Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації
Методичний центр управління освіти, молоді та спорту
Великоновосілківської ОТГ
Різнорівневі тестові завдання
з географії
за новою програмою
для учнів 9 класу
за підручником
Г. Д. Довгань
(посібник для учителя)
Велика Новосілка 2023
Рецензент: Пічахчі Л.І.завідувач методичного центру управління освіти, молоді та спорту Великоновосілківської ОТГ
Посібник укладено за сприянням творчої групи:
Журавльова В.В. вчитель історії та географії Великоновосілківської гімназії з ЗОШ І ступенів, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель – методист;
Розробка різнорівневих перевірочних тестових завдань з географії для учнів 9 класу за підручником А.Е. Довгань : Посібник для вчителів – Велика Новосілка 2023.- 34 с.
У пропонованому посібнику подані різнорівневі перевірочні тести з географії для учнів 9 класу ,чотирьох рівнів у двох варіантах , Завдання для перевірки рівня навчальних досягнень учнів складені відповідно до вимог стандарту та рекомендацій до нової програми з географії для учнів 9 класу. Матеріал вміщений в цьому виданні можна повністю або частково застосовувати на уроках географії для перевірки рівня навчальних досягнень після вивчення тем. Проведення різнорівневої перевірочної роботи дозволяє систематизувати та контролювати знання згідно індивідуальних особливостей учнів , проводити моніторинг якості освіти. Робота розрахована на 30 хвилин і складається із 12 завдань.
Рівень |
Дія ,вид роботи |
Бал |
Початковий |
Знайдіть одну вірну відповідь. Тести. |
3 бали |
Середній |
Допишіть речення . Географічний диктант. |
3 бали |
Достатній |
Складіть співвідношення . Знайдіть зайвий термін. Та обґрунтуйте свій вибір, або установіть послідовність. |
3 бали |
Високий |
Дайте розгорнуту відповідь . Творче завдання. |
3 бали |
Для вчителів географії загальноосвітніх навчальних закладів цей матеріал дає змогу підготувати учнів до НМТ.
Затверджено на засіданні методичної ради методичний центр управління освіти, молоді та спорту Великоновосілківської райдержадміністрації
Зміст.
Тестовий контроль з теми: «Вступ. Національна економіка та світове господарство» І варіант………………………………………………………5
Тестовий контроль з теми: «Вступ. Національна економіка та світове господарство» ІІ варіант……………………………………………………...7
Тестовий контроль з теми: «Первинний сектор господарства» І варіант….9
Тестовий контроль з теми: «Первинний сектор господарства» ІІ варіант…11
Тестовий контроль з теми:«Вторинний сектор господарства. ПЕК, металургійна, хімічна промисловість» I варіант…………………..………..13
Тестовий контроль з теми:«Вторинний сектор господарства. ПЕК, металургійна, хімічна промисловість» IІ варіант…………………………...15
Тестовий контроль з теми: « Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування. Виробництво тканин, одягу, взуття. Виробництво харчових продуктів, напоїв» I варіант………..……………...17
Тестовий контроль з теми:« Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування. Виробництво тканин, одягу, взуття. Виробництво харчових продуктів, напоїв» IІ варіант……………….….….19
Тестовий контроль з теми: «Тритинний сектор господарства. Транспорт. Торгівля. Туризм» І варіант…………………………………………………..21
Тестовий контроль з теми: «Тритинний сектор господарства. Транспорт. Торгівля. Туризм» ІІ варіант…………………………………………………23
Тестовий контроль з теми: «Тритинний сектор господарства. Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я. Глобальні проблеми людства» І варіант………………….…………………26
Тестовий контроль з теми: «Тритинний сектор господарства. Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я. Глобальні проблеми людства» ІІ варіант…………………….…………........28
Ключ - відповідь……………………………………………………………….30
Література. ………………………………………………………………….…34
Тестовий контроль з теми:
«Вступ. Національна економіка та світове господарство»
І варіант.
І рівень. Виберіть одну правильну відповідь.
1. На розвиток світового господарства найбільший вплив справляє:
А. Природно-ресурсний Б. Науково-технічний
потенціал; прогрес;
В. Мілітаризація; Г. Населення.
2. Шлях розвитку країни завдяки впровадження новітніх досягнень науково-технічного прогресу:
А. Екстенсивний; Б. Інтенсивний;
В. Поступальний; Г. Плановий.
3.Укажіть тип економіки, що характерний для Україна:
А. Ринкова; В. Змішана;
Б. Перехідна; Г. Командно-адміністративна.
4. Укажіть об’єкт вивчення суспільної географії
А. Демографічні процеси; В. Природні умови і ресурси;
Б. Історичні події, Г. Територіальна організація
що відбулися у світі; суспільства.
5. Вартість кінцевих товарів і послуг, які вироблені за рік у даній країні це:
А. Фінансовий потенціал; В. Валовий внутрішній продукт ;
Б. Національний дохід; Г. Валовий національний продукт.
6. До первинного сектора національної економіки належить:
А. Виробництво В. Сільське господарство;
та постачання електроенергії;
Б. Металургійне виробництво; Д. Хімічне виробництво.
ІІ рівень . Доповніть речення
7. Головні чинники розміщення виробництва - ___________________________________________________________.
8. Промисловий вузол-___________________________________________________________.
9. Трудові ресурси - ___________________________________________________________.
ІІІ Рівень. Установіть відповідність.
10. Установіть відповідність між формами суспільної організації виробництва та їхніми характеристиками.
1. Концентрація А. Встановлення виробничих зв’язків між
різними спеціалізованими підприємствами;
2. Спеціалізація Б. Зосередження виробництва різних видів
продукції на одному підприємстві;
3. Кооперування В. Утворення тісних зв’язків між
підприємствами на основі спільної
інфраструктури;
4. Комбінування Г. Зосередження виробництва на великих
підприємствах;
Д. Виробництво підприємством певного
обмеженого асортименту продукції.
1_________ 2_________ 3_________ 4________
11. Установіть відповідність між державами та їх типологією
1. Австралія |
А. країна з перехідною економікою; |
2. Швейцарія
3. Білорусь |
Б. країна розвиненої ринкової економіки; В. G-7; |
4. Єгипет |
Г. країна, що розвивається; |
|
Д. G-20.
|
IV рівень. Дайте розгорнуту відповідь.
12. Поясніть, як впливає глобалізація на темпи розвитку світового господарства та національних економік країн різних типів.
Тестовий контроль з теми:
«Вступ. Національна економіка та світове господарство»
ІІ варіант.
І рівень. Виберіть одну правильну відповідь.
1. Зазначте, які з форм організації виробництва переважають у металургійному комплексі в більшості провідних економік світу
А. Кооперування і комбінування; Б. Концентрація і кооперування;
В. Комбінування та спеціалізація; Г. Спеціалізація і концентрація.
2. Регіон світу де розташовано найбільше країн з високим рівнем економічного розвитку
А. Африка; Б. Латинська Америка;
В. Європа ; Г. Азія.
3. Яка з названих географічних наук разом з економічною географією належить до суспільно-географічних
А. Соціальна географія; В. Кліматологія;
Б. Загальне землезнавство; Г. Фізична географія.
4. До якого сектору економіки належить сільське господарство?
А. Первинний сектор; Б. Вторинний сектор;
В.Третинний сектор; Г. Четвертинний сектор.
5. Географічний поділ праці у першу чергу виявляє себе у:
А. Спеціалізації ; Б. Інтеграції;
В. Глобалізації; Г. Формах просторової
організації суспільства.
6. Процес встановлення глибоких та стійких взаємозв’язків між групами країн це:
А. Економічний союз; Б. Міжнародна економічна інтеграція;
В. Зона вільної торгівлі; Г. Інтеграційні об’єднання.
ІІ рівень. Доповніть речення.
7. Предметом вивчення соціально-економічної географії є ___________________________________________________________.
8. Промисловий пункт - ___________________________________________________________.
9. Спеціалізація виробництва - __________________________________________________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність.
10. Установіть відповідність між термінами і їх визначеннями:
1. Спеціалізація А. Організація виробничих зв’язків між
підприємствами для випуску певної
продукції;
2. Комбінування Б. Сукупність розміщених і поєднаних між
собою підприємств в одному місті;
3. Кооперування В. Поєднання на одному підприємстві
кількох виробництв;
4. Концентрація Г. Випуск однорідної продукції;
Д. Зосередження виробництва на великих
підприємствах.
1_________ 2_________ 3_________ 4________
11. Установіть відповідність між чинниками розміщення виробництва та галузями
1. Сировинний |
А. Кондитерська; |
2. Водний |
Б. Гідроенергетика; |
3. Науковий |
В. Лісопильна; |
4. Споживчий |
Г. Електроніка. |
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь
12. Охарактеризуйте основні напрямки впливу глобалізації на світове господарство та національну економіку України.
Тестовий контроль з теми:
«Первинний сектор господарства»
І варіант.
І рівень. Виберіть одну правильну відповідь.
1.Зернова культура - лідер світового значення.
А. Пшениця;
Б. Рис;
В. Кукурудза.
2. Країна лідер з виробництва цукрової тростини,кави,сої,курятини.
А.Туреччина;
Б. США;
В. Бразилія.
3. Одним з основних лісозаготівельних районів України є :
А. Полісся;
Б. Донбас;
В. Придніпров’я.
4. До прогину давньої Східноєвропейської платформи приурочений вугільний басейн України .
А. Львівсько-Волинський;
Б. Дніпровський;
В. Донецький.
5. Україна є одним із світових лідерів за запасами руди , яка використовується для покращення якості металу.
А. Залізна руда;
Б. Марганцева руда;
В. Титанова руда.
6. Цей кольоровий метал виробляють найбільше в світі завдяки його властивостям.
А. Мідь;
Б. Алюміній;
В. Золото.
ІІ рівень. Доповніть речення.
7. Основна кормова культура для тваринництва і птахівництва в світі - ____________________________________________________________.
8. Найбільші запаси деревини північного лісового поясу зосереджені в _____________________________________________________________.
9. Найбільшими газовими родовищами України є___________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність.
10. Установіть відповідність між сільськогосподарськими культурами та країнами їх вирощування.
1. Бавовник А. Китай,Франція,Росія;
2. Цукрова тростина Б. Індія, Бангладеш,Пакистан;
3. Льон В. Франція,Німеччина,Україна;
4. Джут Г. Китай,США,Індія;
Д. Індія, Бразилія,Куба.
А. Кременчуцький ;
Б. Керченський ;
В. Криворізький;
Г. Бєлозерський .
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь.
Тестовий контроль з теми:
«Первинний сектор господарства»
ІІ варіант
І рівень. Виберіть одну правильну відповідь.
А. Індія ;
Б. США ;
В. Канада.
А. Степова природна зона ;
Б. Лісостепова природна зона ;
В. Крим.
А. Рахів;
Б. Кропивницький ;
В. Харків.
А. Свинарство ;
Б. Скотарство ;
В. Тваринництво.
А. Бавовник;
Б. Льон ;
В. Джут.
А. Росія;
Б. Бразилія;
В. ПАР .
ІІ рівень. Доповніть речення .
7. Ліси України за своїм призначенням і розташуванням виконують _________та________ функції .
8. Майже половина запасів міді у світі приурочена до низки родовищ , що утворюють своєрідний пояс , який тягнеться вздовж ______________.
9. Співвідношення між запасами природних ресурсів і обсягом їх використання – _____________________________________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність
10. Установіть відповідність між областями України і назвами родовищ корисних копалин.
1. Кропивницька А. Шебелинське ;
2. Харківська Б. Олександрівське ;
3. Івано-Франковська В. Макіївське ;
4. Донецька Г. Надвірнінське;
Д. Поліське.
А. Кременчуцький;
Б. Надвірнянський;
В. Дрогобицький;
Г. Лисичанський.
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь
12. Які заходи треба реалізувати , щоб вивести сільське господарство України з кризи ?
Тестовий контроль з теми:
«Вторинний сектор господарства.
ПЕК, металургійна, хімічна промисловість»
I варіант.
І рівень. Знайдіть вірну відповідь.
1. Які електростанції в Україні становлять основні потужності.
А. Теплові; В. Гідравлічні;
Б. Атомні; Г. Вітрові.
2. Які джерела енергії не відносять до альтернативних:
А. Вітрові; В. Геотермальні;
Б. Сонячні; Г. Атомні.
3. Який чинник розміщення підприємств чорної металургії головний.
А. Матеріаломісткий; Б. Водний;
В. Транспортний; Г. Трудомісткий;
Д. Екологічний; Е. Споживчий.
4. В яких містах розташовані підприємства чорної металургії.
А.Миколаїв; В. Харків;
Б. Львів ; Г. Маріуполь.
5. Яку сировину використовує гірнича хімія.
А. Фосфорити; В. Глина;
Б. Кам'яне вугілля ; Г. Граніт;
Д. Нафта.
6. Яка країна є провідною з виробництва мінеральних добрив.
А. Україна; Д. Португалія;
Б. Австралія; Е.Молдова;
В. Єгипет; Ж. Італія.
Г. Китай;
ІІ рівень. Доповніть речення.
7. Країна найбільший виробник сталі в світі - __________________.
8. Які країни виробляють половину всієї хімічної продукції світу - ____________________________________________________________.
9. Країна найбільший виробник електроенергії - _________________.
III рівень. Установіть відповідність.
10. Вкажіть відповідність між продукцією хімічної промисловості та
центрами їх виробництва:
1.Азотні добрива; А. Суми,Вінниця;
2. Фосфорні добрива ; Б. Кам'янськ, Сєверодонецьк;
3. Хімічні волокна ; В. Умань, Одеса;
4. Вітаміни; Г. Київ,Черкаси;
Д. Донецьк,Маріуполь.
11. Установіть послідовність АЕС України в порядку зменшення
їх потужності:
А. Південноукраїнська;
Б. Рівненська;
В. Запорізька;
Г. Хмельницька.
IV рівень. Дайте розгорнуту відповідь.
12. Які галузі господарства Донбасу потребують першочергового
інвестування. Відповідь обґрунтуйте.
Тестовий контроль з теми:
«Вторинний сектор господарства.
ПЕК, металургійна, хімічна промисловість»
IІ варіант.
І рівень. Знайдіть вірну відповідь.
1. Які електростанції в Україні становлять основні потужності.
А. Теплові; В. Гідравлічні;
Б. Атомні; Г. Вітрові.
2. Які джерела енергії не відносять до альтернативних.
А. Вітрові; В. Геотермальні.;
Б. Сонячні; Г. Атомні;
3. Який чинник розміщення підприємств чорної металургії головний.
А. Матеріаломісткий; Б. Водний;
В. Транспортний; Г. Трудомісткий;
Д. Екологічний; Е. Споживчий.
4. В яких містах розташовані підприємства чорної металургії .
А. Миколаїв; В. Харків;
Б. Львів ; Г. Маріуполь.
5. Яку сировину використовує гірнича хімія.
А. Фосфорити; В. Глина;
Б. Кам'яне вугілля ; Г. Граніт;
Д. Нафта.
6. Яка країна є провідною з виробництва мінеральних добрив.
А. Україна; Д. Португалія;
Б. Австралія; Е. Молдова;
В. Єгипет; Ж. Італія.
Г. Китай;
ІІ рівень. Доповніть речення.
7. Країна найбільший виробник сталі в світі - _________________.
8. Які країни виробляють половину всієї хімічної продукції світу - ___________________________________________________.
9. Країна найбільший виробник електроенергії - _______________.
III рівень. Установіть відповідність.
10. Вкажіть відповідність між продукцією хімічної промисловості та центрами їх виробництва.
1. Азотні добрива; А. Суми,Вінниця;
2. Фосфорні добрива ; Б. Кам'янськ, Сєверодонецьк;
3. Хімічні волокна ; В. Умань, Одеса;
4. Вітаміни; Г. Київ,Черкаси;
Д. Донецьк,Маріуполь.
11. Установіть послідовність АЕС України в порядку зменшення
їх потужності.
А. Південноукраїнська;
Б. Рівненська;
В. Запорізька;
Г. Хмельницька.
IV рівень. Дайте розгорнуту відповідь.
12. Які галузі господарства Донбасу потребують першочергового інвестування. Відповідь обґрунтуйте.
Тестовий контроль з теми:
«Виробництво машин та устаткування.
Виробництво тканин, одягу, взуття
. Виробництво харчових продуктів, напоїв»
I варіант.
І рівень. Знайдіть вірну відповідь.
1. Головна, найбільш комплексна й наукоємна складова промисловості, що виробляє машини, прилади, обладнання й комплектуючі до них, називається.
А. Електроенергетика; В. Кольорова металургія;
Б. Чорна металургія; Г. Машинобудування.
2.Провідне місце в транспортному машинобудуванні належить.
А. Суднобудуванню; В. Автомобілебудуванню;
Б. Залізничному
машинобудуванню; Г. Авіакосмічному
машинобудуванню.
3. Промисловість , яка забезпечує населення тканинами, а інші виробництва – технічними тканинами, шкірою.
А. Машинобудування; В. Електроенергетика;
Б. Легка промисловість; Г. Добувна промисловість.
4. Унікальний народний промисел , пов’язаний з обрядами та віруваннями.
А. Обробка деревини; В. Килимарство;
Б. Ткацтво; Г. Писанкарство.
5. Відома італійська страва.
А. Піца; В. Рибні консерви;
Б.Сир; Г. Бекон.
6. Визначну роль у розміщенні підприємств харчової промисловості відіграють.
А. Сировинний та Б. Природні умови;
споживчий чинники;
В. Релігійні вірування; Г. Трудові ресурси.
ІІ рівень. Доповніть речення.
7. У структурі машинобудування виділяють загальне, транспортне та ___________________________________________________________.
8. Найпотужнішими виробниками промислових роботів є ____________________________________________________________.
9. Особливість швейної промисловості полягає в необхідності _____________________________________________________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність.
10. Між найбільшими районами підприємств машинобудування світу та країнами, які входять до складу найбільших районів підприємств машинобудування світу.
1 |
Північноамериканський |
А |
Німеччина,Італія |
2 |
Західноєвропейський |
Б |
Китай, Японія, Південна Корея |
3 |
Східноазіатський |
В |
США |
11. Розташуйте структуру транспортного машинобудування світу від більш провідного місця до менш розвиненого.
А. Авіакосмічне будування;
Б. Суднобудування;
В. Залізничне;
Г. Автомобільне.
IV рівень. Дайте розгорнуту відповідь.
12. Які підприємства харчової промисловості доцільно розміщувати в малих містах, селищах міського типу і в великих селах? Чому?
Тестовий контроль з теми:
«Виробництво машин та устаткування.
Виробництво тканин, одягу, взуття.
Виробництво харчових продуктів, напоїв»
IІ варіант.
І рівень. Знайдіть вірну відповідь.
1. Головна, найбільш комплексна й наукоємна складова промисловості, що виробляє машини, прилади, обладнання й комплектуючі до них, називається.
А. Електроенергетика; В. Кольорова металургія;
Б. Чорна металургія; Г. Машинобудування.
2. Провідне місце в транспортному машинобудуванні належить.
А. Суднобудуванню; В. Автомобілебудуванню;
Б. Залізничному Г. Авіакосмічному машинобудуванню; машинобудуванню.
3. Промисловість , яка забезпечує населення тканинами, а інші виробництва – технічними тканинами, шкірою.
А. Машинобудування; В. Електроенергетика;
Б. Легка промисловість; Г. Добувна промисловість.
4. Унікальний народний промисел , пов’язаний з обрядами та віруваннями.
А. Обробка деревини; В. Килимарство;
Б. Ткацтво; Г.Писанкарство.
5. Відома італійська страва.
А. Піца; В. Рибні консерви;
Б.Сир; Г. Бекон.
6. Визначну роль у розміщенні підприємств харчової промисловості відіграють.
А. Сировинний та Б. Природні умови;
споживчий чинники;
В. Релігійні вірування; Г. Трудові ресурси.
ІІ рівень. Доповніть речення.
8. Найпотужнішими виробниками промислових роботів є __________________________________________________________.
9. Особливість швейної промисловості полягає в необхідності ___________________________________________________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність.
10. Між найбільшими районами підприємств машинобудування світу та країнами, які входять до складу найбільших районів підприємств машинобудування світу.
1 |
Північноамериканський |
А |
Німеччина,Італія |
2 |
Західноєвропейський |
Б |
Китай, Японія, Південна Корея |
3 |
Східноазіатський |
В |
США |
11. Розташуйте структуру транспортного машинобудування від більш провідного місця до менш розвиненого:
А. Авіакосмічне будування;
Б. Суднобудування;
В. Залізничне;
Г. Автомобільне.
IV рівень. Дайте розгорнуту відповідь.
Тестовий контроль з теми:
«Тритинний сектор господарства .
Транспорт. Торгівля. Туризм»
І варіант.
І рівень. Виберіть одну правильну відповідь.
1. Укажіть, який транспорт розрізняють за видами діяльності.
А. Залізничний, автомобільний, трубопровідний;
Б. Наземний, водний, повітряний;
В. Морський і річний;
Г. Вантажний і пасажирський.
2. Рекреаційні ресурси використовуються для …
А. Експорту та імпорту товарів та послуг;
Б. Розвитку транспортної інфраструктури;
В. Розвитку наукової та освітньої діяльності;
Г. Відпочинку, туризму та охорони здоров'я.
3. Укажіть вид транспорту, який забезпечує масові міжконтинентальні вантажні перевезення.
А. Залізничний;
Б. Морський;
В. Повітряний;
Г. Автомобільний.
4. Розмістіть головні регіони світової торгівлі у порядку зменшення їхньої ролі в обсязі товарообігу.
А. Східноазіатський;
Б. Тропічна Африка;
В. Європейський Союз;
Г. Північна Америка.
5. Розмістіть рекреаційно - туристичні регіони світу за концентрацією в них рекреаційних ресурсів та кількістю туристів, починаючи з найбільших показників
А. Близькосхідний;
Б. Африка;
В. Азія і Тихоокеанський регіон;
Г. Європа і Північна Америка.
6. Розташуйте види транспорту України в порядку зменшення їхньої ролі в обсязі перевезень вантажів
А. Трубопровідний
Б. Автомобільний;
В. Залізничний;
Г. Авіаційний.
ІІ рівень. Доповніть речення.
7. Населений пункт, в якому перетинаються транспортні шляхи ________.
8. На початку XXI ст. одним із лідерів світової торгівлі став ____________.
9. Система магістральних транспортних комунікацій із відповідною інфраструктурою, які забезпечують перевезення вантажів і пасажирів за напрямками їх найбільшої концентрації називаються __________________.
ІІІ рівень . Установіть відповідність.
10. Установіть відповідність між районами розвитку та видами міжнародного туризму за метою поїздки.
1. Швейцарія, Австрія А. Пляжний;
2. Ватикан, Палестина Б. Гірськолижний;
3. Мальта, Італійська Рив'єра В. Гральний;
4. Монте-Карло, Лас-Вегас Г. Пізнавальний;
Д. Екологічний.
11.Установіть відповідність між видами послуг та назвами міст України
1. Фінансові центри А. Жмеринка,Козятин, Конотоп;
2. Залізничні вузли Б. Бориспіль, Запорожжя, Львів;
3. Туристичні центри В. Київ,Дніпро, Харків;
4. Міжнародні аеропорти Г. Кропивницький, Ужгород, Полтава;
Д. Канів, Умань, Бахчисарай.
І V рівень. Дайте розгорнуту відповідь.
12.Чи існують негативні наслідки масового туризму для країн, що приймають іноземних туристів?
Тестовий контроль з теми:
«Тритинний сектор господарства.
Транспорт. Торгівля. Туризм»
ІІ варіант
І рівень. Виберіть одну правильну відповідь.
1. Укажіть вид транспорту, який відіграє провідну роль у транспортній системі України.
А. Залізничний;
Б . Автомобільний ;
В. Морський;
Г. Трубопровідний.
2. Укажіть одноосібного лідера за довжиною автомобільних шляхів із твердим покриттям.
А. Китай ;
Б. США;
В. Японія;
Г. Індія.
3. Укажіть галузь господарства України, яка дає найбільше надходжень за рахунок зовнішньої торгівлі.
А. Металургійний комплекс ;
Б. Машинобудування ;
В. Агропромисловий комплекс ;
Г. Хімічна промисловість. 4. Розмістіть торгівельних партнерів України в порядку зменшення їхньої частки в зовнішній торгівлі товарами з нашою державою
А. Китай;
Б. Європейський Союз;
В. Росія;
Г. США.
5. Розставте види транспорту України в порядку зменшення їхньої ролі в обсязі перевезень пасажирів.
А. Морський;
Б. Автомобільний;
В. Залізничний;
Г. Авіаційний.
6. Здійснить мандрівку об'єктами Світової спадщини ЮНЕСКО на території України, проклавши маршрут із півночі на південь України.
А. Ансамбль історичного центру Львова;
Б. Резиденція митрополитів Буковини і Далмації;
В. Стародавнє місто Херсонес Таврійський;
Г. Києво-Печерська лавра.
ІІ рівень. Доповніть речення
6. Добуток кількості перевезених вантажів та відстані – це ____________.
7. Основну частку імпорту в України складають ____________________.
8. Співвідношення вартості експорту та імпорту країни це _____________.
Третій рівень . Установіть відповідність.
10. Установіть відповідність між районами розвитку та видами міжнародного туризму за метою поїздки.
1. Мінеральні води, А. Бальнеологічні; лікувальні грязі
2. Сприятливі погодні умови Б. Пізнавальні; для літнього та зимового видів відпочинку
3. Лісові масиви, карстові печери В. Ландшафтні; природні національні парки
4. Пам'ятники архітектури та Г. Кліматичні: історії заклади культури Д . Пляжні.
11.Установіть відповідність між назвами міжнародних організацій та їхнім місцем у світовій торгівлі.
1. ЄС А. Внутрішній ринок країн
Південно-Східної Азії:
2. НАФТА Б.Членами організації
є 160 країн світу, з 2008 року
повноправним учасником стала Україна;
3. АСЕАН В. Забезпечує 96% обсягів світової торгівлі:
4. СОТ Г. Економічний, монетарний та політичний
союз країн Європи;
Д. Зона вільної торгівлі між країнами
Північної Америки.
Четвертий рівень. Дайте розгорнуту відповідь.
12. Що,на вашу думку, перешкоджає розвитку туризму в Україні?
Тестовий контроль з теми:
«Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я.
Глобальні проблеми людства»
І варіант.
І рівень. Знайдіть вірну відповідь.
1. Наука – це особливий вид людської пізнавальної діяльності, спрямований на вироблення…
А. Об’єктивних знань В. Вмінь і навичок; про навколишній світ;
Б. Знань про предмет вивчення; Г. Освіченості.
2. Продукцію, яку створюють за новітніми технологіями називають…
А. Інноваційною; В. Інтерактивною;
Б. Сучасною; Г. Інтегрованою.
3. В Україні фінансування наукової діяльності відбувається за рахунок…
А. Держави; В. Всі варіанти вірні;
Б. Приватних підприємств; Г. Немає правильної відповіді.
4. Науковий центр України.
А. МОН; Б. НАН;
В. ІЛР; Г. МАН.
5. Сукупність різноманітних форм залучення й використання фінансових ресурсів для забезпечення економічної діяльності та потреб населення, підприємств, країн.
А. Фінансові послуги; В. Кредит ;
Б. Страхові послуги; Г. Інвестиції.
6. Сукпність нагальних проблем, які охоплюють увесь світ, створюють реальну загрозу існуванню людства та потребують для свого розв’язання спільних дій усіх країн і народів.
А. Глобальні проблеми; В. Глобалістика;
Б. Світові проблеми; Г. Немає правильної відповіді.
ІІ рівень. Доповніть речення.
7. Фінансові послуги поділяють на групи - ____________________.
8. Найбільший і найстаріший із наукових парків США називається - _________________________________________________________.
9. Найактуальнішими проблемами сьогодення є -_________________________________________________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність між назвою технопарку та його спеціалізацією.
10.
№ |
Назва технопарку |
№ |
Спеціалізація |
1 |
Кремнієва(силіконова) долина |
А |
ІКТ, Електронікаї |
2 |
Софія-Анти-поліс |
Б |
Мультимедія, телекомунікації |
3 |
Берег озера |
В |
Електроніка, фармакологія, біотехнології. |
4 |
Гайдельберг |
Г |
Біотехнології, мультимедія, телекомунікації, медичні технології. |
11. Розташуйте країни у відповідному порядку від більшого до меншого, які є лідерами з витрат на науково - дослідні, дослідно-конструкторські розробки.
А. Франція;
Б. Японія;
В. Китай;
Г. США;
Д. Німеччина.
IV рівень. Дайте розгорнуту відповідь. 12. Сформулюйте основні заходи для вирішення екологічних проблем.
Тестовий контроль з теми:
«Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я.
Глобальні проблеми людства»
ІІ варіант.
І рівень. Знайдіть вірну відповідь.
1. Особливий вид людської пізнавальної діяльності,спрямований на вироблення об’єктивних знань про навколишній світ.
А. Наука; В. Вміння і навички;
Б. Знання про предмет вивчення; Г. Освіта.
2. Частка фінансування наукових установ України складає в середньому…
А. 40%; В. 60%;
Б. 30%; Г. 80%.
3. В Україні процес створення технопарків було започатковано …
А. кінець 2000-х рр.; В. початок 2000-х рр.;
Б. наприкінці 1990-х рр.; Г. напр.1990 - х рр.,
4. Інститут електрозварювання ім. О.Патона всесвітньо відомий розробками.. А. Високочастотне зварювання м’яких тканин людини;
Б. Розробляє енергозберігаючі джерела світла;
В. Розробляє і застосовує матеріали, що є основою електронної, лазерної, медичної техніки.
5.Фінансові послуги поділяються…
А. Чотири групи; В. Шість груп;
Б. Дві групи; Г. Вісім груп.
6. Фондові біржі продають та купують…
А. Акції, облігації,цінні папери;
Б. Іноземну валюту, коштовні метали;
В. Обидві відповіді правильні.
ІІ рівень. Доповніть речення.
7. Країни члени ядерного клубу - ___________________________________________________________.
8. Країни-офшори спеціалізуються на створенні - ___________________________________________________________.
9. Міжнародні організації, які займаються питаннями світової безпеки та боротьби з тероризмом ________________________________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність між назвою технопарку та країною.
10.
№ |
Назва технопарку |
№ |
країна |
1 |
Кремнієва(силіконова)долина |
А |
США, Каліфорнія |
2 |
Софія-Анти-поліс |
Б |
Австрія, Клагенфурт |
3 |
Берег озера |
В |
Німеччина,Гайдельберг |
4 |
Гайдельберг |
Г |
Франція, Ніцца. |
11. Розташуйте міста - світові фінансові центри за рейтингом у відповідному порядку від більшого до меншого.
А. Лондон;
Б. Токіо;
В. Нью-Йорк;
Г. Сінгапур;
Д. Гонконг.
IV рівень. Дайте розгорнуту відповідь. 12. Розкрийте зміст понять « аутсорсинг» та « ІТ-аутсорсинг». Поясніть у чому полягають переваги «ІТ-аутсорсингу».
Ключ- відповідь.
Тема «Вступ. Національна економіка та світове господарство» |
|
І в І рівень. 1.б 2.б 3.б 4.г 5.в 6.в ІІ рівень. 7. Сировинний ,науковий,водний. 8. - зосередження на обмеженій території комплексу промислового виробництва, допоміжних підприємств, транспортних та інших комунікацій, а також населення, яке забезпечує на цій території випуск пром. продукції. 9. - це частина працездатного населення: чоловіки віком від 16 до 65 років та жінки віком від 16 до 60 років. ІІІ рівень. 10.1-г,2-д,3-а,4-б. 11.1-д,2-б,3-а,4-г. |
ІІ в І рівень. 1.б 2.в 3.а 4.а 5.а 6.б ІІ рівень. 7. - є територіальна організація суспільства (особливості і закономірності розміщення населення й господарства). 8.- промислове підприємство разом з поселенням, яке виникло при ньому. Розглядається як приклад простого (елементарного) виробничого комплексу. Промислові пункти найчастіше виникають при шахтах, рудниках, металургійних і невеликих машинобудівних заводах. 9.- це зосередження діяльності підприємства галузі на випуск обмеженої номенклатури виробів або технологічно однорідної продукції. ІІІ рівень. 10. 1-г,2-в,3-а,4-д. 11. 1-в,2-б,3-г,4-а. |
Тема «Первинний сектор господарства» |
|
І в І рівень. 1.а 2.в 3.а 4.а 5.б 6.б ІІ рівень. 7. Кукурудза. 8. США,Канада,Росія. 9. Шебелинське , Західнохрестищенське , Єфремівське. ІІІ рівень. 10. 1-г,2-д,3-в,4-б. 11. а,в,г,б. |
ІІ в І рівень. 1.а 2.в 3.а 4.б 5.а 6.а ІІ рівень. 7. Водоохоронні та санаторно-оздоровчі. 8. Тихоокеанський пояс Пн. та Пд. Америки; 9. Ресурсозабеспеченість. ІІІ рівень. 10. 1-б,2-а,3-д,4-в. 11. в,б,а,г. |
Тема «Вторинний сектор господарства. ПЕК, металургійна, хімічна промисловість» |
|
І в І рівень. 1.б 2.г 3.а 4.г 5.а 6.г ІІ рівень. 7. Китай, Японія, Індія, США, Росія, Південна Корея. 8. США, Канада, Бельгія, Німеччина, Швеція. 9. Китай, США, Індія, Росія, Японія. ІІІ рівень. 10.1-б, 2-а, 3-г, 4-в. 11. в,г,а,б . |
ІІ в І рівень. 1.б 2.г 3.а 4.г 5.а 6.г ІІ рівень. 7. - 8. - 9. - ІІІ рівень. 10.1-б,2-а,3-г,4-в. 11. в,г,а,б. |
Тема «Виробництво машин та устаткування. Виробництво тканин, одягу, взуття. Виробництво харчових продуктів, напоїв» |
|
І в. І рівень. 1.г 2.в 3.б 4.г 5.а 6.а ІІ рівень. 7. Точне. 8. Японія, Німеччина. 9. Оновлення асортименту продукції. ІІІ рівень. 10.1-в,2-а,3-б. 11.г,а,б,в. |
ІІ в. І рівень. 1.г 2.в 3.б 4.г 5.а 6.а ІІ рівень. 7. Точне. 8. Японія, Німеччина. 9. Оновлення асортименту продукції. ІІІ рівень. 10.1-в,2-а,3-б. 11.г,а,б,в. |
Тема«Тритинний сектор господарства. Транспорт. Торгівля. Туризм» |
|
І в І рівень. 1.г 2.г 3.б 4. в,г,а,б. 5. в,г,б,а. 6. в,а,б,г. ІІ рівень. 7. Транспортний вузол. 8. Китай. 9. Транспортний коридор. ІІІ рівень. 10.1-б, 2-г, 3-а, 4-в. 11.1-в, 2-а, 3-д, 4-б. |
ІІ в І рівень. 1.а 2.б 3.в 4. б,г,в,а. 5. б,в,г,а. 6. г,а,б,в. ІІ рівень. 7. Вантажообіг. 8. Енергоносії. 9. Торгівельний баланс. ІІІ рівень. 10.1-а, 2-г, 3-в, 4-б. 11.1-г, 2-д, 3-а, 4-б. |
Тема «Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я. Глобальні проблеми людства» |
|
І в. І рівень. 1.а 2.а 3.а 4.б 5.а 6.а ІІ рівень. 7. послуги фінансового посередництва та страхові послуги. 8. Кремнієва (Силіконова) долина. 9. Проблеми війни і миру, міжнародний терроризм, екологічна проблема. сировинна та енергетична, демографічна, продовольча, подолання відсталості країн, що розвиваються. ІІІ рівень. 10.1-а, 2-в, 3-б. 4-г. 11. г, в, б, д. |
ІІ в. І рівень. 1.а 2.а 3.г 4.а 5.б 6.а ІІ рівень. 7. Росія, Велика Британія, Франція, Китай, США. 8.- надання фінансових послуг,повністю або частково звільняє їх від сплати податків на доходи компаній, які вони отриму- ють за межами країни реєстрації. 9. Контртерористичний комітет (КТК) Ради Безпеки (РБ) ООН. ІІІ рівень. 10.1-а, 2-г, 3-б, 4-в. 11. в, а, д, г, б. |
1