Тренінг для вчителів"На гойдалці між відчаєм і надією: вчимося підтримвати себе та учнів"

Про матеріал
Ознайомлення вчителів з поняттям «ментальне здоров’я», способами підтримки ментального здоров'я, формування цілісного ставлення до свого здоров’я.
Перегляд файлу

На гойдалці між відчаєм і надією :

 вчимося підтримувати себе та учнів

 

- Доброго дня , шановні колеги !

 

ВПРАВА НА ЗНАЙОМСТВО «Що в імені моєму прекрасно»

Розпочнемо нашу роботу із знайомства. Зробимо це за допомогою  гри  «Портрет по колу» (матеріал: чистий аркуш А4, фломастер).

Підпишіть свій аркуш на зворотній стороні (ПІ), потім за сигналом тренера починаєте малювати свій портрет. За сигналом тренера на кожній 5-й секунді  передаєте аркуш по колу в одному напрямку і домальовуєте портрети деталями, яких не вистачає.

 

Коли підписані аркуші повертається до власників, вони розглядають свій колективний портрет, потім по черзі представляються, показують всім свій портрет і розповідають, що їм сподобалося в своєму образі, чим він схожий на нього, які власні риси характеру чи емоційні стани підходять йому.

 

Для того, щоб плідно та корисно попрацювати встановимо правила групи:

  1. Мобільна тиша
  2. Тут і зараз : бути активним
  3. Бути щирим
  4. Бути відкритим
  5. Поважати думку інших
  6. Доповнювати один одного
  7. Не перебивати

 

 

 

- Ми з вами живемо в нестабільні часи і багато хто з нас відчуває сильне занепокоєння, часто  переслідують тривожні думки. Можливо , ви помітили , що останнім часом ваші емоції коливаються, наче гойдаються на гойдалці. Тому сьогодні ми з вами познайомимося  із новими уявленнями про процеси регуляції стресу, щоб краще розуміти себе й мати змогу вчасно допомогти.

 

 

    Стрес і тривожність вносять свої корективи в повсякденне життя: через них багато хто страждає від безсоння й почувається нервозним.

 Вас може легко роздратувати шум кроків у коридорі або несподіваний гучний звук. Так можуть проявлятися симптоми тривоги, тому важливо навчитися їх розпізнавати, щоб мати

змогу стежити за своїм психічним станом.

    На сьогоднішньому занятті ми більш глибоко розберемо поняття стресу та шляхи його подолання. Отже , що ж таке стрес ?

     Стрес – це захисна реакція організму на різні подразники , яка допомагає людині адаптуватися до умов , що часто змінюються. В цілому розрізняють 2 види стресу : гострий (еустрес) та хронічний (дистрес).

  Психолог Стівен Порджес пояснив, як наше тіло обробляє стрес. Він виявив , що тіло та мозок спілкується між собою за допомогою блукаючого нерву. Цей нерв допомагає нервовій системі зреагувати на життєву ситуацію. Його роботу неможливо контролювати, тож він може раптово вимкнути всі системи вашого тіла. Але також саме блукаючий нерв дозволяє нам посміхатися у відповідь на посмішку та насуплюватися – на неприємні висловлювання.

   Полівагальна теорія пояснює три основні стани нервової системи і пропонує нам своєрідну карту , щоб зрозуміти , що робить ця система і чому. Це – нормальні реакції на ненормальну ситуацію.

   Є 3 зони (стани) нервової системи. Лише одна з них може бути активною в один момент часу. Ці зони прийнято позначати кольорами, такий собі «світлофор»:

  • Взаємодія (зв'язок , безпека, затишок, допитливість, кмітливість)
  • Ви «увімкнулись» і не можете вимкнутись
  • Ви застрягли у «вимкненому стані».

Проаналізуйте свої відчуття й визначте, в якій зоні зараз перебуваєте ви.

У «зеленій зоні» ви добре відчуваєте , що відбувається з учнями у класі , і гнучко реагуєте. Ви можете звернутися до інших за допомогою і підтримкою.

 

Дихання – потужний механізм для заспокоєння нервової системи . Коли ми глибоко вдихаємо , волокна навколо легень розтягуються. Ця інформація переміщується блукаючим нервом до мозку , викликає глибокий видих, який нас заспокоює.

Ви всі чули і знаєте , що є різні техніки дихання («По квадрату», «під рахунок»….) . Ми проведемо зараз вправу на дихання .

 

ВПРАВА ІЗ ТРУБОЧКАМИ

  •          Для того, щоб вийти із «жовтої» зони потрібно виконувати вправи на напруження м’язів . Давайте проведемо одну із вправ.

 

  •          І остання «червона зона». Як же ж ми можемо вийти із неї.
  1. Пробуємо струсити із себе напругу – потрусіть кінцівками.
  2. Зробіть довгий шумний видих (кілька разів)
  3. Поверніть собі голос : прогарчіть «РРРРРРРРРРРРРР»

 

Практика орієнтація допомагає повернутися в «зелену» зону .

 

Озирніться навколо і знайдіть 5 предметів жовтого кольору

 

 

ВПРАВА ІЗ КАРТИНКАМИ

  •          В більшості стрес – це негативна емоція . Щоб відчути позитивну емоцію пропонуємо вам вправу з картинками. Оберіть одну картинку та знайдіть спільну рису характеру із даною твариною.

 

 

 

 

 

 

  •          Ми продовжуємо отримувати позитивні емоції. Пропонуємо ряд вправ , які ви можете застосовувати у роботі з дітьми.

 

ВПРАВА «МАСАЖ»

 

  •          З будь- якої ситуації ми повинні намагатися знаходити позитивні сторони . Тому пропонуємо вам вправу «Калоші щастя». У Андерсена є казка з назвою «Калоші щастя». У цій казці феї подарували на день народження калоші щастя, які вона вирішила віддати людям, щоб ті стали щасливішими. Людина , яка одягала ці калоші, ставала щасливішою людиною. Калоші виконували всі її бажання. Отже, ми пропоную вам взяти ці калоші і стати щасливою людиною. Також ми будемо розглядати різні ситуації, а ваше завдання – надівши ці калоші, знайти в ситуації позитивні сторони. Іншими словами, подивіться на ситуацію очима щасливої людини – оптиміста.

(Учасникам пропонується по черзі взувати «калоші щастя » (ігровий елемент, звичайні гумові калоші великого розміру з веселим дизайном), витягти з мішечка одну з ситуацій та знайти в ній позитивні сторони. Інші учасники можуть допомагати, пропонуючи свої варіанти)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
22 жовтня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку