Розвиток критичного мислення учнів при вивченні хімії за допомогою інтерактивного програмного комплексу mozaBook
Паращак Н.М., вчитель хімії
Навчально-виховний комплекс «Середня загальноосвітня школа№2-гімназія», м.Трускавець
Ключем до всякої науки є знак питання
Оноре де Бальзак
Згідно методичних рекомендацій щодо викладання хімії у 2018/2019 навчальному році, посилюється увага до інтерактивних методів, виконання навчальних проектів. Змінюються акценти в діяльності вчителя. Учитель виконує роль супроводу, консультує, підтримує активність, створює умовдлязбільшення самостійності учнів у навчальній діяльності.
Методика критичного мислення визначає найважливіші вміння, якими учень повинен оволодіти впродовж навчання:
• порівнювати, протиставляти, зіставляти, визначати незрозуміле;
• висловлювати ставлення до того, що бачить, спостерігає, робить;
• знаходити потрібну інформацію;
• проводити аналіз висновків з інформації;
• розробляти систему доказів на підтримку відповідної точки зору;
• приймати рішення, яке ґрунтується на доказах.
Хімія – повною мірою має ресурси для формування критичного мислення. Усе залежить від бажання педагога це зробити. Варто зазначити, що тут можна використати будь-яку форму роботи. Головне, щоб завдання містили проблемність, змушували учнів аналізувати інформацію, співвідности її з наявними знаннями і досвідом.
Я проводжу урок розвитку критичного мислення, використовуючи новітні форми роботи – уроки - дослідження, уроки - презентаціі чи застосувую методи «Перевернутий клас», «Проблемного запитання», «Мозкового штурму» за допомогою інтерактивного програмного комплексу mozaBook . Це програмне забезпечення з українським інтерфейсом, з конструктором занять для створення інтерактивних завдань з елементами гри, інтерактивних слайдів, уроків, опорних конспектів; створенню, перегляду та програвання інтерактивного навчального контенту з можливістю інтеграції цифрових копій підручників.
Він урізноманітнює інструментарій шкільних уроків за рахунок численних , анімаційних та творчих презентаційних можливостей. Видовищні інтерактивні елементи і додатки, призначенні для розвитку навичок, креативного мислення, проведення дослідів, пробуджують зацікавленість учнів і допомагають легше засвоювати навчальний матеріал.
Критичне мислення нині один з модних трендів в освіті. Його розвиток є одним з наскрізних завдань навчально-виховного процесу.
Кроуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макінстер Д.; Наук. ред. Пометун О.І. «Технології розвитку критичного мислення учнів». – К.: Видавництво «Плеяди», 2006