Фразеологія
Прізвище Ім'я По батькові учня Клас Дата
Опис тесту:
Шановні учні!
В експрес-тесті запропоновані завдання на розпізнавання фразеологізмів, на встановлення відповідності щодо їхньої синонімічності та антонімічності.
Будьте уважними та сконцентрованими. На проходження тесту виділяється 15 хвилин.
Питання №1
Не вернеться чорнобровий та й не А Терешко з Мотрею Запотічною хліб
А) привітає, не розплете довгу косу, Б) святий уже обміняли, й мало бути хустку не зав’яже. весілля.
Наша головиха років, мабуть, з вісім як Хай суджений не зав’яже дівчині світ
В) розбила глечик зі своїм Іваном, то так і Г) ні поганим словом, ні гризнею, ні досі сама. важким кулаком, ні лихою чарко.
Питання №2
А) Нове слово – нова мітла Б) Піймати облизня – піймати на гарячому
В) Давати сторчака – давати тягу Г) Як хмара сунута – як плав пливти
Питання №3
Питання №4
Танталові муки – нестерпні страждання, спричинені спогляданнямСізіфова праця – безплідна й
А)Б)
бажаної мети та усвідомленнямвиснажлива праця неможливості досягти її
Нитка Аріадни – провідна нитка, керівна думка, спосіб, який допомагає
В) Г) Яблуко розбрату – коштовий здобуток вийти зі складного становища, розв’язати важливе питання
_____________________ (Варіанти:Баба Палажка, Бабця надвоє ворожила, Аж з медом та маком, Аж жижки сіпає, Обітована земля, Обіймати поглядом) – невідомо, що трапиться.
___________________________ (Варіанти:Як виросте трава на помості, Як стій, Синій птах, Скорчити Лазаря, Осідлати Пегаса, Облизати макогона) – стати поетом.
__________________________ (Варіанти:Мастити салом п'яти, Між Сциллою і Харибдою, На всі заставки, Ніде голці впасти, Ні на йоту, Не бачити ліса за деревами) – людно.
Питання №6
Антонім
|
Фразеологізм |
|
|
1) 2) 3) 4) 5) |
Кадити фіміам Купатися в золоті Ледве ноги пересуває Мазати медом речі Кров з носа |
А) Б) В) Г) Д) |
Як Бог дасть Конем не доженеш Пускати шпильки Не мати і за Боже пошиття Трубити в кулак |
|
|
Е) |
Знімати стружку |
Вкажіть відповідність:
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
Настуся вчилась дома поволі, не хапаючись, вчилась, _________________ (Варіанти:як хмара сунута., як мокре горить., хоч в око стрель., як мерзле горить., хоч в око стрель.)
Раби і підніжки всякої влади _______________ (Варіанти:кадять фіміам, топчуть ряст, розбивають глек, мастять словами, беруть на кпини) земським начальникам.
Питання №8
Найперша і найголовніша ознака
А) Всюди били у вічі злидні та недостачі. Б) народу – це його мова.
Між горами – старий Дніпро, неначе в
За селом, неначе в один день саджені,
В) молоці дитина, красується, милується Г) звелися могутньою брамою два дуби.
на всю Україну.
Питання №9
Щороку ранньою весною з-під землі
зовсім жовтого листя лежав долі. Запорожці любили й шанували свою |
ночей воно виростало вище призьби, привітно заглядало у вікно. |
Садок був уже пожовклий, товстий шарз’являлося зелене пагіння, за декілька
А)Б)
Золотими літерами вписують в історію
В) зброю, пишалися нею, утримували у Г)
України Коліївщину.
великій чистоті.
Питання №10
Синонім
|
Фразеологізм |
|
|
1) 2) 3) 4) 5) |
Гнути спину Гусь свині не товариш З вогню та в полум’я З гармати по горобцях стріляти З місця в кар’єр |
А) Б) В) Г) Д) |
З дощу та під ринву На комара з дрючком іти Ламати хребет З копита вскач Кінь волові не рівня |
|
|
Е) |
Хоч греблю гати |
Вкажіть відповідність:
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
Які фразеологізми вдало описують подане зображення?
А) Дрижаки пробирають |
Б) |
Намилити шию |
В) Розсипати кислиці Д) Звести кубельце |
Г) |
Ридма ридати |
Питання №12 Оберіть тільки фразеологізми-антоніми Або вмерти, або перемогти – кістьми А) лягти. |
Б) |
Дати перцю – нам’яти боки. |
В) За царя Гороха – без року три дні. Д) Кров з носа – як Бог дасть. |
Г) |
Підбивати клинці – смалити халявку. |
Ключ до тесту
1. В |
2. Г |
3. Г |
4. Г |
5. Бабця надвоє ворожила;Осідлати Пегаса;Ніде голці впасти |
6. 1-Е, 2-Д, 3-Б, 4-В, 5-А |
7. як мерзле горить.;кадять фіміам |
8. А |
9. Г |
10. 1-В, 2-Д, 3-А, 4-Б, 5-Г |
11. В, Г |
12. В, Д |