Тести з астрономії «НЕБЕСНА СФЕРА. РУХ СВІТИЛ НА НЕБЕСНІЙ СФЕРІ.»

Про матеріал
Дана збірка підготовлена для викладачів вищих медичних навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації з метою використання матеріалу для викладання дисципліни «Астрономія», для активності студентів в оволодінні системою знань з окремих тем, допоможе розвинути у студентів мислення, що сприятиме становленню молодого спеціаліста.
Перегляд файлу

Міністерство охорони здоров’я України

комунальний заклад «Бериславський медичний коледж»

Херсонської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання з Астрономії

 

 

 

Приготував викладач: Дідик О.О

                                                                        Розглянуто, обговорено і затверджено

на засіданні циклової комісії викладачів

                                                загальноосвітніх дисциплін

                                                                   Протокол №___ від «__»____20_ р.

      Голова циклової комісії _____Драган Л.І.

 

 

http://meganauka.com/uploads/posts/2011-02/1298926556_solar_sys.jpg

 

 

 

 

м.Берислав 2014

Автор:  Дідик О.О. – викладач І категорії, викладач дисциплін

                                     «Фізика» та «Астрономія»

 

Рецензент:  Гуліда С.І.  – викладач вищої категорії, викладач

                                            математики та інформатики

 

Тестові завдання з астрономії. 24 с.

 

Від автора:

Дана збірка підготовлена для викладачів вищих медичних навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації з метою використання матеріалу для викладання дисципліни «Астрономія», для активності студентів в оволодінні системою знань з окремих тем, допоможе розвинути у студентів мислення, що сприятиме становленню молодого спеціаліста.Даний посібник містить практичні матеріали із проблеми запровадження прийомів розвитку технології критичного мислення під час викладання  фізики . Він стане помічником викладачу у перевірці знань з відповідних тем.Такий вид роботи на уроках астрономії необхідно проводити ще й для того, щоб учні вчилися працювати з тестами, оскільки це особливий вид діяльності, що вимагає певних навичок у відповідях на питання . Контроль за рівнем знань дає можливість не тільки оцінити знання учнів, але й зрозуміти, які питання є найважчими .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання з астрономії на тему:
«НЕБЕСНА СФЕРА. РУХ СВІТИЛ НА НЕБЕСНІЙ СФЕРІ.»

Тест №1
І варіант

Початковий рівень

1. Яке із сузір’їв не згадують у числі зодіакальних, не зважаючи на те, що через нього проходить екліптика?

А) Орла Б) Змієносця В)Кентавра Г) Пегаса

2. В який період доби можна спостерігати Марс і Венеру?

А) Вранці та вночі Б) Вночі В) Ввечері та вранці Г) Вранці

3. Хто являється основоположником геоцентричної моделі світу?

А) І. Ньютон Б) Г. Галілей В) М. Коперник Г) К. Птоломей

Середній рівень

4. Абсолютна зоряна величина – це зоряна величина, яку б мала зоря на відстані:
А) 5 парсек Б)10 парсек В) 20 парсек Г) 15 парсек

5. Густина якої планети Сонячної системи менше густини води? А) Меркурія Б) Сатурна В) Нептуна Г) Марса

6. Велика Магелланова Хмара знаходиться у сузір’ї:
А) Золотої риби Б) Тукана В) Гідри Г) Оріона

Достатній рівень

7. 31 липня 2008 року кіровоградці спостерігали Сонячне затемнення. У які найближчі дати жителі нашого міста бачили на небі повний Місяць?
А) 2 дні Б) 2 тижні В) 2 місяця Г) 2 години

8. Що означає запис «об’єкт М31» та «NGC224» ?
А) запис галактики із сузір’я Андромеди за різними зоряними каталогами
Б) запис у зоряних каталогах зірок Барнарди та Денеб
В) запис у зоряних каталогах різних галактик
Г) назва однієї зірки за різними каталогами

Високий рівень

9.Використовуючи карту, назвіть координати зорі Вега (Ліри):
А) =18h7m, =-38 47 Б) =17h37m, =38 47
В) =18h37m, =3847 Г)  =8h37m, =3 7

 

 

Тестові завдання з астрономії на тему:
«НЕБЕСНА СФЕРА. РУХ СВІТИЛ НА НЕБЕСНІЙ СФЕРІ.»

Тест №1
ІІ варіант

Початковий рівень

1.Астрономія – це наука про:
А) зорі Б) Всесвіт
В) вивчення руху небесних тіл, їх природу, походження та розвиток Г) галактики

2. Хто являється основоположником геліоцентричної моделі світу?

А) К. Птоломей Б) Г. Галілей
В) М. Коперник Г) І. Ньютон 
3. На якому мал. зображено старий Місяць?

clip_image001clip_image002clip_image003clip_image004А) Б) В) Г)

Середній рівень

4. Коли Сонце піднімається над горизонтом найвище протягом року?
А) 22грудня Б)21березня В) 22 червня Г) 21 травня 

5. Сонячні затемнення відбуваються тільки під час:
А) Нового Місяця Б)Повного Місяця
В) І та ІІІ чверті Г) ІІ та ІV чверті

6. Яке повне затемнення триває довше (сонячне чи місячне)?
А) Сонячне Б) Місячне
В) Однаково Г) то одне довше то інше

Достатній рівень

7.Тільки що над містом зоря пройшла верхню кульмінацію. В якій частині неба вона знаходиться?
А) північній Б) південній
В) західній Г) східний

8.Яке із сузір’їв , що перетинає екліптику, не піднімається над горизонтом в наших широтах 1 січня о 22 годині?
А) Рак       Б) Овен       В) Козеріг Г) Терези

Високий рівень

9.Екваторіальні координати Сонця 22 грудня =18h, = -23 26 В якому воно сузір’ї.
А) Близнята Б) Тілець В) Козеріг Г) Рак

 

Тестові завдання з астрономії на тему: «Наша планетна система».
Тест №2
І варіант.

Початковий рівень.

1. По яким орбітам рухаються планети?
А) коловим Б)гіперболічними
В)параболічним Г) еліптичними

2. Вкажіть правильний порядок розміщення планет починаючи від Сонця:
А) Меркурій, Венера, Марс, Земля, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон
Б) Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон
В) Венера, Меркурій, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Нептун, Уран, Плутон
Г) Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон, Меркурій

3. Які із перелічених нижче тіл не рухаються навколо Сонця?
А) планети Б) астероїди
В) комети Г) супутники

Середній рівень

4. В якій точці еліптичної орбіти швидкість планети найменша?
А) перигелії Б) афелії
В) однакова Г) залежить від ексцентриситету

5. Зміна пори року на планеті відбувається тому що:
А) планета рухається навколо Сонця
Б) напрямок руху планети збігається з напрямком руху Сонця В) планета обертається навколо своєї осі
Г) вісь обертання планети має нахил до площини орбіти

6. Астронавт, що знаходиться на Місяці спостерігає затемнення Сонця. Що в цей час бачить людина на Землі?
А) затемнення Місяця
Б) затемнення Сонця
В) часткове затемнення Сонця
Г) часткове затемнення Місяця

Достатній рівень

7. Відношення кубів великих півосей планет дорівнює 64. Чому дорівнює відношення їх періодів обертання навколо Сонця?
А) 8       Б) 4       В) 16    Г) 64

8. Магнітне поле Місяця принаймні у 1000 разів менше, ніж геомагнітне. Це свідчить про:
А) відсутність у Місяця атмосфери
Б) відсутність у Місяця рідкого ядра
В) великий перепад температур
Г) наявність поряд іншої планети

 

Високий рівень.

9.Під яким кутом видно Землю з орбіти Марса та Венери, якщо Марс у великому протистоянні (56 млн.км), а Венера у сполученні (45 млн. км).

А) 47″; 58,4″ Б) 57″; 58,4″
В) 47″; 48,4″ Г) 27″; 28,44″

Тестові завдання з астрономії на тему: «Наша планетна система».

Тест №2
ІІ варіант.

Початковий рівень

1. До малих тіл Сонячної системи відносять:
А) зорі      Б) планети В) астероїди Г) комети

2. Найменшою планетою земної групи є:
А) Марс      Б) Венера       В) Земля Г) Меркурий

3.Найбільшу густину атмосфери серед планет земної групи має:
А) Марс      Б) Земля      В) Венера Г) Меркурій

Середній рівень

4 . Межа між освітленою та не освітленою частинами Місяця – це:
А) кульмінація Б) термінатор
В) сарос Г) протистояння

5. Значення І космічної швидкості для штучного супутника Землі:
А) 7,9 км/с Б) 11,2 км/с В) 72,8 км/с Г) 300 км/с

6. Чи можна на Місяці спостерігати затемнення?
А) сонячні Б) місячні
В) сонячні та місячні Г) ніякі

Достатній рівень

7. Відношення квадратів періодів обертання двох планет дорівнює 8. Чому дорівнює відношення великих півосей цих планет ? А) 1 Б) 2 В) 3 Г) 4

8. Для спостерігача на Землі видно,що змінюють свої фази (як Місяць):
А) тільки Венера Б) тільки Венера та Марс
В) тільки зовнішні планети Г) тільки внутрішні планети

Високий рівень.

9.Встановіть, чому дорівнює період обертання Сонця, якщо із спостережень визначено, що пляма, розміщена поблизу екватора, змістилась на 3 доби на 400?
А)21доба      Б) 25діб       В) 30діб Г) 33 доби

 

 

Тестові завдання з астрономії на тему: «Сонце – найближча зоря».

Тест №3
І варіант.

Початковий рівень

1. Сонце – це:
А) планета Б) зоря В) супутник Г) астероїд

2. У якому фізичному стані речовина на Сонці?
А) твердому Б) рідкому В) газоподібному Г) плазма

3. Яка середня температура Сонця?
А) 6000К Б)30000К В)3000К Г)60000К

Середній рівень.

4. Дивлячись на Сонце, яку «поверхню ми» спостерігаємо?
А) корону Б) хромосферу В) фотосферу Г)конвекційну зону

5. В яку групу зірок на діаграмі Герцшпрунга-Рессела входить Сонце?
А) у послідовність субкарликів
Б) у послідовність надгігантів
В) у головну послідовність
Г) у послідовність білих карликів

6. Ядро, зона променистої рівноваги, конвективна зона, це – А) складові сонячної корони
Б) внутрішня будова Сонця
В) джерела енергії Сонця
Г) складові сонячної атмосфери

Достатній рівень

7. Стан гравітаційної рівноваги, це стан зорі, в якому:
А) внутрішній тиск газу і випромінювання більший за вагу речовини зовнішніх шарів;
Б) внутрішній тиск газу менший за вагу речовини зовнішніх шарів; В) внутрішній тиск газу дорівнює вазі речовини зовнішніх шарів; Г) внутрішній тиск газу і випромінювання дорівнює вазі речовини зовнішніх шарів.

8. Причина появлення гранул на Сонці:
А) висока температура Б) гравітація
В)розміри зорі Г) конвекція

Високий рівень

9. У скільки разів змінилась би світність Сонця, якщо його температуру збільшити у 2 рази при тих же розмірах? 
А) 2 Б) 4 В) 8 Г)16

Тестові завдання з астрономії на тему: «Сонце – найближча зоря».
Тест №3
ІІ варіант.

Початковий рівень

1.Центральне тіло нашої планетної системи це:
А) Земля Б) Місяць В) Сонце Г) Венера

2. Сонце це:
А) біла зоря Б) жовта зоря
В) червона зоря Г) блакитна зоря

3. Джерелом енергії Сонця є:
А) термоядерні реакції в ядрі Б) сонячні плями
В) хромосферні спалахи Г) протуберанці

Середній рівень

4. Який напрямок має рух обертання Сонця?
А) у напрямку протилежному руху зірок
Б) у напрямку руху зірок
В) у напрямку протилежному руху планет
Г) у напрямку руху планет

5 Основний потік сонячного випромінювання ми одержуємо від: А) сонячної корони Б) фотосфери
В) хромосфери Г) сонячних плям

6. Який період сонячної активності.
А) 1 рік Б) 5 років В) 11 років Г) 23 роки

Достатній рівень

7. Яке значення відповідає сонячному паралаксу?
А) 8,8″ Б) 7,7″ В) 6,6″ Г) 5,5″

8. У скільки разів потрібно збільшити розміри Сонця, щоб його світність збільшилась у 2 рази?
А) 2 Б) 4 В) 8 Г) 16

Високий рівень.

9. Знайдіть ІІ космічну швидкість на рівні фотосфери Сонця. А) 62 км/с Б) 620 км/с В) 6200 км/с Г) 62000 км/с

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання з астрономії на тему:
«Еволюція зір. Наша Галактика.»
Тест № 4
І варіант.

Початковий рівень.

1. Молочний шлях – це:
А) відстань від Сонця до Землі
Б) відстань від Сонця до центра нашої Галактики
В) не видима частина нашої Галактики
Г) видима частина нашої Галактики

2. Які зорі називають гігантами?

А) зорі великих розмірів
Б) зорі великої світності

В) зорі великих розмірів та світності
Г) всі зорі

3. Які зорі мають найвищу температуру?
А) червоні Б) жовті В) білі Г) блакитні

Середній рівень

4. Сонячна система знаходиться:
А) у центрі Галактики
Б) за межами Галактики
В) ближче до краю Галактики
Г) ближче до центра Галактики

5. Діаграма Герцшпрунга–Рассела показує залежність між:
А) масою та спектральним класом зорі
Б) спектральним класом зорі та її радіусом
В) масою та радіусом
Г) Світністю та температурою

6. У Галактиці є зоряне населення:
А) І типу Б) ІІ типу В) І та ІІ типу Г) всіх типів

Достатній рівень

7. Який основний склад Сонця та зірок?
А) найбільше водню
Б) найбільше гелію
В) найбільше водню та гелію
Г) велика кількість хімічних елементів, не можна визначити основні

8. В яких межах знаходяться маси зірок?
А) 0,005Mс<M<150Mс Б) 0,05Mс<M<150Mс
В) 0,005Mс<M<15Mс Г) 0,5Mс<M<150Mс

Високий рівень

9. Середня температура у зірок з однаковими радіусами має відмінність у 2 рази. Яким буде відношення їх світності? 
А) 2 Б) 4 В) 8 Г) 16

Тестові завдання з астрономії на тему: «Еволюція зір. Наша Галактика.»

Тест №4
ІІ варіант.

Початковий рівень.

1. Якого кольору Сонце?
А) червоне Б) жовте В) біле Г) блакитне

2. Завдяки чому відбувається світіння зірки?
А) завдяки випромінюванню
Б) завдяки ядерним реакціям
В) завдяки термоядерним реакціям
Г) завдяки перенесенню енергії

3. Які зорі найхолодніші?
А) червоні Б) жовті В) білі Г) блакитні

Середній рівень.

4. Молочний шлях – це Галактика що має таку структуру: А) еліптичну Б) неправильну
В) спіральну з перемичкою Г) спіральну

5. Густина яких зірок більша: білих карликів чи білих гігантів ?

А) однакова Б) білих карликів

В) білих гігантів Г) не можна визначити

6. Чи можуть червоні карлики перевищувати світність Сонця?
А) так
Б) так, але за умови, що червоний карлик входить у склад подвійної зорі
В) ні
Г) не можна визначити

Достатній рівень

7. Чи існують зорі, світність яких у 100 разів менша сонячної, а температура на поверхні сягає 30000К? 
А) так, якщо зоря це червоний гігант Б) так, але за умови, що це червоний карлик В) так, але за умови, що це білий карлик Г) ні

8. Якщо зорі нанести на діаграму Герцшпрунга–Рассела, то більшість із них будуть знаходитись на головній послідовності. Із цього слідує, що:
А) на головній послідовності знаходяться наймолодші зорі Б) час перебування у стадії головної послідовності перевищує час еволюції у інших стадіях В) це явище випадкове і не пояснюється теорією еволюції зірок Г) на головній послідовності знаходяться найстаріші зірки

Високий рівень

9.Якщо розміри зірок однакові, світність першої становить 40L1, другої 100L2. Яка із зір має більшу температуру?
А) перша Б) друга В) однакові Г) це явище випадкове і не залежить від заданих величин

Тестові завдання з астрономії на тему:
«Будова і еволюція Всесвіту. Життя у Всесвіті.»
Тест №5
І варіант.

Початковий рівень

1.Основний астрономічний прилад для спостереження:
А) мікроскоп Б) телескоп
В) фотоапарат Г) відеокамера

 

2. Який приблизно вік Сонця та більшості зірок?
А) не визначено Б) декілька сотень років В) декілька млн. років Г) декілька млрд. років

3. Хто являється основоположником космонавтики ?
А) К.Е. Ціолковський Б) Ю.О. Гагарін
В) Джордано-Бруно Г) Валентина Терешкова

Середній рівень

4. Тиск та температура у центрі зорі визначається :
А) масою Б) температурою атмосфери
В) радіусом Г) хімічним складом

5. Яку назву носить об’єкт , що складається із чорної діри , навколо якої обертаються блакитні та білі гіганти чисельністю до 1 млн.? А) кулясте скупчення Б) розсіювальне скупчення В) ядро галактики Г) диск галактики

6. Розмір нашої Галактики (у світлових роках):
А) 1000       Б) 10000       В) 100000       Г) 300000

Достатній рівень

7. Квазарами називають:
А) зоряні системи , схожі на нашу Галактику
Б) ту частину Всесвіту, яка зараз досяжна для вивчення
В) ті галактики, які дуже сильно випромінюють в радіодіапазоні
Г) виключно активні об’єкти, що являються джерелами потужного випромінювання та оптичного випромінювання з дуже великим червоним зміщенням

8. Зорі , подвійна природа яких визначається по допплерівському зміщенню спектральних ліній, називається: А) затемнено-подвійні Б) спектрально-подвійні
В) оптично-подвійні Г) візуально-подвійні

Високий рівень

9. На якій відстані знаходиться галактика, якщо швидкість її віддалення складає 20000км/с.
А) 26,67 Мпк  Б) 266,7пк    В) 26,67пк    Г) 266,7 Мпк

Тестові завдання з астрономії на тему:
«Будова і еволюція Всесвіту. Життя у Всесвіті.»
Тест №5
ІІ варіант.

Початковий рівень.

1. Що означає слово “космогонія”?

А) Вчення про Всесвіт. Б) Вчення про зорі.

В) Вчення про планети. Г) Вчення про Сонце.

2. Яку характеристику можна одержати із спектрального аналізу зорі: А) хімічний склад Б) температуру
В) хімічний склад та температуру
Г) ні яку характеристику не можна одержати

3.Наша Галактика відноситься до типу:
А) неправильних Б) спіральних
В) еліптичних Г) Сейфертовських

Середній рівень

4. Білі карлики, нейтронні зорі та чорні дірки являються:

А) типовими зорями головної послідовності

Б) послідовними стадіями еволюції масивних зір

В) останніми стадіями еволюції зір різної маси

Г) початковими стадіями утворення зірок

5. Галактики якого типу найстаріші?
А) спіральні Б) еліптичні
В) неправильні Г) всі одного віку

6. Де найінтенсивніше відбувається зіркоутворення?
А) в планетарних туманностях
Б) в накопиченнях нейтрального водню
В) кругом однаково
Г) в газово-пилових туманностях

Достатній рівень.

7. Що такого неймовірного можна спостерігати у квазарах? А) потужне випромінювання
Б) постійно змінюється блиск
В) велике червоне зміщення
Г) світять яскравіше чим галактики

8. Світлі газові дифузні туманності це:
А) хмари міжзоряного пилу, що мають більшу густину ніж навколишнє середовище;
Б) мають спектри випромінювання, що належать лініям іонізованого Н, Не, О та інших елементів;
В) пилові хмари, що постійно існують у міжзоряному просторі; Г) хмари міжзоряного пилу, що повторюють спектри зірок які їх освічують.

Високий рівень.

9. Який лінійний діаметр галактики Малої Магелланової Хмари, супутника нашої Галактики, якщо її видимий кутовий розмір 220¢, а відстань до неї 195000св.років? 
А) 63,8пк       Б) 3830пк       В) 12490пк       Г) 208,5пк

 

Тест 1

Предмет астрономії.  Наша планетна система

Варіант І

1.  Усі твердження, за винятком одного, правильні. Вказати неправильне твердження. Астрономія — це наука:

а) про небесні світила;

б) про закони руху небесних світил;

в) про можливість за розташуванням планет на небі передбачати хід подій на Землі;

г) про будову й розвиток небесних світил;

д)про будову й розвиток Всесвіту в цілому.

  1. Хто розвивав теорію про будову Всесвіту, згідно з якої існує життя на

інших планетах?

а) К. Птолемей; б) Й. Кеплер; в)М. Коперник; г)Г. Галілей; д)Дж. Бруно.

  1. Геліоцентрична система пояснює петлеподібний рух планет:

а) різницею швидкості руху Землі і планети по орбітах;

б) оберненням Землі навколо осі;

в) сполученням руху Сонця по екліптиці і руху планет навколо Сонця;

г) зміною швидкості руху планети по орбіті;

д) взаємним тяжінням планет.

  1. Які причини стимулювали зародження і розвиток астрономії?
    1.             практична потреба людей;
    2.             астрологічні передбачення;
    3.             бажання людської думки проникнути в суть речей усвідомити справжнє місце Землі й людини у Всесвіті, пізнати закони, за якими рухаються світила і які визначають їхнє народження, будову та подальший розвиток.

а) 1 і 2; б) 3 і 1; в) 2 ІЗ; г) 1,2,3; д) правильних відповідей немає.

  1. В астрономії розроблено декілька систем небесних координат. Найвідоміші

з них такі:

  1.             горизонтальна;
  2.              перша екваторіальна система координат;
  3.             друга екваторіальна система координат.

а) 1 і 2; б) 2 і 3; в) 1 і 3; г) 1,2,3; д) правильних відповідей немає.

  1. Яка із запропонованих нижче послідовностей правильна для зміни

      зовнішнього вигляду Місяця для спостерігача на Землі?

а) Новий Місяць → Перша чверть → Повний Місяць → Остання чверть;

б) Новий місяць → Перша чверть → Третя чверть → Повний Місяць;

в) Повний Місяць → Третя чверть → Перша чверть → Новий Місяць;

г) Остання чверть → Повний Місяць → Перша чверть → Новий Місяць;

д) Перша чверть → Повний Місяць → Перша чверть → Новий Місяць.

  1. Відношення кубів більших півосей орбіт двох планет дорівнює 16. Отже,

період обертання однієї планети більше періоду обертання другої:

а) у 8 разів; б) у 4 рази; в) у 2 рази; г) у 16 разів; д) у→ 32 рази..

  1. Хто першим провів телескопічні спостереження?

а) Й. Кеплер; б) Дж. Бруно; в) Г. Галілей;г) К. Птолемей; д) М. Коперник.

  1. Основними функціями телескопа є:

1 ) збір випромінювання від небесних світил;

  1.              створення у своїй фокальній площині зображення об'єкта чи певної ділянки неба;
  2.              збільшення кута зору, під яким спостерігаються небесні тіла.

а) 1 і 2; б) 2 і 3; в) 1 і 3; ґ) 1,2,3; д)правильної відповіді немає.

  1. До планет земної групи належать:

а) Меркурій, Венера, Земля, Сатурн;

б) Венера, Земля, Марс, Юпітер;

в) Меркурій, Венера, Земля, Марс;

г) Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун;

д) Сатурн, Юпітер, Венера, Земля, Марс.

  1. З усіх відомих типів телескопів виберіть той, за допомогою якого можна спостерігати процеси в ядрі Сонця:

а) оптичний телескоп;

б) радіоінтерферометр;

в) гамма-телескоп;

г) нейтринний телескоп.

д) радіотелескоп.

  1. Явище парникового ефекту відіграє вирішальну роль у :

1) підвищенні температури на поверхні Венери до 470-480°С;

2) переорієнтації геомагнітного поля Землі;

3) пом'якшенні клімату Землі.

а) 1 і 3; б) 2 і 3; в) 1 і 2; г) 1,2,3; д) правильної відповіді немає.

  1. Астероїди — малі планети Сонячної системи, розташовані між орбітами:

а) Марса і Сатурна;

б) Марса і Юпітера;

в) Венери і Нептуна;

г) Сатурна і Марса;

д) Меркурія та Урана.

  1. Усі твердження, за винятком одного, правильні. Вказати неправильне твердження.

До складу Сонячної системи входять:

а) вісім  великих планет і понад вісімдесят їхніх супутників;

б) кілька десятків тисяч малих тіл або астероїдів розмірами від 10 до 1000 км, безліч метеорних тіл з розмірами меншими за 1 км — так званих метеороїдів;

в) сузір'я; 

г) комети;

д) міжпланетні пил та газ.

  1. Користуючись рисунком, дати назву точкам небесної сфери Z і Z і та лінії РР'. 

     

а) Z — зеніт; Z' — надир; РР'— вісь світу; 

б) Z — точка півдня; Z' — точка півночі; РР — вертикаль; 

в) Z — зеніт; Z' — надир; РР' — полуденна лінія;

г) Z — точка півдня; Z' — точка півночі; РР'— вісь світу;

д) Z — точка заходу; Z' — точка сходу; РР'— прямовисна лінія.

Тест 1

Предмет астрономії. Наша планетна система

Варіант ІІ

  1. Основою астрономії є:  1) експеримент; 2) спостереження; 3) дослід.

  а) 1  ;           б)   2;          в) 3;                г) 1 і 2;           д) 1, 2 і 3.

  1. Усі твердження, за винятком одного, правильні. Вказати неправильне твердження. До розділів астрономії належать:

   а) астрометрія; б) астрофізика; в) астрологія;

    г) небесна механіка й зоряна астрономія; д) космогонія й космологія.

  1. Без якого з цих тверджень неможлива геліоцентрична теорія?

а) Планети обертаються навколо Сонця.

б) Сонце має кулеподібну форму.

в) Земля має кулеподібну форму.

г) Планети обертаються навколо Землі.

д) Земля обертається навколо своєї осі.

  1. На яких «китах» базується сучасна астрономія?
    1.           Потужна світло приймальна техніка, тобто телескопи з найрізноманітнішими допоміжними приладами та світлореєструвальними пристосуваннями.
    2.            Сукупність законів, ідей і методів теоретичної фізики, встановлених і розроблених за останні триста років.
    3.          Складний і різноманітний математичний апарат у поєднанні з можливостями сучасної обчислювальної техніки.             

 а) 1 і 2; 6)1 і 3; в) 2 і 3; г) 1,2,3; д) правильної відповіді немає.

  1. Вся Європи живе за часом першого годинного поясу. Цей час названо:

  а) місцевим; б) поясним; в) середньоєвропейським;

  г) всесвітнім часом;           д) правильної відповіді немає.

  1. Припустимо, що знайдені три планети, які обертаються навколо певної зірки і

мають такі характеристики:

Планета

Період обертання

Маса

1

14 років

10 мас Землі

2

188 років

17 мас Землі

3

50 років

0,5 маси Землі

На підставі закону Кеплера розташуйте ці планети у порядку зростання їх відстані від зірки. Якщо почати з найближчої до зірки планети, то їх порядок буде таким:

      а) 1,2,3; 6)2,3,1; в) 3,1,2; г) 2,1,3; д) 1,3,2.

7. Фаза затемнення Місяця відрізняється від однієї з його найголовніших фаз: 1) меншою тривалістю; 2) формою тіні; 3) червоним забарвленням затьмареної частини Місяця.

а) 1 і 3; 6)1 і 2; в) 2 і 3; г) 1,2,3; д) правильної відповіді немає.

8. Усі твердження, за винятком одного, правильні. Вказати неправильне твердження.   Г. Галілей за допомогою свого телескопа відкрив:

а) гори, долини і глибокі западини на Місяці;

б) чотири супутники Юпітера;

в) сонячні плями;

г) гігантські скупчення зірок;

д) закони руху планет.

  1. Щоб позбутися негативного впливу атмосфери, сучасні наземні астрономічні обсерваторії, як правило, розміщують:

а) у сільській місцевості;  б) високо в горах;  в) поблизу великих міст;

г) у відкритому морі;  д) на пагорбах.

 

  1.  Для вивчення явищ і процесів, що відбуваються в певних об'єктах Всесвіту, потрібні потужні телескопи і надчутливіші реєструючі пристрої, тому що :

1) необхідно приймати випромінювання, що поглинаються або сильно змінюються земною атмосферою;

2) від далеких об'єктів Всесвіту до Землі надходить дуже слабке випромінювання;

3) необхідно проводити дослідження у всіх діапазонах довжин хвиль електромагнітного випромінювання

а) 1; б)2; в) 3; г) 1,2,3; д) правильної відповіді немає

  1.  До планет-гігантів належать:

а) Юпітер, Сатурн, Уран, Венера;

б) Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун;

в) Меркурій, Венера, Земля, Юпітер;

г) Венера, Земля, Уран, Нептун;

д) Сатурн, Меркурій, Земля, Марс.

  1.  Найбільший вплив на клімат Землі у всепланетному масштабі мають:
    1. зовнішні, астрономічні фактори, такі, як зміна потоків сонячної радіації внаслідок непостійності сонячної діяльності;
    2. зміна співвідношення кількості газів в атмосфері;
    3. зміна параметрів земної орбіти.

а) 1 і 3; б) 2 і 3 ; в) 1 і 2; г) 1,2,3; д) правильної відповіді немає.

  1.   Усі твердження, за винятком одного, правильні. Вказати неправильне твердження. Планети поділяються на дві групи, що різко відрізняються між собою за:

а) середньою густиною;

б) хімічним складом;

в) температурою;

г) розмірами;

  д) внутрішньою будовою

  1.  Комета — космічне тіло, яке під час наближення до Сонця набуває довгого хвоста, який складається із:

а) телескопічних метеорів;

б)сукупності штучних об'єктів та їхніх фрагментів;

в) водню і гелію;

г) випаруваних газів та пилу;

д) величезних грудок зі снігу.

15.  Використовуючи рисунок, дайте назву точкам небесної сфери  Р і Р' та лінії NS.

а)  Р- північний полюс світу, Р'- південний полюс світу, NS - полуденна лінія;

б)  Р - точка півдня, P'- точка півночі, NS - вісь світу;

в)  Р- зеніт, Р'- надир, NS – прямовисна  лінія;

г)  Р- точка півдня, Р'- точка півночі, NS - полуденна лінія;

д)  Р- зеніт, Р'- надир, NS - вісь світу.

Тест 2

Сонце. Наша Галактика. Будова  й  еволюція  Всесвіту

 Варіант І

  1.      Сонце, як і інші зірки, існує завдяки протидії сил;

1)гравітації;   2) тяжіння;  3) газового тиску.

          а) 1 і 3; б)1 і 2; в) 2 і 3; г) правильної відповіді немає; Д) 1,2,3.

  1.       За якої температури в центрі протосонця спалахнула термоядерна реакція?

     а) 1 000 000 К;б)100 000 К;в)1000 К;г)1 000 000 000 К;д)10 000 000 К.

  1. Усі твердження, за винятком одного, правильні. Вказати неправильне твердження Сонячна              активність впливає на біосферу Землі. Вченим О. Л. Чижевським було доведено, що у роки високої сонячної активності виникають пандемії:

          а) грипу; б) корі; в) холери; г) дифтерії; д) дизентерії.

  1.       Зірка-карлик — це зоря ...

а) радіус якої в сотні і тисячі разів перевищує сонячний;

б) діаметр якої близько 700 км;

в) радіус якої у десятки й сотні разів менший за сонячний;

г) температура якої дорівнює 100 000 К;

д) радіус якої становить лише 10 — 30 км.

  1.       Прямі вимірювання відстані до тієї чи іншої зірки можна проводити  ...

а)  визначаючи абсолютну зоряну величину;

б)  визначаючи річний паралакс;

в)  визначаючи світність;

г)  визначаючи температуру;

д)  визначаючи масу.

  1.      Діаграма Герцшпрунга - Ресселя ілюструє:

а) класифікацію зірок;

б) залежність температури і світності зірок;

          в) залежність між світністю та періодом цефеїд;

г) залежність між масою і температурою новонародженої зірки;

д) стадії еволюції зірок різної маси.

  1.       На перших стадіях еволюції у зірках в основному триває процес перетворення

Гідрогену на Гелій за схемою 4 Н → Не. Наступною стадією є:

а) реакція з утворенням Неону;

б) процес розпаду ядра Заліза;

в) реакція з утворенням Магнію;

г) потрійний α - процес;

д) реакція  з утворенням Оксигену.

  1.        Перші дослідження Галактики як зоряної системи розпочав:

 а) В. Струве; б) X. Шеплі; в) Е. Габбл; г) В. Гершель; д) Д. Амбарцумян.

  1. Тривалість галактичного року приблизно складає:

а)  400 млрд. років;

б) 200 млрд. років; 

в) 400 млн. років;

г) 10-12 млрд. років;

д) 200 млн. років.

  1.     Структура нашої Галактики:

   а) кільцеподібна;  б) взаємодіюча; в) спіральна; г) неправильна; д) еліптична.

  1.     Усі твердження, за винятком одного, правильні. Вказати неправильне твердження. Модель Галактики можна побудувати так:

а) через середину Молочного Шляху провести галактичну площину;

б) розділити небесну сферу на невеликі за розміром однакові ділянки;

в) підрахувати кількість зірок на кожній із ділянок;

г) підрахувати гравітаційний радіус;

д) побудувати відповідну діаграму.

  1. Предметом вивчення космології є:

а) наша Галактика;

б) зоряні системи;

в) квазари;

г) зоряні скупчення;

д) Всесвіт у цілому.

  1. Існування галактики з фіолетовим зміщенням спектральних ліній свідчить:

а) про те, що у Всесвіті діє сила гравітації;

б) про те, що вона рухається назустріч нашій Галактиці;

в) про те, що галактики дуже рідко бувають поодинокими;

г) про те, що вона віддаляється від нашої Галактик ; 

д) про те, що Всесвіт не може бути статичним.

  1. Є два вирішальних фактори для існування життя земного типу:
    1. розміри;
    2. температура;
    3. відстань від центрального світила.

    а) 1 і 3; 6)1 і 2; в) 2 і 3; г) 1,2,3; д) правильної відповіді немає.

  1. У наш час поблизу інших зірок відкривають планет з допомогою:

а) загальної теорії відносності;

б) методу променевих швидкостей;

в) радіотелескопа;

г) антропного принципу;

д) методу спектральних паралаксів.

Тест 2

Сонце. Наша Галактика. Будова  й  еволюція  Всесвіту

Варіант ІІ

  1. Сонячна корона спостерігається під час: сонячного вітру;
    1. сонячного вітру ;
    2. сонячного затемнення;
    3. місячного затемнення.

а) 1 і 3; б) 2; в) 1,2,3; г) 1; д) правильної відповіді немає.

  1. Який хімічний елемент було виявлено на Сонці раніше, ніж на Землі?

а) Гідроген; б) Неон; в) Оксисен; г) Магній; д) Гелій.

  1. Причиною виділення великої кількості енергії внаслідок ядерних реакцій є:

а) зміна конфігурації магнітного поля;

б) температура;

в) сильне магнітне поле;

г) дефект маси;

д) гравітаційна рівновага.

  1. Зірка-гігант — це зоря ...:

а) радіус якої у десятки й сотні разів менший за сонячний;

б) радіус якої в сотні і тисячі разів перевищує сонячний;

в) радіус якої становить лише 10—30 км.

г) температура якої дорівнює 300 000 К.

д) діаметр якої близько 600 км.

  1. Найважливіші відмінності спектрів зірок полягають:
    1. у кількості та інтенсивності спектральних ліній;
    2. у розподілі енергії в безперервному спектрі;
    3. у відмінності зірок за їхніми кольорами.

а) 1 і 3; б)1 і 2; в) 2 і 3 ; г) 1,2,3; д) правильної відповіді немає.

  1. Для пошуку планет біля інших зірок користуються:

а) методом променевих швидкостей;

б) ефектом Допплера - Фізо;

в) методом спектральних паралаксів;

г)  діаграмою спектр-світності;

д) методом типового представника.

  1. Внаслідок спалахів наднових зірок утворюються:

а) хмари газу та пилу;

б) чорні дірки;

в) кратні системи й зоряні скупчення;

г) червоні гіганти;

д) важливі для розвитку життя на Землі хімічні елементи.

  1. У 1924 р. Е. Габбл довів, що:

а) чим далі від нас знаходиться Галактика, тим з більшою швидкістю вона від нас віддаляється;

б) структура Галактики спіральна;

в) процес групового формування зірок продовжується;

г) наша Галактика не єдина у Всесвіті;

д) кулясті скупчення згруповані навколо центра Галактики.

  1. Центр Галактики знаходиться у сузір'ї:

а) Тільця; б) Оріона; в) Великого Пса; г) Скорпіона; д) Стрільця.

  1. Усі твердження, за винятком одного, правильні. Вказати неправильне твердження. Галактика складається із:

а) зірок; б) зоряних скупчень; в) хімічних елементів;

г) міжзоряного газу; д) різноманітних полів і випромінювань.

  1.        Життя на Землі ґрунтується на сполуках такого хімічного елемента:

а) Магнію ; б) Неону;

в) молекули водню; г) Оксигену ; д) Карбону.

  1.        Галактики бувають таких типів:
  1. еліптичні, спіральні, неправильні;
  2. спіральні, кільцеподібні, неправильні;
  3. еліптичні, неправильні, кільцеподібні

 а) 1;    б)  3;    в) 2;  г) 1,2,3; д) правильної відповіді немає.

  1.        Підтвердженням розширення Всесвіту є:

а) перетворення енергії руху у випромінювання електромагнітних хвиль;

б) розміри скупчень галактик;

в) недовговічні стадії розвитку ядер галактик;

г) комірчаста структура Всесвіту;

д) червоне зміщення спектральних ліній.

  1.        Невидима речовина, яка існує у Всесвіті — це...:

1)  звичайні несамосвітні тіла невеликої маси;

2)  ще не відкриті елементарні частинки, а також, можливо, і сам вакуум;

3) віртуальні частинки, які час від часу матеріалізуються.

а) 1 і 3; б)1 і 2; в) 2 і 3; г) 1,2,3; д) правильної відповіді немає.

  1.         Зорі меншої маси, ніж Сонце,— погані кандидати для пошуків поблизу них життя, тому що:

а) у них мала температура;

б) у них мала світність;

в) у них мала абсолютна зоряна величина;

г) у них малий радіус;

    д) вони мають безперервний спектр .

Відповіді до тестів

Тест №1

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

В - І

в

д

а

г

г

а

б

в

г

в

д

а

б

в

а

В - ІІ

в

в

а

г

в

д

г

д

б

б

б

а

в

г

а

Тест №2

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

В - І

а

д

г

в

б

б

г

г

д

в

г

д

б

а

б

В - ІІ

б

д

г

б

б

а

д

г

д

в

д

а

д

б

б

 

Тест

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1-І

Б

В

Г

Б

Б

Г

Б

А

В

1-ІІ

В

В

Г

В

А

Б

А

Г

А

2-І

Г

Б

Г

Б

Г

А

А

Б

А

2-ІІ

В

Г

В

Б

А

А

Б

Г

Б

3-І

Б

Г

А

В

В

Б

Г

Г

Г

3-ІІ

В

Б

А

Г

Б

В

А

Б

Б

4-І

Г

В

Г

В

Г

В

В

А

Г

4-ІІ

Б

В

А

Г

Б

В

В

Б

Б

5-І

Б

Г

А

А

В

В

Г

Б

Г

5-ІІ

А

В

Б

Б

Б

Г

В

Г

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

  1. Програма  для  загальноосвітніх навчальних закладів  11 клас Астрономія   Рівень стандарту  Академічний рівень  Профільний рівень.  Київ: «Укрвидавполіграфія»  2010 р.
  2. М. П. Пришляк  Астрономія: 11 кл.: підручник для загальноосвіт. навч. закл.:рівень стандарту, академічний рівень  Харків: «Ранок» 2011 р. – 160с.
  3. С. В. Чуб розробка контрольних робіт з  курсу «Астрономія»: Фізика в школах України.  Харків: «Основа» №3 2007 р.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шефов Веніамін Юрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 квітня 2019
Переглядів
27179
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку