Типи кореневих систем. Видозміни кореня

Про матеріал
Форми роботи на уроці дозволяють учням легко зрозуміти та засвоїти матеріал.
Перегляд файлу

 

 

 

Типи   кореневих  систем.

Видозміни   кореня.

6 клас

 

 

 

                                                 Вчитель  біології

Гульського ліцею

                                                 Кашперська Ольга Миколаївна

 

 

Очікувані

результати: сформувати  поняття  про  типи   кореневих

                      систем;   розглянути   видозміни  коренів   та  

                      їхні   функції;

                      розвивати   вміння   використовувати   знання 

                      про  кореневі  системи  та   видозміни коренів

                      у  практичній   діяльності; вміння  працювати  

                     самостійно;

                      виховувати   уважність,  активність, пізнаваль-

                      ний   інтерес,  креативність.

Обладнання:  проектор,  таблиця «Корінь»,коренеплоди.

Основні  поняття і терміни: стрижнева, мичкувата  коре-

                     неві системи, коренеплід, бульбо корені, опор-

                      ні корені, корені-причіпки,повітряні  корені,

                     корені-присоски,дихальні корені.

Тип   уроку : комбінований.

                                               Міркуємо-швидко!

                                               Відповідаємо- правильно!

                                               Працюємо-   плідно!

 

                           Хід     уроку.

  1.  Організаційний    момент.

Психологічне   налаштування:

Дуже   давно   у   стародавньому місті    жив   великий   мудрець,слава  про  мудрість  якого  поширювалась  далеко  від  його  рідного  міста. Проте  був  у місті  й   чоловік,  який   заздрив славі мудреця. І вирішив він  придумати  таке  запитання,  на  яке  той  не   зміг  би відповісти.

Він спіймав  метелика  і  подумав: «А що, як я спитаю в мудреця :який  метелик  у  моїх руках-живий   чи  мертвий?   Якщо  він   скаже,що  живий,я  стисну долоні,і метелик  помре,  а   якщо  скаже,   що   мертвий ,я  розтулю  долоні, і  метелик злетить. Тоді  всі   зрозуміють, хто  з  нас  розумніший». Так  заздрісник   і  зробив. Та  коли  він   запитав  мудреця  про  метелика, мудрець, який  насправді  був   надзвичайно розумною  людиною,відповів: «Усе  у  твоїх  руках.»

Тож  і  наш  урок   в   наших  руках. Давайте  усміхнемось  один   одному  і разом  вирушимо  до  країни  нових  знань. Бажаю  всім  нам   позитивних   емоцій   і  успіхів!

 

  1. Актуалізація  опорних   знань.

    Слайд 1  «Німий   малюнок» -зони кореня.

Слайд2  «Закінчити   речення»:

  1. Корінь  переважно  всмоктує   з  ґрунту…
  2. Кінчик  кореня захищений….
  3. Кореневі  волоски   розташовані  у  зоні…
  4. Корінь  росте  у  товщину  за  рахунок…
  5. Клітини   швидко  ростуть у  зоні…
  6. Центральний  циліндр  кореня  утворений…

 

Слайд 3  Відповіді  на запитання. (взаємоперевірка).

3 . Мотивація   навчальної  діяльності.

Чи  можуть  бути  корені  цікавими?

Слайд  4 «Цікаві  корені».

А  навіщо  ми підгортаємо  рослини,  наприклад кукурудзу?

Як людина  може використовувати   знання  про  корінь?

4 .   Повідомлення   теми і  завдань  уроку.

Слайд  5.

5.Сприйняття  та засвоєння нового  матеріалу.

Бесіда:

Що ми називаєм  коренем?

Які  є  види   коренів?

Слайд  6. «Види коренів».

Що таке   система?

Коренева  система  ……..

Слайд  7. «Типи  кореневих систем».

Порівняйте   два  корені.  Чим вони  відрізняються?

-Робота  в зошиті (Схема типи кореневих систем)

- Пояснення вчителя:  Зовнішній  вигляд  кореневих  систем   залежить   від  того, в  яких   умовах   зростає  рослина і як  вона  до цих  умов   пристосовується. Щоб  пристосуватись  до  умов  існування  ,корені  змінюються  і виникають  видозміни кореня.

-Робота  в   зошиті  : (заповнити таблицю)

-Робота  в  парах:  Видозміни   кореня

                                   Значення  в житті  рослини

                                   Приклади рослин .

                                   (робота  з  підручником).

-Виступи  дітей  з використанням  слайдів  та  наочності.

   Слайди 8 -14.

-«Поміркуй»: 

То  навіщо  ми  підгортаємо  кукурудзу?

Як  ми  можемо використати знання  про кореневу  систему і  видозміни  кореня?

6 .  Закріплення   нових  знань.

«Спіймай   помилку».  Слайд  15.

«Слабка ланка»-  робота з  термінами.

Гра «Заповни  шпаргалку»   Слайд  16, 17.

«Снігова  куля» (термін-речення, запитання- відповідь)

«П’ять речень» ( за  допомогою  п’яти речень  передайте  зміст уроку).

7 .  Підсумок  уроку .

8 .   Рефлексія.

-Що вам  найбільше  запам’яталось?

-Про що почули вперше ?

9.  Домашнє  завдання .

П. 25 ,урок 25 ,завдання  2,3.

 

 

 

    

                     

 

docx
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку