Ситуативне завдання № 3 Класний керівник хотів, щоб його учні дотримувались порядку в класі на уроках та на перервах. З цією метою він провів з учнями декілька бесід про правила поведінки. Вихованці уважно слухали свого наставника, ставили багато запитань. Проте з часом педагог зрозумів, що ніяких змін в поведінці школярів не відбулося.
Ситуативне завдання № 4 Домашнє завдання: дати визначення терміну «Держава». Учень здав домашнє завдання, вважаючи, що зробив його на відмінно. Його відповідь складалася з одного речення, тобто визначення з підручника. Вчитель оцінив це завдання не надто високо. Повідомивши вдома батькам оцінку за зроблене домашнє завдання — батьки обурились, бо перевіряли виконане завдання напередодні. Учень з батьками прийшли за поясненнями до вчителя з питання оцінки. Вчитель пояснює, що дана оцінка поставлена, тому що питання було не розкрите. Батьки та учень не згодні з обґрунтуванням вчителя. Який вихід з поданої ситуації?
Ситуативне завдання № 8 Учень, який готується до вступу до ВНЗ, постійно скаржиться своєму класному керівнику на вчителя історії. Пояснюючи це тим, що вчитель під час уроків розказує історії з життя та дає подивитися мультики або фільми під час уроку. Які повинні бути дії класного керівника?
Ситуативне завдання № 10 Дев’ятикласник Андрій учився абияк, на уроках був неуважний, домашніх завдань майже ніколи не виконував. Та коли в класі з'явилась вчителька Світлана Василівна, він почав ставитись до навчання інакше. Вивчивши напам'ять заданий додому вірш, Андрій зрадів, коли Світлана Василівна назвала його прізвище, а ще більше — коли вона похвалила його і оголосила, що ставить десять балів. Раптом з задньої парти пролунав суворий голос вчительки української мови Віри Григорівни: «Йому й п'яти цілком вистачить!»
Ситуативне завдання № 11 Молодий учитель фізики Микола Тимофійович зайшов на перерві до свого кабінету, щоб підготувати до уроку прилади. Підійшовши до шаф, помітив між ними на підлозі двох учнів 11- го класу, які саме розливали вино. Щойно зібрався зробити зауваження, як почув пропозицію підтримати компанію.