сформувати в учнів поняття «транспортна система», «Транспортний вузол», «вантажообіг», особливості кожного виду транспорту і його роль; формувати логічне мислення, пізнавальну активність. Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення теми.
Тема Транспорт. Види транспорту. Роль у національній економіці.
Мета: сформувати в учнів поняття «транспортна система», «Транспортний вузол», «вантажообіг», особливості кожного виду транспорту і його роль; формувати логічне мислення, пізнавальну активність. Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення теми.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: карта «Транспортна система», атласи, роздатковий матеріал
Хід уроку
I. Організаційний момент
Нумо, діти, підніміться
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
II. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Закінчити речення:
Транспорт – це одна з найважливіших галузей економіки будь-якої країни. тому що………………….
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Визначення поняття «транспортна система» ( робота з підручником )
2. Види транспорту
- Які види транспорту наявні в нашому місті?
3. Особливості транспорту ( учні працюють з роздатковим матеріалом та визначають основні чинники)
Основними факторами, що впливають на процес формування транспортної системи є соціально-економічні, природні, історичні та інші. Передусім галузевий склад транспорту, густота транспортних шляхів зумовлюються рівнем розвитку господарського комплексу і спеціалізацією території. Залежить транспорт і від економіко-географічного положення району (центрального в країні чи прикордонного). Важливу роль у формуванні транспортної системи відіграє густота населення, людність населених пунктів, маятникові міграції. З природних умов найбільше впливає рельєф і клімат. Особливо залежить від клімату авіаційний транспорт, менше – водний і сухопутний. Вплив природних умов з розвитком науково технічного прогресу поступово зменшується.
4. Територіальна організація транспортної системи
5 Переваги та недоліки видів транспорту ( робота в парах: один учень – переваги, інший – недоліки).
6. Повідомлення учнів «Музеї транспорту»
IV. Закріплення матеріалу
Складання сенкану «Транспорт»
1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
V. Домашнє завдання
читати стор. 196-200, повідомлення «Цікаві факти про транспорт»