1Д 2Г 3Б 4А

1Д 2Г 3А 4В

Запитання 14

Укажіть, якими частинами мови є виділені слова (цифра позначає наступне слово). Завдяки (1) рішучості й винахідливості Богдана козаки збудували (2) через непрохідне болото й річку Пляшівку (3) три переправи, по яких і вдалося, хоча й ціною (4) великих втрат, вивести військо з оточення.

1 А прийменник

2 Б дієслово

3 В іменник

4 Г числівник

Д прикметник


варіанти відповідей

1В 2А 3Г 4Д

1А 2В 3Г 4Д

1В 2Г 3А 4Д

1В 2А 3Д 4Г

1В 2А 3Г 4Б

Запитання 15

Укажіть речення, у якому виділено сполучник

варіанти відповідей

За/те його покохала, що мав карі очі.

Я більше не бажав згадувати про/те місце.

Що/б вам розповісти.

Як/би краще виконати цю роботу?

Як/би мені черевички, то пішла б я на музики.

Запитання 16

Укажіть рядок, у якому всі складні слова по­трібно писати через дефіс

варіанти відповідей

легенький/легенький, батько/мати, п'яти/кутний, нижче/підписаний

кінець/кінцем, пів/Європи, свят/вечір, гори/цвіт

хліб/сіль, з діда/прадіда, гірко/солоний, м'ясо/мо­лочний

жовто/гарячий, суспільно/політичний, фізико/ма­тематичний, заєць/русак

народно/поетичний, російсько/український, сіро/ голубий, напів/автомат

Запитання 17

Укажіть рядок, у якому в усіх словах частка не з дієсловами й дієприслівниками пишеться окремо

варіанти відповідей

(не)покоїться, (не)виконано, (не)тямлячись, (не)зчутися

(не)вагаючись, (не)волити, (не)хтувати, (не)подумавши

(не)вміючи, (не)навидіти, (не)добачати, (не)скорити

(не)може, (не)дійти, (не)зібрано, (не)поспішаючи

(не)притомніти, (не)доїдати,  (не)доважувати, (не)знаючи

Запитання 18

Форми ступенів порівняння прикметників ПРАВИЛЬНО утворено в рядку

варіанти відповідей

простіший, найрозумніший, чарівніший, самий багатший

більш вагомий, прекрасніший, найдешевший, вищий

найменш визначний, предобрий, найохайніший, менш відоміший

мелодійніший, більш теплий, товщий, тихенький

глибший, дешевший, найнижчий, більш прозорий

Запитання 19

Правильно утворено всі імена по батькові в рядку

варіанти відповідей

Геннадійович, Іллівна, Миколаївна, Яківна  

Лукович, Євгенович, Андріївна, Петрович

Валерієвич, Іванівна, Олегович, Антипович   

Кузьмич, Матвійович, Ігоревна, В’ячеславович

Романович, Савівна, Теодосьовна, Пилипович

Запитання 20

Прочитайте текст Майте на увазі (1), Дейл Карнегі (2), усесвітньо відомий психолог (3), пропонує простий спосіб стати найкращим співрозмовником (4): заохочуючи інших розповісти про себе (5), будь уважним слухачем від початку до кінця бесіди (6), бо людей значно більше цікавлять власні проблеми.

НЕПРАВИЛЬНИМ є пояснення вживання розділових знаків у рядку

варіанти відповідей

кома 1 – при вставних словах    

коми 2, 3 – при відокремленій прикладці  

двокрапка 4 – при однорідних членах

кома 5 – при відокремленій обставині

кома 6 – при підрядній частині складного речення

Запитання 21

Правильно розставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

Заходив Великий піст, люди з жалем казали: Масляна, яка ти мала!

«Татусю! – кажуть діти. – Чи бачиш – голубок од сестриці прилетів?»

«Причалив грек, та й став у грецьку позу: - Ну, налітайте, скіфи до привозу!»

«А ще ж пороги, зажурився грек»

Ось і дочекалася женчика собі», - підхоплює мене мати.

Запитання 22

Правильно побудовано речення з непрямою мовою в рядку

варіанти відповідей

Мирослава сказала Захарові Беркуту, що я бачила твого сина.

Микола сказав Нимидорі, що пан хоче віддати нас у москалі.

Мирослава благала батька, щоб він лишився тут, між своїми людьми.

Мирослава сказала Захару Беркуту, що твій син у монгольській неволі.

Беркут скрикнув, що мій син не дасть себе взяти у неволю.

Запитання 23

Доберіть до фразеологізмів антоніми

1 садовити на покуті                   А давати прочухана

2 зживати зі світу                         Б як свиня на коня

3 як дві краплі води                     В вибивати із сідла

4 ні пари з вуст                             Г розпустити язика

                                                              Д давати зелену вулицю

варіанти відповідей

1А 2Д 3Б 4Г

1Д 2А 3Б 4Г

1А 2Б 3Д 4Г

1А 2Д 3Г 4Б

1А 2Д 3Б 4В

Запитання 24

Установіть відповідність.

Відокремлений член Приклад

1 обставина      А Не оравши й не сіявши, не будеш хліба їсти.

2 додаток          Б О земле втрачена, явися!

3 означення     В Новела, на відміну від оповідання, більш напружена.

4 прикладка     Г Василь, міцний чоловік, нагадував казкового богатиря.

Д Жах, німий, холодний, до світанку гримів на ґанку. 

варіанти відповідей

1А 2В 3Д 4Г

1В 2А 3Д 4Г

1А 2Д 3В 4Г

1А 2В 3Г 4Д

1А 2В 3Д 4Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест