Тези. Віртуальна та доповнена реальність: нові можливості творчості

Про матеріал
Тези. Віртуальна та доповнена реальність: нові можливості творчості. Письменна Анастасія
Перегляд файлу

КАЧЕРОВА Ольга, науковий керівник, старша викладачка кафедри початкової освіти,

ПИСЬМЕННА Анастасія, здобувачка першого рівня вищої освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв, Бердянський державний педагогічний університет

 

ВІРТУАЛЬНА ТА ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ: НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ТВОРЧОСТІ

 

Світ мистецтва в епоху цифрових технологій: нові можливості та виклики

За останні три десятиліття онлайн-простір став не просто віртуальним доповненням до реального світу, а й самостійним, динамічно розвивающимся середовищем для творчості та культурної комунікації. Художники, які раніше могли ставитися до інтернету з недовірою, сьогодні змушені визнати його значущість як інструменту для самовираження та спілкування з аудиторією.

З одного боку, цифрові технології відкривають нові можливості для творців:

  1. Розширення аудиторії. Інтернет дозволяє художникам знаходити глядачів по всьому світу, не обмежуючись географічними рамками.
  2. Інтерактивність. Цифрові твори мистецтва можуть бути інтерактивними, залучаючи глядача до процесу сприйняття та інтерпретації.
  3. Нові форми вираження. З'являються нові жанри та формати мистецтва, які неможливі в традиційному офлайн-середовищі, наприклад, VR-виставки, цифрові інсталяції, NFT-арт.

З іншого боку, онлайн-мистецтво має свої особливості, які потребують від глядача нового рівня активності та залученості:

  1. "Неповне занурення". Глядач, який сприймає художній твір через екран, не може повністю зануритися в нього, як це можливо в офлайн-галереї чи музеї. Це потребує від нього активної роботи уяви та інтерпретації.
  2. Вплив технічних засобів. Технічні та образні засоби, які використовує художник, можуть впливати на сприйняття твору глядачем. Наприклад, фотографія фіксує один момент часу, відео дає відчуття присутності, а VR-технології створюють ілюзію занурення в інший світ.
  3. Критичне мислення. В епоху інформаційної перенасиченості важливо, щоб глядач вмів критично оцінювати цифрові твори мистецтва, відрізняти справжні шедеври від фейків та комерційного контенту.

Таким чином, онлайн-мистецтво – це динамічно розвиваючийся феномен, який несе в собі як нові можливості, так і нові виклики. Для художника це шанс знайти нову аудиторію та реалізувати свої творчі задуми в незвичайних форматах. Для глядача це можливість розширити свій кругозір, познайомитися з новими формами мистецтва та навчитися критично оцінювати інформацію в цифрову епоху [4].

Віртуальна реальність (VR) стала революційною технологією, яка пропонує нові можливості для художнього вираження та творчості. Поки художники, дизайнери та технологи досліджують потенціал VR, народжується нове середовище для художньої творчості [1].

Світ технологій стрімко розвивається, відкриваючи перед нами нові можливості. Доповнена (AR) та віртуальна (VR) реальності вже давно перестали бути фантастикою, ставши доступними інструментами для навчання та розваг.

Доповнена реальність (Augmented Reality, AR) поєднує віртуальні об'єкти з реальним світом, накладаючи їх на зображення з камери смартфона чи планшета. Це дозволяє нам "оживляти" підручники, досліджувати історичні пам'ятки, не виходячи з дому, або ж гратися у захоплюючі ігри, подібні до Pokemon GO.

Віртуальна реальність (Virtual Reality, VR) занурює нас у повністю штучний світ, створений за допомогою комп'ютерних технологій. Завдяки спеціальним шоломам та окулярам ми можемо подорожувати фантастичними просторами, досліджувати віддалені куточки світу, або ж навіть брати участь у віртуальних екскурсіях музеями та історичними місцями [5].

Ці інноваційні методи навчання мають величезний потенціал для революції в освіті. Завдяки AR та VR вчителі можуть:

  •        Зробити уроки більш цікавими та інтерактивними. Уявіть, що ваші учні не просто читають про стародавній Єгипет, а досліджують піраміди та сфінксів у віртуальній реальності!
  •        Покращити розуміння складних тем. Завдяки 3D-моделям та візуалізаціям учні зможуть краще зрозуміти будову людського тіла, принцип роботи двигуна внутрішнього згоряння або ж геометричні фігури.
  •        Підвищити мотивацію до навчання. Інтерактивний та захоплюючий формат уроків з використанням AR та VR неодмінно зацікавить учнів та спонукає їх до активного пізнання.
  •        Розвивати важливі навички. Завдяки віртуальним симуляціям учні зможуть тренувати навички критичного мислення, прийняття рішень, командної роботи та багато іншого.

Звичайно, використання AR та VR в освіті має свої нюанси. Для цього потрібне відповідне обладнання та програмне забезпечення, а також підготовка вчителів. Проте, потенційні переваги цих технологій настільки значні, що вони неодмінно стануть невід'ємною частиною освітнього процесу в майбутньому.

Уявіть лише, які можливості відкриються перед учнями, коли вони зможуть:

  •        Проводити віртуальні екскурсії до музеїв та історичних місць по всьому світу.
  •        Досліджувати анатомію людини, занурюючись у віртуальне тіло.
  •        Проводити хімічні досліди в безпечному віртуальному середовищі.
  •        Вивчати мови, спілкуючись з віртуальними носіями.
  •        Навчатися програмувати, створюючи віртуальні світи.

Це лише деякі з прикладів того, як AR та VR можуть змінити наше уявлення про навчання [2].

Доповнена реальність (AR) дає художникам новий інструмент для творчості. Цифрові образи зливаються з реальністю, роблячи твори мистецтва інтерактивними та динамічними. Глядач стає частиною історії, взаємодіючи з віртуальними елементами та отримуючи додаткову інформацію. AR розширює межі сприйняття мистецтва, роблячи його більш доступним та захоплюючим. (5)

Доповнена реальність дає нове життя класичному мистецтву, роблячи його більш доступним, цікавим та інтерактивним. AR-технології розширюють межі творчості, дозволяючи художникам створювати унікальні та незабутні твори, а глядачам – по-новому сприймати й відчувати мистецтво.

Світ стрімко змінюється під впливом нових технологій. Доповнена (AR) та віртуальна (VR) реальності вже давно перестали бути фантастикою, ставши доступними інструментами для навчання, розваг та творчості.

Доповнена реальність (AR) поєднує віртуальні об'єкти з реальним світом, накладаючи їх на зображення з камери смартфона чи планшета. Це дозволяє нам "оживляти" підручники, досліджувати історичні пам'ятки, не виходячи з дому, або ж гратися у захоплюючі ігри, подібні до Pokemon GO.

Віртуальна реальність (VR) занурює нас у повністю штучний світ, створений за допомогою комп'ютерних технологій. Завдяки спеціальним шоломам та окулярам ми можемо подорожувати фантастичними просторами, досліджувати віддалені куточки світу, або ж навіть брати участь у віртуальних екскурсіях музеями та історичними місцями.

Ці інноваційні методи навчання та творчості мають величезний потенціал для революції в багатьох сферах [3].

 

Висновок

 

 Доповнена (AR) та віртуальна (VR) реальності стрімко входять у наше життя, відкриваючи перед нами безмежні можливості для творчості. Ці інноваційні технології дають можливість:

  •        Створювати нові формати мистецтва. AR та VR дозволяють художникам виходити за межі традиційних форм вираження, поєднуючи реальний та віртуальний світи.
  •        Занурювати глядачів у віртуальні історії. AR та VR роблять мистецтво інтерактивним, даючи глядачам можливість стати частиною твору та досліджувати його на власний розсуд.
  •        Розширювати доступ до мистецтва. AR та VR роблять мистецтво доступнішим для ширшої аудиторії, адже віртуальні галереї та музеї можна відвідати, не виходячи з дому.
  •        Змінювати освітній процес. AR та VR роблять навчання більш цікавим та ефективним, дозволяючи учням досліджувати віртуальні об'єкти та отримувати знання в інтерактивній формі.

AR та VR – це не просто нові технології, це нове бачення світу, яке дає нам безліч інструментів для творчості та самовираження.

Майбутнє за імерсивними технологіями, які вже сьогодні змінюють наше уявлення про мистецтво, освіту та багато інших сфер життя.


Список використаних джерел

 

  1. Віртуальна реальність і мистецтво: Нове середовище для творчості. URL: https://it-club.com.ua/virtual-reality-and-art-a-new-medium-for-creativity/ (дата звернення:09.05.2024).
  2. Віртуальна та доповнена реальність: як нові технології надихають вчитися. URL: https://osvitoria.media/opinions/virtualna-ta-dopovnena-realnist-yakoyu-mozhe-buty-suchasna-osvita/ (дата звернення:09.05.2024).
  3. Клівак В. С. (2022). Український мистецтвознавчий дискурс / Ukrainian Art Discourse, Сучасне мистецтво у віртуальній та доповненій реальності. Вип. 2, с. 20-26.  DOI: https://doi.org/10.32782/uad.2022.2.3 .
  4. Міронова Т. В. (2021). VIRTUAL AND AUGMENTAL REALITY IN THE ART-WORKS OF UKRAINIAN ARTISTS. Art and Design, Вип. 2, с. 141–151. DOI: https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.2.13 .
  5. Новий інструмент. Як технології змінюють світ мистецтва. URL: https://life.nv.ua/ukr/blogs/suchasne-mistectvo-virtualna-realnist-yak-tehnologiji-zminyuyut-svit-mistectva-50081434.html (дата звернення: 09ю05.2024).
docx
Додано
28 вересня
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку