Тренінг «Хай планета наша чиста розцвітає людям на добро».

Про матеріал
Можна використовувати для розширення знань в галузі екології, поглиблення інформованості про те, які існують проблеми природокористування; сприяння усвідомленню кожним з нас природи як особистісної цінності.
Перегляд файлу

 

Доброго дня! Рада новій зустрічі з Вами!

Доброю традицією  в нашій школі стало проведення пізнавально-розважальних, виховних заходів екологічної спрямованості.

І сьогодні ми зібралися тут для того, щоб провести тренінг «Хай планета наша чиста розцвітає людям на добро».

Метою його є розширення знань в галузі екології, поглиблення інформованості про те, які існують проблеми природокористування; сприяння усвідомленню кожним з нас природи як особистісної цінності.

 

Вправа «Знайомство»  Ви всі отримали беджі, на них напишіть великими буквами своє ім’я, а  також намалюйте асоціативний символ (емблему)  «здорової планети».

(Учасники називають по-черзі своє ім’я і пояснюють свій малюнок.)

 

Гра  Учасникам пропонується гра, яка передбачає відповіді на запитання але не «класичним» способом («так» чи «ні»), а шляхом виконання певних фізичних вправ на знак згоди з відповіддю.

Уважно слухайте і виконуйте мої прохання. Прошу бути відвертими і самокритичними. Зрештою, це лише гра, і ніхто не засуджуватиме вас.

  • Якщо ви, знайшовши в кишені непотрібний папірець, викидаєте його на землю, підніміть вгору праву руку
  • Якщо ви та ваша родина повторно використовуєте або здаєте скляні пляшки, підстрибніть
  • Якщо у вашій родині не прийнято викидати сухий хліб, сплесніть у долоні
  • Якщо ви використовуєте папір з обох боків перш, ніж викинути, присядьте і підведіться
  • Якщо ваша родина ніколи не компостує харчові відходи, зробіть крок назад
  • Якщо ваша родина надає перевагу паперовим, а не виготовленим з тканини, серветкам, підніміть вгору ліву руку
  • Якщо ви розмовляєте з батьками про навколишнє середовище, зробіть крок уперед

Дякую! Чи сподобалась вам ця гра? Про що вона змусила вас замислитися?

 

Вправа «Очікування»: Подивіться, яке у нас є чудове дерево. Але, нажаль на ньому немає квітів. Тож давайте прикрасимо його. Ви всі отримали жовті і червоні квіти, напишіть на них, що ви хочете отримати від нашого сьогоднішнього заняття. І почепіть на наше деревце.

 

Отже, про природу, людину, екологію, про складні процеси відтворення життя в природі, про небезпеку, яка нам погрожує, ми і будемо вести сьогодні мову.

 

Інформаційне повідомлення «Наша планета щорічно, щогодини, щохвилини»:

   Як ми з’ясували, одним із джерел забруднення довкілля є побутові відходи. І кожен з нас причетний до цієї проблеми.

У мене є досить сумна статистика, якою я хочу поділитися з вами.

Щорічно: в грунт України вноситься 1700000 центнерів пестицидів, 150000 тонн мінеральних добрив. З ними надходить у грунт 1800 тонн свинцю, 400 тонн кадмію, 2200 тонн цинку, 200 тонн міді.

Щогодини на нашій планеті:

  • 2000 тонн кислотних опадів випадає в північній кулі
  • 1000 осіб умирають від отруєння водою
  • 55 осіб отруюються та гинуть від пестицидів та інших хімічних речовин
  • 5-6 видів тваринного та рослинного світу зникають
  • 5-7 млн. га продуктивної землі вилучають з господарського користування

Щохвилини:

  • знищується 50 т родючого ґрунту внаслідок неправильного користування
  • в атмосферу виділяється більше 12000 тонн вуглекислого газу

 

Чому так відбувається?

До яких наслідків це може призвести?

Чи зможуть діти 21 століття слухати спів солов’я, нюхати квіти, бачити зірки, купатися в морі?

Сьогодні це зло приймає глобальні масштаби. І поки не пізно, треба прислухатися до голосу Природи.

 

Розгадування кросворду «Природа».

Об’єднуємо  учнів у дві групи ( за кольором квітів)

Кожна група отримує кросворд і розгадує його на швидкість

( додаток № 1)

 

«Мозковий штурм»

Що таке екологія? ( наука про взаємодію рослин, тварин, мікроорганізмів та людини між собою та середовищем в якому вони перебувають)

Які чинники забруднення ви знаєте?

 

 

 

 

                               Чинники          забруднення

                               

                         повітря                                         водойм                                   ґрунту  

Викиди в атмосферу:                      1. Нафта і нафтопродукти         1. Пестициди

а) газів                                              2. Хлорпохідні вуглеводнів       2. Мінеральні

б) радіоактивних речовин              3. Радіоактивні речовини                  добрива

в) сажі і смолистих речовин          4. Відходи промислових            3. Радіоактивні

                                                               підприємств                                     речовини

                                                           5. Побутові відходи                   4. Сполуки важких

                                                                                                                     металів

                                                                                                                5. Шлаки, порох

                                                                                                                    сірки, цементу

                                                                                                                6. Промислові  та

                                                                                                                     побутові

                                                                                                                      відходи

 

Які види забруднення ви знаєте?

 

Фізичне

забруднення

Хімічне забруднення

Біологічне

забруднення

Радіоактивні

елементи

 

 

Теплове

Забруднення

 

 

Шумове,

вібраційне

забруднення

 

 

 

Органічні

речовини,

здатні до бродіння

 

 

 

Атмосфера

Гідросфера

Грунт

Мікробіологічне отруєння( бактерії, віруси)

 

 

 

Зміна біоценозів внаслідок невмілого впровадження рослинних та тваринних видів

Газоподібні

похідні та

вуглеводні

+

+

-

Мийні засоби

-

+

+

Пластмаси

+

+

+

Пестициди та інші синтетичні органічні речовини

+

+

+

Похідні сірки

+

+

+

Похідні азоту

+

+

+

Важкі метали

+

+

+

Сполуки фтору

+

+

+

Тверді домішки (аерозолі)

+

-

+

 

 

Які засоби боротьби із забрудненням вам відомі?

 

Природна очистка:  за допомогою природних процесів – фізичних, хімічних, біологічних. Інакше – самоочищення

Штучне очищення:

 

 

Повітря

Води

  1. Застосування очисних споруд

(газо-  і порохопоглинаючі фільтри)

  1. Розробка технологічних циклів
  2. Не концентрувати шкідливі виробництва в одному місці
  3. Дбати про зелені насадження
  1. Очистка фізичними і фізико-хімічними методами із застосуванням сорбції, нейтралізації, флотації, фільтрації, випарювання, осадження
  2. Створення локальних очисних споруд і замкнутих технологічних систем

 

Вправа «Шляхи розв’язання проблеми»  Учні об’єднуються в 3 групи (повітря, вода, грунт). Складають проект, в якому вказують чинники забруднення та шляхи розв’язання проблем забруднення відповідно ВОДИ, ПОВІТРЯ, ГРУНТУ.

Представники груп презентують свої проекти.

Вправа «Правила поведінки у довкіллі» 

     Всі присутні отримують «знак заборони» і на ньому малюють картинки того, що не можна робити у довкіллі, на природі.( Додаток 2)

  

 Після закінчення роботи. Кожен учень презентує свою роботу і всі разом оформлюють плакат «Правила поведінки у довкіллі»

 

Вправа «Маніфест»

  Учні об’єднуються в 2 команди ( за номерами 1 і 2)

   Учням пропонується скласти так званий маніфест, в якому

1 група – виказує  7 своїх «ТАК» всьому у довкіллі

2 група – виказує  7 своїх «НІ»

     Представники груп презентують свою роботу.

 

Вправа «Сім кольорів щастя»

     Всі учні отримують емблему  «Веселка щастя» (Додаток 2)

   Я не випадково запропонувала вам скласти по 7 «Так» і «Ні»

    Кажуть, що число сім – магічне. Мабуть це і справді так. Бо у світі багато чого позначено числом сім: сім днів у тижні; сім раз відміряй, а раз відріж – каже народна мудрість; є сім смертельних гріхів, які посилаються людині, щоб вона їх переборола; а ще є сім чудес світу,  чудова веселка також має чомусь сім кольорів, а ще іноді людина каже, що вона на сьомому небі від щастя.

А що ж таке щастя? І мені здається, що воно також має сім кольорів, так саме як і веселка.

Щастя – кольорове, воно – веселе, дивовижне, радісне, прекрасне, захоплююче, піднесене! Воно робить людину світлою, наділяє її силою, впевненістю у собі.

Ось таке воно – щастя, кольорове.

А тепер – я пропоную кожному зробити свою веселку щастя. Обирайте любий колір, який вам подобається і розфарбовуйте свою веселку.

Перший колір щастя - це  життя, яке подарувала мама. Вона кожному з нас дала найбільше – життя! Вона виносила свою дитину, народила її в муках і пригорнула вперше в житті кожного з нас, наділила теплом, накормила, подарувала любов. Без неї ми не побачили б цього дивовижного, незбагненного і такого цікавого світу. А тепер виберіть любий колір і замалюйте це найбільше щастя – жити!

Другий колір щастя – бачити навколишній світ у різнобарв’ї, у формах і кольорах, рухах і спокої. А ще поглядом можна виразити безмежну любов до людини. Кажуть, що очі - це дзеркало людської душі. Воно і справді так. Бо очима можна про все сказати, якщо вони зрячі. Виберіть і його, бо як тільки закриєте очі – одразу зникнуть усі кольори і стане темно і страшно.

Третій колір  щастя – це можливість чути багатоголосий світ! Прислухайтесь до весняного пташиного співу, до чистої української пісні, до кожного голосу, до рідного слова, до дзюркотіння струмочка, сплеску хвилі на річці, одвічного шуму вікових лісів і ви зрозумієте, яке це щастя – чути світ. Виберіть і для цього дива свій колір. Бо ж у слові й пісні, у кожному звукові – безмежна любов, безмежна ніжність, найщиріші почуття. А як без цього у світі прожити? Ви ж знаєте, що як тільки ви міцно-міцно затулите вуха, пропадуть чарівні звуки і оніміє світ, тоді ви зрозумієте, як це страшно.

Є й четвертий колір щастя -  це можливість відчувати світ на дотик. Ви своєю рукою відчуваєте мамину і татову руку, а на своїй щоці – теплий і дуже лагідний дотик їхніх губ, які так ніжно цілують вас. У цьому стільки любові, тепла, стільки щастя! Хіба без цього можна прожити?

А ще ви можете відчути тепло і холод, гладеньку і жорстку поверхню різних предметів, визначити їхню форму своїми пальчиками. Ви бігаєте і стрибаєте про прохолодній травичці, зриваєте квіти і плетете чарівні віночки, відчуваєте все, що відбувається у світі всіма органами чуття! Це ж так прекрасно! А ще кожному дуже хочеться, щоб нас обнімали і пригортали дорогі руки, коли нам сумно і боляче, коли хтось образив. Це повинен бути дуже теплий колір, виберіть його, бо ж як прожити в світі без тепла?

А ось і п’ятий колір щастя – це здатність відчувати запахи: п’янкі аромати квітів і скошеної трави, соснового лісу і аромат степу, запах рідної оселі й свіжого хліба, теплого молока і рідної школи. Бо все має свій незабутній запах, який приваблює, створює атмосферу затишку і спокою. Згадайте, як пахне в хаті на Трійцю, коли підлога вистелена лепехою, а всюди трава чебрецю, любистку, гілочки молодої берези і квіти, квіти ... У цьому кольорі стільки любові й радості, бо ж ми вдихаємо свіжий аромат весни і перших квітів. Усе має свій запах. А тепер уявіть на хвилинку, що все це щезло і вже нічого не пахне. Ви уявляєте, яким би став світ? І я не уявляю. Тому виберіть і для цього щастя свій колір.

Шостий колір щастя – це смак. Так-так, якби його не було, то ми ніколи б не знали приємного смаку солодощів і гіркого смаку редьки, солоного і кислого, терпкого і пекучого, приємного і не дуже. Ось яке ми маємо щастя. І в ньому теж бринить любов. Згадайте хоч з якою любов’ю ваша матуся для вас готує обід, пече пиріжки і тістечка. А ще тут так багато турботи про нас. Яким же буде цей колір – обирати вам.

А ось нарешті і сьомий колір щастя -    це здійснення наших мрій. Кожен з нас про щось мріє, на щось сподівається, про щось постійно думає. Можливо ці мрії навіть недосяжні, нереальні, але нам так хочеться щоб вони здійснилися. Тоді у людини, ніби крила виростають, їй хочеться літати, творити, сіятися, співати!! Вона щаслива.

Можливо, у кожного з нас щастя має і більше кольорів, але ці – обов’язково є у кожної людини. І воно – обов’язково  різнокольорове – наше щастя, барвисте і світле.

І хай у кожного з вас щастя буде веселкове, чисте, бо ви всі прийшли у цей світ для добра і щастя.

   

Вправа «Прощання»    Ось і закінчився наш тренінг. Кожна праця має свій результат і посаджені нами квіти наповнилися нектаром, який приваблює метеликів. Як і робота на занятті була наповнена певним змістом, так і ті знання, що ми отримали, обов’язково стануть нам у пригоді в майбутньому. Я сподіваюсь, що цими знаннями ви обов’язково поділитеся з своїми друзями і знайомими. І кожен з нас зробить крок на зустріч Природі. Кожен з нас скаже: «Хай планета наша чиста розцвітає людям на добро».

Отже, візьміть цих чарівних метеликів і, якщо ваші очікування від сьогоднішнього тренінгу  здійснилися, прикрасьте свої квіти на нашому чарівному деревці.

( всі присутні отримують стікери у вигляді метеликів, і промовляючи свої враження, прикрашають деревце ).

 

Дякую всім за роботу! До нових зустрічей!

 

 

 

                                                                                                                                                                          

Додаток1

 

 

 

                                   3                4                5

 

7

 

 

                 2

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

п

р

и

р

о

д

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 6

 

 

 

1. Часточки речовини розсіяні в повітрі                                (пил)

2.  Одне з джерел викиду вуглекислого газу в повітря         (транспорт)

3. Вони бувають електричні й магнітні                                  (хвилі)

4. Ці викиди в повітря здійснюють хімічні заводи,

    електростанції.  Їх загальна назва – промислові ...            (виробництва)

5. Наука, що вивчає стан довкілля, його охорону                 (екологія)

6. Викликають кислотні дощі й тумани сполуки

    Нітрогену й Сульфату  із загальною назвою ...                  (оксиди)

7. Зміни в природі чи події, що призвели до руйнувань,

    Загибелі людей, називають ....                                              (катастрофа)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Екологія, Сценарії
Додано
11 жовтня 2022
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку