Тренінг на тему " Здоровий спосіб життя" для учнів 10-го класу.

Про матеріал

Тренінг (Виховна робота) надається дітям 10 класу інформацію про шкідливі звички та їхні наслідки. Послухавши інформація та приймати участь у вправах таким чином підлітки розуміють яку важку послідовність може нести шкідливі звички.

Перегляд файлу

Тренінг на тему---------------Здоровий спосіб життя-----------------------для учнів 10 класу

 

 

Мета: надати учням достовірну інформацію про тютюн і тютюнопаління, розвіяти поширені міфи про популярність і магічні властивості тютюну; формувати свідоме ставлення до власних вчинків, свого здоров'я та здоров'я інших людей як найвищої цінності; підвищувати усвідомлення щодо власної значущості, цінності, зміцнення почуття власної гідності; виховувати прагнення учнів до здорового способу життя.

 

Обладнання: таблиці, картки, малюнки, стікери, аркуш, олівці.

 

I. Організаційна частина

 

1.Представлення тренера.

 

2.Оголошення теми та мети тренінгу.

Тренер: Тема сьогоднішнього заняття: „Здоровий спосіб життя ” і поговоримо ми про вплив тютюну на здоров"я людини.

II. Основна частина

 

1. Вправа „Знайомство”.

Мета: знайомство з учасниками, презентація себе, налагодження контакту між учасниками, розширення відомостей про присутніх, позитивні емоції.

 

- Учасники сидять у колі. По черзі кожен називає своє ім’я і супроводжує це якимось рухом. Наступний учасник повторює ім’я і рухи попереднього учасника і представляє себе і т. д., останній учасник повторює імена і рухи усіх учасників тренінгу.

 

- По черзі кожен розповідає про себе: „ Я цікавий тим, що...

 

Знайомство.

Під час знайомства важливо називати власні  імена. Кожен учасник малює себе у вигляді будь-якого образу і підписує малюнок. Уміння малювати не оцінюється. Потім по колу учасники представляються та роз’яснюють, що зображено на малюнку. Тренер може запитати, що сподівається отримати кожен учасник. Під час знайомства можливо також використовувати самопрезентації по принципу: «Мій найкращій друг сказав би про мене…», «Я не хочу вихвалятися, але…».

ІЛІ

1.  Привітання.

Кожен учасник називає своє ім’я, одну рису характеру і продовжує фразу «Не хочу хвалитися, але я….»

2. Обговорення правил групи.

Правила – це закони групи, за якими вона живе, під час проведення тренінгу. Тренер з учасниками обговорює правила спілкування в групі. Орієнтовні правила можуть бути:

 

- дотримуватись регламенту (пунктуальність);

- слухати і чути;

- бути активним;

- говорити тільки за темою і тільки від свого імені;

- не критикувати: кожен має право на власну думку;

- конфіденційність;

- взаємоповага;

- говорити коротко, по черзі;

- правило піднятої руки;

- право ведучого тощо.

 

3. Очікування учасників.

 

Мета: визначити сподівання й очікування учасників щодо проблематики заняття.

 

Хід вправи: Учасникам роздаються невеликі стікери (кольорові папірці) вирізані у формі листочків. Тренер просить написати на них, чого саме підлітки чекають від заняття. Потім всі по черзі промовляють свої очікування та прикріплюють на плакаті із зображенням великого дерева.

 

2.  Мозковий штурм «Чому люди палять?»

Тренер пропонує учасникам поговорити про те, чому люди палять?

Приблизні варіанти відповідей:

 Молодим людям з раннього дитинства «промиває мозок» гігантська рекламна індустрія, яка робить паління привабливим.

 Молоді люди наслідують своїх батьків та інших дорослих.

 Деяка молодь починає палити через тиск однолітків, щоб бути прийнятим у певну групу.

 У деяких молодих людей виникає потреба здобути більше впевненості у собі і більш високий статус в очах однолітків.

На перший погляд, так легше спілкуватися, бути веселим та почуватися невимушено, мати більше друзів. Але насправді паління заважає іміджу та досягненням молодої людини:

 неприємний запах з рота, від одягу, від волосся;

 сірий (нездоровий) колір обличчя і передчасне старіння шкіри (особливо важливо для дівчат);

 жовті зуби;

 загальний нездоровий зовнішній вигляд;

 паління впливає на витривалість м’язів: підлітки, які палять, гірше бігають, вони мають гірші спортивні результати, ніж некурці,

Паління впливає на здоров’я молодої людини:

 серед підлітків, які палять, поширені захворювання дихальних шляхів;

 їхні легені відстають у розвитку і можуть ніколи не розвинутися до розміру легень дорослої л юдини;

 формується залежність від паління.

Паління - це «бомба уповільненої дії». Справа втім, що ті, хто почав курити до 15 років, у п ’ять разів частіше вмирають від раку, ніж ті, хто взяв першу цигарку після 25 років.

Також вчені з’ясували, що курці проводять дозвілля більш нудно і отримують від нього менше задоволення, ніж некурці; вони менш винахідливі у засобах використання вільного часу і часто просто не знають, що з ним робити!

 

2.1.Інформаційне повідомлення «Основна небезпека тютюнопаління для молоді»- расказать про куреніє я прост ненаю какое время.єто на твое усмотреніє.картінка єто тоже решай.в завісемості какоє повідомлення ти найдеш

 

Гра-розминка «Подарунок» 

Мета: створити доброзичливу атмосферу в групі.

Хід гри

Учасники стають у коло. Їм пропонується зробити подарунок для свого сусіда праворуч, а саме - подарувати добрий настрій за допомогою міміки та жестів.

Вправа «Яким чином рекламі вдається маніпулювати свідомістю курців?

Мета: сформувати негативне ставлення до реклами тютюну, познайомитися з ефективною антитютюновою рекламою.

Хід проведення

Групу поділяють на 2 підгрупи. Кожна підгрупа отримує завдання дати відповідь на такі запитання:

 Що нам показують у рекламі тютюнових виробів?.

 Що від нас приховують або чого ми ніколи не побачимо у рекламі тютюнових виробів?

Після обговорення, представники кожної групи пропонують учасникам заняття відповіді на запитання, що були напрацьовані в підгрупі.

Міфи (хибне твердження)

Факти

Куріння допомагає заспокоїтися.

Тільки тимчасово і притому, що після куріння проблеми, які викликали стурбованість не вирішилися, а навпаки час був згаяний.

Якщо курити менше пачки сигарет на день це нешкідливо для здоров’я.

Не існує безпечного рівня куріння— будь-яка сигарета шкідлива і може спровокувати розвиток захворювання. Безпечна сигарета та, яка не підпалена.

Сигарета робить дівчину більш привабливою.

 Жінки-фотомоделі роблять привабливими сигарети, які вони рекламують, а не навпаки.

Треба курити дорогі якісні сигарети і це буде безпечно.

У дорогих, так званих „якісних” сигаретах міститься cтільки ж канцерогенів (речовин, які провокують рак), як і у звичайних сигаретах, а іноді ще більше.

Пасивне (примусове) куріння більш шкідливе, ніж звичайне, тому вже краще курити, ніж знаходитися у накуреному приміщення.

Ризик для пасивного курця складає не більше 30 % ризику для курця, тому що активний курець вдихає і навколишній дим і дим безпосередньо від сигарет.

Міфів існує багато, але не „купуйтеся” на них, це небезпечно для здоров’я.

 

 

Робота в групах. «12 вправ замість… (шкідливої звички куріння)

На плакатах учасники малюють 12 вправ, справ, якими можна зайнятися замість шкідливої звички куріння.

 

 

 

Підведення підсумків заняття.

 

Мета: отримати від кожного учасника інформацію про враження від проведеного тренінгу.

Хід вправи: На столі лежать два види паперу різного кольору (наприклад: жовтого і червоного) вирізані у формі яблук.

Тренер дає інструкцію:

Ви бачите на столі аркуші. Вони знадобляться нам для підведення підсумку заняття. На аркушах червоного  кольору ви напишете свої позитивні враження від тренінгу, а на аркушах жовтого кольору – побажання щодо поліпшення нашої роботи або те, що сьогодні вам не сподобалось і чому.

 

Не обов’язково брати і червоний, і жовтий аркуші. Ви можете скористатися (при бажанні) тільки одним кольором. Після того, як ви опишете власні враження, підійдіть, будь ласка, до малюнка „дерево” і наклейте свої „яблука” біля своїх листочків.

 

10. Прикінцеве слово „Все залежить від тебе”.

Тренер: Колись давно у стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум і спогадів про минулу зустріч з імператором. Так ішли дні за днями, роки за роками...

 

Аж ось пройшов усією країною  розголос, що неподалік від кордону з’явився чернець, розумніший за усіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною на світі? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: „Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – випущу його...”

 

 І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей на світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов маленький невеличкий, худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь–яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?” Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: „ВСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!”

 

Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

 

Отже, лише від вас залежить, чи будете ви піклуватись про своє здоров’я і чи буде ваше майбутнє щасливим  і безтурботним.

ІІІ. Заключна частина

 

12. Підсумки заняття

Учасникам пропонується підбити підсумки заняття. Тренер дає можливість кожному учасникові висловитись за особистим бажанням і відповісти на запитання:

- Які повідомлення, вправи, ігри Вам сподобались?

- Чи відчували Ви дискомфорт, негативні почуття? Під час яких видів роботи це було?  

docx
Додав(-ла)
Колюх Мері
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
7 червня 2018
Переглядів
1356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку