Пам’ятка здоров’я
Тема. Кого можна побачити в мікроскоп?
Мета
Довести до розуміння дітей, що не всі живі істоти можна побачити неозброєним оком.
Результати навчання
Обладнання і матеріали
Що підготувати заздалегідь
Хід уроку
Організаційний момент
Енергізатор «Привіт, друже!»
Привіт, друже! (тиснуть руку)
Як ти тут? (плескають один одного по плечу)
Де ти був? (смикають за вухо)
Я сумував! (прикладають руку до серця)
Ти прийшов! ( руки в сторони)
Чудово! ( обіймаються)
Повторення правил роботи в групі - Діти, давайте пригадаємо правила, якими ми користуємось на наших заняттях. Я буду їх показувати, а ви називайте їх:
Об’єднання в групи
- Я до школи йшла через парк і знайшла чарівний кошик, а в ньому зверху
букет осіннього листя.
- А що ж під ним? Заглянемо. Під ним - теж листочки, я думаю вони допоможуть об’єднатися в групи. Виберіть листочки такого кольору, який вам подобається. Об’єднайтеся в групи. Зверніть увагу, що колір вашого листочка такий самий, як колір наших столів.
Групи, запрошую вас до робочого місця.
Вступна бесіда
- Діти, як ви себе почуваєте? (Веселі, щасливі, радісно, здорові)
- Чудово, я рада вас бачити здоровими, веселими і щасливими. Сьогодні ми з вами продовжимо розмову про здоров’я.
-А про що конкретно піде мова, ви визначите самі. Я пропоную вам переглянути мультфільм.
Перш, ніж ви будите дивиться цікаву історію, послухайте завдання:
Коли я виключу комп’ютер, ви скажете, про що ми будемо говорити.
Перегляд мультфільму «Мікроб і мило»
Перевтілення «Режисери». Оголошення теми.
- Визначте тему нашої розмови.
- А зараз я пропоную вам уявити себе режисерами і попрацювати в групі. Кожна група придумає назву до цього мультфільму, до цієї історії.
- Отже, правильно. Всі ваші назви мають право на існування. І тема нашого уроку так і звучить : «Мікроби, бактерії, віруси»
Мовація навчальної діяльності.
Вправа «Очікування»
- Діти, а для чого нам потрібно знати про мікроби, віруси, бактерії?
- Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- Запишіть свої очікування на листочках
- Розмістіть їх на дереві очікування.
Словникова робота
- А як ви розумієте слово мікроби? віруси? бактерії?
- Тлумачний словник говорить:
Мікроби, або бактерії й віруси, — маленькі живі істоти, видимі тільки за допомогою мікроскопа. Деякі мікроби є причиною хвороб.
Проблемне запитання
- Діти, як же такий маленький організм, який не можна побачити неозброєним оком є причиною наших хвороб?
- А які вони? (сердиті, злі)
- Всі вони називаються шкідливими
- А як ви думаєте, чи бувають корисні бактерії?
- А я думаю бувають
- Давайте подивимо, хто із нас правий
Перегляд відеофільму про бактерії
Енергізатор «Клубок неприємностей»
Діти стають в коло, передають один одному м’яч. В цей же час по колу передають паперовий комк.
Бачите, діти, ось такиймаленький колмок вніс розлад в нашу дружну гру. Ось так і маленькі організми (мікроби, бактерії, віруси) збивають з ритму наше життя.
Робота в групах
1. Створення коллажу
1 група - де живуть шкідливі мікроорганізми
2 група – де живуть корисні мікроорганізми
3 група – зробимо організм здоровим
2. Робота за ілюстраціями «Відповідності»
У цих будиночках живуть гноми: Веселунчик, Сумненький, Буркунчик, Боюнчик, Дивунчик. В якому будиночку хто з них живе? Поясніть чому. Подумайте і скажіть, в кого з них краще здоров’я. ( додаток № 1)
3. Творча робота. Аплікація «Бактерія»
- Діти, для коллажу ви користувалися малюнками, які запропонувала вам я. Тепер включіть свою уяву і методом аплікації зобразіть бактерію такою, якою уявляєте її ви.
Практична робота. Робота з мікроскопом
- Ось такими бактерії уявляєте ви (вони такі сердиті, довгі, кольорові, великі)
А якими ж вони є насправді?
Взагалі, діти, мікроорганізми не можна побачити неозброєним оком. Для цього існує спеціальний прилад – мікроскоп. Він збільшує забраження у 150 разів. І саме в мікроскоп ми можимо розглянути мікрооргіназми.
Вправа «Скріпка»
Укладання пам’ятки здоров’я «Мікроб, бережись!»
Як сумно, що не можна повернути втрачене здоров’я. А щоб такого не сталося з вами і щоб мікроби та віруси вас не здолали, пропоную вам скласти пам’ятку здоров’я «Мікроб, бережись»
Підсумок.
Наше заняття добігає кінця. Я хочу вам подякувать за вашу активність, кмітливість і допитливість. Сподіваюсь, що знання, які ви сьогодні отримали стануть вам у нагодіі ви завжди будите здоровими.
Мої очікування справдились, а ваші?
Тож я пропоную всім, чиї очікування здійснились, на своїх листочках розмістити квіточку, нехай наше дерево квітне здоров’ям, як і ви, любі мої.
Додаток № 1