Проект-завдання. Годівничка. 2 клас

Про матеріал
Мета проекту направлена на формування у дітей екологічних знань, вмінь і навичок; збагачення їхнього життєвого досвіду; розвиток почуття відповідальності за довкілля; любов до природи. Способи досягнення мети допоможуть встановити, які птахи прилітають до нас узимку, систематично спостерігати за видовим складом пернатих, що прилітають до годівнички.
Перегляд файлу

 

Годівничка

Проект – завдання

 

Тип проекту - індивідуальний, довготривалий.

Об’єкт пізнання - годівничка.

Мета: формування у дітей екологічних знань, навичок, збагачення їхнього життєвого досвіду, розвиток почуття відповідальності за довкілля.

Спосіб досягнення мети:  встановити, які птахи прилітають до нас узимку, систематично спостерігати за видовим складом птахів, що прилітають до годівнички.

Освітній результат – годівничка, записничок спостережень «З кожним кроком цікавіше»

Зміст проекту

План реалізації проекту

  1. Обговорення у класі важливості проблеми.
  2. Пропозиції щодо форми представлення результату (годівничка із картонних пакетів, з дерева).
  3. Визначення у співробітництві з учителем й батьками необхідних для розв’язання проблеми матеріалів.
  4. Обговорення плану реалізації ідеї:
  • Які птахи прилітають до нас взимку?
  • Я допомагаю пернатим.
  • Мої нові знайомі.

 5. Складання індивідуальної роботи: «З кожним кроком цікавіше»

  • Добір необхідної інформації, матеріалів.
  • Демонстрація дітьми результатів своєї роботи перед однокласниками.

6. Захист пректу. Само- й взаємооцінювання.

Блоки проекту

Перший блок - ознайомлення учнів із зовнішнім виглядом кочових птахів, щоб вони їх могли упізнати, та з особливостями їхнього життя.

Другий блок – виготовлення разом з батьками годівнички.

Рекомендації вчителя.

Годівничку краще повісити біля оселі. , щоб можна було в будь-який час бачити з вікна, чи є там корм та хто прилітає.

      Комахоїдних птахів, які залишаються у нас на зиму, треба підгодовувати, бо взимку для птахів іноді створюються дуже важкі умови для добування їжі. Так, під час ожеледиці, великого снігопаду, у відлигу більшість корму стає недоступною. Кроткий зимовий день обмежує час добування їжі. До птахів, яких треба підгодовувати, належать синиці, повзики, дятли, пищухи  тощо. Більшість з них тримається біля житла людини або поблизу від нього. Особливістю комахоїдних зимуючих птахів є те, що значна частина з них переходить на живлення насінням різних рослин, тобто на більш калорійну їжу. Якщо регулярно розвішувати годівниці і в певні години поповнювати їх кормом, то це допоможе зберегти пташок від загибелі та сконцентрувати їх у певному районі. Сприятиме зменшенню кількості шкідливих комах. Годівниці можуть бути різні: дощечка з бортами по краях, підвішена бляшанка, столик з дахом. Дах захищає корм від дощу і снігу. Для зимової підгодівлі можна використовувати гарбузове, конопляне, соняшникове, кавунове та динне насіння, несолоне сало, крихти білого хліба. Чорний хліб шкідливий для птахів.

     Кочові птахи залишають райони гніздування, аби знайти їжу. Але їх міграції не такі далекі. Відстані, на які ці птахи перелітають, не перебільшують сотень кілометрів. Маршрути їх міграцій можуть змінюватися, постійних місць зимівлі немає. Снігур  невелика пташка. Самець має чорне підборіддя і верх голови, спина і частина верхніх покривних пер крил білі, щоки і низ тулуба червоні, за винятком білої задньої частини черева і білого підхвістя, махові і стернові пера також червоні. Самочка має спинку сірувато – буру, щоки і низ тулуба бурі подібний до самця, але верх голови, вуздечка, підборіддя і смуги на крилах бурі. Під час міграцій та взимку тримається зграями. У весняний період: травень – середина червня, будують чашоподібні гнізда. У них відкладають чотири – сім світло – голубих із темними крапинками яєць. Майже два тижня сидить на них самка снігура. Лише зрідка змінить свою подругу батько сімейства. До осені молоді снігурі одіваються в яскравий наряд, який їх так красить.

          Птахи – один із найцікавіших, найчарівніших створінь природи, які здавна приваблюють людину своєю можливістю літати, барвами, поведінкою. Винятковим розмаїттям. Це скарб, який природа дарує людству, і нам нести за нього відповідальність. Всього в світі мешкає біля 9 400 видів птахів. І 1000  з них перебуває зараз під загрозою зникнення. Тривожна цифра – бідніє життя на планеті... ця цифра вказує і на загальне погіршення стану нашого довкілля. Якщо ми зможемо зберегти розмаїття природи планети, ми збережемо і якість життя всього людства. В Україні зареєстровано біля 400 видів птахів, і 67 з них занесені до національної Червоної книги. 17% наших птахів можуть зникнути на наших очах, як уже практично зникли степовий орел, дрохва, ... а це ж наша спадщина, і нам її берегти.

Оскільки кочові птахи живляться переважно ягодами, треба нарізати гілочок горобини, бузини. Калини з плодами і декілька пучечків прив'язати біля годівнички.

 Третій блок « Мої нові знайомі»

  • Хто прилетів до годівнички?
  • Хто вам найбільше сподобався?
  • Чти всім пташкам вистачило корму?
  • Як будем зустрічати нових друзів наступної зими?

Захист проекту

Відповідь на кожне з наведених запитань заслуховується на уроках ЯДС

Матеріали проекту

Загадки

Для пташок у цій хатинці
Є завжди смачні гостинці.
Сойки, снігурі, синички –
Всі летять до …(годівничка)

Тук-тук-тук чути стук,

Та цей звук не від рук.

Птаха дзьобом стовбур б’є,

Лікарем для лісу є. (Дятел)

 

Жовтогруді пташенята

Просять хліба в двір їм дати.

На морозі мерзнуть щічки,

Прилетіли це …(синичка)

 

Крізь зимові заметілі

Пташенята прилетіли.

В них червоні гарні груди –

Ніби яблука усюди

Хтось розвісив у дворі.

Звуться пташки…(снігур)

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Інші матеріали
НУШ
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку