Контрольна робота «Всесвіт і Сонячна система»
1 варіант
1. Центральне тіло Сонячної системи – це:
а) планета Земля;
б) Сонце;
в) Місяць.
2. Світло від Сонця дістається до Землі за:
а) 8 секунд;
б) 8 хвилин;
в) 8 годин.
3. Космічні тіла Сонячної системи, що впали на Землю – це:
а) метеорит;
б) комета;
в) астероїд.
4. Покажіть стрілками, які слова другого стовпчика відповідають кожному слову першого стовпчика.
Галактика Меркурій
Планета Стрілець
Сузір’я Чумацький шлях
5. Позначте на схемі:
1. Південний полюс.
2. Північний полюс.
3. Екватор.
6. Закінчи речення.
Рух Землі навколо своєї осі спричиняє зміну _____________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Чи було б життя на Землі, якби не було Сонця? Напиши про це 2-3 речення.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________
Контрольна робота «Всесвіт і Сонячна система»
2 варіант
1.Тіла Сонячної системи рухаються навколо:
а) супутника Місяця;
б) планети Земля;
в) зорі Сонця.
2. Планети — це небесні тіла, які світяться:
а) власним світлом;
б) світлом, відбитим від Сонця;
в) світлом, відбитим від Землі.
3. Мале космічне тіло, що рухається навколо Сонця по сильно витягнутій орбіті – це:
а) метеорит;
б) комета;
в) астероїд.
4. Покажіть стрілками, які слова другого стовпчика відповідають кожному слову першого стовпчика.
Супутник глобус
Планета Місяць
Модель Землі Сатурн
5. Позначте на схемі:
1. Жаркий пояс.
2. Холодний пояс.
3. Помірний пояс.
6. Закінчи речення.
Рух Землі навколо Сонця спричиняє зміну _________________________________ ________________________________________________________________________________
7. У чому небезпека падіння метеоритів? Які можуть бути наслідки падіння метеоритів на Землю? Напиши про це 2-3 речення.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________
Контрольна робота «План і карта»
1 варіант
1. Щоб накреслити план великих предметів, використовують:
а) компас;
б) масштаб;
в) малюнок.
2. Чим позначаються на карті гори, рівнини, ріки, озера, моря?
а) Кольорами;
б) умовними знаками;
в) малюнками.
3. Як називаються лінії на карті, які з’єднують обидва полюси, показують напрям «північ – південь»?
а) Річки; б) паралелі; в) меридіани.
4. Встановіть відповідність, покажіть стрілками який масштаб можна використати?
1 см – 20 м при складанні карти
1 см – 200 км при складанні плану класу
1 см – 1м при складанні плану місцевості
5. Встанови послідовність визначення сторін горизонту за компасом.
__ Зафіксуй стрілку, щоб вона не рухалася.
__ Відтяни пружину, щоб стрілка почала вільно рухатися.
__ Поклади компас на горизонтальну поверхню.
__ Повертай компас так, щоб синій кінець стрілки збігся з написом на компасі – «північ».
__ Тепер синій кінець стрілки показує на північ, а червоний – на південь.
6. Виконай завдання.
На плані парк має такі розміри: довжина 6 см, ширина – 4 см. Масштаб плану: 1 см – 15 м. Обчисліть справжні розміри цієї ділянки.
Довжина: ______________
Ширина: ______________
7. Поміркуйте. Запишіть своє міркування.
На екскурсію до парку учні йшли спочатку на північ, потім – на схід, далі – на південний схід. У яких напрямках вони повертатимуться?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________
Контрольна робота «План і карта»
2 варіант
1. Масштаб використовують, якщо потрібно:
а) накреслити план місцевості;
б) намалювати місцевість;
в) визначити сторони горизонту.
2. Географічна карта – це:
а) план місцевості;
б) зменшене у багато разів зображення всієї земної кулі чи її частини;
в) вид згори ділянки земної поверхні.
3. Як називаються лінії на карті, які розташовуються з обох боків від екватора і вказують напрям «захід – схід»?
а) Залізниці; б) паралелі; в) меридіани.
4. Встановіть відповідність, покажіть стрілками позначення умовних знаків.
Луки. Кущі
Мішаний ліс. Сад
Озеро. Болото
5. Встанови послідовність правильного креслення плану місцевості.
____ Зобразити об’єкти за допомогою умовних знаків.
____ Уміти орієнтуватися у накресленому плані місцевості.
____ Вибрати масштаб.
____ Позначити на плані сторони горизонту.
____ Виміряти дійсні відстані між різними об’єктами.
6. Виконай завдання.
На плані ділянка має такі розміри: довжина 4 см, ширина — 3 см. Масштаб плану: 1 см – 20 м. Обчисліть справжні розміри цієї ділянки.
Довжина: _____________
Ширина: ______________
7. Поміркуйте. Запишіть своє міркування.
На екскурсію до парку учні йшли спочатку на південь, потім – на захід, далі – на південний захід. У яких напрямках вони повертатимуться?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________
Контрольна робота «Океани»
1 варіант
1. Загальна чисельність населення Землі в наш час становить понад:
а) 2 мільярдів людей; б) 7 мільярдів людей; в) 6 мільярдів людей.
2. У якому океані налічують понад десять тисяч островів?
а) Атлантичний океан; б) Тихий океан; в) Індійський океан.
3. Чому тваринам, що живуть поблизу узбережжя Північного Льодовитого океану, притаманні великі розміри?
а) Щоб краще зберігати тепло; б) щоб злякати здобич на полюванні;
в) щоб їх було краще видно серед снігу.
4. Встановіть відповідність між океаном та його природою.
5. Встанови послідовність ознак океанів від найбільшого до найменшого.
____ Найсолоніший, найдовший, найбільш досліджений і освоєний людьми.
____ Найменший, наймілкіший, найхолодніший.
____ Найглибший, найрізноманітніший рослинний і тваринний світ.
____ На півночі – вічне літо, а на півдні цілий рік лютує зима.
6. «Упізнай »океани й підпиши.
_____________ _______________ _________________ __________________
______________ _______________ _________________ __________________
7. Поміркуйте. Запишіть своє міркування.
Світовий океан дає людям _______________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота «Океани»
2 варіант
1. Народів – спільнот людей, які населяють різні країни, у наш час налічується близько:
а) 6 тисяч; б) 3 тисяч; в) 7 тисяч.
2.Усі простори Північного Льодовитого океану разом з його морями й островами називаються:
а) Арктика; б) Антарктида; в) Атлантика.
3. Світовий океан збагачує повітря:
а) киснем; б) вуглекислим газом; в) азотом.
4. З’єднай у пари океан із морем, що до нього належить.
5. Встанови послідовність ознак океанів від найбільшого до найменшого.
____ По дну океану з півночі на південь тягнеться велетенський гірський хребет.
____ Головна особливість цього океану – товстий шар льоду, що вкриває його більшу
частину.
____ Вважається, що першим із європейців побачив і описав простори цього океану
Магеллан.
____ Більша частина цього океану розташована в південній півкулі.
6. «Упізнай » океани й підпиши.
____________ ______________ ____________ ______________
_______________ ______________ _____________ ______________
7. Поміркуйте. Запишіть своє міркування.
«Загибель океану – це смерть всієї нашої планети» ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________
Контрольна робота «Материки»
1 варіант
1. Материк-заповідник. Ніде більше у світі немає такого розмаїття дивовижних організмів.
а) Африка; б) Австралія; в) Антарктида.
2. Корінне населення цього материка – індіанці та північний народ – ескімоси.
а) Південна Америка; б) Євразія; в) Північна Америка.
3. Як називається найвища вершина світу, на якому материку вона розташована?
а) Кіліманджаро, Африка; б) Мак-Кінлі, Північна Америка; в) Еверест, Євразія.
4. Складіть пару: материк – характерна для нього тварина.
Найжаркіший материк.
5. Встанови послідовність ознак материків від найбільшого до найменшого.
____ Біля берегів материка лежить острів Гренландія – найбільший у світі.
____ Омивається південними, але холодними водами трьох океанів з айсбергами..
____ Береги материка омивають усі чотири океани з численними морями, затоками.
6. «Упізнай » материки й підпиши.
____________________ ______________________ ____________________
___________________ ______________________ _______________________
7. Розкажи про материк, на якому ти мрієш побувати, чому?
_______________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________
Контрольна робота «Материки»
2 варіант
1. Другий за величиною материк земної кулі – це
а) Африка; б) Австралія; в) Антарктида.
2. На якому із материків не живуть постійно люди ?
а) Африка; б) Австралія; в) Антарктида.
3. На якому материку протікає найповноводніша річка світу, як вона називається?
а) Африка, Ніл; б) Євразія, Янцзи; в) Південна Америка, Амазонка.
4. Складіть пару: материк – характерна для нього рослина.
5. Встанови послідовність ознак океанів від найбільшого до найменшого.
____ Найприкметнішим природним дивом є найвищий у світі водоспад.
____ Корінне населення – народи, які мають чорне забарвлення шкіри.
____ Увесь материк – це одна держава.
6. «Упізнай » материки й підпиши.
____________________ ______________________ ____________________
___________________ ______________________ _______________________
7. Напиши який материк ти мрієш відвідати, чому?
_______________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________
Контрольна робота «Природа України»
1 варіант
1. У якому тепловому поясі розміщена Україна?
а) Холодному; б) помірному ; в) жаркому.
2. Які міста розташовані на території України?
а) Київ, Москва, Мінськ. б) Львів, Харків, Полтава; в) Одеса, Токіо, Рим.
3. Впізнай. Тече швидко, долина глибока й вузька, має великий нахил поверхні.
а) Рівнинна річка ; б) гірська річка; в) море.
4. З’єднайте стрілочками правильні визначення:
Рівнини Ділянки земної поверхні, дуже підняті над рівнинами.
Горби Великі простори суші, з майже рівною поверхнею .
Гори Підвищення на рівнині.
5. Встанови послідовність типів ґрунтів України від найродючішого до неродючих.
____ Ґрунти північних лісів України.
____ Ґрунти на узбережжях морів.
____ Ґрунти, які займають більше половини території України.
____ Ґрунти на посушливому півдні.
6. «Розшифруй» і допиши речення.
В Україні є поклади _паливних: _________________________ _______________________________________ ; рудних: __________________ ____________________________________; і нерудних ___________________________________________________________корисних копалин.
7. Сплануй декілька заходів, що сприятимуть збереженню чистоти водойм у твоєму рідному краї.
_______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________
Контрольна робота «Природа України»
1. Частина світу, де розміщена Україна …
а) Америка ; б) Європа ; в) Азія.
2. З якою країною межує наша держава на сході?
а) Білоруссю; б) Молдовою; в) Росією.
3. На території України знаходяться Поліська, Придніпровська, Причорноморська..
а) Височини ; б) низовини; в) гори.
4. З’єднайте стрілочками правильні визначення:
Озеро Постійний потік води, який тече в заглибленні.
Море Природна прісна чи солона водойма, у якій немає або майже немає течії.
Річка Частина океану, яка врізається в сушу.
5. Встанови послідовність корисних копалин, які добувають у твоєму рідному краї від найбільшого видобутку.
____ Тверда речовина бурого кольору, використовується як паливо та добриво.
____ Масляниста рідина із запахом, легша за воду.
____ Біла писальна крейда.
____ Природний газ.
6. Доповни схему будови річки. Які цифри позначають її частини
7. Сплануй заходи, що сприятимуть підвищенню родючості ґрунтів в Україні.
_______________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________
Контрольна робота «Природні зони України» 1 варіант
1. На території України зона мішаних лісів знаходиться на:
а) заході; б) півдні; в) півночі.
2. На пологих вершинах Кримських гір розкинулись гірські луки. Це :
а) полонини; б) низини; В) яйли.
3. Територія, яка перебуває під охороною держави, де заборонена господарська діяльність, це:
а) заповідник; б) заказник; в) природний національний парк.
4. Встановіть відповідність між природною зоною та її описом.
5. Встанови послідовність галузей промисловості відповідно природніх зон з півночі на південь.
____ Розвинуте промислове виробництво: видобуток і переробка паливних корисних
копалин, покладів будівельного й оздоблювального каменю.
____ Найбільш розвинута в промисловому відношенні: паливна , електроенергетична,
виробництво металів, машин, станків, приладів.
____ Ведення лісового господарства, деревообробної, паперової, видобувної галузей.
6. Продовж речення.
Найвища вершина Карпат ― _____________________________________________.
У Карпатах __________________ зима і _______________________ літо. Опадів тут випадає _______________________________ в Україні. Озеро ________________Річки: __________________________________________________________________________.
7. Поміркуй ! Чому ліси потрібно охороняти? Свої міркування запиши.
_______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________
Контрольна робота «Природні зони України» 2 варіант
1. На південь від зони мішаних лісів України знаходиться зона:
а) степу; б) пустель; в) лісостепу.
2. Гірські луки Карпат називають:
а) полонини; б) низини; В) яйли.
3. Територія, на якій поєднано відпочинок людей та природоохоронна робота. Тут заборонені рубка лісів, мисливство та рибальство. Це:
а) заповідник; б) заказник; в) природний національний парк.
4. Встановіть відповідність між природною зоною та її описом.
5. Встанови послідовність галузей сільського господарства відповідно природних зон з півночі на південь.
____ Вирощування зернових, зернобобових, цукрового буряка, фруктово-ягідних.
____ Вирощування найважливіших сільськогосподарських культур: хлібні злаки,
олійні, технічні, овочеві та фрукти, баштанні, розведення свійських тварин.
____ Ведення лісового господарства, вирощування холодостійких і вологолюбних
сільськогосподарських культур, льону.
6. Продовж речення.
Найвища вершина Кримських гір ― __________________________________________.
У горах__________________ зима і _______________________ літо. Опадів тут випадає __________. Річки: _________________________ ___________. Рослини: __________________________________________________________________________.
7. Склади розповідь за темою «Ліси України – обереги життя».
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________