Тестові контрольні роботи з природознавства 4 клас

Про матеріал
Підсумкова перевірка здійснюється письмово у формі тематичної контрольної роботи в кінці вивчення теми (4 кл.). Протягом навчального року передбачається 6 тематичних контрольних робіт (по 3 роботи у кожному семестрі). Вимоги до формування змісту і оцінювання тестової контрольної роботи у 3-4 класах № з/п Види завдань Кількість завдань Кількість балів за кожне правильно виконане завдання Максимальна кількість балів 1. Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів 3 1 бал 3 бали 2. Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами 2 2 бали 4 бали 3. Завдання відкритого типу з короткою відповіддю 1 2 бали 2 бали 4. Завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю 1 3 бали 3 бали Разом 7 - 12 балів
Перегляд файлу

Контрольна робота «Всесвіт і Сонячна система»

1 варіант

1. Центральне тіло Сонячної  системи – це: 

а) планета Земля; 

б)  Сонце; 

в)  Місяць. 

 

2. Світло від Сонця дістається до Землі за:

а) 8 секунд; 

 б)  8 хвилин; 

 в) 8 годин. 

 

3. Космічні тіла Сонячної системи, що впали на Землю – це: 

а) метеорит; 

 б)  комета; 

 в) астероїд. 

 

4. Покажіть стрілками, які слова другого стовпчика відповідають кожному слову першого стовпчика.

Галактика               Меркурій      

 Планета                Стрілець                                           

Сузір’я                    Чумацький  шлях  

 

http://subject.com.ua/lesson/nature/4klas/4klas.files/image002.jpg     

                

  5. Позначте на схемі:

1. Південний полюс.

2. Північний полюс.

3. Екватор.                                                                

 

 

 

6. Закінчи речення.

Рух  Землі  навколо  своєї  осі  спричиняє     зміну    _____________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                  

 

 

7. Чи було б життя на Землі, якби не було Сонця? Напиши про це  2-3 речення.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

___________________________________________________________

 

Контрольна робота «Всесвіт і Сонячна система»

2 варіант

1.Тіла Сонячної  системи рухаються навколо:

а) супутника Місяця;

  б)  планети Земля; 

в)  зорі Сонця. 

 

2. Планети — це небесні тіла, які світяться: 

а) власним світлом; 

 б) світлом, відбитим від Сонця; 

 в) світлом, відбитим від Землі. 

 

3. Мале космічне тіло, що рухається навколо Сонця по сильно витягнутій орбіті – це: 

а) метеорит; 

 б)  комета; 

в) астероїд. 

 

4. Покажіть стрілками, які слова другого стовпчика відповідають кожному слову першого стовпчика.

     Супутник                 глобус

      Планета                    Місяць

     Модель Землі           Сатурн

                                                                                                        

http://5klass.net/datas/okruzhajuschij-mir/Prirodnaja-zona-tundra/0002-002-Teplovye-pojasa-Zemli.jpg

5. Позначте на схемі:                    

1. Жаркий пояс.

2.  Холодний пояс.

3. Помірний пояс.                                                                

 

 

 

 

6. Закінчи речення.

Рух  Землі  навколо  Сонця  спричиняє     зміну    _________________________________ ________________________________________________________________________________                  

 

 

7. У чому небезпека падіння метеоритів? Які можуть бути наслідки падіння метеоритів на Землю?  Напиши про це  2-3 речення.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

_______________________________________________________

 

Контрольна робота «План і карта»

1 варіант

1. Щоб накреслити план великих предметів, використовують: 

а) компас; 

б) масштаб; 

в) малюнок. 

2. Чим позначаються на карті гори, рівнини, ріки, озера, моря? 

а) Кольорами; 

б) умовними знаками; 

в) малюнками. 

3. Як називаються лінії на карті, які з’єднують  обидва  полюси, показують  напрям «північ – південь»?

а) Річки;              б) паралелі;   в) меридіани.

4. Встановіть відповідність, покажіть стрілками  який масштаб можна використати?

 

1 см – 20 м                     при складанні  карти                              

1 см – 200 км                 при складанні  плану класу                                        

1 см – 1м                        при складанні  плану місцевості                              

 

5. Встанови послідовність визначення сторін горизонту за компасом.

__ Зафіксуй стрілку, щоб вона не рухалася.

__ Відтяни пружину, щоб стрілка почала вільно рухатися.

__ Поклади компас на горизонтальну поверхню.

__ Повертай компас так, щоб синій кінець стрілки збігся з написом на компасі – «північ».

__  Тепер синій кінець стрілки показує на північ, а червоний – на південь.

 

6.  Виконай завдання.

На плані парк  має такі розміри: довжина 6 см, ширина – 4 см. Масштаб плану: 1 см – 15 м. Обчисліть справжні розміри цієї ділянки. 

Довжина: ______________ 

Ширина: ______________ 

 

 

7. Поміркуйте. Запишіть своє міркування. 

 На екскурсію до парку учні йшли спочатку на північ, потім – на схід, далі – на південний схід. У яких напрямках вони повертатимуться? 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

____________________________________

 

Контрольна робота «План і карта»

2 варіант

1. Масштаб використовують, якщо потрібно: 

а) накреслити план місцевості; 

б) намалювати місцевість; 

в) визначити сторони горизонту. 

2. Географічна карта –  це: 

а) план місцевості; 

б) зменшене у багато разів зображення всієї земної кулі чи її частини; 

в) вид згори ділянки земної поверхні. 

3. Як називаються лінії на карті, які розташовуються з обох боків від екватора і вказують  напрям «захід – схід»?

а) Залізниці; б) паралелі;   в) меридіани.

 

4. Встановіть відповідність, покажіть стрілками  позначення умовних знаків.

     D:\Віра.inf\4 клас\конспекти\природознавство\media\image3.jpeg                     Луки. Кущі

D:\Віра.inf\4 клас\конспекти\природознавство\media\image3.jpeg

                   Мішаний ліс. Сад

http://journal.te.ua/_bl/0/03526752.gif           

 

                  Озеро. Болото

 

 

                                                                                              

5.  Встанови послідовність правильного креслення плану місцевості.

____ Зобразити об’єкти за допомогою умовних знаків.

____ Уміти орієнтуватися у накресленому плані місцевості.

____  Вибрати масштаб.

____ Позначити на плані сторони горизонту.

____ Виміряти дійсні  відстані між різними об’єктами.

 

 

6. Виконай завдання. 

На плані ділянка має такі розміри: довжина 4 см, ширина — 3 см. Масштаб плану: 1 см – 20 м. Обчисліть справжні розміри цієї ділянки. 

Довжина: _____________ 

Ширина: ______________

 

 

7. Поміркуйте. Запишіть своє міркування. 

На екскурсію до парку учні йшли спочатку на південь, потім – на захід, далі – на південний захід. У яких напрямках вони повертатимуться?

 ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

________________________________________________

 

Контрольна робота «Океани»

1 варіант

1. Загальна чисельність населення Землі в наш час становить понад:

а) 2 мільярдів людей;      б) 7 мільярдів людей;       в) 6 мільярдів людей. 

2. У якому океані налічують понад  десять  тисяч островів? 

а) Атлантичний океан;       б) Тихий океан;       в)  Індійський океан. 

3. Чому тваринам, що живуть поблизу узбережжя Північного Льодовитого океану, притаманні великі розміри?

а) Щоб краще зберігати тепло;      б) щоб злякати здобич на полюванні;

в)  щоб їх було краще видно серед снігу.

4. Встановіть відповідність між океаном та його природою.

                                       

 

 

  

 

 

 

5.  Встанови послідовність ознак океанів від найбільшого до найменшого.

____  Найсолоніший, найдовший, найбільш досліджений і освоєний людьми.

____  Найменший, наймілкіший,  найхолодніший.

____  Найглибший, найрізноманітніший рослинний і тваринний світ.

____  На півночі – вічне літо, а на півдні цілий рік лютує зима. 

 C:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image3.jpegC:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image5.jpeg
C:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image4.jpeg
6.   «Упізнай »океани й підпиши.

 _____________     _______________     _________________   __________________

______________   _______________     _________________    __________________

7. Поміркуйте. Запишіть своє міркування. 

 Світовий океан дає людям   _______________________________________________ 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Контрольна робота «Океани»

2 варіант

1. Народів – спільнот людей, які населяють різні країни, у наш час налічується близько: 

а) 6 тисяч;       б) 3 тисяч;     в)  7 тисяч. 

2.Усі простори Північного Льодовитого океану разом з його морями й островами називаються: 

а)  Арктика;      б) Антарктида;      в) Атлантика. 

3. Світовий океан збагачує повітря:

а) киснем;   б) вуглекислим газом;    в)  азотом.

4. З’єднай у пари океан із морем, що до нього належить.

                 

              

                                                                   

                       

           

 

                 

 

 

                                                                                           

 5.  Встанови послідовність ознак океанів від найбільшого до найменшого.

____  По дну океану з півночі на південь тягнеться велетенський гірський хребет.

____  Головна особливість цього океану – товстий шар льоду, що вкриває його більшу

          частину.

____  Вважається, що першим із європейців побачив і описав простори цього океану

          Магеллан.

____  Більша частина цього океану розташована в південній півкулі. 

 

C:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image3.jpegC:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image5.jpeg
6.    «Упізнай » океани й підпиши.  

C:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image4.jpeg

  ____________       ______________        ____________     ______________

_______________       ______________       _____________      ______________

7. Поміркуйте. Запишіть своє міркування. 

«Загибель океану – це смерть всієї нашої планети» ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________

 

Контрольна робота «Материки»

1 варіант

1. Материк-заповідник. Ніде більше у світі немає такого розмаїття дивовижних організмів.

а)    Африка;     б)    Австралія;          в)    Антарктида.

2. Корінне населення цього материка –  індіанці та північний народ –  ескімоси.

а)    Південна Америка;     б)    Євразія;          в)    Північна Америка.

3. Як називається найвища вершина світу, на якому материку вона розташована? 

а) Кіліманджаро, Африка;  б) Мак-Кінлі, Північна Америка;  в)  Еверест, Євразія. 

4. Складіть пару: материк – характерна для нього тварина.                       

                                       

 

                                                        Найжаркіший материк.

 

5.  Встанови послідовність ознак материків  від найбільшого до найменшого.

____  Біля берегів материка лежить острів Гренландія – найбільший у світі.

____  Омивається південними, але холодними водами трьох океанів з айсбергами..

____  Береги материка омивають усі чотири океани з численними морями, затоками.

6.   «Упізнай » материки й підпиши. C:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image2.png

____________________                ______________________            ____________________

C:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image2.png

 ___________________              ______________________     _______________________

 

7. Розкажи про материк, на якому ти мрієш побувати, чому? 

 _______________________________________________________________________ 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

                                _________________________________________________

Контрольна робота «Материки»

2 варіант

 

1. Другий за величиною материк земної кулі – це

а)    Африка;     б)    Австралія;          в)    Антарктида.

2. На якому із материків не живуть постійно люди ?
а) Африка;   б)   Австралія;        в)   Антарктида.

3. На якому материку протікає найповноводніша річка світу, як вона називається? 

а) Африка, Ніл;      б) Євразія, Янцзи;     в) Південна Америка, Амазонка.

4. Складіть пару: материк – характерна для нього рослина.                       

 

                 

              

                                                                   

                       

           

5.  Встанови послідовність ознак океанів від найбільшого до найменшого.

____  Найприкметнішим природним дивом є найвищий у світі водоспад.

____  Корінне населення – народи, які мають чорне забарвлення  шкіри.

____  Увесь материк – це одна держава.

           

                                                                                               

6.   «Упізнай » материки й підпиши. C:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image2.png

____________________                ______________________            ____________________

C:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image2.png

 ___________________              ______________________     _______________________

 

7. Напиши який материк ти мрієш відвідати, чому? 

 _______________________________________________________________________ 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

________________________________________________

 

Контрольна робота «Природа України»

1 варіант

1. У якому тепловому поясі розміщена Україна?

а)    Холодному;     б) помірному ;          в)    жаркому.

2. Які міста розташовані на території України?

а)    Київ, Москва, Мінськ.     б)  Львів, Харків, Полтава;          в)    Одеса, Токіо, Рим.

3.  Впізнай. Тече швидко, долина глибока й вузька,  має великий нахил поверхні.

а) Рівнинна річка ;  б) гірська річка;  в)  море. 

4.  З’єднайте стрілочками правильні визначення:

Рівнини                 Ділянки земної поверхні, дуже  підняті над рівнинами.        

Горби                    Великі простори суші, з майже рівною поверхнею .                        

Гори                      Підвищення на рівнині.

5.  Встанови послідовність типів ґрунтів України  від найродючішого до неродючих.

____   Ґрунти  північних лісів України.

____   Ґрунти на узбережжях  морів.

____   Ґрунти, які займають більше половини території України.

____  Ґрунти на посушливому півдні.

 

image1 6.   «Розшифруй» і допиши речення.

image1image1image1В Україні є поклади _паливних:                      _________________________            _______________________________________ ;  рудних:               __________________     ____________________________________;     і нерудних  ___________________________________________________________корисних копалин.

7.  Сплануй  декілька заходів, що сприятимуть збереженню чистоти водойм у твоєму рідному краї. 

 _______________________________________________________________________ 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              

 

  _________________________________________________

Контрольна робота «Природа України»

  1. Варіант

1. Частина світу, де розміщена Україна … 

а)  Америка  ;     б)    Європа ;          в)    Азія.

2. З якою  країною  межує  наша  держава  на  сході?

а) Білоруссю;    б) Молдовою;     в) Росією.

3. На території України знаходяться Поліська, Придніпровська, Причорноморська..
а) Височини ;          б) низовини;         в)  гори. 

4.  З’єднайте стрілочками правильні визначення:

Озеро             Постійний потік води, який  тече в заглибленні.         

Море             Природна прісна чи солона водойма, у якій немає або майже немає течії.                      

Річка                Частина океану, яка врізається в сушу.        

5.  Встанови послідовність корисних копалин, які добувають у твоєму рідному краї від  найбільшого видобутку.

____   Тверда речовина бурого кольору, використовується як паливо та добриво.

____   Масляниста рідина із запахом, легша за воду.

____   Біла писальна крейда.

____   Природний газ.

image1          

 

6.   Доповни схему будови річки.  Які цифри позначають її частини

image1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Сплануй заходи, що сприятимуть підвищенню родючості ґрунтів в Україні. 

 _______________________________________________________________________ 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

________________________________________________

 

Контрольна робота «Природні зони України»                        1 варіант

1. На території України  зона мішаних лісів   знаходиться на:
а)  заході;                         б) півдні;                  в) півночі.
2. На пологих вершинах Кримських гір розкинулись гірські луки. Це :
а)  полонини;        б) низини;                        В) яйли.
3. Територія, яка перебуває під охороною держави, де заборонена господарська діяльність, це:
а)  заповідник;                  б) заказник;               в) природний національний парк.

4. Встановіть відповідність між природною зоною та її описом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.  Встанови послідовність галузей промисловості  відповідно природніх зон  з півночі на південь.

____   Розвинуте промислове виробництво:  видобуток і переробка паливних корисних

          копалин, покладів будівельного й оздоблювального каменю.

____  Найбільш розвинута в промисловому відношенні: паливна , електроенергетична,

           виробництво металів, машин, станків, приладів.

____   Ведення лісового господарства, деревообробної, паперової, видобувної галузей.

 
6. Продовж речення.
Найвища вершина Карпат ― _____________________________________________.
У Карпатах __________________ зима і _______________________ літо. Опадів тут випадає _______________________________ в  Україні. Озеро ________________Річки: __________________________________________________________________________.
 

7.  Поміркуй ! Чому ліси потрібно охороняти? Свої міркування запиши. 

 _______________________________________________________________________ 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

________________________________________________

 

        Контрольна робота «Природні зони України»                                     2 варіант

1. На південь від зони мішаних лісів України знаходиться зона:
а) степу;       б) пустель;            в) лісостепу.
2. Гірські луки Карпат називають:

а)  полонини;        б) низини;                        В) яйли.
3. Територія,  на якій поєднано відпочинок людей та природоохоронна робота. Тут заборонені рубка лісів,  мисливство та рибальство. Це:
а)  заповідник;                  б) заказник;               в) природний національний парк.

4. Встановіть відповідність між природною зоною та її описом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image1                                                                                                
5.  Встанови послідовність галузей сільського господарства відповідно природних зон  з півночі на південь.

____   Вирощування зернових, зернобобових, цукрового буряка,  фруктово-ягідних.

____   Вирощування  найважливіших сільськогосподарських культур: хлібні злаки,  

          олійні, технічні, овочеві та фрукти,  баштанні, розведення свійських тварин.

____   Ведення лісового господарства, вирощування холодостійких і вологолюбних

          сільськогосподарських культур, льону.


6. Продовж речення.
Найвища вершина  Кримських гір ― __________________________________________.
У  горах__________________ зима і _______________________ літо. Опадів тут випадає __________. Річки: _________________________ ___________.  Рослини: __________________________________________________________________________.
7. Склади розповідь за темою «Ліси України – обереги життя». 

 _______________________________________________________________________ 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 січня 2021
Переглядів
4683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку