Типи кореневих систем.
Видозміни кореня.
6 клас
Вчитель біології
Гульського ліцею
Кашперська Ольга Миколаївна
Очікувані
результати: сформувати поняття про типи кореневих
систем; розглянути видозміни коренів та
їхні функції;
розвивати вміння використовувати знання
про кореневі системи та видозміни коренів
у практичній діяльності; вміння працювати
самостійно;
виховувати уважність, активність, пізнаваль-
ний інтерес, креативність.
Обладнання: проектор, таблиця «Корінь»,коренеплоди.
Основні поняття і терміни: стрижнева, мичкувата коре-
неві системи, коренеплід, бульбо корені, опор-
ні корені, корені-причіпки,повітряні корені,
корені-присоски,дихальні корені.
Тип уроку : комбінований.
Міркуємо-швидко!
Відповідаємо- правильно!
Працюємо- плідно!
Хід уроку.
Психологічне налаштування:
Дуже давно у стародавньому місті жив великий мудрець,слава про мудрість якого поширювалась далеко від його рідного міста. Проте був у місті й чоловік, який заздрив славі мудреця. І вирішив він придумати таке запитання, на яке той не зміг би відповісти.
Він спіймав метелика і подумав: «А що, як я спитаю в мудреця :який метелик у моїх руках-живий чи мертвий? Якщо він скаже,що живий,я стисну долоні,і метелик помре, а якщо скаже, що мертвий ,я розтулю долоні, і метелик злетить. Тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший». Так заздрісник і зробив. Та коли він запитав мудреця про метелика, мудрець, який насправді був надзвичайно розумною людиною,відповів: «Усе у твоїх руках.»
Тож і наш урок в наших руках. Давайте усміхнемось один одному і разом вирушимо до країни нових знань. Бажаю всім нам позитивних емоцій і успіхів!
Слайд 1 «Німий малюнок» -зони кореня.
Слайд2 «Закінчити речення»:
Слайд 3 Відповіді на запитання. (взаємоперевірка).
3 . Мотивація навчальної діяльності.
Чи можуть бути корені цікавими?
Слайд 4 «Цікаві корені».
А навіщо ми підгортаємо рослини, наприклад кукурудзу?
Як людина може використовувати знання про корінь?
4 . Повідомлення теми і завдань уроку.
Слайд 5.
5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Бесіда:
Що ми називаєм коренем?
Які є види коренів?
Слайд 6. «Види коренів».
Що таке система?
Коренева система ……..
Слайд 7. «Типи кореневих систем».
Порівняйте два корені. Чим вони відрізняються?
-Робота в зошиті (Схема типи кореневих систем)
- Пояснення вчителя: Зовнішній вигляд кореневих систем залежить від того, в яких умовах зростає рослина і як вона до цих умов пристосовується. Щоб пристосуватись до умов існування ,корені змінюються і виникають видозміни кореня.
-Робота в зошиті : (заповнити таблицю)
-Робота в парах: Видозміни кореня
Значення в житті рослини
Приклади рослин .
(робота з підручником).
-Виступи дітей з використанням слайдів та наочності.
Слайди 8 -14.
-«Поміркуй»:
То навіщо ми підгортаємо кукурудзу?
Як ми можемо використати знання про кореневу систему і видозміни кореня?
6 . Закріплення нових знань.
«Спіймай помилку». Слайд 15.
«Слабка ланка»- робота з термінами.
Гра «Заповни шпаргалку» Слайд 16, 17.
«Снігова куля» (термін-речення, запитання- відповідь)
«П’ять речень» ( за допомогою п’яти речень передайте зміст уроку).
7 . Підсумок уроку .
8 . Рефлексія.
-Що вам найбільше запам’яталось?
-Про що почули вперше ?
9. Домашнє завдання .
П. 25 ,урок 25 ,завдання 2,3.