Урок образотворчого мистецтва в 1класі
ОСІННІЙ ПЕЙЗАЖ
Тема: Осінній пейзаж. Теплі і холодні кольори.
Мета: активізувати пізнавальний інтерес до мистецтва і природи; навчати свідомо виконувати лінійну будову малюнка, використовуючи лінію горизонту і відомі правила перспективи; формувати вміння самостійно знаходити рішення художніх завдань, що відповідають обраній техніці; розвивати пам’ять, увагу, кругозір учнів; творче та художнє мислення, уяву і фантазію; уміння, пов’язані з передаванням розміру і пропорцій, зорове сприйняття і просторове мислення; формувати емоційну чуйність до краси природи, уміння помічати її дивні особливості; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: музичний ряд: відеозапис руханки «Ти прикольний», ноутбук; матеріали для демонстрації послідовності та техніки виконання роботи; матеріали та інструменти: альбом для малювання; акварельна фарба; пензлі; ємкість для води; серветки для витирання рук і пензлів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Плескають в долоні.
За 1 раз - руки над головою, вигляд ракети;
За 2 раз – руки в сторону, вигляд літака;
За 3 раз – руки над головою, вигляд повітряної кулі
За 4 разом – оберти руками, вигляд гелікоптера.
ІІ. Вступне слово вчителя.
Ось і поринули ми у світ мистецтва. Осіння пора! Як заворожує вона своєю красою. Але найбільш чаруючим і гарним постає перед нами осінній ліс.
Чудово, неначе в казці! Все навколо виблискує під яскравими промінчиками лагідного сонечка. Вже не почуєш веселих пісень дзвінкоголосих пташок. З дерев повільно опадає останнє листя, наче пофарбоване чарівним пензлем у жовтогарячий колір. Воно замріяно кружляє у повільному таночку, поки тихо долетить до землі. Приємно йти доріжкою, коли під ногами лагідно шарудить різнобарвний килим осені. А вітерець, пустотливо граючись, розносить по всьому лісу приємні пахощі достиглих ягід.
А високо в блакитному небі безперестанку пливуть темно-сині хмаринки, нагадуючи своїми обрисами різних казкових персонажів. Розсікаючи небесну блакить, повагом летять і зажурливо курличуть журавлі. Як хороше, як гарно навкруги! Спасибі тобі, осінь, за цю красу!
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
На вашу думку, навіщо люди малюють?
Малювання, а саме малюнки, які створює людина, стали першим засобом спілкування.
Сьогодні ми продовжимо створювати красу осіннього дня. І якщо ви вкладете в свою роботу душу і серце, то вона вийде прекрасною!
Вступне слово вчителя.
Кожна пора року має свій колір. Якого кольору осінь? (жовтого). Тобто кольору сонця. Червоний, оранжевий, жовтий асоціюються з сонячним світлом, вогнем, спілими ягодами, золотою осінню, спілою пшеницею, теплим літом; викликають відчуття тепла – ці кольори називаються теплими кольорами. Будь-який колір стає теплішим, якщо до нього додати жовту фарбу.
Які відчуття викликають у тебе синій і фіолетовий кольори? Блакитний, синій, фіолетовий асоціюються з холодним дощем, калюжами, зимою, льодом, хурделицею, викликають відчуття прохолоди – це холодні кольори. Щоб будь-який колір зробити холодним, додай до нього синьої фарби.
ІУ. Основна частина.
Фарбу потрібно гарно набивати на пензлик, щоб колір був насиченим.
Учні виконують роботу самостійно. Учитель (за потреби) надає індивідуальну допомогу.
V. Підбиття підсумків
1. Обговорення учнівських робіт
2. Бесіда: Кому подаруєте малюнок?
3. Прибирання робочих місць.