Тренінг" Ми-туристи"

Про матеріал
На уроці учні отримують навички підготовки до змагань,долати справжні перешкоди на шляху,дізнаватися про свій рідний край милуватися його красою.
Перегляд файлу

Відділ освіти Апостолівської міської ради

Апостолівська загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

 

 

 

 

Фізична культура (тренінг)  у 4-В  класі  на  тему:

«Ми  -  туристи»

 

 

 

 

                                                                 Підготувала

учитель початкових класів

                                                                           Лукачинець В. Ф.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019-2020 н. р.

І. Вступна частина

1. Рано-вранці всі ми встали

    Сонце й небо привітали.

    В подорож рушати час

    То ж приєднуйтесь до нас.

Не знають ноги наші втоми,

Щодня йдемо ми в путь.

Всім відомо, що в поході

Потрібно знань набуть.

Кричалка

-Хто крокує з рюкзаком?

- Ми, туристи!

- Хто з нудьгою не знайомий ?

- Ми, туристи!

- Нас вперед ведуть…

- Дороги.

- Що турист бере в дорогу ?

- Пісню, ложку і рюкзак.

- Здрастуй, літо, відпочинок.

- Свіжий вітерець.

- Побажаєм всім наснаги.

- Виростем сміливими, на сонці загорілими.

(Пісня «Ти да я, да ми с тобою»)

2. Вправа «Знайомство»

- Ми всі зрозуміли, що ви – туристи – це ті люди , які вирушають в похід, вони не бояться далеких доріг, з нетерпінням чекають нових зустрічей з сонцем, вітром, багаттям, наметом, цікавими людьми.

- Але давайте познайомимося блище.

(Перший учень називає своє ім'я, другий – ім'я першого, потім своє …)

3. Вправа «Правила на уроці»

11.Основна частина

1. Вступна бесіда

Презентація:

№ 1. Незабаром літня пора-це пора захоплюючих туристичних походів.

№ 2. А туризм – один із видів активного відпочинку людей .

№ 3. Під час подорожей і походів юні туристи отримують навички підготовки до змагань, навчаються долати справжні перешкоди на шляху, виробляють вміння вибирати місце для привалу.

№ 4. Юні туристи навчаються ставити намети, розпалювати вогнище, готувати їжу, вміти надавати допомогу потерпілим, а головне - гарно проводити привали, вечори відпочинку.

№ 5.  Люди вирушають у далекі й близькі туристичні походи, щоб відпочити, дізнатися більше про свій рідний край, помилуватися його красою.

-Тому ми будемо навчатися бути справжніми туристами, сьогодні ми «Юні туристи 4- В класу».

2. Об'єднання в групи (за кольорами хусток)

- Для орієнтування на місцевості туристи користуються топографічними картами. (Гра «Пазли» - за допомогою пазлів скласти карту)

- Щоб відправитися в похід, треба знати закони туристів.

Пропоную об'єднаним групам скласти ці закони:

1 група (голубі хустки)

Назвався туристом - вдягай рюкзак. Гарні туристи вдома не сидять. Дорога  в тисячу кілометрів починається з першого кроку.

2 група (жовті хустки)

Не той більше знає, хто довго жив, а хто більше ходив. Зробив свою справу - допоможи товаришеві. Нехай перша твоя думка буде про інших і лише друга про себе.

 

3 група (сині хусточки)

Насмітили інші – приберемо ми. Після нас чистіше, ніж до нас. Слухаючи тишу, навчаємося слухати музику природи.

3. Руханка

Вода – крутимо руками.

Земля – руки вниз.

Повітря – руки в сторони.

Вогонь – руки вгору.

Камінці – стукаємо кулачками.

  • Погуляли, відпочили, крокуємо далі.

Презентація «Види туризму»

4. Зазвичай туризм розподіляють на спортивний, пізнавальний, діловий туризм, залежно від мети подорожі. Ми розглянемо більш детальніше види спортивного туризму.

5. Об'єднання в групи «Казанок, рюкзак, намет»

- Всі ви бажаєте бути туристами-мандрівниками. Але треба спочатку навчитися готуватися до туристичного походу. Незмінним супутником туриста є рюкзак - заплічний мішок для речей.

Команди-групи отримують картки, знайомляться з інформацією, готують презентації і розповідають:

«Рюкзак» - готує презентацію «Особисте спорядження»

«Казанок» - готує презентацію «Групове спорядження»

«Намет» - готує похідну аптечку

6. Найулюбленіше слово в поході – привал. Це зупинка в дорозі для перепочинку на 10 -20 хв.

(Діти виконують танок)

 

 

7. Гра «Поведінка в лісі»

- Перш. Ніж відправитися активно відпочивати. Треба з'ясувати правила поведінки в поході.

(Картками показують: можна (зелена), не можна (червона)):

  • Спостерігати за красою рослинного світу (+)
  • Їсти незнайомі ягоди (-)
  •  Розповісти керівнику походу: якщо ужалила бджола. Якщо упав і сильно забив руку (+)
  • Запаморочилась голова на сонці - сісти в тінь, покликати дорослих (+)

- Збирати гриби та ягоди на узбіччі доріг або біля промислових підприємств ,жувати травичку, що випадково потрапила до рук(-)

- Загасити вогнище водою або засипати землею(+)

- У Суху спекотну погоду розпалювати вогнище, розводити дуже великі вогнища при сильному вітрові  (-)

- Рвати та кидати квіти (-)

- Якщо змок, перевдягатися і не ходити в мокрих шкарпетках та взутті(+)

- Розоряти гнізда птахів (-)

- На прогулянку до лісу одягти довгі штани, светр із довгими рукавами(+)

- Залишати тліюче вугілля(-)

- Брати з лісу додому тварин і птахів (-)

- Відкриті частини тіла обробляти кремом від комах(+)

8. Спортивна хвилина

- Згадали правила поведінки в лісі, а тепер в нашому імпровізованому поході - спортивна хвилина.

Лунає музика, спортивна хвилина буде,

Сьогодні всі туристи тут!

І в цьому класі радість лине,

Змагання чесне діти ждуть.

Об'єднання в групи:

«Купина» - виконують стрибки по купинах;

«Колода» - крокують по колоді;

«Стежка» - крокують стежкою.

9. Зв'язок з життям.

- В нашому класі є учень, який відвідує туристичний гурток «Каскад» під керівництвом Юшка Олександра Вікторовича, який говорить: «Дуже прикро, що через інтернет, діти практично перестали рухатись. А це призводить до великої кількості захворювань. Діти, що відвідують туристичний гурток активно проводять своє дозвілля: велопробіги по району, туристичні походи, беруть участь у водних та пішохідних екскурсіях.

10. Гра «Складаємо рюкзак»

- Допоможемо нашому юному туристові скласти рюкзак (оплесками, якщо річ потрібно класти у рюкзак)

ІІІ. Підсумок

Гра «Карусель»

Відповіді на запитання:

1. Документ, на якому схематично визначено маршрути (карта)

2.Супутник туристів в поході для визначення сторін горизонту, щоб не заблукати (компас)

3. Природний витік води із землі (джерело)

4. Природний спосіб орієнтування на місцевості (сонце)

5. Похідне житло для туриста (намет)

6. Заплічний мішок для речей (рюкзак)

7. Найулюбленіше слово в поході (привал)

8. Дружний це і теплий дім,

    Всім туристам добре в нім (намет)

9.Що за диво цей мішок,

   Збоку є якийсь шнурок,

   Не подушка і не ковдра,

   Має він довгасту форму,

  Всякий, хто у нього ляже-

   «На добраніч усім скаже»(спальник)

10. Фіксування цікавих пам'ятних моментів (фотознімок)

- Пропоную всім юним туристам 4- В класу  та гостям сфотографуватися напам'ять про нашу подорож.

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку