Дана публікація призначена для реалізації наскрізної змістової лінії громадянська відповідальність, сприяє розширенню знань учнів про небезпеки в Інтернеті, перевіряє чи учні мають Інтернет залежність.
Вступне слово тренера. Щороку у лютому відзначають День безпечного Інтернету, який має на меті долучити до співпраці учнів, батьків, освітян, політиків, менеджерів, надихаючи їх відігравати свою роль у створенні найкращого Інтернету. Цього року День безпечного Інтернету припав на вівторок, 11 лютого. І проходить під гаслом «Разом до найкращого Інтернету»
Номер слайду 3
Оголошення теми і мети заняття. На сьогоднішньому тренінговому занятті ми з вами розглянемо і проаналізуємо основні проблеми з питань безпеки онлайн.
Номер слайду 4
Вправа «Знайомство»Учасники стають в коло, один тримає у руці клубок з нитками представляє себе називаючи своє ім'я, та гасло, яким він керується при роботі з Інтернетом та передає клубок іншому учаснику і так далі. Тим самим формується модель Всесвітньо відомої павутини - Інтернет
Номер слайду 5
Вправа “Очікування” Мета: допомогти учасникам заняття усвідомити власні очікування від тренінгу, тренеру скоригувати план роботи, відповідно до очікувань групи.- Що ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу? - Напишіть на стіках свої очікування та прикріпіть їх на дерево очікувань. (Учасники пишуть на листочках із клейкого паперу, що вони очікують від тренінгу, озвучують, та приклеюють їх на малюнок дерева)
Номер слайду 6
Вправа «Правила»Мета: чітко організувати роботу без зайвих витрат часу, досягти атмосфери довіри і співробітництва, створити ситуації спільних зусиль, а не нав’язаних установок. Тренер пропонує учням прийняти правила за якими буде зручно працювати.цінувати час;говорити по черзі, коротко, по темі;бути толерантним;бути позитивним;бути активним.(учні можуть самостійно запропонувати ще правила для комфортної роботи)
Номер слайду 7
Вправа «Кошик запитань»-Які Інтернет-загрози ви знаєте?- Яким чином людство використовує Інтернет?-Чи завжди це використання раціональне?-Чи може людство припинити використовувати Інтернет?
Номер слайду 8
Інтернет-загрози. Викрадення аккаунтів соціальних мереж для розсилки спаму всім вашим друзям або шантажу з приводу повернення вашої сторінки. Викрадення поштових даних - як самої електронної скриньки, так і листів, що знаходяться на комп’ютері, в яких міститься інформація про ваші реєстраційні дані на інших ресурсах. Використання комп’ютера у складі Бот. Нету – на тисячі комп’ютерів завантажуються програми, які застосовуються для масової розсилки спам-повідомлень, або для атаки серверів будь-якого типу (цікаво, що в такому випадку провайдери блокують користувачу доступ до Інтернет, щоб зупинити спамовий потік чи атаки). Викрадення даних, які мають відношення до фінансових операцій: особиста документація, Web. Money, кредитні карти та інші платіжні системи. SMS-локери – повністю або частково блокують ваш комп’ютер з елементами шантажу та метою відправки вами платного повідомлення. Несанкціонований показ рекламних повідомлень.https://zillya.ua/zagrozi-v-merezh%D1%96-%D1%96nternet
Номер слайду 9
Вправа «Асоціативний кущ» Мета: з’ясувати, що знають учні про правила безпечного користування Інтернетом.-З чим у кожного з вас асоціюється поняття «Інтернет-етика»?-Як ви розумієте це поняття?(Зібрана інформація записується на папері, тренер робить висновок про те, якими знаннями з теми володіють учасники тренінгу)
Номер слайду 10
Повідомлення тренера Правила безпечного користування Інтернетом.1. Проговорити основні правила.2. Бути обережним з особистою інформацією3. Використовувати паролі4. Обговорити, що можна поширювати у соцмережах5. Зробити спілкування у Whatsapp і Telegram безпечним6. Ділитися новими уміннями7. Пояснити небезпеку безкоштовного публічного Wi-Fi8. Завантажте VPN (virtual private network)VPN-підключення допоможе ефективно захистити користувачів.9. Убезпечити від ігрових афер10. Не розмовляти із незнайомцями у чатах11. Не вірити рекламі в електронній пошті
Номер слайду 11
Вправа «Міф-реальність»Мета: отримати знання про залежність від Інтернету; формувати навички роботи в малій групі, розвивати вміння відстоювати власну думку, робити висновки. Я запропоную вам тези, якщо ви погоджуєтесь із запропонованою тезою – та розмістіть її на плакаті «Реальність», якщо ні – «Міф».
Номер слайду 12
Якщо ви залежні, то ви:спроможні відрізнити свої думки і почуття від думок і почуттів інших (ви думаєте і відповідаєте за інших людей);шукаєте уваги і схвалення інших, щоб почувати себе добре;відчуваєте неспокій або вину, коли в інших "є проблеми"; не вірите, що іншим видніш, ніж вам, що для вас краще;дратуєтесь або падаєте духом, коли справи йдуть не так, як вам хотілося б; не намагаєтеся довести іншим, що ви достатньо гарні, щоб вас любити; вірите, що можете самі піклуватися про себе;Не вірите, що будь-якій людині можна довіряти;ідеалізуєте інших і зневіряєтеся, коли вони живуть не так, як ви сподівалися;ниєте, щоб отримати те, що хотіли;відчуваєте, що інші вас не цінують і не помічають;думаєте, що ви достатньо гарні;живете так, мов ви – жертва обставин;боїтеся помилитися;боїтеся висловити свої істинні почуття зі страху бути відкинутим;дозволяєте іншим ображати вас, не намагаєтеся захистити себе; довіряєте собі й прийнятим вами рішенням;зазнаєте труднощів наодинці з собою;хвилюєтеся, що вас можуть кинути; не боїтеся власного гніву;почуваєте себе неспроможним змінити своє становище або добитися модифікацій у собі;думаєте, що хтось повинен змінитися, для того щоб змінилися ви самі.http://odb.te.ua/1862
Номер слайду 13
Цей тест виявляє неконтрольоване користування інтернетом та оцінює симптоми залежності. Він охоплює 20 запитань, кожне з яких оцінюється за 5-бальною шкалою Лайкерта (Likert scale) від 1 до 5 (дуже рідко, інколи, часто, дуже часто, завжди), максимальний бал дорівнює 100. Тест на інтернет-залежність включає такі діапазони балів:• 0–30 балів — нормальне використання інтернету.• 31 бал–49 балів — легкий ступінь інтернет-залежності.• 50–79 балів — помірний ступінь інтернет-залежності.• 80–100 балів — надмірне користування інтернетом. Тест Янга на Інтернет-залежність
Номер слайду 14
1 Як часто ви порушує часові рамки, встановлені батьками для користування мережею?2 Як часто ви не виконуєте свої домашні обов’язки, щоб провести більше часу в мережі?3 Як часто ви надаєте перевагу проводженню часу в мережі замість того, щоб провести його в сімейному колі?4 Як часто ви формуєте нові стосунки з друзями через мережу?5 Як часто батьки нарікають на кількість часу, яку ви проводите в мережі?6 Як часто ваше навчання страждає внаслідок кількості часу, проведеного в мережі?7 Як часто ви перевіряєте електронну пошту, перш ніж зайнятися чимось іншим?8 Як часто ви надаєте перевагу спілкуванню в мережі над спілкуванням з оточуючими?9 Як часто ви не відповідаєте на запитання про те, що робите в інтернеті?10 Як часто батьки заставали вас, коли ви заходили в інтернет всупереч їх волі?11 Як часто ви проводите час у своїй кімнаті, граючи на комп’ютері?12 Як часто ви отримуєте дивні дзвінки від нових мережевих «друзів»?
Номер слайду 15
13 Як часто ви огризаєтеся, кричите чи дієте роздратовано, якщо вас потурбували з приводу перебування в мережі?14 Як часто ви виглядаєте більш замученим та стомленим, ніж тоді, коли вдома ще не було інтернету?15 Як часто ви виглядаєте зануреним у думки про повернення до мережі, коли ви не знаходитеся в мережі?16 Як часто ви сваритеся та гніваєтеся, коли батьки сердяться з приводу часу, проведеного вами в мережі?17 Як часто ви надаєте перевагу перебуванню в мережі, а не своїм колишнім улюбленим заняттям, хобі, інтересам?18 Як часто ви стаєте агресивним, коли на вас накладають обмеження в часі, проведеному в мережі?19 Як часто ви замість прогулянок із друзями надаєте перевагу проводженню часу в мережі?20 Як часто ви відчуваєте пригніченість, спад настрою, нервуєтеся, коли знаходитеся поза мережею, а після повернення до мережі все це зникає?https://www.umj.com.ua/article/160556/internet-zalezhnist-test-poshirenist-ta-suputnya-psihopatologiya
Номер слайду 16
Вправа «Очікування»Мета: визначити, наскільки справдилися очікування кожного учасника тренінгу, що нового і корисного вони дізналися, які вміння і навички отримали. Проаналізуйте власні очікування і на папірцях у вигляді листочків напишіть, що ви отримали від сьогоднішнього тренінгу і приклейте до листочків на «Дереві очікувань».
Номер слайду 17
Завершення тренінгу. Вправа «Побажання» Мета: залишити в пам’яті учасників тренінгу позитивні емоції, стосовно сприйняття інформації і тим самим сформувати бажання участі у наступних тренінгах. Станьмо у велике коло і висловімо добрі побажання й сподівання на знання людей через забезпечення високого рівня освіти, загальної культури, високого рівня Інтернет-безпеки. Бажаю успіхів, на все добре.