Тестові завдання з біології 6 клас

Про матеріал
Тестові завдання до всього курсу вивчення біології у 6 класі.Тести розроблені на всі теми.
Перегляд файлу

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ З БОТАНИКИ. 6  КЛАС

 

ВСТУП

1.Система наук про живу природу:

а) біологія;

б) екологія;

в) хімія.

2.У 1802 році учений природодослідник вперше називає науку терміном «біологія»:

а)К.Лінней;

б)Ж.Б.Ламарк;

в)Ч.Дарвін.

3. Перші відомості про живі організми почала нагромаджувати:

а)стародавня людина;

б)первісна людина;

в)сучасна людина.

4. Наука про закономірності спадковості і мінливості:

а)зоологія та ботаніка;

б)генетика;

в)біологія.

5. Живі системи характеризуються:

а)зовнішніми та  внутрішніми зв’язками ;

б) зовнішніми зв’язками ;

в) внутрішніми зв’язками;

6.Живий організм існує доти ,доки:

а) він рухається;

б) дихає киснем;

в) в нього надходить енергія та речовини з зовнішнього середовища;

7. Наука про рослини:

а) біологія;

б) ботаніка;

в) зоологія;

8. Одноклітинні живі організми дали початок багатоклітинним організмам:

а) рослинам та тваринам;

б) тваринам та грибам;

в) рослинам, тваринам та грибам;

9. Представниками царства Дроб’янки є:

а) бактерії та синьо-зелені водорості;

б) синьо-зелені водорості;

в) бактерії;

10.Засновником систематики вважають:

а) К.Ліннея;

б) Ж..Б.Ламарка;

в) Ч.Дарвіна.

11.Певні систематичні групи це:

а) рослини;

б) таксони;

в) систематика.

12.Подібні види між собою об’єднуються в:

а) родини;

б) роди;

в) класи.

13.Який вчений запропонував назвати всі види двома словами:

а) К.Лінней;

б) Ж..Б.Ламарк;

в) Ч.Дарвін.

14.Визначити місце певного організму в системі живого світу це:

а) класифікувати певний організм;

б) знати місце існування;

в) ознайомитися з організмом.

15. Найменшою систематичною одиницею є:

а) вид;

б)клас;

в)родина.

16. Найбільшою систематичною одиницею є:

а) царство;

б) клас;

в) відділ.

17. Міжнародні наукові назви організмів, які запропонував Карл Лінней наводяться такою мовою:

а) російською;

б) англійською;

в) українською;

г) латинською.

 

 

 БУДОВА ТА ЖИТТЄДІЯЛЬНІСТЬ РОСЛИН

  1. Рослина – відкрита система і це обумовлено:

а) внутрішніми і зовнішніми зв’язками;

б) внутрішніми зв’язками;

в) зовнішніми зв’язками .

      2. Назвати основні органи, що забезпечують ріст і розвиток рослини:

      а) корінь, пагін, квітка;

      б) квітка, пагін;

      в) корінь, пагін .

      3. Вегетативні органи – це:

      а) насіння та квітка;

      б) корінь та пагін;

      в) насіння та корінь.

      4. Листок виконує такі функції:

      а) фотосинтез, випаровування води, дихання;

      б) дихання, фотосинтез;

      в) фотосинтез, випаровування води.

      5. Повітряне живлення забезпечує:

      а) листок;

      б) пагін;

      в) квітка.

      6. Частина живого організму, яка займає певне місце і виконує одну або кілька функцій – це:

       а) орган;

       б) листок;

       в) корінь.

       7. Фотосинтез та дихання забезпечують:

       а) виділення кисню;

       б) обмін речовин;

       в) утворення органічних сполук.

       8. Де міститься інформація необхідна для життя, розвитку і розмноження рослин:

       а) хромосомах клітин;

       б) насінні;

       в) органах.

       9. Верхній шар ґрунту від руйнування захищає:

       а) корінь;

       б) стебло та корінь;

       в) корінь та листок.

       10. Фотосинтез відбувається на світлі у хлоропластах клітин листка за допомогою

        пігменту:                                                                                     

        а) хлорофілу;

        б) ксентофілу;

        в) вуглекислого газу.

      11. Протилежний процес фотосинтезу має назву:

         а) газообмін;

         б) дихання;

         в) розщеплення речовин.

        12. Завдяки чому відбувається постійне поповнення кисню в атмосфері:

         а) фотосинтезу;

         б) дихання;

         в) обміну речовин.

         13. Який видатний вчений висловив думку про космічну роль зелених рослин коло-               

         обігу речовин та перетворення енергії:

         а) К.А. Тімірязєв;

         б) Ян Баптист Ван Гельмінт;

         в) Т. Енгельман.

         14. Сукупність процесів що забезпечують доступ в організм кисню і виділення

          вуглекислого газу називається:

          а) дихання;

          б) фотосинтез;

          в) обмін речовин.

          15. У рослин розрізняють живлення:

          а) повітряне;

          б) ґрунтове;

          в) листове і кореневе.

          16. Родючість ґрунту найбільша тоді коли в ньому є:

           а) гумус ;

           б) мінеральні речовини;

           в) вода.

           17. Хто висловив вперше думку про повітряне живлення?:

           а) М.В. Ломоносов;

           б) К.А. Тімірязєв;

           в) Дж. Прістлі.

           18. Рух розчинених мінеральних речовин від кореня до листків називається:

           а) нисхідний потік;

           б) висхідний потік;

           в) звичайний.

           19. Вода з листків випаровується через:

            а) шкірку;

            б) продихи;

            в) через всю поверхню.

            20. Життя рослин не можливе без:

            а) води, повітря та мінеральних речовин;

            б) води та повітря;

            в) води, повітря та органічних речовин.

            21. “Квітковий годинник ” який вказує на біоритми рослин запропонував:

            а) К. Лінней;

            б) К.А. Тімірязєв;

            в) М.В. Ломоносов.

            22. Грунт дуже щільний, рослини можуть загинути:

            а) від нестачі води;

            б) від нестачі кисню;

            в) від нестачі поживних речовин.

            23. Елементарна одиниця живого організму це:

            а) клітина;

            б) вид;

            в) орган.

            24. Клітини можуть бути різні за:

            а) формою, розміром, кольором;

            б) формою, розміром;

            в) кольором, розміром.

            25. Кулясті органели клітини, які мають різний колір, що надають пігменти це:

            а) хлоропласти;

            б) пластиди;

            в) лейкопласти.

            26.Основним компонентом оболонки рослинної клітини є:

            а) клітковина або целюлоза;

            б) хітин;

            в) хітин та целюлоза.

            27.Вона заповнена клітинним соком:

            а) вакуоля;

            б) цитоплазма;

            в) лейкопласти.

            28.Органела клітини, що відповідає за ріст клітини, її розмноження:

            а) ядро;

            б) цитоплазма;

            в) вакуоля.

            29.Вони є лише в рослинних клітинах, можуть переходити з одного типу в інший:

            а) хромопласти;

            б) хромосоми;

            в) пластиди.

            30.Органоїди клітини в яких відкладаються про запас поживні речовини:

            а) в цитоплазмі;

            б) в цитоплазмі та вакуолях;

            в) в вакуолях.         

           31.Проявом відповіді клітини на дії зовні є:

           а) рухи її цитоплазми;

           б) ріст клітини;

           в) поділ клітини.

           32.Розмноження клітини відбувається під контролем:

           а) ядра;

           б) вакуолі;

           в) цитоплазми.

          33.В ній  містяться всі органели клітини:

          а) під оболонкою;

          б) в цитоплазмі;

          в) в клітинному центрі.

         34.Обмін речовин між клітиною та навколишнім середовищем забезпечує:

         а) клітинна оболонка;

         б) цитоплазма;

         в) клітинна оболонка та цитоплазма.

        35.Група клітин, які мають подібну форму і виконують однакові функції називають:

        а) органом;

        б) орган і тканина;   

        в) тканина.

        36.Рослинний організм має такі тканини:

        а) твірну ,основну ,провідну;

        б) твірну ,основну ,покривну;

        в) твірну ,основну ,покривну ,провідну.

        37.Ця тканина розташована на верхівці стебла та кінчику кореня:

        а) твірна;

        б) покривна;

        в) основна.

       38.З якої тканини формуються всі інші типи тканин:

       а) основна;

       б) покривна;

       в) твірна.

       39. Цю тканину утворюють живі або мертві клітини ,які щільно прилягають одна до  одної:

       а) твірна;

       б) покривна;

       в) основна.

      40.Покривна тканина представлена:

      а) шкіркою;

      б) шкіркою і корком;

      в) мертвими клітинами.

     41.Основна тканина знаходиться під:

     а) основною;

     б) твірною;

     в) основною і твірною.

    42.Фотосинтезуюча ,механічна і запасаюча тканини розрізняють серед таких тканин:

    а) покривною;

    б) основною;

    в) твірною.

   43.Товсті щільні клітини кісточок вишні ,персиків ,слив відносять до такої тканини:

   а) запасаючої;

   б) механічної;

   в) основної.

   44.Типи провідних тканин:

   а) камбій ,судини;

   б) судини ,ситоподібні трубки;

   в) ситоподібні трубки , камбій.

   45.Тканини об’єднуються  і утворюють:

   а) рослини;

   б) організм;

   в) органи.

  46.Судини забезпечують:

  а) висхідний рух речовин;

  б) низхідний рух;

  в) висхідний і низхідний рух.

  47.Ситоподибні трубки забезпечують:

  а) висхідний рух речовин;

  б) низхідний рух;

  в) висхідний і низхідний рух.                      

  48. Вегетативний орган ,що виник пізніше стебла та листка:

  а) корінь;

  б) пагін;

  в) брунька.

  49. Корені характерні для:

  а) папороті ,плаунів ,квіткових;

  б) голонасінних ,плаунів ,квіткових;

  в) папороті ,хвощів ,плаунів ,голонасінних ,квіткових.

  50. Ризоїди характерні для:

  а) мохів ,хвощів;

  б) водоростей ,мохів;

  в) водоростей ,хвощів.

  51. Головний корінь розвивається:

  а) від стебла;

  б) з зародкового корінця;

  в) від пагона.

  52. Корені ростуть пучком ,кореневу систему називають:

  а) мичкуватою;

  б) стрижневою;

  в) додатковою.

 53. Коренева система ,що має :головний корінь ,бічні корені та додаткові корені ,має назву:

  а) стрижнева;

  б) мичкувата;

  в) загальна.

  54. Потовщення головного кореня завдяки запасу поживних речовин називають:

  а) кореневими бульбами;

  б) коренеплоди;

  в) кореневими бульбами та коренеплодами.

  55.Жоржина ,пшінка має такі видозміни кореня:

  а) коренеплоди;

  б) кореневі бульби;

  в) кореневі бульби та коренеплоди.

  56.Болтний кипарис має корені ,що ростуть угору над ґрунтом ,ними він дихає .Ці корені 

  називаються:

  а) повітряні;

  б) дихальні;

  в) повітряні та дихальні.

  57.У плюща ,крім звичайних коренів ,розвиваються додаткові і мають назву:

  А) корені-причіпки;

  б) корені-присоски;

  в) бульбокорені.

  58.Омела живиться готовими органічними речовинами ,поглинаючи їх зі своєї “жертви”

  і має корені:

  а)корені-причіпки;

  б)корені-присоски;

  в)бульбокорені.

  59.Розташувати зони кореня послідовно:

  а) кореневий чохлик ,зона розтягування ,зона поділу ,всисна зона;

  б) кореневий чохлик ,зона поділу ,зона розтягування ,всисна зона;

  в) кореневий чохлик ,всисна зона ,зона поділу ,зона розтягування.

  60.Провідну зону ,або зона бічних коренів розташована за:

  а)всисною зоною;

  б)зоною поділу;

  в)зоною розтягу.

  61.Функцію всмоктування води і мінеральних речовин із ґрунту здійснює:

  а) кореневі волоски;

  б ) зона росту;

  в)всисна зона.

  62. Кореневого чохлика не мають:

  а)ряска мала ,ламінарія;

  б)ряска мала ,жабурник звичайний;

  в)жабурник звичайний ,спірогіра.   

  63.Пагін- це:

  а) вегетативний орган;

  б) вегетативний орган листостеблової будови;

  в)генеративний орган.

  64.Пагін складається:

  а) стебла і листків;

  б) стебла і бруньок;

  в) стебла ,листків і бруньок.

  65.Кут між листком і стеблом називається:

  а) вузол;
  б) міжвузля;

  в) листовою пазухою.

  66. Основні функції пагона:

  а) транспортування речовин ,фотосинтез ,накопичування поживних речовин;

  б) транспортування речовин і накопичування поживних речовин;

  в) фотосинтез ,транспортування речовин.

  67.Зачатковий пагін-це:

  а)брунька;

  б)листок;

  в)квітка

  68.Ріст пагона в довжину забезпечує:

  а) клітини конуса наростання;

  б) брунька;

  в) зачаткове стебло.

  69.З вегетативної бруньки виростають:

  а) квітки;

  б) листки і стебло;

  в) листки.

  70.З генеративної бруньки виростають:

  а) квітки;

  б) квітки або суцвіття;

  в) листки.

  71. За формою бруньок ,розміром кольором ,розташуванням на пагоні взимку можна визначити:

  а) яке дерево перед вами;

  б) який кущ перед вами;

  в) яке дерево чи кущ перед вами.

  72. Пагін росте в довжину:

  а)своєю верхівкою;

  б)за рахунок поживних речовин;

  в)коли відбувається фотосинтез.       

  73.Ріст пагона за рахунок видовження міжвузля називається:

  а)вставним;

  б)верхівковим;

  в)пазушним.

  74.В середині генеративних бруньок розташовані:

  а) зачаткові листки;

  б) зачаткові квітки;

  в) зачаткові листки і квітки.

75.Бічні та додаткові бруньки утворюються на:

а) на листках і коренях;

б)у пазухах листків;

в)на верхівці пагона.

76.Місце прикріплення одного або кількох листків до стебла- це:

а)міжвузля;

б) вузол;

в)пазуха листка.

77.Осьова частина пагона – це:

а)стебло;

б)Листок;

в)верхівкова брунька.

78.Стебла   бувають:

а) трав’янисті, дерев’янисті, напівдервянисті;

б) трав’янисті, дерев’янисті;

в) напівдеревянисті, дерев’янисті.

79. За  формою  поперечного  розрізу  стебла  бувають:

а) тригранні, багатогранні, округлі;

б) чотиригранні, циліндричні, борозенчасті;

в)округлі, багатогранні, чотиригранні, тригранні, борозенчасті.

80. Тригранні  стебла  мають  такі  рослини:

а) кропива;

б) щавель;

в) осока.

81. Циліндричні  стебла  мають  такі  рослини:

а) татарник;

б) айстри, троянди;

в) щавель.

82. За  розташуванням  у  просторі  розрізняють  такі  стебла:

а) прямостоячі, чіпкі;

б) прямостоячі, виткі;

в) прямостоячі, виткі, чіпкі, повзучі.

83. Прямостояче  стебло  мають  такі  рослини:

а) лобода, очерет, лілія  лісова;

б) барвінок, очерет;

в) лобода, перстач  гусячий.

84. Виткі  стебла, що  закручуються  за  годинниковою  стрілкою  мають  такі  рослини:

а) у  хмеля, іпомеї;

б) у  квасолі, хмеля;

в) у  квасолі, берізки  польової.

85. Луб  утворюється:

а) луб’яні волокна;

б) луб’яні волокна, ситоподібні трубки;

в) кора й луб’яні волокна.

86. Між  корою  і  деревиною  є  особливий  шар:

а) камбій;

б) луб;

в) ситоподібні  трубки.

87. Вона  міститься  в  центрі  стебла, де  відкладаються  поживні  речовини:

а) деревина;

б) серцевина;

в) корок.

88. Щільний, найширший  шар  стебла:

а) деревина;

б) серцевина;

в) кора.

89. Видозміни  пагона  бувають:

а) надземні;

б) підземні;

в) надземні  та  підземні.

90. До надземних  видозмін  пагонів  належать:

а) колючки, бульби;

б) вуса, вусики, колючки, надземні  бульби;

в) вуса, вусики, колючки.

91. Підземні  видозміни  пагона – це:

а) кореневища, бульба, цибулина;

б)  кореневище, надземні  бульби;

в) бульба, цибулина.

92. Дуже  вкорочений  підземний  пагін  з  видозміненими  листками:

а) цибулина;

б) бульба;

в)  кореневище.

93. Видозмінений підземний пагін бульбу мають такі рослини:

а)картопля;

б) картопля, топінамбур;

в) ірис, картопля.

94. Видозмінений пагін, ззовні схожий на корінь:

а) кореневище;

б) бульба;

в) бульба, кореневище.

95. Кореневище мають такі рослини:

а) осока, щавель, ірис;

б) пирій, ірис, картопля;

в) осока, картопля.

96.Основними структурними сегментами листка є:

а) листкова пластинка;

б) листкова пластинка, черешок;

в) черешок.

97. За кількістю листкових пластинок листки бувають:

а) прості;

б) складні;

в) прості й складні.

98. У гіркокаштана, люпину листок:

а) простий;

б) складний;

в) пальчастоскладний.

99. Прості листки бувають:

а) черешкові;

б) складені;

в) черешкові й складені.

100. Різноманітність листків, їх розташування на пагоні – це:

а) прояв історичного розвитку рослин;

б) пристосування до співжиття в екосистемах;

в) прояв індивідуального розвитку.

101. Розрізняють такі типи розташування листків на стеблі:

а) супротивне;

б) чергове, кільчасте;

в) супротивне, спіральне, мутовчасте.

102. Чергове листкорозміщення мають такі рослини:

а) береза, яблуня дика;

б) береза, бузина;

в) барвінок; хвощ лісовий.

103. Ззовні шкірка листка вкрита:

а) кутикулою;

б) продихами;

в) хлоропластами.

104. Газообмін і випаровування води відбувається через:

а) шкірку;

б) продихи;

в) шкірку і продихи.

105. Листки мають опушину у:

а) дивини, капусти;

б) дивини, шавлії, мати-й-мачухи;

в) мати-й-мачухи, берези.

106.Продихи відкриті:

а) вдень;

б) у жарку і суху погоду;

в) вдень, у жарку і суху погоду.

107. Верхній шар фото синтезуючої тканини утворюють клітини:

а) стовпчасті;

б) губчасті;

в) провідні пучки.

108. Розчини мінеральних речовин надходять до листка з ґрунту:

а) по судинах;

б) по ситоподібним трубкам;

в) по деревині;

109. На поверхні листка провідні пучки мають вигляд:

а) жилок;

б) міжклітинників;

в) пучків.

110. Парноперистоскладні листки мають:

а) горох посівний, жовта акація, горобина;

б) горох посівний, жовта акація, горошок мишачий;

в) жовта акація, біла акація.

111. Типи жилкування листків:

а) дугове, паралельне, сітчасте;

б) дугове, сітчасте;

в) паралельне, сітчасте.

112. Сидячі листки мають такі рослини:

а) пирій, тонконіг, кукурудза;

б) пирій, кукурудза;

в) тонконіг, дуб.

113. Пластинка – це плоска частина листка, що складається з таких частин:

а) верхньої, нижньої;

б) верхньої, нижньої, середньої;

в) верхньої.

114. Складні листки мають:

а) горобина, люпин, акація;

б) горобина, бузок;

в) акація, шипшина, конвалія.

  1. Для рослин характерні такі способи розмноження:

            а) статеве;

 б) нестатеве, статеве;

 в) нестатеве.

  1. Захисна оболонка клітини або групи клітин – це:

               а) спора;

               б) зооспора.

 

 

Розмноження та розвиток рослин

  1. Під вегетативним розмноженням розуміють тип:

               а) статевого розмноження;

               б) нестатевого розмноження.

  1. Вони розвиваються з додаткових бруньок, які закладаються на корені:

               а) кореневі паростки;

               б) кореневища;

               в) бульби.

  1. Бульбу мають:

               а) тюльпан;

              б) топінамбур;  

              в) валеріана.

  1. Кореневими паростками розмножуються:

               а) шипшина, акація біла, хрін;

               б) акація біла, хрін;

               в) нарцис, шипшина.

  1. Живці бувають:

               а) літні, зимові;

               б) літні, зимові, весняні;

               в) літні, весняні.

  1. Зимовими живцями вегетативне розмноження проводять у таких рослин:

               а) винограду, смородини, аґрусу (без листя);

               б) бегонії, глоксинії.

  1. Вегетативне розмноження можна провести за допомогою таких живців:

               а) листкових, стеблових та кореневих;

               б) листкових та кореневих;

               в) стеблових та кореневих.

  1. Малину, сливу, вишню, айву розмножують:

               а) кореневими живцями;

               б) листковими живцями;

               в) стебловими живцями.

  1. Для мохів та папоротей характерне розмноження за допомогою:

               а) бульб;

               б) виводкових бруньок;

               в) кореневих паростків.

  1. Калину, виноград, аґрус можна розмножувати:

               а) відводками;

               б) живцями;

               в) кореневищами.

  1. Вегетативне розмноження, де прищепою є брунька з частиною деревини – це:

               а) копулювання;

               б) окулірування;

               в) щеплення.

  1. Зрощування прищепи та підщепи однакової товщини – це:

               а) копулювання;

               б) окулірування;

               в) щеплення.

  1. Рослину, з якої беруть живець для щеплення називають:

               а) підщепою;

               б) прищепою.

  1.  Рослину, до якої прищеплюють живець називають:

               а) підщепою;

               б) прищепою.

  1. Органами вегетативного розмноження є:

               а) листок, бульба;

               б) цибулина, кореневище;

               в) листок, бульба, цибулина, кореневище.

  1. Цибулину мають:

               а) конвалія, лілія;

               б) лілія, нарцис;

               в) топінамбур, жоржина.

  1. Видами нестатевого розмноження є:

               а) спорове, вегетативне;

               б) вегетативне;

               в) спорове.

  1. Генеративний орган – це:

               а) квітка, стебло;

               б) квітка, листок;

               в) квітка.

  1. Чашолистики разом із пелюстками утворюють:

               а) оцвітину;

               б) віночок;

               в) квітку.

  1. Головні частини квітки – це:

               а) тичинки й маточки;

               б) пелюстки та чашолистики;

               в) тичинки та пелюстки.

  1. Подвійну оцвітину мають:

               а) жасмин, вишня;

               б) шипшина, жасмин, вишня.

  1. Маточка складається з:

               а) приймочки, стовпчика, зав’язі;

               б) приймочки, зав’язі;

               в) приймочки та стовпчика.

  1. Усі частини квітки розташовані на:

               а) квітконіжці;

               б) квітколожі;

               в) стеблі.

  1. Квітка має тичинки і маточки у:

               а) яблуні, кукурудзи, дуба;

               б) яблуні, огірків, вишні;

               в) яблуні, шипшини, вишні.

  1. Одностатеві квітки – це ті, що мають:

               а) маточки;

               б) тичинки;

               в) маточки або тичинки.

  1. Однодомними рослинами є:

               а) дуб, береза, огірок;

               б) тополя, огірок;

               в) тополя, дуб, береза.

  1. Залежно від будови квітки поділяються на:

               а) одностатеві;

               б) двостатеві;

               в) одностатеві та двостатеві.

  1. Суцвіття мають такі рослини:

               а) ромашка, конюшина, морква;

               б) горобина, шипшина;

               в) бузина, тюльпан.

  1. Суцвіття початок мають такі рослини:

               а) кукурудза, рогіз;

               б) кукурудза;

               в) рогіз.

  1. Вишня, примула, цибуля мають таке суцвіття:

               а) простий зонтик;

               б) складний зонтик;

               в) щиток.

  1. Суцвіття китицю мають:

               а) смородина, конвалія;

               б) черемха, конвалія;

               в) капуста, конвалія, черемха, смородина.

  1. Пижмо, деревій мають суцвіття:

               а) щиток;

               б) складний зонтик;

               в) складний щиток.

  1. Утворення суцвіть – це пристосування:

               а) до запилення;

               б) для краси;

               в) до приваблювання комах.

  1. Суцвіття складний колос мають такі рослини:

               а) пшениця, бузок, жито;

               б) пшениця, жито;

               в) бузок, осот, пшениця.

  1. Розрізняють такі способи запилення:

               а) самозапилення;

               б) перехресне запилення;

               в)  самозапилення та перехресне запилення .

  1. До комахозапильних рослин належать:

               а) петунія, матіола, яблуня;

               б) яблуня, береза, вільха;

               в) петунія, тимофіївка, вишня.

  1. Для підвищення урожайності соняшника люди використовують запилення:

               а) штучне;

               б) перехресне;

               в) самозапилення.

  1. Характерні ознаки для вітрозапильних рослин:

              а) відсутність нектарників, великі пиляки, маточки з великими приймочками;

               б) відсутність нектарників;

               в) маточки з великими приймочками.

  1. Комахозапильні рослини мають:

               а) яскраву оцвітину, привабливий запах;

               б)  яскраву оцвітину, привабливий запах, зібрані у суцвіття квітки.

  1. Вітрозапильні рослини – це:

               а) вільха, соняшник, ліщина;

               б) вільха, ковила, береза, ліщина;

               в) береза, ліщина, тюльпан.

  1. Основні частини насінини – це:

               а) зародок;

               б) ендосперм, насінна шкірка та зародок.

  1. Подвійне запліднення у рослин відкрив:

               а) К.Л.Тімірязєв;

               б) С.Г.Навашин;

               в) І.В.Мічурін.

  1. Із заплідненої яйцеклітини розвивається:

               а) зародок насінини;

               б) ендосперм;

               в) насінна шкірка.

  1. Кожний насінний зачаток має:

               а) зародковий мішок;

               б) центральну клітину;

               в) зиготу.

  1. Квітковим рослинам властиве:

               а) подвійне запліднення;

               б) запліднення;

               в) самозапилення.

  1. Насінина розвивається:

               а) після запилення;

               б) після запліднення;

               в) після запилення та запліднення.

  1. Плоди здебільшого утворюються із:

               а) зав’язі маточки;

               б) інших частин квітки;

               в) яйцеклітини.

  1. Плід – це:

               а) вегетативний орган;

               б) генеративний орган;

               в) генеративний  та вегетативний орган.

  1. Плоди , які не мають насінини:

               а) утворилися при поганій погоді;

               б) утворилися без запліднення;

               в) утворилися без запилення.

  1. Плід ягода мають такі рослини:

               а) горобина, черемха;

               б) вишня, смородина;

               в) помідор, смородина.

  1. Однонасінні плоди мають такі рослини:

               а) соняшник, вишня;

               б) соняшник, горох;

               в) огірок, вишня.

  1. М’ясисте супліддя мають:

               а) яблуко, апельсин, інжир;

               б) інжир, ананас, шовковиця;

               в) інжир, айва, шовковиця.

  1. Сухий плід біб мають такі рослини:

               а) біла акація, конюшина;

               б) квасоля, ріпа, біб;

               в) гірчиця, горох, квасоля.

  1. Соняшник, кульбаба та ромашка мають такий плід:

               а) зернівка;

               б) сім’янка;

               в) кістянка.

  1. Всередині цього плоду є багато насіння, яке висипається через отвори:

               а) коробочка;

               б) стручок;

               в) сім’янка.

  1. Бавовник, мак та льон мають плід:

               а) коробочка;

               б) стручок;

               в) сім’янка.

  1. Плід яблуко мають такі дерева:

               а) яблуня;

               б) яблуня, груша;

               в) яблуня, груша, айва.

  1. Плід, який має дерев’янистий оплодень, який не зростається з насіниною й лежить вільно:

               а) горіх;

               б) сім’янка;

               в) коробочка.

  1. У в’яза, клена плоди розповсюджуються:

               а) вітром;

               б) само скидання;

               в) птахами.

  1. Найбільш простий спосіб поширення плодів та насіння – розкидання мають такі рослини:

               а) жовта акація, розрив-трава;

               б) жовта акація, вівсюг, ковила;

               в) розрив-трава, вівсюг.

  1. Поширення плодів тваринами характерне для:

               а) горобини, калини, черемхи;

               б) горобини, ліщини, верби;

               в) іван-чаю, калини, черемхи.

  1. Насінина утворюється з:

               а) насінного зачатку;

               б) після запліднення;

               в) з насінного зачатку після запліднення.

  1. Зародок пшениці, цибулі, конвалії:

               а) містить запас поживних речовин;

               б) не містить запас поживних речовин.

  1. До дводольних рослин належать:

               а) горох, грицики, морква;

               б) горох, морква, цибуля;

               в) гарбуз, конвалія, горох.

  1. Процес проростання насіння починається із:

               а) видовження зародкового корінця та перетворення на головний;

               б) появи листочка;

               в) появи проростка.

  1. Для проростання насіння потрібні:

               а) вода, повітря;

               б) вода, повітря, тепло;

               в) тепло, вода, світло.

  1. Шлях якісних перетворень у рослині називають:

               а) ріст;

               б) розвиток;

               в) ріст і розвиток.

  1. Життєвий цикл рослин – це:

               а) сукупність стадій розвитку;

               б) розвиток від появи сходів до відмирання.

  1. Після сходів у злаків спостерігають такі фази:

               а) кущіння, вихід в трубку;

               б) кущіння, колосіння, цвітіння, утворення плодів;

               в) кущіння, вихід в трубку, колосіння, цвітіння, утворення плодів.

  1. У  дерев та чагарників весняне пробудження починається з:

               а) сокоруху, набрякання бруньок, появи листків;

               б) сокоруху, появи бруньок та листків;

               в) сокоруху та появи листків.

  1. Ріст – це:

               а) збільшення маси;

               б) збільшення маси та розмірів тіла;

               в) формування організму, збільшення маси та розмірів тіла.

  1. Опаданню листків передує:

               а) руйнування хлорофілу;

               б) утворення відокремлюючого шару між основою і черешком листка;

               в) руйнування хлорофілу,  утворення відокремлюючого шару між основою і черешком листка.

  1. Регуляторами росту рослин є:

               а) гормони, вітаміни;

               б) ферменти, гормони;

               в) гормони, вітаміни, ферменти.

  1. У квіткових рослин розвиток починається з:

               а) першого поділу заплідненої яйцеклітини;

               б) запліднення яйцеклітини;

               в) зиготи.

ІІ Розділ

Вищі спорові рослини. Голоносінні

  1. Найдавніші організми серед нищих рослин:

               а) бактерії;

               б) водорості;

               в) мохи.

  1. За будовою слані водорості поділяються на:

 а) одноклітинні, багатоклітинні, колоніальні;

 б) одноклітинні, багатоклітинні.

  1. Середовище існування водоростей:

 а) водне середовище;

 б) водне середовище, ґрунт, на снігу, каменях, шерсті тварин;

 в) ґрунт.

  1. Водорості, що ростуть на дні водойм, - це:

 а) фітопланктон;

 б) бентос.

  1. Наука, що вивчає водорості:

 а) мікологія;

 б) ботаніка;

 в) альгологія.

  1. Пігменти водоростей знаходяться у:

 а) хлоропластах;

 б) хромопластах;

 в) хроматофорах.

  1. За своєрідністю талому, пігментів, способів розмноження водорості поділяють на

 а) золотисті, зелені;

 б) бурі, червоні, діатомові;

 в) зелені, золотисті, бурі, червоні, діамантові, жовто-зелені.

  1. До відділу Зелені водорості належать:

 а) хламідомонада, хлорела, улотрикс, спірогира, вольвокс;

 б) макроцистис, фукус;

 в) фукус, хлорела, церамія.

  1. Відділ Багрянки об’єднує такі водорості:

 а) порфіра, філофора;

 б) філофора, фукус, саргасум;

 в) порфіра, саргасум.

  1. До бурих водоростей відносять:

 а) філофору, макроцистис, хлорелу;

 б) макроцистис, ламінарію, фукус;

 в) ламінарію, хламідомонаду.

  1. Найдавніші організми, що населяють планету:

 а) водорості;

 б) мохи;

 в) бактерії.

  1. „Цвітіння води” відбувається завдяки швидкому розмноженню:

 а) зелених водоростей;

 б) жовто-зелених водоростей;

 в) багрянок.

  1. Тіло водоростей має назву:

 а) талом;

 б) шкірно-мускульний мішок;

 в) мантія.

  1. Найбільша за розміром водорість, що має довжину 30-45 метрів, - це:

 а) макроцистис;

 б) спірогира;

 в) улотрикс

  1. Для виготовлення легкої цегли застосовують такі водорості:

 а) діатомові;

 б) жовто-зелені;

 в) бурі.

  1. Цінні харчові та вітамінні добавки виготовляють з:

 а) хлорели;

 б) ламінарії;

 в) улотрикс.

  1. Нестатеве покоління спорових – це:

 а) спорофіт;

 б) гаметофіт.

  1. Із зиготи після запліднення виростає:

 а) гаметофіт;

 б) спорофіт.

  1. Зі спори виростає:

 а) зигота;

 б) заросток.

  1. У заплідненні беруть участь:

 а) гамети;

 б)заросток;

 в) зигота.

  1. Зміну статевого покоління нестатевим у циклі розвитку називають:

 а) гаметофіт;

 б) спорофіт;

 в) чергування поколінь.

  1. Мохоподібних відносять до:

 а) вищих спорових рослин;

 б) нищих спорових;

 в) папоротей.

  1. За сприятливих умов спора мохів проростає у:

 а)заросток;

 б) протонему;

 в) спорофіт.

  1. Стебло мохів:

 а) має провідну тканину;

 б) провідної тканини не має.

  1. Найбільших розмірів сягає такий водяний мох:

 а) фонтіналіс;

 в) зозулин льон;

 в) сфагнум.

  1. “Сфагнум” в перекладі з грецької означає:

 а) “білий мох”;

 б) “губка”;

 в) “зелений мох”.

  1. Де дозрівають спори сфагнуму?:

 а) у трьох кулястих коробочках;

 б) у пластинках;

 в) в кулястій коробочці.

 

  1. Стебло сфагнуму:

 а) наростає верхівкою, розгалежене;

 б) нерозгалужене;

 в) циліндричне.

  1. Виберіть з поданих мохів дводомний:

 а) сфагнум;

 б) зозулин льон;

 в) маршанція.

  1. Виберіть з поданих мохів однодомний:

 а) сфагнум;

 б) зозулин льон;

 в) маршанція.

  1. Будова маршанції мінливої:

 а) листостеблова;

 б) таломна.

  1. У життєвому циклі маршанції переважає:

 а) гаметофіт;

 б) спорофіт.

  1. Органи розмноження маршанції мають вигляд:

 а) зеленкуватих парасольок на тонких ніжках;

 б) коробочок;

 в) колоска.

  1. У життєвому циклі мохів переважає:

 а) спорофіт;

 б) гаметофіт.

  1. У плауноподібних пагін:

 а) прямостоячий;

 б) повзучий;

 в) галузиться.

  1. Явище розташування старіших пагонів у центрі, а молодих – навколо по краю називається:

 а) “відьмині кільця”;

 б) зарослі;

 в) розмноження.

  1. Провідні тканини у стеблі мають:

 а) мохи;

 б) плауни.

  1. Чи мають плауноподібні справжні листки, стебла та корені?:

 а) так;

 б) ні.

  1. Листки плаунів на стеблі розміщенні:

 а) супротивно;

 б) почергово;

 в) спірально.

  1. Спори цих рослин через 4-8 років проростають у заростки:

 а) плаунів;

 б) мохів.

  1. Різні за розміром спори мають такі рослини:

 а) сфагнум;

 б) селагінела;

 в) зозулин льон.

 

  1. Найдавніші спорові рослини, які пристосувалися до життя на суші і мають ускладнену будову тіла:

 а) мохи;

 б) плауни.

  1. У яких рослин ріст є інтеркалярним(вставним):

 а) плаунів;

 б) хвощів;

 в) мохів.

  1. Тіло цих рослин почленоване на вузли та міжвузля:

 а) плаунів, хвощів;

 б) хвощів;

 в) мохів.

  1. Яка частина тіла хвоща здійснює процес фотосинтезу?:

 а) листок і пагін;

 б) листок;

 в) пагін.

  1. Стебло хвоща жорстке на дотик, бо в ньому багато:

 а) целюлози;

 б) кремнезему;

 в) пектинів.

  1. У яких рослин є підземні пагони – кореневища?:

 а) мохів;

 б) хвощів;

 в) папоротей.

  1. У життєвому циклі  хвощів переважає:

 а) гаметафіт;

 б) спорофіт.

  1. У якої з цих рослин є два типи пагонів – літній та весняний?

 а) плауна;

 б) хвоща;

 в) моху.

  1. Великі листки у папоротей називаються:

 а) вайі;

 б) соруси.

  1. У життєвому циклі папоротей панує:

 а) галетофіт;

 б) спорофіт.

  1. Заросток папороті має назву:

 а) гаметофіт;

 б) спорофіт.

  1. Чоловічі та жіночі статеві органи формуються на:

 а) спорофіті;

 б) гаметофіті.

  1. У папороті чоловічі гамети утворюються з:

 а) макроспор;

 б) мікроспор.

  1. Папороті розмножуються вегетативно:

 а) виводковими бруньками;

 б) кореневищем;

 в) бруньками та кореневищем.

  1. Альзофіла – це:

 а) трав’яниста рослина;

 б) деревовидна папороть.

  1. Предками насінних рослин були:

 а) насінні папороті;

 б) мохи;

 в) квіткові рослини.

  1. У вужачки звичайної, ключ-трави спорангій знаходиться в:

 а) сорусах;

 б) кінцях видозмінених листків.

  1. Ця папороть зростає лише у високогірних місцях Криму та є декоративною:

 а) гронянка півмісяцева;

 б) вужачка звичайна;

 в) адіатум венерин волос.

  1. Через свої ажурні листочки вона в народі отримала багато назв: „дівочі коси”, „червоне волосся”, „волосся Марії Богородиці”. Назвіть рослину:

 а) орляк;

 б) гронянка півмісяцева;

 в) адіантум венерин волос.

  1. Ця папороть утворює густі зарості:

 а) щитник чоловічий;

 б) орляк;

 в) адіатум венерин голос.

  1. Найменша за розмірами папороть:

 а) азоль;

 б) сальвінія;

 в) марселія чотирилиста.

  1. Яка папороть є зеленим добривом на рисових полях:

 а) азоль;

 б) орляк;

 в) сальвінія плаваюча.

  1. Ці рослини є не лише поглиначами і накопичувачами води, але і хімічних елементів:

 а) хвощі;

 б) плауни;

 в) мохи.

  1. Вони допомагають геологам знаходити корені копалини:

 а) мохи;

 б) хвощ;

 в) плауни.

  1. Цю рослину використовують проти легеневих захворювань, хвороб сечовидільної системи, шкіри, опіках:

 а) сфагнум;

 б) зозулин льон;

 в) орляк.

  1. Як бактерицидний засіб використовують:

 а) сфагнум;

 б) зозулин льон, орляк.

  1. Використовують цю рослину як дитячу присипку, в піротехніці:

 а) плауни;

 б) хвощі;

 в) папороті.

  1. Поява на городі та полі хвощів свідчить:

 а) про закисання ґрунту;

 б) солоність ґрунту;

 в) закисання та солоність ґрунту.

 

  1. Отруйним для тварин є хвощ:

 а) болотяний;

 б) польовий.

  1. Яку частину орляка використовують у їжу:

 а) кореневище;

 б) молоді листки;

 в) молоді листки та кореневища. 

  1.  У виготовлені тугоплавкого скла використовують:

 а) золу орляка;

 б) кореневище папороті;

 в) листки папороті.

  1. Перші насінні рослини нагадували:

 а) мохоподібні;

 б) папороті;

 в) хвощеподібні.

  1. Насінні зачатки голонасінних знаходили на:

 а) верхівках стовбурів;

 б) листях;

 в) листях та стовбурах.

  1. У флорі України голонасінні переважно представленні:

 а) хвойними;

 б) шишконосними;

 в) хвойними і шишконосними.

  1. Стебло хвойних потовщується за рахунок:

 а) камбію;

 б) деревини;

 в) камбію і деревини.

  1. Живиця заповнює собою ходи:

 а) деревини;

 б) ситоподібних трубок;

 в) деревини і ситоподібних трубок.

  1. Провідна тканина у хвойних представлена:

 а) трахеїдами;

 б) судинами;

 в) ситоподібними трубками.

  1. Щорічно хвоя опадає:

 а) у вельвіччії дивної;

 б) у модрини;

 в) у гінго дволопатевого.

  1. Насіння має переваги перед спорою, це:

 а) містить зародок, насінну оболонку, широко розсівається;

 б) містить зародок і насінну оболонку;

 в) містить зародок із запасом поживних речовин.

  1. Чоловічі шишки голонасінних мають забарвлення:

 а) червонувато-буре;

 б) зеленувато-жовте.

  1. У жіночій шишці є такі лусочки:

 а) покривні, насінні, захисні;

 б) покривні, насінні;

 в) покривні, насінні;

 г) захисні, насінні.

  1. Після запилення покривні лусочки у Голонасінних:

 а) закриваються;

 б) склеюються смолою.

 в) закриваються і склеюються смолою

  1. Можливість запліднюватися голонасінним дала поява:

 а) пилкової трубки;

 б) сперміїв;

 в) зиготи.

  1. Поширення насіння сосни відбувається за рахунок:

 а) великої кількості насіння;

 б) наявності крилець;

 в) наявності вітру.

  1. У яких хвойних схожі на листки папоротей:

 а) клас Саговникові;

 б) клас Гінкгові;

 в) клас Гнетові.

  1. До класу Саговникові відноситься:

 а) сузедра;

 б) макрозамія;

 в) вельвічія дивна.

  1. Чи ростуть саговники на Україні:

 а) ні;

 б) так.

  1. Крупу саго отримують з:

 а) пшениці;

 б) макрозамії;

 в) гінкго.

  1. Листки у цієї рослини дволопатеві, опадають щороку:

 а) гінкго,

 б) макрозамія;

 в) вельвічія дивна.

  1. Насіння цієї рослини має сріблясто оранжевий колір - це:

 а) гінкго;

 б)  вельвічія дивна;

 в) ефедра.

  1. Цей клас має дві родини – вельвічієві та хвойникові:

 а) клас Гнетові;

 б) клас Хвойні.

  1. Клас Хвойні має такі листки:

 а) сидячі, голковидні;

 б) голковидні, дрібні;

 в) сидячі дрібні, голковидні або листовидні.

  1. Рослина має червонувату, багату смолами, міцну деревину, яка не гниє у воді:

 а) модрина;

 б) тис;

 в) ялиця біла.

  1. Вони переносять морози та забруднення сучасних міст:

 а) модрина та ялина;

 б) сосна та ялина;

 в) модрина.

  1. З якої рослини отримують дуже цінну ефірну олію?:

 а) ефедри;

 б) ялиці;

 в) кедра.

  1. Найбільше полюбляє теплий клімат:

 а) сосна;

 б) кедр;

 в) ялиця біла.

  1. У якої рослини на вкорочених пагонах розміщується по одній 4-гранній колючій хвоїнці?:

 а) ялини;

 б) модрини;

 в) ялиці.

  1. Родючий ґрунт найбільш потрібний:

 а) ялині;

 б) модрині;

 в) ялиці.

  1. Яке дерево українці назвали негній-деревом?:

 а) тис;

 б) модрину;

 в) дуб.

  1. До якої родини належать ялівець та туя?:

 а) до Тисових;

 б) до Кипарисових.

  1. У яких дерев із родини Кипарисових наймякша деревина?:

 а) у кипариса;

 б) у ялівця;

 в) у туї.

  1. У якої рослини шишки мають вигляд соковитих ягід, які мають лікувальні властивості?:

 а) кипарис;

 б) тис;

 в) ялівець.

  1. У якої родини Голонасінних листки мають вигляд лусочок?:

 а) Кипарисових;

 б) Тисових;

 в) Тисових та Кипарисових.

  1. Як називаються особливі речовини хвойних, що згубно діють на мікроорганізми?:

 а) фітогормони;

 б) фітонциди;

 в) гормони.

  1. Який вітамін міститься у хвої?:

 а) А;

 б) В;

 в) С.

 

 

Покритонасінні

  1. Насінні зачатки в цих рослин захищені стінками зав’язі, отже – це:

 а) голонасінні;

 б) покритонасінні.

  1. Яка інша назва покритонасінних?:

 а) квіткові;

 б) вищі.

  1. Провідна тканина покритонасінних представлена:

 а) трахеїдами;

 б) ситоподібними трубками та судинами;

 в) судинами.

  1. З якими ознаками квіткових поділяють на родини?:

 а) будова квітки;

 б) будова  кореня та квітки;

 в) будова листка та квітки.

  1. У квітках вишні, абрикоса, сливи формула квітки така:

 а) Ч 5П5ТМ1;

 б) Ч(5)П(5)Т(5)М(5).

  1. Плід яблуко мають такі рослини:

 а) груша, яблуня;

 б) яблуня, горобина;

 в) груша, яблуня, горобина.

  1. Плід багатокістянка мають такі рослини:

 а) малина, ожина;

 б) малина, ожина, костяниця;

 в) ожина, костяниця.

  1. Квітки зібрані в суцвіття у таких рослин:

 а) вишні, черемхи;

 б) яблуні, вишні, черемхи;

 в) яблуні, вишні, черемхи, горобини.

  1. Плід кістянка мають такі рослини:

 а) горобина, черешня, абрикос;

 б) горобина, абрикос;

 в) черешня, абрикос.

  1. Серед родини Розові є такі лікарські рослини:

 а) малина, глід, перстач, мигдаль;

 б) глід, малина, блекота;

 в) перстач, малина, лунарія.

  1. У якої родини Покритонасінних квітки в усіх рослин подібні?:

 а) Пасльонові;

 б) Розові;

 в) Хрестоцвіті.

  1. Які з рослин родини Пасльонові мають плід ягода?:

 а) паслін чорний, беладона;

 б) картопля, помідор, дереза звичайна;

 в) помідор, картопля.

  1. Плід коробочка мають такі рослини:

 а) дурман, тютюн, паслін чорний, помидор;

 б) дурман, тютюн;

 в) дурман, дереза звичайна, картопля.

  1. Родоначальником родини Пасльонові був:

 а) паслін гіркий;

 б) паслін чорний;

 в) картопля.

  1. Отруйними рослинами серед Пасльонових є:

 а) блекота, дурман;

 б) беладона, блекота, дурман, тютюн;

 в) дурман, тютюн, блекота.

  1. Яку іншу назву має "дощове дерево " з родини Пасльонових:

 а) брунфельсія;

 б) петунія;

 в) беладона.

  1. Рослин з цієї родини Покритонасінних  мають плід стручок:

 а) бобові;  

 б) хрестоцвіті.

  1. Квітки якої родини мають десять тичинок?:

 а) пасльонові;

 б) бобові;

 в) хрестоцвіті.

  1. На коренях яких рослин живуть бульбочкові бактерії?:

 а) люпину,

 б) помідора,

 в) грициків.

  1. Назвіть олійні рослини серед родини бобових:

 а) соя, арахіс, еспарцет;

 б) соя, арахіс;

 в) термоксис, соя, арахіс.

  1. З-поміж вказаних виберіть життєві форми родини бобові:

 а) трави, кущі, дерева;

 б) трави, дерева;

 в) трави, кущі.

  1. Які квітки втратили тичинки і маточки у родини Айстрові?:

 а) трубчасті;

 б) лійкоподібні;

 в) язичкові.

  1. Які квітки  із родини Айстрових мають і тичинки, і маточки?:

 а) трубчасті;

 б) лійкоподібні;

 в) язичкові.

  1. Які квітки у соняшника виконують роль приваблення?:

 а) трубчасті;

 б) лійкоподібні;

 в) язичкові.

  1. Плід у Складноцвітіх:

 а) зернівка;

 б) сім’янка;

 в) горішок.

  1. Знайдіть бур’яни серед Складноцвітіх:

 а) будяк, осот, полин;

 б) будяк, осот;

 в) будяк, полин.

  1. Серед Айстрових є  такі пряно-ароматичні рослини, як:

 а) естрагон;

 б) арніка;

 в) королиця.

  1. Розрізняти злакові у природі можна:

 а) по будові стебла;

 б) за жилкуванням листка;

 в) по розміщенню листків.

  1. Які із названих рослин мають плід горішок?:

 а) рис;

 б) бамбук;

 в) сорго.

  1. Хліб може бути:

 а) пшеничний, житній, кукурудзяний, рисовий;

 б) пшеничний, житній;

 в) пшеничний, житній, кукурудзяний.

  1. Квітки жита, кукурудзи, пирію запилюються:

 а) вітром;

 б) комахами;

 в) самозапильні.

  1. Наявність переважно тричленної квітки у злакових вказує на:

 а) риси однодольних рослин;

 б) запилення комахами;

 в) риси дводольних рослин.

  1. Злісні бур’яни родини злакові - це:

 а) мишій сизий, кропива;

 б) пирій повзучий, вівсюг звичайний, мишій сизий.

  1. Пагін лілійних видозмінюється у:

 а) кореневище;

 б) цибулину;

 в) кореневище, цибулину.

  1. Плід коробочка мають такі рослини:

 а) тюльпан, лілія;

 б) дурман, беладона, тюльпан, лілія;

 в) дереза звичайна, тюльпан, лілія.

  1. Цю рослину називають другим хлібом в Україні:

 а) картопля;

 б) соняшник;

 в) кукурудза.

  1. Ця рослина багата вітамінами С, А, Е, В:

 а) цукровий буряк;

 б) капуста;

 в) картопля.

  1. Пухке тісто дає:

 а) м’яка пшениця;

 б) тверда пшениця.

  1. Тичинкове суцвіття кукурудзи:

 а) волоть;

 б) початок.

  1. До однодольних рослин належать:

 а) пшениця, цукрова тростина;

 б) пшениця;

 в) цибуля, цукровий буряк, фінікова пальма.

  1. Які кімнатні рослини скидають листки в період, що збігається з посушливим періодом на їх батьківщині?:

 а) цикламен, амариліс;

 б) цикламен, космея;

 в) амариліс, красоля.

 

 

Гриби та лишайники

  1. Співжиття живих організмів, що належать до різних систематичних одиниць:

 а) симбіоз;

 б) мікориза;

 в) сапротрофність.

  1.  Гіфи утворюють:

 а) плодове тіло, грибницю;

 б) ніжку, грибницю;

 в) шапку, грибницю.

  1. Спосіб життя грибів буває:

 а) сапротрофний;

 б) паразитичнй;

 в) сапротрофний, паразитичнй.

  1. Вегетативне тіло гриба - це:

 а) ніжка, шапка;

 б) міцелій.

  1. Міцелій не утворюють:

 а) нижчі гриби;

 б) вищі гриби.

  1. Чим розмножуються гриби?:

 а) спорами;

 б) частинами міцелію;

 в) спорами, брунькуванням, частинами міцелію.

  1. Клітина нижчих грибів оточена:

 а) товстою стінкою;

 б) товстою стінкою з хітином;

 в) товстою стінкою з хітином та целюлозою.

  1. До нижчих грибів належать:

 а) мукор;

 б) мукор, аспергіл, пеніцил.

  1. До одноклітинних  вищих грибів відносять:

 а) аспергіл;

 б) пеніцил;

 в) дріжджі.

  1. Гриб, який уражає волосся, нігті, шкіру - це:

 а) трихофітон;

 б) ахоріон;

 в) трихофітон, ахоріон.

  1. Гриб, що спричиняє захворювання слизової оболонки порожнини рота (плісняву) - це:

 а) сідіум;

 б) мукор;

 в) пеніцил.

  1. Сироїжки, лисички, рижики відносять до:

 а) трубчастих грибів;

 б) пластинчастих грибів.

  1. Умовно їстівні гриби - це:

 а) сироїжки, хрящі;

 б) сироїжки, хрящі, зморшки;

 в) сироїжки, зморшки.

  1. До смертельно отруйних грибів відносяться:

 а) бліда поганка, мухомор;

 б) несправжні опеньки, бліда поганка;

 в) мухомор, бліда поганка, несправжні опеньки.

  1. Їстівні гриби - це:

 а) лисички, печериця, рижик, маслюк;

 б) рижик, сироїжки, лисички;

 в) сироїжки, печериця, маслюк.

  1. Сировиною для одержання  пеніциліну, біоміцину є:

 а) цвілеві гриби;

 б) дріжджі;

 в) шапкові гриби.

  1. Який вчений назвав лишайники рослинами-сфінксами?:

 а) В. І. Мічурин;

 б) К. А. Тімірязєв;

 в) І. П. Павлов.

  1. Тіло лишайника має:

 а) корені, листки, стебла;

 б) гіфи гриба й клітини водорості;

 в) гіфи гриба, ризоїди, клітини водорості.

  1. За формою слані лишайники бувають:

 а) листуваті, кіркові, кущисті;

 б) листуваті, накипні;

 в) накипні, кущисті.

  1. Лишайники, що ростуть у ґрунті є представниками роду:

 а) кладонія;

 б) ксантонія настінна;

 в) фісерія зірчастаа.

  1. Основний спосіб розмноження лишайників:

 а) вегетативний;

 б) нестатевий;

 в) статевий.

  1. Найбільш чутливими до забруднення повітря є такі лишайники:

 а) ценея, евернія, пармелія борозенчаста;

 б) ксанторія настінна, ценея;

 в) ценея, евернія.

  1. Назвіть лишайники, які використовують як лікарську сировину:

 а) центрарія ісландська;

 б) евернія;

 в) фісція зірчаста.

  1. Цей лишайник використовується для випікання „ескімоського хліба”:

 а) центрарія ісландська;

 б) алекторія;

 в) кладонія.

  1. Бактерії належать до царства:

 а) Прокаріоти;

 б) Дробянки.

  1. Щільна оболонка бактерії має назву:

 а) капсула;

 б) спора.

  1. Спадкова інформація бактерії знаходиться в:

 а) ядрі;

 б) нуклеоїді.

  1. За способом використання енергії бактерії бувають:

 а) автотрофи;

 б) гетеротрофи;

 в) автотрофи і гетеротрофи.

  1. За несприятливих умов бактерії утворюють:

 а) капсулу;

 б) цисту.

  1. Чи відбувається обмін речовин у цисті бактерії?:

 а) так;

 б) ні;

 в) дуже повільно.

  1. Бактерії, які можуть існувати у безкисневому середовищі:

 а) аеробні;

 б) анаеробні.

  1. Бактерії-паразити викликають таку хворобу:

 а) грип, ангіну, чуму;

 б) ботулізм, чуму, газову гангрену.

  1. Бактерії – симбіотики - це:

 а) молочнокислі;

 б) бульбочкові.

  1. Явище хемосинтезу у бактерій відкрив:

 а) С. М. Виноградський;

 б) К. А. Тімірязєв.

  1. Бактерію кишкової палички використовують для отримання:

 а) інсуліну, інтерферону;

 б) інтерферону;

 в) інсуліну.

  1. Мікробіолог Луї Пастер запропонував такий метод боротьби з бактеріями:

 а) пастеризація;

 б) локалізація;

 в) бактеризація.

 

Організми і середовище існування

  1. Середовища існування живих організмів бувають:

 а) наземно-повітряне, ґрунтове, водне;

 б) водне, наземне, ґрунтове;

 в) водне, ґрунтове, повітряне.

  1. Температура, світло, вологість, склад ґрунту - це:

 а) абіотичний фактор;

 б) біологічний;

 в) біотичний фактор.

  1. Чинники живої природи, обумовлені взаємодією між собою:

 а) біотичні;

 б) абіотичні;

 в) антропогенні.

  1. Пристосувальні властивості організму залежать від:

 а) місця існування організму;

 б) інтенсивності впливу екологічних факторів;

 в)  впливу сонячної енергії.

  1. Сукупність рослин, обєднаних екологічними взаємозвязками, територією - це:

 а) угрупування рослин;

 б) взаємозвязок організмів.

  1. Екологічні групи рослин, що пристосувалися до певної освітленності:

 а) світлолюбиві, тіньовитривалі;

 б) тіньолюбиві, світлолюбиві;

 в) світлолюбиві, тіньолюбиві, тіньовитривалі.

  1. Екологічні групи рослин, що виділяються за потребою у волозі:

 а) водяні рослини, вологолюбиві, посухостійкі;

 б) водяні рослини;

 в) вологолюбиві рослини.

  1. Екологічні групи, що пристосувалися до температури:

 а) холодостійкі, теплолюбиві;

 б) холодостійкі;

 в) теплолюбиві.

  1. Рослини – паразити - це:

 а) повитиця, вовчок, петрів хрест;

 б) вовчок, омела;

 в) омела, петрів хрест.

  1. Росичка круглолиса, багно звичайне, журавлина ростуть на:

 а) піщаних грунтах;

 б) заболочених грунтах;

 в) кислих грунтах.

  1. Екологічна група рослин, що живуть на ґрунтах із високою засоленістю:

 а) содник, курай м’ясистий, тамарикс, волоснець;

 б) содник, гніздівка, тамарикс;

 в) солянка, содник, очиток їдкий.

  1. Життєві форми рослин - це:

 а) дерева, трави;

 б) дерева, кущі, трави;

 в) трави, кущі.

  1. Трав’янисті рослини бувають:

 а) багаторічні, однорічні;

 б) багаторічні, дворічні, однорічні;

  в) дворічні, однорічні.

 

 

1

 

doc
Додано
13 жовтня 2021
Переглядів
11634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку