Тестові завдання для бібліотекарів ЗЗСО
1. Суб'єктом педагогічної діяльності є:
а) вчитель;
б) учень;
в) методи навчання і виховання.
2. Навчання – це …
а) процес і результат сприймання індивідуального досвіду;
б) активність суб’єкта діяльності;
в) цілеспрямована послідовна передача досвіду іншій людині в спеціально організованих умовах.
3. Бесіда, переконання, навіювання - це методи:
а) організації діяльності, спілкування та формування позитивного досвіду суспільної поведінки; б) формування свідомості особистості;
в) стимулювання діяльності і поведінки;
г) самовиховання.
4. Метод, що забезпечує корекцію поведінки учнів, а саме стимулювання хороших вчинків, шляхом розширення їх прав і обов'язків, - це: а) змагання;
б) заохочення;
в) покарання.
5. Критичне мислення – це
а) вміння орієнтуватися в потоках інформації, бачити причинно-наслідкові зв'язки, відкидати непотрібне і робити висновки;
б) приймати нестандартні рішення і відчувати себе впевнено в мінливих обставинах;
в) уміння домовлятися і налагоджувати контакти, слухати співрозмовника і доводити свою точку зору стало життєво важливим навиком.
6. Вкажіть основні правила, які потрібно дотримуватись при читанні книг а) ретельно обирайте книжки;
б) фіксуйте думки, які виникають у процесі читання книжок;
в) читайте в задоволення»;
г) не запам’ятовуйте головних героїв;
д) читайте лише ті книжки, що йдуть по шкільній програмі;
е) не ознайомлюйтесь з анотацією до книги.
7. Робінзон Крузо після налагодження свого побуту на безлюдному острові потерпав, насамперед, від того, що були незадоволені його: а) біологічні потреби;
б) соціальні потреби;
в) ідеальні потреби;
г) пізнавальні потреби.
8. Комунікативна сторона спілкування – це:
а) обмін інформацією;
б) взаємодія;
в) сприймання один одного.
9. Про яку властивість уваги йде мова у вислові: «Марійка з таким захопленням читала книжку, що й не почула, як мама повернулася додому та покликала обідати» а) концентрація уваги;
б) розподіл уваги;
в) переключення уваги.
10. Якими компетенціями має бути наділений бібліотекар для розвитку бібліотеки у суспільстві знань?
- вміння оволодівати знаннями і застосовувати їх для змін та розвитку - учбовопізнавальна компетенція
- здатність за допомогою інформаційних технологій самостійно шукати, аналізувати, відбирати, обробляти та передавати необхідну інформацію - інформаційна компетенція
- вміння вести діалог, володіння навиками взаємодії з оточуючими людьми, вміння працювати в групах, знайомство з різними соціальними прошарками - комунікативна компетенція.
- усі відповіді вірні
11. На розвиток особистості впливають:
а) суспільні умови життя;
б) навчання і виховання;
в) генотип людини;
г) всі відповіді правильні.
12. Які риси характеру мають бути притаманними бібліотекарю?
Доброта
Чуйність
Почуття гумору
Урівноваженість
Спокій
Доброзичливість
Стриманість Товариськість усі відповіді вірні
13 Вкажіть масові бібліотечні роботи з учнями:
а) голосне читання;
б) театр у бібліотеці;
в) робота абонемента;
г) консалтингова допомога;
д) гурткова робота.
14. Підготовка до обговорення книги складається з таких етапів:
а) визначення теми для обговорення;
б) вибір книги;
в) прослуховування музики;
г) малювання малюнків;
д) прочитання книги всіма учасниками обговорення.
15. Вкажіть, яке головне завдання шкільної бібліотеки:
а) бібліотечно-інформаційне обслуговування здобувачів освіти;
б) інформаційне забезпечення освітнього процесу;
в) виховання в учнів інформаційної культури;
г) гурткова робота;
д) координація діяльності бібліотеки з громадськими організаціями.
16. Автором якої праці є В.О. Сухомлинський:
а) «Місто сонця»;
б) «Серце віддаю дітям»;
в) «Еміль, або Про виховання»;
г) «Педагогічна поема».
17. Вкажіть, з перелічених нижче, відомих жінок-бібліотекарів:
Гіпатія, дочка Теона з Александрії
Надія Крупська
Єфросинія Полоцька
Астрід Ліндгрен
Любов Борисівна Хавкіна
Олена Пчілка
Лора Буш
Джоан Роулінг
18. Які основні функції бібліотеки ЗЗСО:
просвітницька, інформаційна, товариська, освітня, повчальна, виховна, культурологічна, розважальна, суспільна.
19. Назвіть триєдину мету уроку:
а) патріотична, навчальна, гуманістична;
б) навчальна, виховна, розвивальна;
в) навчальна, державна, гуманістична.
20. Хто автор книг про Гаррі Поттера
Джоан Ролінґ
Рудольф Еріх Распе
Корнелія Функе
Олександр Волков
Всеволод Нестайко
Сюзанн Лафлер
21. До якого принципу Ви віднесете правило: «Працюючи з усім класом, пам’ятай про кожного учня»?
а) систематичність і послідовність навчання;
б) свідомість і активність навчання;
в) особистісне спрямування;
г) міцність знань.
22. До наочних методів навчання належать:
а) практичні та лабораторні роботи;
б) нестандартні уроки;
в) бесіди, інструктажі, лекції, пояснення;
г) ілюстрування, демонстрування.
23. Модель 4К включає такі ключові навики
Критичне мислення
Креативність
Керування
Комунікація
Комплектування
Координація
Психоаналіз
24. Хто із даних людей є представником української педагогіки:
М. Ломоносов
Б. Грінченко
Л. Толстой В. Сухомлинський
Д. Менделєєв.