Презентація до інтегрованого уроку з образотворчого мистецтва, технологій і природознавства для учнів 5 класу.
- Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: організовувати своє робоче місцє, планувати свої дії, орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати, самостійно використовувати практичне завдання, вміння приймати рішення обгрунтовано, проявляти активність.
- Міжпредметна естетична компетентність: виявити естетичне ставлення до мистецтва в різних сферах діяльності людини.
- Предметні компетентності: ознайомити учнів з основами композиції; закріплювати поняття про симетричну, асиметричну, динамічну композиції, збагачувати чуттєвий досвід, розширювати кругозір дітей; розвивати науковий світогляд учнів, навики критичного та логічне мислення, почуття відповідальності, зв'язне мовлення;викликати інтерес до вивчення природознавства, математики, фізики, хімії, показати значення симетрії у житті людини, створювати мотив мистецької діяльності – бажання передавати власне бачення краси, виховувати почуття краси, простору, вчити цінувати багатство рідної природи, сприяти вихованню любові до України.
Мета уроку: - Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: організовувати своє робоче місцє, планувати свої дії, орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати, самостійно використовувати практичне завдання, вміння приймати рішення обгрунтовано, проявляти активність.- Міжпредметна естетична компетентність: виявити естетичне ставлення до мистецтва в різних сферах діяльності людини. - Предметні компетентності: ознайомити учнів з основами композиції; закріплювати поняття про симетричну, асиметричну, динамічну композиції, збагачувати чуттєвий досвід, розширювати кругозір дітей; розвивати науковий світогляд учнів, навики критичного та логічне мислення, почуття відповідальності, зв‘язне мовлення;викликати інтерес до вивчення природознавства, математики, фізики, хімії, показати значення симетрії у житті людини, створювати мотив мистецької діяльності – бажання передавати власне бачення краси, виховувати почуття краси, простору, вчити цінувати багатство рідної природи, сприяти вихованню любові до України.- Методично дидактичне забезпечення: презентація до уроку, иатеріал до завдання «Склади етапи перетворення» та «Знайди помилку», зразки метеликів, кольоровий папір, клей. Форма уроку: інтегрований урок. Тип уроку: урок – подорож до країни «Творчості».
Ідіть, мої любі, під ноги дивіться,Травм і ківтам ніжно всміхніться! Несіть же їм ласку в кожній долонціРазом з промінцями ласкавого сонця. Хай ваша мандрівка кзковою стане. Про неї розкажете татові й мамі. Сьогодні у нас незвичайний урок, У світ природи зробимо крок. Ми з творчістю стрічались вже не раз,З метеликами завіта вона до нас. Це творчості час, фантазії час, Цікаві завдання чекають на вас.
ЛускокриліМетелики – надзвичайно гарні комахи. Їх називають лускокрилі, бо на їхніх крилах є дуже маленькі лусочки, схожі на мішечки. А в мішечках – крихітне кольорове зернятко. Від цих зерняток, від того, як розташовані лусочки залежить колір і малюнок крилець метелика. Та луски потрібні не тільки для краси – без них вони не зможуть літати. Тому не слід ловити метеликів із цікавості і для забави, бо від торкання до крилець на пальцях залишаються луски, без яких крило метелика стає несправним. Безліч комах мають захисний колір і використовують його у двох цілях:- або стати непомітним;- або застерегти своїх ворогів яскравим забарвленням.
Лускокрилі або Метелики - ряд комах з повним перетворенням. Достовірні викопні рештки відомі з Юрського періоду. В даний час налічується більш ніж 160 тисяч видів. Лускокрилі Метелики поширені на всіх континентах, за винятком Антарктиди. Наука, що вивчає метеликів, називається лепідоптерологія. style.colorfillcolorfill.type
Личинки лускокрилих - гусені. Більша їх частина - фітофаги, тобто живляться рослинами. Але серед них трапляються і інші види живлення, наприклад:- кератофагія - живлення волосяним покривом - міль;- ксилофагія - живлення деревиною - скловидки;- хижацтво та деякі інші. Лускокриліstyle.colorfillcolorfill.type
Із лялечки виходить доросла комаха - імаго. Ця форма є статевозрілою, тобто здатною до розмноження. В перші хвилини комаха ще не здатна літати. В цей час крила розпрямляються під тиском гемолімфи, яка заповнює судини, та тверднуть. Також відбувається остаточне набуття забарвлення. Лускокриліstyle.colorfillcolorfill.type
Забарвлення метеликів. Забарвлення служить метеликам як захист. Одні метелики маскуються під отруйних. Птахи запам'ятовують забарвлення отруйних метеликів і не чіпають їх. Завдяки цьому їстівні для птахів метелики з схожим забарвленням залишаються неушкоджені. Інші маскуються під колір довкілля.
Крила комах. Комахи мають дві пари крил, які розміщені на грудях. Повністю вони розвиваються тільки при переході комах у дорослий стан. Будова крил у значній мірі враховується як основа систематики крилатих комах: лускокрилі, двокрилі, перетинчастокрилі, твердокрилі, напівтвердокрилі, рівнокрилі…Крила комах являють собою бічні вирости стінки тіла, що утворені тонкими мембранами, натягнутими на каркас жилок, по яких в крила проникають трахеї, нерви та порожнинна рідина. Просвіти перетинчастих частин крила, що розміщені між жилками, називаються комірками.
Схема типового заднього крила (поперечні жилки не показано). Кожна жилка та її відгалудження мають власні назви та позначення: C — костальна, Sc — субкостальна, R — радіальна, M — медіальна, Cu — кубітальна, A — анальна і т. д.[1]. Коротенькі жилки при основі, де крило згортається, називають югальними. Ділянку, що займає певна жилка із розгалудженнями, називають сектором або областю (радіальною, медіальною тощо), ділянка між суміжними відрізками жилок — коміркою. Комірки можуть бути відкритими (межують із краєм крила) та закритими (оточені жилками з усіх боків). Сірими лініями окреслено ділянки утворення складок крила
Спілкування з природою. Симетричність форми та контрастна виразність забарвлення у світі комах. Зображення на площині. Виконання композиційно-врівноваженої за формою та кольором роботи за уявою «Фантастичний метелик» Якщо провести уявну лінію через центр тіла метелика, то вона розділить його на дві абсолютно однакові частини, які і є наче дзеркальним відображенням одна одної. Таке явище називається симетрією. Симетрія - схожість правої та лівої половинок предмета, їх рівноваги.