Тестові завдання для комплексної контрольної роботи (10-11 кл.)

Про матеріал

Дані тести містять завдання за програмою 10-11 класів і підходять для проведення комплексної контрольної роботи, заліку тощо. Тести розроблені у 4-х варіантах.

Перегляд файлу

державний професійно-технічний навчальний заклад

«козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові Завдання

Для проведення

комплексної контрольної роботи

з української літератури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила викладач української мови і літератури

Панчук А.Ф.

 

 

 

 

 

 

І-й варіант

1. Авторська характеристика «вона любила цілувать їх [панів] в руки, кланятись, підсолоджувала свою розмову з ними» стосується:

А Марусі («Маруся» Г. Квітки-Основ’яненка);

Б бабусі-служки («Інститутка» Марка Вовчка);

В Кайдашихи («Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького);

Г Мотрі («Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного);

Д Олени («Людина» О. Кобилянської).

 

2. Про «дівчину з легенди» йдеться у творі

А «Лісова пісня» Лесі Українки;

Б «Катерина» Т. Шевченка;

В «Маруся Чурай» Л. Костенко;

Г «Людина» О. Кобилянської;

Д «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського.

 

3. Розв'язкою комедії «Мина Мазайло» Миколи Куліша є

А)приїзд до Харкова тьоті Моті;

Б)зміна прізвища Миною Мазайлом;

В)звільнення Мини Мазайла з роботи;

Г)промова дядька Тараса;

Д)примирення Мини Мазайла з Мокієм.

 

4. Ліпше вмирати біжучи, ніж жити гниючи» – моральне кредо

А Якима Сомка («Чорна рада» П. Куліша).

Б Степана («Бояриня» Лесі Українки).

В Андрія Половця («Вершники» Ю. Яновського.

Г Григорія Многогрішного («Тигролови» І. Багряного).

Д Гриця Бобренка («Маруся Чурай» Л. Костенко).

 

 5. З-поміж перелічених поетів до «празької школи» належав

А)Павло Тичина;

Б)Євген Маланюк;

В)Володимир Сосюра;

Г)Іван Драч;

Д)Андрій Малишко.

 

6. Уривок «Коло хати мати-зозуля кує мені розлуку. Довго-довго, не один десяток років буде проводжати мене мати, дивлячись крізь сльози з молитвами на зорях вечірніх і ранішніх, щоб не взяла мене ні куля, ні шабля, ні наклеп лихий» узятий із твору

А)«Три зозулі з поклоном» Григора Тютюнника;

Б)«Зачарована Десна» Олександра Довженка;

В)«Марія» Уласа Самчука;

Г)«Тигролови» Івана Багряного;

Д)«Я (Романтика)» Миколи Хвильового;

 

7. У жанрі колискової пісні написано вірш

А)«Ви знаєте, як липа шелестить»;

Б)«Любіть Україну» Володимира Сосюри;

В)«Пісня про рушник» Андрія Малишка;

Г)«Два кольори « Дмитра Павличка;

Д)«Лебеді материнства» Василя Симоненка.

 

8. Питання «Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі?..» поставлене в поезії

А) Павла Тичини;

Б )Дмитра Павличка;

В) Василя Симоненка.;

Г) Володимира Сосюри.

Д) Ліні Костенко.

 

9. Образ церковної чаші як символ незнищенності українського народу наявний у творі

А)«Я (Романтика)» Миколи Хвильового;

Б)«Тигролови» Івана Багряного;

В)«Жовтий князь» Василя Барки;

Г)«Україна в огні» Олександра Довженка;

Д)«Мисливські усмішки» Остапа Вишні;

 

10 . Олесь Гончар назвав «витязем молодої української поезії»

А Ліну Костенко;

Б Василя Стуса;

В Василя Симоненка;

Г Івана Драча;

Д Дмитра Павличка.

 

11. З-поміж перелічених письменників до шістдесятників належав

А Олександр Довженко

Б Григір Тютюнник;

В Василь Барка;

Г Євген Маланюк;

Д Юрій Яновський;

 

12.  У степу під Компаніївкою розгортаються події твору

А «Марія» Уласа Самчука;

Б «Я (Романтика)» Миколи Хвильового;

В «Вершники» Юрія Яновського;

Г «Три зозулі з поклоном» Григорія Тютюнника

Д «Україна в огні» Олександра Довженка

ІІ-й варіант

1.  Під впливом пісні сліпого бандуриста написано твір

А «Маруся Чурай»;

Б «Подвійне коло»;

В «Три зозулі з поклоном»;

Г «Україна в огні»;

Д «Жовтий князь»;

 

2.Метафору «поїзд–дракон», яка символізує сталінський терор, розгорнуто в творі

А «Три зозулі з поклоном»;

Б «Україна в огні»;

В «Марія»;

Г «Тигролови»;

Д «Мина Мазайло»;

 

3.  Елементи експресіонізму наявні у творі

А «Камінний хрест»;

Б «Інститутка»;

В «Маруся»;

Г «Людина»;

Д «Intermezzo»;

 

4. Прочитайте уривок, з’ясуйте ім’я літературного героя, назву твору та його автора.

Ішов справді парубок. На перший погляд йому, може, літ до двадцятка набиралося.

Чорний шовковий пух тільки що висипався на верхній губі, де колись малося бути вусам […] лице довгобразе — козаче; ні високого, ні низького зросту, — тільки плечі широкі та груди високі… Оце й уся врода. Таких парубків часто й густо можна зустріти по наших хуторах та селах. Одно тільки в цього неабияке — дуже палкий погляд, бистрий, як блискавка.. Ним світилася якась незвичайна сміливість і духовна міць разом з якоюсь хижою тугою…

 

А Чіпка («Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного);

Б Фельс («Людина» О. Кобилянської»);

В Іван («Тіні забутих предків» М. Коцюбинського);

Г Євгеній Рафалович («Перехресні стежки» І. Франка);

Д Іван Дідух («Камінний хрест» В. Стефаника).

 

5. Автобіографічним є твір:

А «Сон» («У всякого своя доля») Т. Шевченка;

Б «Перехресні стежки» І. Франка;

В «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького ;

Г «Intermezzo» М. Коцюбинського»;

Д «Хазяїн» І. Карпенка-Карого.

 

6. Прочитайте уривок з повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сімя» та вкажіть виділені художні засоби.

Що за люба дитина мій Карпо, такий слухняний, такий тихий, хоч у вухо бгай. […]

Я не хвалю своїх синів, але, коли правду сказати, то на всі Семигори немає таких хлопців, як мої. Що вже робочі, слухняні, покірливі, то дай, Боже, таких дітей усякому. Мого Лавріна, проше вас, хоч у пазуху сховай, а як іде селом, то дівчата аж перелази ламають.

 

А уособлення, гіпербола, епітети;

Б фразеологізми, пестливі слова, літота;

В гіпербола, уособлення, епітети;

Г епітети, фразеологізми, пестливі слова;

Д епітети, фразеологізми, гіпербола.

 

7. Романами є твори:

А «Маруся» Г. Квітки-Основ’яненка; «Людина» О. Кобилянської;

Б «Бояриня» Лесі Українки; «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського;

В «Камінний хрест» В. Стефаника; «Перехресні стежки» І. Франка;

Г «Інститутка» Марка Вовчка; «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

Д «Чорна рада» П. Куліша; «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного.

 

8. Серед персонажів «Лісової пісні» Лесі Українки не є фантастичною істотою

А «Той, що греблі рве».

Б «Той, що в скалі сидить».

В Лукаш.

Г Перелесник.

Д Мавка.

 

9. Основну думку вірша В. Симоненка «Лебеді материнства» можна розкрити прислів’ям:

А «Батьківщину, як і матір, не вибирають»;

Б «За рідний край і життя віддай»;

В «Для кожного наймиліша своя сторона»;

Г «Рідна сторона і в жмені мила»;

Д «Ми з такого роду, що любимо свободу».

 

10. Елегійний початок «З далекого туману, з тихих озер загірної комуни шелестить шелест; то йде Марія…» має твір:

А «Intermezzo» М. Коцюбинського;

Б «Вершники» Ю. Яновського;

В «Я (Романтика) М. Хвильового;

Г «Зачарована Десна» О. Довженка;

Д «Три зозулі з поклоном» Григора Тютюнника.

 

11. Прочитайте уривок з кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна», визначте головну рису в характеристиці батька.

Багато бачив я гарних людей, але такого […] не бачив. Голова в нього була

темноволоса, велика i великi розумнi сiрi очi, тiльки в очах чомусь завжди було повно смутку: тяжкi кайдани неписьменностi i несвободи.

Весь в полонi у сумного i весь в той же час з якоюсь внутрiшньою високою

культурою думок i почуттiв.

Скiльки вiн землi виорав, скiльки хлiба накосив! Як вправно робив, який був дужий i чистий. Тiло бiле, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкi, щедрi.[…] Одне, що в батька було некрасиве,— одяг. Ну такий носив одяг негарний, такий безбарвний, убогий! Неначе нелюди зухвалi, аби зневажити образ людини, античну статую укрили брудом i лахмiттям. Iде було з шинку додому, плете ногами, дивлячись у землю в темнiм смутку, аж плакать хотiлось менi, сховавшись в малинi з Пiратом. I все одно був красивий,— стiльки крилося в нього багатства. Косив вiн чи сiяв, гукав на матiр чи на дiда, чи посмiхався до дiтей, чи бив коня, чи самого нещадно били полiцаї,— однаково. I коли вiн, покинутий всiма на свiтi вiсiмдесятилiтнiй старик, стояв на майданах безпритульний у фашистськiй неволi i люди вже за старця його мали, подаючи йому копiйки, вiн i тодi був прекрасний..

 

А прекрасна зовнішність;

Б матеріальна злиденність;

В дивовижна працьовитість;

Г внутрішня краса;

Д неписьменність і несвобода.

 

12. Прислів’я «Тому роду нема переводу, де брати милують згоду» є лейтмотивом твору:

А «Україна в огні» О. Довженка;

Б «Вершники» Ю. Яновського;

В «Мина Мазайло» М. Куліша;

Г «Я (Романтика)» М. Хвильового;

Д «Маруся Чурай» Л. Костенко.

 

 

ІІІ-й варіант

1. Справжнє прізвище І. Карпенка-Карого:

А) Саксаганський;

Б) Садовський;

В) Барілотті;

Г) Тобілевич;

Д) Карпенко

 

2. Визначте образ-символ новели В.Стефаника "Камінний хрест", який виражає безмежне трудолюбство, муки, терпіння та самовіддану любов до землі Івана Дідуха:

а) кам’яний хрест на горбі Івана Дідуха;

б) супряга коня та його хазяїна Івана Дідуха;

в) горб – земля головного героя;

г) прощальний обід у родині Дідухів напередодні еміграції.

 

3.Серед перелічених творів перу Карпенка-Карого не належить:

А) «Наталка Полтавка»;

Б) «Сто тисяч»;

В) «Мартин Боруля»;

Г) «Хазяїн»;

Д) «Наймичка»

 

4.Вкажіть, що є предметом зображення в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:

а) трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.;

б) традиційний патріархальний устрій українського села;

в) сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей;

г) розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм.

 

5.Визначте головну проблему роману-епопеї «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

а) неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва;

б) конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт ХІХ ст.;

в) конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села;

г) конфлікт батьків і дітей.

 

6.Визначте жанр твору "Лісова пісня":

а) соціально-психологічна драма;

б) драма-феєрія;

в) історична трагедія;

г) філософська драма.

 

7.Вкажіть, який регіон України зображено з етнографічною деталізацією звичаїв і побуту у повісті М.Коцюбинського "Тіні забутих предків":

а) Чернігівщину;

б) Гуцульщину;

в) Поділля;

г) Бойківщину.

 

8.У яку збірку входить вірш „Гімн”?

а) „Мій ізмарагд”;

б) „З вершин і низин”;

в) „Зів”яле листя”.

 

9. До епохи Розстріляного відродження належать письменники

А Василь Стус, Григір Тютюнник.

Б Микола Куліш, Микола Хвильовий.

В Василь Симоненко, Ліна Костенко.

Г Іван Багряний, Василь Барка.

Д Олександр Довженко, Андрій Малишко.

 

10.Хто такий Євген Рафалович (повість „Перехресні стежки”)?

а)перекладач;

б)суддя;

в)адвокат;

г)робітник.

 

11.Своєрідність композиції  роману «Марія» У.Самчука полягає у:

а) відсутності розв’язки;

б) кільцевому обрамленні;

в) зміщені часових площин;

г) розповіді від першої особи;

д) постійному віддзеркаленні.

 

12. Вкажіть рядок, де перелічені виключно ті герої твору «Мина Мазайло», які співчувають українізації.

А Мокій, дядько Тарас

Б Мокій, Мина

В Мокій, тьотя Мотя

Г дядько Тарас, тьотя Мотя

Д дядько Тарас, Мина

 

 

IV-й варіант

1. До якого жанру належить твір „Мойсей”?

а)драма;

б)повість;

в)поема;

г)роман

 2. Романом у новелах є твір

А «Мисливські усмішки».

Б «Маруся Чурай».

В «Вершники».

Г «Зачарована Десна».

Д «Я (Романтика)».

 

3.Друге видання роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» мало назву

А «Подоріжжя од Полтави до Гадячого».

Б «Чіпка».

В «Пропаща сила».

Г «Лихі люди».

Д «П’яниця».

 

4. Кульмінацією новели М. Коцюбинського «Intermezzo» є

А звільнення письменника від залізних обіймів міста.

Б зустріч митця з селянином.

В звернення героя до сонця.

Г пісня жайворонка.

Д прощання з нивами.

 

5.У повісті «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського події розвиваються в такій послідовності:

А зустріч ворожих родів; кохання Івана й Марічки; Іван на полонині;     

    одруження з Палагною; танець із Чугайстром.

Б Іван на полонині; танець із Чугайстром; кохання Івана й Марічки; зустріч  

    ворожих родів; одруження з Палагною.

В кохання Івана й Марічки; Іван на полонині; танець із Чугайстром;

   одруження з Палагною; зустріч ворожих родів.

Г одруження з Палагною; Іван на полонині; танець із Чугайстром; зустріч

   ворожих родів; кохання Івана й Марічки.

Д зустріч ворожих родів; кохання Івана й Марічки; Іван на полонині; танець  

   із  Чугайстром; одруження з Палагною.

 

6. Про еміграцію українських селян до Америки розповідає твір

А «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного.

Б «Камінний хрест» В. Стефаника.

В «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького.

Г «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського.

Д «Перехресні стежки» І. Франка.

 

7. Серед персонажів «Лісової пісні» Лесі Українки не є фантастичною істотою

А «Той, що греблі рве».

Б «Той, що в скалі сидить».

В Лукаш.

Г Перелесник.

Д Мавка.

 

8.У новелі М. Хвильового «Я (Романтика)» центральною є проблема

А революційного фанатизму.

Б романтичного кохання.

В зради комуністичним ідеалам.

Г зайвої людини.

Д ролі митця в суспільстві.

 

9.Серед перелічених поетів до неокласиків належав

А Павло Тичина.

Б Максим Рильський.

В Володимир Сосюра.

Г Євген Маланюк.

Д Андрій Малишко.

 

10. Батьківщину, як і рідну матір, не обирають – це провідна думка вірша

А «Лебеді материнства».

Б «Ти знаєш, що ти – людина?»

В «Любіть Україну».

Г «На колимськім морозі калина…»

Д «Два кольори».

 

11. У селі Тополівка розгортаються події твору

А «Марія».

Б «Я (Романтика)».

В «Подвійне коло».

Г «Три зозулі з поклоном».

Д «Україна в огні».

 

12. «Любові всевишній присвячується… » – рядки з твору

А «Зачарована Десна» О. Довженка.

Б «Три зозулі з поклоном» Григора Тютюнника.

В «Я (Романтика)» М. Хвильового.

Г «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського.

Д «Мойсей» І. Франка 

 

 

 

 

 

Правильні відповіді

 

І-й варіант:

 

1. В 5.Б 9.В

2. В 6.Б 10.В

3. В 7.Д 11.Б

4.Г 8.А 12.В

 

 

 

ІІ-варіант:

 

 

1.В 5.Г 9.А

2.Г 6.Д 10.В

3.Д 7.Д                    11.Г

4.А                      8.В            12.Б

 

 

 

ІІІ-й варіант:

 

 

1.Г 5.В 9.Б

2.А 6.Б 10.В

3.А 7.Б 11.Б

4.Г                      8.Б                     12.А

 

 

 

IV-й варіант:

 

 

1.В 5.А 9.Б

2.В 6.Б 10.А

3.В 7.В 11.Д

4.Б                      8.А            12.Б

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельникова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
5 жовтня 2019
Переглядів
5730
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку