THE TRIP TO THE KINGDOM
OF GAME
(Свято-подорож)
Клас святково прикрашений. Звучить музика. Учні діляться на 2 команди по 6 чоловік: команда жовтих і команда синіх . Кожен учень команди має кружечок відповідного кольору.
Teacher: Good morning, dear guests! Our children like English very much. And they like to play English games too. We play games in the lessons. Dear children! We have guests today. They are Peppa Pig and Brother George. They are travellers and they need your help in discovering the secrets of the world. If you help them, you'll be the members of "The club of travellers" and learn about the world together. And you’ll find prizes.
Children, can you help them?
Children: Yes, we can.
Teacher: So, first of all you have to do all the tasks. You'll get one word for each right answer, and at the end of the lesson you'll have to make up a sentence and say where the prizes are hidden. So, Peppa and George, you are welcome. (Вибігають Peppa and George)
Peppa and George: Hello! Hello, dear friends!
George: Do you like to play games?
Children: Yes, we do.
Peppa: We like to play games too. So, let's play a game.
Gerge: Oh, wait a minute!
George: What's the matter with you ?
Peppa: I need help. I don't remember the words, which begin with letter "B".
George: Don't worry about this. Our children will help you. Dear children, do you want to help ?
Children: Yes, we do.
George: So, the first game is "Who knows more words?"
Peppa: I need two pupils: one pupil from the team of "yellow" and one pupil from the team of "blue".
George: You must name the words, which begin with letter "B".
Peppa: The winner is the pupil who will say the word last. (два учні по черзі називають слова, що починаються з літери «В».)
George: ... you are the winner. So, greet our winner!
Peppa: Thank you very much! Now I know many words, which begin with letter "B". (учні оплесками вітають переможця)
George: Take the card with the word. Read this word.
Pupil: "It".
George: The second game is "The blind man".
Peppa: I need 6 pupils: 3 pupils from the team of "yellow" and 3 pupils from the team of "blue".
(6 учнів, взявшись за руки, утворюють коло. Одному з учнів (ведучому) зав’язують очі, і він стає у центрі кола. Він повільно лічить від 1 до 10, а учні в цей час рухаються по колу. Після того, як ведучий скаже «10», всі зупиняються. Ведучий ставить запитання англійською мовою. (Напр. “Have you got a friend?” “What is your friend’s name?”). Учень, який зупинився навпроти ведучого, відповідає. По голосу ведучий має здогадатися, з ким розмовляє і назвати ім’я цього учня. Peppa Pig and George визначають переможця. Перемагає той учень, який краще ставить питання або відповідає на них.
George: You must help each other asking and answering the questions.
Peppa: So, let's start!
(Гра відбувається в помірному темпі.)
George: We have the winner. So, greet our winner! (Учні оплесками вітають переможця.)
Peppa: Take the card with the word. Read this word,
Pupil: "Is".
George: The third game is "The snake". (The snake is on the floor.)
Peppa: I need 6 pupils. 3 pupils from the team of "yellow" and 3 pupils from the team of "blue".
George: You must take the card with the numbers from 1 to 6 and answer the question. If you answer the questions correctly, you can move forward 2 steps (if the number of your card is 2). If the number of your card is 3 - you can take 3 steps etc.
(Під кожною цифрою є відповідне їй запитання . Виграє той, хто доходить до фінішу першим. )
Questions:
1. What is your name?
2. How old are you?
3. Where do you live?
4. Take one step back.
5. Take one step forward.
6. Miss one go.
7. What is your friend's name?
8. Sing a song.
9. Recite a poem.
10. What is your mother's name?
11. What is your father's name?
12. Where are you from?
Peppa:... you are the winner. So, greet our winner! (Учні оплесками вітають переможця.)
George: Please, take the card with the word. Read this word.
Pupil: "In".
George: The fourth game is the "Kites".
(6 учнів утворюють пари, між ними стає ще один учень. Троє дітей залишаються без пари. Учні, які утворюють пари, зображують дерева, всі інші - повітряних зміїв. Всі школярі читають вірш:
Kites in the trees,
Kites in the trees,
All kites must freeze.
Учні, які імітують зміїв, вбігають, а, почувши останню фразу, повинні встигнути стати між: учнями, які грають роль дерев. Хто залишився сам — вибуває з гри, а з ним і одна пара учнів, які зображують дерева. Перемагає той, хто залишається останнім. )
Peppa: We have the winner. So, greet our winner! (Учні оплесками вітають переможця.)
George: Take the card with the word. Please, read this word.
Pupil: "The".
Peppa: The next game is "Who's got the ball".
(Peppa стає спиною до групи учнів на деякій відстані від них. рахує і кидає м 'яч. Хтось із гравців ловить його. Peppa має здогадатися, хто його спіймав. Вона ставить питання: "Has Tania got a ball?". Той учень, якого назвали, відповідає: "Yes, I have. ", або " No, I haven’t". Коли Peppa вгадала того, у кого м 'яч, то він стає до групи учнів, а той учень, який піймав м 'яч, — стає ведучим. Другий учень рахує до двох, третій — до трьох, четвертий — до чотирьох, п 'ятий — до п 'яти. Виграє той, хто ловив м 'яч найчастіше.)
Peppa: We have the winner. So, greet our winner! (Учні оплесками вітають переможця )
George: Take the card with the word. Read this word.
Pupil: "Corner".
George: The next game is "Memory run".
Peppa: Look at the table! There are some toys and other things on it. These words are new for me. But I want to learn them. Do you know them?
Children: Yes, we do!
George: Can you help, dear children?
Children: Yes, we can!
Peppa: We need 4 pupils for this game.
(4 учні стоять. По команді учителя перший учень підбігає до будь-якого предмета або малюнка, що заздалегідь викладений на окремому столі, торкається його, називає його англійською мовою і повертається на своє місце. Другий учень підбігає до того самого предмета, торкається його, повторює назву, потім торкається іншого предмета і, назвавши його, повертається на своє місце. Таким чином, кожен учень повторює всі названі до нього предмети та додає своє слово. Гра проводиться у швидкому темпі. Якщо учень не називає предмет, або неправильно його називає, то він вибуває з гри. Виграє той учень, який залишиться.)
Peppa: ... you are the winner. So, greet our winner! (Учні оплесками вітають переможця.)
Peppa: Take the card with the word. Read this word.
Pupil: "Of.
George: And now let's sing the song "Nick and Andy".
(Діти стають у коло. Peppa Pig and George разом з учнями читають вірш, потім Peppa дає команди. Діти повинні правильно їх виконати.)
Nick and Andy,
Sugar and candy,
I say stop! (Hands up, sit down, jump etc.)
Peppa: The seventh game is "The best singer".
George: Could you name the best singer?
(Під музику дві команди разом з героями співають пісню, потім цю пісню співає перша команда, а потім — друга. Та команда, яка проспіває пісню краще, перемагає.)
THE ABC SONG
ABCDEFGHIJKLM
NOPQRSTU VWX YZ
Happy, happy, now you see
I can sing my ABC.
George: Take the card with the word. Read this word.
Pupils: "The".
Peppa: The next game is "The little mouse".
(Учні стають у коло. Один учень виступає в ролі Кота, інший —у ролі Миші. Учні водять хоровод і читають вірш, в цей час Кіт намагається спіймати Мишу, а Миша тікає від нього. Миша виграє, якщо змогла сховатись в коло від Кота, або Кіт, якщо спіймає Мишу.)
Little mouse, little mouse.
Where is your house?
1,2,3,4.
Don't forget to shut the door.
Peppa: We have the winner. So, greet our winner! (Учні оплесками вітають переможця.)
George: Take the card with the word. Read this word.
Pupil: "Room".
Peppa: And now you have eight words. Try to make up a sentence.
(Оскільки учні отримували по слову після кожного виконаного завдання, то капітани обох команд виходять з усіма словами, які зібрали учні їх команд і складають речення.)
It
|
is
|
in
|
the
|
corner
|
of
|
the
|
room
|
George: Splendid! (У кутку кімнати діти знаходять коробку з призами. George і Peppa Pig вітають команду, учні якої були активніші. Та кожен учасник отримує приз.)
George: Thank you very much!
Peppa: You are the best!
George: And now we invite you to our trip.
1