Тести .Тематична атестація №1 "Адаптації"

Про матеріал

Самостійна робота з "Біології та екології" для 11 класу по темі "Адаптації" містить різнорівневі завдання. Допоможе швидко виявити рівень знань учнів з даної теми.

Перегляд файлу

Самостійна робота №1 «Адаптації»

І варіант

Початковий рівень

1.Пристосування організмів до умов навколишнього середовища називається:

А)анабіозом

Б)коменсалізмом

В)мутуалізмом

Г)адаптацією

2.Організми, що здатні синтезувати органічні речовини з неорганічних:

А)консументи

Б) продуценти

В) редуценти

Г) сапротрофи

3.Взаємовигідне співіснування двох організмів називають:

А) конкуренція                           Б)мутуалізм

В) коменсалізм                           Г) аменсалізм

4.Обери серед перелічених екологічно непластичний вид:

А) кульбаба лікарська         Б) миша польова

В) форель струмкова           Г)  лисиця звичайна

5. Під час громадянської війни в Анголі слони часто підривалися на протипіхотних мінах. Але через деякий час вони навчилися впізнавати заміновані місця (скоріше за все, за запахом) і стали обходити їх. Ця адаптація є:

А) морфологічною;  Б) фізіологічною;В) поведінковою Г) соціальною

6. У процесі пристосування кистеперих риб до життя на суходолі й перетворення їх на амфібій плавці втратили свою стару основну функцію. А допоміжна функція стала для них новою основною. Плавці перетворилися на лапи, що дозволило їм адаптуватися до життя на суходолі. Це приклад:

А) преадаптації; Б) постадаптації; В) адаптивної радіації; Г) коеволюції

Середній рівень

7.Поясни терміни:

Коеволюція:__________________________________________________________

_________________________________________________________________________

Екологічна ніша:______________________________________________________

__________________________________________________________________________

Аменсалізм____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Закон конкурентного виключення.

 

 

________________________________________________________________________
Достатній рівень

9. Зіставити наведені коадаптації з формами спряженої еволюції

1)Нектарники  кульбаб і сисний апарат бджоли;     А) паразит- хазяїн

2) Полювання левів і стадна поведінка жираф;             Б) комахоїдні рослини- комахи

3. Мутація вірусів   і гуморальний імунітет людини        В) хижак- жертва

4 Найпростіші в кишечнику жуйних                                     Г) симбіоз

                                                                                                   Д) фітофаги- рослин

10.Установити відповідність між формами взаємозв’язків  і наведеними прикладами:

А) мутуалізм                       1.гГострики в кишечнику людини

Б)коменсалізм                       2. Найпростіші в кишечнику корови

В) аменсалізм                        3. Лось і зубр

Г) паразитизм                          4. Ялиновий ліс і трав’янисті рослини

Д) конкуренція                          5. Акула і риба- прилипала

Високий рівень

11. Розкажіть про коменсалізм  як форму симбіозу між організмами різних видів, його форми та значення. Наведіть приклади


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота №1 «Адаптації»

І варіант

Початковий рівень

1. Процес формування нових або удосконалення існуючих  пристосувань називається:

А)анабіозом

Б)коменсалізмом

В)адаптаціогенезом

Г)адаптацією

2.Організми,які живляться органічними рештками чи продуктами жтттєдіяльності інших організмів, розкладаючи їх до неорганічних:

А)консументи

Б) продуценти

В) редуценти

Г) реципієнти

3. Тип взаємодії між організмами різних видів, за якого один з них використовує інший як житло, живиться його тілом. Завдаючи йому щкоду або призводячи до загибелі:

А) паразитизм                          Б)мутуалізм

В) коменсалізм                           Г) дуалізм

4.Обери серед перелічених екологічно пластичний вид:

А) коала                                 Б)  вельвічія

В) форель струмкова           Г)  ящірка прудка

5. Сосни пристосовувалися до більш посушливих умов і великої кількості світла. Ялини адаптувалися до зростання в більш вологих умовах і щільному насадженні, де світла обмаль. Модрина пристосовувалася до життя у важких умовах навколополярного регіону. Формування різноманітних хвойних дерев є наслідком:

А) преадаптації;                                              Б) адаптивної радіації;

В)дрейфу генів;                                                   Г) коадаптації

 

6. Вставте пропущені слова у твердження.

Види із (1) шириною екологічної ніші (2) виживають за зміни умов і є екологічно (3).

А) 1 - малою, 2 - краще, 3 – непластичними

 Б) 1 - великою, 2 - гірше, 3 - пластичними

В) 1 - малою, 2 - гірше, 3 – непластичними

 Г) 1 - великою, 2 - краще, 3 – пластичними

Середній рівень

 

Середній рівень

7.Поясни терміни:

Криптизм:__________________________________________________________

_________________________________________________________________________

Мімезія:______________________________________________________

__________________________________________________________________________Коменсалізм___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Правило відносної незалежності адаптацій.

 

 

________________________________________________________________________
 

Достатній рівень

9.Встановити відповідність між адаптаціями на організмовому рівні та їх прикладами:

А) у савані листя вічнозелених дерев дуже жорстке і сильно опушене,щосприяє зменшенню випаровування вологи з поверхні листової пластинки;
Б )для того, щоб пережити період засухи у саванні рептилії, комахи та земневодні , що впадають у стан анабіозу; птахи та крупні травоядні тварини мігрують за межі саванни.

В)  деякі види африканських жаб своєрідно виявляють піклування про потомство – вони виношують свої ікринки у роті.

Г) виникнення плаценти у ссавців.

1. Онтогенетичні

2. Морфологічні

3. Етологічні

4.Фізіологічні

5. Філогенетичні

10.Установити відповідність між формами взаємозв’язків  і наведеними прикладами:

А) мутуалізм                       1.Аскариди в кишечнику людини

Б)коменсалізм                       2. Актинія і рак-самітник

В) аменсалізм                        3. Росянка і комахи

Г) паразитизм                          4. Чорний горіх і сусідні дерева

Д) хижацтво                          5. Орхідеї на гілках дерев

 

Високий рівень

11. Розкажіть про мутуалізм  як форму симбіозу між організмами різних видів, його значення. Наведіть приклади


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Білий колір зимового хутра зайця-біляка суттєво підвищує його шанси на виживання, бо він менш помітний для хижаків на фоні снігу. Але в ситуації зміни клімату, коли сніг випадає дуже пізно, ця адаптація стає недоліком. Бо зайця з білим хутром у лісі з опалим листям без снігу видно набагато краще. Це свідчить про таку властивість адаптацій як: а) компромісність; б) здатність успадковуватися; в) наявність пристосувальної мети; г) відносність

3. У процесі пристосування кистеперих риб до життя на суходолі й перетворення їх на амфібій плавці втратили свою стару основну функцію. А допоміжна функція стала для них новою основною. Плавці перетворилися на лапи, що дозволило їм адаптуватися до життя на суходолі. Це приклад: а) преадаптації; б) постадаптації; в) адаптивної радіації; г) коеволюції

4. Сосни пристосовувалися до більш посушливих умов і великої кількості світла. Ялини адаптувалися до зростання в більш вологих умовах і щільному насадженні, де світла обмаль. Модрина пристосовувалася до життя у важких умовах навколополярного регіону. Формування різноманітних хвойних дерев є наслідком: а) преадаптації; б) адаптивної радіації; в)дрейфу генів; г) коадаптації

5. Увігнута форма світлосприймального шару ока є прикладом а) преадаптації;    б) постадаптації ;   в)  дрейфу генів    г)  природного добору

6. Зіставте наведені коадаптації (1 – 6) з відповідними формами коеволюції (А – Є)

 

1 Алкалоїди картоплі й система детоксикації колорадського жука

2 Нектарники флоксів і сисний апарат язикана звичайного

3 Відростки кінцівок м’ясних мух і волоски венериної мухоловки

4 Полювання левів і стадна поведінка африканських буйволів

5 Мутаційні процеси вірусів і гуморальний імунітет людини

6 Целюлозолітичні бактерії й травна система термітів

 

А) Хижак – здобич          Б)   Паразит – хазяїн         В )Запилювач –  квіткові рослини

 Г)  Симбіоз                     Д) Комахоїдні рослини – комахи      Е) Фітофаги – рослини

Є) Конкуренція

 

7. Дві екологічні групи рослин — ефемери й сукуленти — успішно адаптувалися до умов життя в пустелі. Але їх адаптації є різними. Поясніть різницю між їхніми способами адаптації до умов життя в пустелі

2. Білий колір зимового хутра зайця-біляка суттєво підвищує його шанси на виживання, бо він менш помітний для хижаків на фоні снігу. Але в ситуації зміни клімату, коли сніг випадає дуже пізно, ця адаптація стає недоліком. Бо зайця з білим хутром у лісі з опалим листям без снігу видно набагато краще. Це свідчить про таку властивість адаптацій як: а) компромісність; б) здатність успадковуватися; в) наявність пристосувальної мети; г) відносність

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Nails Shpak
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
doc
Додано
7 жовтня 2019
Переглядів
12620
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку