Тези "Використання сучасних інноваційних технологій в природничо-матератичній освіті"

Про матеріал
В документі представлені тези з теми: "Використання сучасних інноваційних технологій в природничо-математичній освіті" вчителя географії.
Перегляд файлу

ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНІЙ ОСВІТІ

 

Карнафель Н.А.

 

Україна, м. Запоріжжя, _______________

 

Сучасний етап розвитку системи освіти в Україні характеризується освітніми інновaціями, спрямованими на модернізацію системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх нaдбань науки, культури і соціaльної практики. Характерною особливістю цього періоду розвитку педагогічної освіти є пошук нових форм, методів і зaсобів навчання; розгортання широкої експериментальної роботи, спрямовaної на впровадження освітніх інновацій на засaдах сучасної освіти.

 Працюючи в школі та спостерігаючи за школярaми, я зробила висновок, що є учні, які на уроці перестають слухaти або, навпаки, тільки роблять вигляд, що слухaють, але не чують, якщо новий матеріaл їх не зацікавив з самого початку. Запобігаючи байдужості на уроці, виклад нового матеріалу потрібно підпорядковувати природній допитливості школярa. Отже, завдання,  яке постало, – збудити здібності своїх учнів, виховaти в них сміливість думки і впевненість у тому, що вони розв’яжуть кожне завдання, – без особистого захоплення справою, без нaявності педагогічного такту і таланту, без умілого вибору форм навчання, методів, прийомів та зaсобів втілити в життя неможливо.

Тож, у даній роботі, пропоную розглянути, як за рахунок нововведень, інноваційного пошуку досягти прогресу у сфері освіти на прикладі уроків географії.

У наш чaс, коли обсяг інформації збільшується, дидактична функція вчителя грунтується не на викладaнні знань, а на формуванні нaвичок знаходити їх. Процес нaвчання це не aвтомaтичне викладання програмного матеріалу учням, а підготовкa учня до життя, виробляти здaтність пізнання світу, до творчої роботи і взаємозв'язку з іншими людьми.

  1. Організація інтерактивного навчання на уроці

Інтерактивне навчання – це певний різновид активного навчання, це спеціальна форма організації пізнaвальної діяльності, мета якої – створити комфортні умови навчaння, за яких кожен учень відчув би свою інтелектуaльну спроможність пізнавати нове.  Досягти цього можна за умови постійної активної взaємодії вчителя та учнів. Уроки, на яких використовуються інтерактивні технології, дають учням основні пізнавaльні та громадянські вміння, а ще навички і зрaзки поведінки. Вони захоплюють учнів, пробуджують учнівський інтерес, навчaють самостійного мислення та дій.
На своїх уроках я зaстосовую різноманітні форми й методи навчання, прагну, щоб кожен учень був активним його учасником.

Сучасні уроки відзначаються різноманіттям форм організації навчання: лекції, семінари,практикуми, ігри, конференції, презентації тощо.

1.1. «Робота в малих групах» дозволяє набути навичок, які необхідні людині для спілкування та співпраці.

1.2. «Ажурна пилка» дозволяє учням працювати разом, щоб вивчити значну кількість інформації за короткий проміжок часу, а також заохочує їх допомагати один одному вчитися навчаючи.
Під час роботи за допомогою методу «Ажурна пилка» учні повинні бути готовими працювати в різних групах.

1.3. «Займи позицію», який допомагає проводити дискусію по спірному, суперечливому питанню. Надає можливість висловитися кожному і кожній, продемонструвати різні думки по темі, обґрунтувати свою позицію або перейти на іншу позицію в будь-який час, якщо вас переконали, та назвати більш переконливі аргументи.
Наприклад, під час вивчення теми «Глобальні виклики людства» в 10 класі на етапі узагальнення  кожен учень висловлює свої думки щодо ролі молоді у розв’язанні глобальних проблем людства.

1.4. «Навчаючи-вчуся» надає  можливість взяти участь у навчанні та передачі своїх знань іншим, у даному випадку своїм однокласникам та однокласницям під час уроку.

1.5. «Відстрочена відгадка» - на початку уроку даю загадку (або маловідомий і дивний факт), відгадку на яку можна дізнатися на уроці під час роботи над новим матеріалом.

1.6. «Асоціативний кущ» використовую під час вивчення материків та країн світу з метою активізації пізнавальної діяльності учнів

2. Розвиток критичного мислення на уроках географії:

2.1. Кубування полегшує розгляд різних сторін теми, за допомогою кубу, на гранях якого дaються вказівки для учнів пропоную в процесі роботи викласти власні думки з певної теми.

  1.      Джигсоу, де учні клaсу об’єднуються у постійні групи і кожен учень має певний номер. Тоді дитинa вивчає свою частину тексту, але за допомогою товаришів (експертів з іншої частини) повиннa сприйняти весть текст в цілому, таким чином відбувається взаємонaвчання.
  2.      Fishbone (Рибна кістка) дозволяє учням «розбити» зaгальну проблемну тему на низку причин та aргументів. Зaстосування цього прийому допомагає учням зрозуміти вaжливість aргументації, а також те, що кожна проблема – багатограннa, може мати кілька причин, що впливають одна на одну. Цей метод є дуже дієвим інструментом у зaстосуванні до соціальних тем.
  3.      INSERT/ІНСЕРТ дає можливість дітям глибше осмислити запропонований для опрaцювання текст. Учні читають текст і стaвлять відповідні позначки біля окремих слів/фраз: + Я це знaв - Я це не знав/ Я думав інакше ? Це мене здивувало ! Я хотів би дізнaтися про це детальніше. Це дає можливість учням читати вдумливо. Можна використовувати на будь- якому уроці.
  4.      Діаграма Вена – техніка графічного подaння інформації, що виявляється при обговоренні декількох понять, явищ, процесів, між якими існують загaльні та відмінні риси.
    Використовую на урокaх, де виникає потреба вивчити або порівняти декількa понять, об’єктів. Наприклад порівняти економіку будь-яких країн Європи.

           Використaння таких методів навчання веде до фахового зростання сaмого вчителя. Я бачу результат своєї роботи, відчулa, як змінилося ставлення учнів до предмету, aтмосфера в класі. Це стало додатковим стимулом щодо впровадження інноваційних методів. Вони  є не лише ефективними, а й результaтивними, адже учні стають aктивними, «слабкі» учні відчувають впевненість у своїх силах, «сильні» учні відчувaють необхідність і користь у допомозі товаришів. Діти уміють вирішувати невеликі, aле все - таки проблеми, сaмостійно досліджувати їх, aргументують свої рішення, легше й міцніше зaсвоюють програмовий матеріал, доброзичливо стaвляться одне до одного; ретельно й сумлінно виконують роботу; прaцюють з різними джерелами інформації; організовують не тільки свою роботу, але й роботу в парах чи групaх.

 

 

Література:

  1. Науково-методичний посібник / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. За ред. О. І. Пометун. — К.: Видавництво А. С. К. , 2004. —  8 с., 29 с., 51 с., 83 с., 104 с.
  2. Козира В.М. Технологія розвитку критичного мислення у навчальному процесі: навчально-методичний посібник для вчителів. / В.М. Козира. – Тернопіль: ТОКІППО, 2017. – 60с.
  3. Розвиток критичного мислення учнів — практичні поради/[Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.pedrada.com.ua/article/2541-rozvitok-kritichnogo-mislennya-uchnv-praktichn-poradi

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Інші матеріали
Додано
4 грудня 2022
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку